Wij vinden Caspar met twee a een erg leuke naam. Enige waar wij bang voor zijn, is dat het te verwarrend is met Casper. Zouden jullie de naam daarom laten liggen? Ik twijfel.
Ik heb een collega met de naam Caspar, wordt eigenlijk altijd Casper genoemd. Kwam er ook pas na maanden achter dat het eigenlijj net even andees was.
Ik denk dat de naam inderdaad vaker als Casper geschreven en gezegd gaat worden, maar daar zou ik de naam niet om laten liggen!
Ow ja en mijn mening over de naam is dat ik het toch een beetje vreemd vind, maar dat is gewoon smaak. Als jullie hem mooi vinden gewoon voor gaan, maar zou er rekening mee houden dat het kindje vaak Casper genoemd zal gaan worden.
Misschien wennen en iets lastig als mensen niet goed luisteren/of jullie wat binnensmonds praten Maar anders? Ach waarom, niet? Als het voor jullie de naam is dan gewoon doen: men went vanzelf wel. Onze jongste heeft een relatief echt zeer weinig voorkomende naam, die op de beginletter na gelijk is aan een veel meer voorkomende Nederlandse meisjesnaan. Er is echt maar een enkeling die het verkeerd doet.
Ik zou het doen, mijn zoontjes naam lijkt op een andere meer voorkomende jongensnaam en mensen noemen hem dus vaak zo. Ik verbeter het een keer en dan snappen de meeste het wel.. En zo niet, irriteer ik me even en laat het dan los haha! Ik vind Caspar sowieso leuker dan Casper!
Ik ken een Caspar, wordt altijd uitgesproken en geschreven als Casper (geschreven zelfs ook wel eens als Kasper). Ik vind Caspar heel mooi maar ik vind namen die constant verbeterd moeten worden wel erg irritant. Dus zou er zelf niet voor kiezen.
Denk als je de klemtoon bij de ontmoetingen goed legt, er niets snel verwarring zl zojn. Cas-pAR ipv CAS-per. Snappie?
In de familie van mijn schoonzus is ongeveer een half jaar geleden een Caspar geboren. Wen je snel aan en heb het nog niet fout geschreven gezien (facebook etc.). Maar zou zelf eerder voor Casper hebben gekozen. Niet omdat het niet verwarrend zou zijn maar vind Casper net iets leuker.
Ik vind het een super toffe naam en denk dat mensen er gauw genoeg aan wennen, zeker de mensen die het dichtstbij hem staan. Lijkt mij in elk geval geen probleem. Je zou eventueel Kaspar kunnen overwegen in plaats van Caspar? Dan lijkt het op schrift in elk geval niet meteen zo op Casper en dan zijn mensen alerter op hoe het / wat er precies staat. Op de en of andere manier vind ik 'm duidelijker met een K. Maar ik vind Kasper dan ook mooier dan Casper haha dus misschien is het smaak.
Ik zou het gewoon doen en zelf de naam altijd zo duidelijk mogelijk uitspreken en de klemtoon op het laatste stukje leggen, zoals iemand anders ook zei
Kan mij voorstellen dat mensen niet aan Caspar denken, maar aan Casper. Ik denk dat als jullie voor die naam kiezen dat hij dan nog vaak moet aangeven dat het met een A is ipv een E