nog 2 namen over..

Discussie in 'Babynamen' gestart door lilo77, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

welke naam

1. Catoo

2. Madelief

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Iedere keer denken we er uit te zijn maar we (ik) kunnen geen keuze maken. de ene dag ben ik overtuigd van de ene naam en de andere dag weer van de andere. Zondag wil ik een beslissing nemen want we willen ook geboortekaartjes regelen. dus HELP! welke naam mooier voor het zusje van Mees...
    ps. de schrijfwijze zoals in de poll (dus niet met 1 o!)

2. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    madelief klinkt wat meer van deze tijd. catoo is nogal ouderwets naar mijn smaak. maar goed het is jullie keuze hoor.
    en madelief lijt wel een beetje op de naam die ik mijn dochtertje heb gegeven. dus vandaag mijn voorkeur misschien.

3. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Catoo vind ik ook echt helemaal niets nee. doet me denken aan zo'n kinderfilm werd dat kindje ook catootje genoemd.

4. Tess00

Tess00 Actief lid

12 jul 2011
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Madelief. Klinkt mooier en minder hard dan Catoo

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Absoluut Madelief!
    Ik vind Catoo ook helemaal geen leuke naam.

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Madelief!

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik vind Catoo echt onwijs leuk! De lengte past beter bij Mees (ja ja, heb je mij weer) en ik ben niet zo'n liefhebber van 2x dezelfde voorletter bij broertjes en zusjes, dus voor mij simpele keuze.

8. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Ik heb madelief gekozen maaar.....

Wat vinden jullie van Mees en Olivia. Past qua lengte wat leuker, zo begint het met een andere letter en heeft nog steeds het "lief" gedeelte in de naam?!

9. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind het allebei hele mooie namen!
    Maar Catoo heeft echt mijn voorkeur. Ik vind het wat stoerder dan Madelief. Daarbij vind ik Catoo ook mooi passen bij Mees.

10. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    Madeief... vind Olivia ook leuk zoals iemand hierbven schreef

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Vind het beide niet echt wat.. Maar als ik kijk naar de naam van de grote broer zou ik voor Catoo gaan. Ben het wat dat betreft helemaal eens met MvS.

12. chantelle

chantelle Bekend lid

3 aug 2010
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Absoluut Madelief .

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik vind beide niet leuk maar als ik moet kiezen dan Catoo

14. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind ze allebei niet leuk. Madelief nog ietsje leuker dan Catoo, maar dan heb je weer 2 namen met een M. Olivia vind ik inderdaad een super optie!

15. klein wijfie

1 nov 2010
    63
    0
    0
  16. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    duidelijk Madelief hoor!
    Catoo kan me écht niet bekoren....

Maar ik dacht dat het een combinatie van de twee ging worden ;) dan hoef je niet te kiezen :D

17. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Oei oei, lastige Poll.
    Madelief vind ik mooier qua lettercombi maar wel echt een kinder naam, ik bedoel als ze volwassen is zou het niet zo leuk meer kunnen zijn. (Vroeger grote fan van de Madelief kinderboeken van Guus Kuijer dus altijd een vrolijk gevoel als ik die naam ergens hoor)
    Catoo is stoerder en klinkt voor elke leeftijd goed, ook als ze straks directeur is van een multinational haha

Veel succes!

18. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik vind catoo een leuke naam maar niet met twee Oo's, staat een beetje gek. Madelief vind ik ook erg leuk maar niet bij Mees passen...Ik zou denk k gaan voor Mees en Lieve.

19. Lotti

Lotti Actief lid

7 jun 2008
    477
    2
    0
    Eindhoven
    Allebei leuke namen!
    Ik neig toch nog steeds meer naar Madelief. Die naam blijft bij jou ook steeds maar terugkomen, dus zou ik er voor gaan!

20. siske89

siske89 Niet meer actief

Eigenlijk vind ik het best wel grappig dat jullie in Nederland vaak namen zoals Catoo ouderwets vinden en dan namen zoals Madelief eigentijds vinden. In België is dat net andersom, vandaar ook mijn keuze voor Catoo :D

Tip: Mees en Madelief beginnen alletwee met een 'M', als er later post toekomt voor 'M. (familienaam)' is het raden voor die de post is ;)

Deel Deze Pagina