Ons zoontje, 15-03-2009 heeft de vrij unieke naam Jairo Sylvan gekregen. Zodra we wisten dat we bij mijn eerste zwangerschap een jongetje zouden krijgen werd het een ware crime om een voor ons geschikte naam te vinden. We zitten gelukkig vrijwel altijd op één lijn qua smaak, maar vinden niet gauw iets leuk. We houden van uniek, zeker geen alledaagse naam, maar niet te ingewikkeld. Uiteindelijk zijn we de naam Jairo ergens tegen gekomen, maar dat is totaan zijn geboorte onzeker geweest. Nu ben ik zwanger van de tweede. Qua naam was het makkelijk geweest als het een meisje zou worden, want die hadden we al voor mijn eerste zwangerschap 'vast staan'. Inmiddels weten we dat Jairo een broertje krijgt en zitten we dus weer met de moeilijke opdracht: een leuke jongensnaam te vinden! Nu vind ik dat die naam ook weer bij Jairo moet passen, dus vinden we het nog moeilijker! Wie heeft er leuke ideetjes?
Jairo en Jamaro Jairo en Rayvano Jairo en Jano Jairo en Paco Jairo en Imano Jairo en Vano Jairo en Jersey Jairo en Justino Jairo en Silvano Jairo en Desley Jairo en Tristiano Jairo en Kyenzo Jairo en Moreno Jairo en jenout Jairo en Jenoh Jairo en Jim Jairo en Retono Jairo en Kivano Jairo en Allessio Jairo en Kian Jairo en Damiano
Aimar Jairo & Elano Jairo & Vidal Jairo & Diego Jairo & Sergio Jairo & Anilo Maar Aimar blijft de leukste
Dank jullie Ben ik nou echt zo lastig? Ik vind het bijna allemaal mooie namen, maar niet voor ons kindje Dat word nog wat....
- Jairo en Tyler - Jairo en Quinn - Jairo en Quinten - Jairo en Raúl / Raoul - Jairo en Levi - Jairo en Kean / Kyan - Jairo en Aidan - Jairo en Fabian - Jairo en Mauro
Kovu, thanks, quinten is inderdaad leuk, maar dacht zelf opeens aan Quinty! Ik ga het vanaaf even met hubbie bespreken Verder zijn alle ideetjes nog van harte welkom!
Levi vind ik er ook leuk bij passen. Quinten ook, Quinty vind ik een meisjesnaam. Ik ken een Quinty en dat is een meisje en ik moet dan ook denken aan Quinty Trustful (ofzoiets).
Quinty is inderdaad afgevallen, vond hubbie niets. Levi vind ik idd leuk! Thanks voor al jullie suggesties
Grappig, mijn Jayro is maar een paar dagen ouder. Ik neem aan dat jij hem ook uitspreekt als Djij-ro? Of toch Ja-iero? Nou ja, hoe dan ook ik hou deze topic ook maar in de gaten, worden weer hele andere namen genoemd dan bij mij
En ik hou juist van namen die helemaal niet bekend zijn @janneke, Jairo spreek je uit als djajro, zonder puntjes dus. Hoe ben jij op zijn naam gekomen? Ik hoorde hem in een film en had hem nog nooit gehoord, ik was helemaal verkocht en mijn man gelukkig ook! Hoe reageerde jou omgeving erop? Mijn familie moest echt even wennen aan zo'n aparte naam en ik kreeg vaak te horen: 'hoe'? Terwijl zijn naam helemaal niet zo moeilijk is
Wij via internet, ik zat wat braziliaanse namen te zoeken en daar stond Jairo in een lijst. Ik had er eigenlijk ook nog nooit van gehoord. Mijn vriend was er meteen helemaal gek op. Ik moest er echt even aan wennen. Ik heb er toen Jayro van gemaakt, vond ik persoonlijk wat mooier en duidelijker staan. Mijn ouders zijn heeeelemaal niet van de buitenlandse/onbekende namen maar toch heb ik ze er niet vaak over gehoord. In het begin noemden ze hem wel vaak "japie" een beetje plagend en als ze niet zo snel op zn naam kwamen Maar nu is Jayro gewoon Jayro en ben ik ook helemaal blij met zn naam.
Om eerlijk te zijn hadden wij misschien ook beter voor Jayro kunnen kiezen omdat hij nu vaal Jaïro word genoemd terwijl er toch echt geen puntjes opstaan Mijn familie is er nu ook helemaaaaal aan gewend hoor en zeggen nu vaak hoe leuk en uniek ze het vinden Ze zeggen wel: We zijn erug benieuwd hoe de tweede gaat heten haha!
Ja dat hoorde ik ook al van iemand anders met een zoontje Jairo. Maar ach, schrijven is maar een klein gedeelte van alles, het gaat in het dagelijks leven toch meer om de uitspraak. En inderdaad, ik heb mn ouders maar weer voorbereid dat het weer een apartere naam zal worden en geen kees of piet Ik krijg ook van vreemden vaak te horen dat ze het een mooie naam vinden. Altijd wel leuk Ik heb alleen 1 keer gehad bij de huisarts dat z'n naam werd geroepen en die maakte er zoiets raars van! Ik merkte niet eens dat ze ons bedoelden Maar goed, dat is dus de enige keer.. daar kan ik wel mee leven. Pff maar ja, een naam erbij vinden he... ik heb nog iets langer de tijd, maar blijf het moeilijk vinden.
Jairo staat wel in de babynamen lijst hier op zp, dus het is geen onbekende naam. Is de naam van laatst toch afgevallen?