Inmiddels alweer 31 weken zwanger en we zijn er nog steeds niet uit! Wat vreselijk! We twijfelen nu tussen 2 namen: Sophie Faye (uitgesproken dus gewoon als Fee) Onze bedenkingen: Sophie: top 10 naam, er zullen dus meerdere kinderen in de klas mogelijk zo heten. En kennissen van ons hebben een dochtertje Sophie. Faye: klinkt niet heel nederlands, heb ergens het gevoel dat mensen er een aso-associatie mee hebben. Oja, Fay vind ik zelf mooier maar dat komt er bij mijn man niet in. Die wil het perse met een e erachter. Faye is nu favoriet omdat het niet een top 10 naam is... maar misschien klinkt sophie wel 'liever'. En ben bang voor het 'aso-effect' van faye. (of is dit gewoon een stomme hersenspinsel van me) Pffff lastig! Wie kan me helpen (liefst ook nog met toelichting)
Ik vind Sophie veel mooier! Idd wel populair nu, maar het is een tijdloze naam. En idd, die 'aso-associatie' heb ik dus wel een beetje met Faye..
Ik had deze namen ook op mijn lijstje staan en als ik had moeten kiezen hadden we voor faye gekozen.... vind het een hele lieve naam, en met de sophie dikke kans dat er nog 3 in de klas zitten...
Wat grappig om te zien dat iedereen een andere mening heeft....is maar goed ook anders hadden we allemaal dezelfde naam. Ik heb voor Faye gekozen: vind het zelf mooier inderdaad met e erachter en ik persoonlijk vind het absoluut geen aso naam....integendeel. Ik wens jullie veel succes met het maken van een keuze.
Sophie! Ik vind Fay ook mooi, maar Faye zou ik dus uitspreken als Feeje. Lijkt me niet de bedoeling , maar denk dat ik zeker niet de enige zou zijn.
Sophie vind ik het mooiste! Faye vind ik absoluut geen aso-naam! Eerder een naam die nu heel erg in is. Daarbij is de kans dus ook aanwezig dat ze er bij nog één in de klas komt. Ik werk op een basisschool en van de ruim 300 leerlingen heet er maar één Sophie. En nee, er zitten niet alleen maar buitenlandse kinderen op. Het is wel een populaire naam, maar ik zou in jouw omgeving kijken of er al veel sophietjes rondlopen. Als dat niet het geval is zou het mij niet belemmeren om hem te kiezen. Er zit geen enkele Fay bij ons op school. Ik zou kiezen wat jullie het allerliefste horen. De kans bestaat altijd dat ze bij een naamgenoot in de klas komt.
Sophie en Faye zijn namen waar altijd wel een naamgenoot bij kan komen in de klas op de sport. Je weet het toch niet, mijn eigen naam hoor je nooit, maar ik had toch ooit op het hbo een klasgenootje met dezelfde naam! Ik vind Sophie wel een veel mooiere naam dan Faye, ik zou dus Sophie kiezen!
Oehhhh moeilijk! Deze namen vind ik allebei heel erg leuk! Ik heb toch voor Faye gestemd. Hoewel ik Sophie ook geweldig vind!
Sophie! Zekerweten. Bij Faye zou ik het uitspreken als Faajuh, en volgens mij is het de bedoeling dat het als Fee uitgesproken word, toch?
Wij hadden indertijd met de spelling hetzelfde dilemma... En beiden gaven we NIET toe aan elkaar... (ik vond Fay ook mooier, net als jij ) . Uiteindelijk is het daarom bij ons Fae geworden. Ik heb zelf wel wat met het oude Ierland en ik vond deze spelling daar dus wel wat aan doen denken . Als aso naam heb ik het nooit gehoord eigenlijk. Wel als 'prinsesje Faye' door de Pfaffs . En als 'hippie naam' door de spelling als Fee (maar die spelling viel sowieso af voor ons ) Maar oke. Ik vond het ook wel leuk dat de naam door deze spelling wat unieker was. Sophie zou voor ons sowieso te hoog staan in de 'top lijstjes' . --> bij dit kindje hadden we overigens weer lange strijd over de spelling *zucht* maar gelukkig zijn we eruit .