Nog 2 namen over

Discussie in 'Babynamen' gestart door Alten, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke van de twee

1. Mette

2. Noor

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind het allebei leuke namen, en kan eigenlijk niet goed kiezen.

Moet ik me zoiets voorstellen: Noor van Oostveen? (was vroeger nieuwslezeres, Noortje van Oostveen). Dat kan prima. Als je Loos van achteren heet zou ik het niet doen, dat wordt zo Spoorloos. Noor van Oord vind ik niet zo mooi (twee keer oor). Het hangt dus af van wat de achternaam precies is of het 'kan' of 'niet kan'.

Ik vind het heel belangrijk om goed na te denken over de combinatie! Ik lees hier vaak vrouwen wie het niet uitmaakt omdat ze het toch nooit hardop zeggen, maar dat hangt er maar van af wat voor werk je gaat doen. Ik gebruik mijn voornaam+achternaam echt meerdere keren per dag, en zou het heel vervelend vinden als dat een rare combi zou opleveren.

Wat mij betreft kun je niet fout kiezen qua voornaam, ik vind ze echt allebei leuk.

2. Alten

Alten Nieuw lid

4 mei 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is geen harde "oo" zoals in Oost, maar een korte "oo", maar niet met een r erachter.

(mn achternaam ga ik hier niet neerzetten ivm privacy)

3. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    ik vind het er een beetje aan liggen hoe lang de achternaam is. als het een één-lettergreep achternaam is dan zou ik het niet zo snel doen, bij meerdere lettergrepen vind ik het prima kunnen.
    (alhoewel ik Noor van Loon ofzo ook prima vind kunnen... als het maar niet rijmt).

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Noor vind ik mooier

Deel Deze Pagina