Wat vinden jullie van deze naam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Ansjexx, 5 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ansjexx

Ansjexx Lid

5 aug 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,

Wij hebben een naam in gedachten voor onze dochter: Paige. Maar omdat deze bijna niet voor komt, weet ik niet hoe deze naam overkomt zegmaar. Tuurlijk is het onze eigen keuze en ik snap ook dat niet iedereen het zelf zou kiezen want niet iedereen vind hetzelfde leuk, maar ik ben meer benieuwd wat jullie mening/gedachten is als je deze naam hoort. Zien we wellicht iets over het hoofd?

Groetjes,
    Ansjexx

2. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Hmm, eigenlijk wel een leuke naam.
    Zou het zelf niet kiezen omdat ik het wat Amerikaans vind, maar ik vind veel namen niet mooi en die worden toch veel gekozen dus. :)
    Snap eigenlijk niet waarom het niet een hippe naam is. Zou zeggen, DOEN!

Iets over het hoofd zien? Hmm, denk het niet. Ik denk aan een Amerikaanse slanke en populaire tiener uit een film. Prima toch?
    En als ik er echt lang over nadenk met jou vraag "Zien we iets over het hoofd" in gedachte en proberende er iets negatiefs bij te verzinnen. Hmm, nah dan kan ik dit nog verzinnen: hippe gezellige peuter die in een wc-reclame speelt (Page-toiletpapier, maar dat is wel errrrrrrrrug ver gezocht).

Nee, ik vind het gewoon een leuke naam.

3. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    ik vind het wel een leuke naam :) je hoort het niet vaak maar dat is juist leuk. ik zou het alleen minder vinden als er een oer hollandse achternaam achter staat.

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nee, ik vind het niks. Veeeel te Engels/Amerikaans en daar houd ik niet van. Ik heb er verder geen negatieve associatie mee ofzo en zie ook niet een bepaald type meisje/vrouw voor me. Gewoon geen mooie naam voor mij.

5. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    #5 maansneeuw, 5 aug 2013
    Laatst bewerkt: 5 aug 2013
    Even wennen, denk ik.

In eerste instantie denk ik: niet zo mooi voor een Nederlands meisje in Nederland. Ik vind de naam niet echt mooi maar ook zeker niet lelijk. Wel wat vreemd, maar ach, als je iemand leert kennen met die naam went het volgens mij snel genoeg. Als ik een leuk meisje/leuke vrouw met die naam zou kennen, zou ik de naam denk ik ook wel leuk kunnen gaan vinden :) Paige uit Charmed vind ik in elk geval wel leuk.

Als je nog associaties wilt: ik denk aan 'pagina / bladzijde' door het Engelse woord page dat je hetzelfde uitspreekt. En aan Page toiletpapier ook al spreek je dat anders uit. En dus Paige uit de serie Charmed.

Als 't voor jullie de mooiste naam is: gewoon doen. Ik denk dat het voor de mensen die de naam vreemd vinden snel genoeg went.

6. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je veel problemen krijgt met de uitspraak. straks gaan mensen
    het uispreken als page (toiletpapier). Sorry vind het geen mooie naam.

7. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Nee niet mooi

8. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Super leuk! Weer is wat anders als Sterre, Storm, Lieve en alle andere namen wat eigenlijk geen namen zijn!

9. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Vind het erg amerikaans maar geen gekke naam.

10. Ansjexx

Ansjexx Lid

5 aug 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. :D

11. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Lekker Amerikaans klinkt het in mijn oren. Ik zou het zeker doen! Vooral omdat het in Nederland nog niet zo heel veel voorkomt. Mensen wennen er heus wel aan.

12. Ansjexx

Ansjexx Lid

5 aug 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat het wellicht voor sommige inderdaad even wennen zal zijn. Ben in ieder geval blij te horen dat het bij de meeste wel goed valt.
    We denken ook wel over andere namen, maar komen toch steeds bij deze weer terug.

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Volgens mij heeft het dezelfde uitspraak als page (pagina) dus daar denk ik dan steeds aan...

14. Kath82

Kath82 Actief lid

27 dec 2012
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft iets!!

15. misa

misa Niet meer actief

Ik vind het te americaans en meer een woord dan een naam. :)

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Doet denken aan dat meisje ui Charmed (serie). Zelf houd ik meer van Hollandse namen, maar met Paige is niets mis. Origineel, gewoon doen !

17. Ansjexx

Ansjexx Lid

5 aug 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, zelf heb ik die associatie niet zo, maar mensen zouden dat kunnen hebben inderdaad. Ik denk dat dat wennen is. Je schrijft het wel anders natuurlijk. In het nederlands betekend Paige verder niets. En in Amerika komt de naam vaker voor als in Nederland.

18. Ansjexx

Ansjexx Lid

5 aug 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit hoor ik vaker ja, ikzelf ken die serie helemaal niet :)

19. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik vind het een hele leuke naam! Het is apart en niet veel voorkomend.

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind het enerzijds een leuke naam, anderzijds zijn er nog steeds heel veel mensen (sowieso veel ouderen) die die amerikaanse klank niet uit (kunnen) spreken en dan krijg je een o zo lelijk peesj .

Deel Deze Pagina