Al ruim voor de zwangerschap hadden wij het zo nu en dan over namen. Onze favoriet was toen al Hanna(h) Ook nu het dan echt zo ver is, en we ook andere namen op de lijst hebben, blijft deze de overduidelijke nummer 1 qua meisjesnamen. Het enige "probleem" is dat de zus van mijn man een dochter heeft die Anne heet. Hanna en Anne, lijkt dat nou te veel op elkaar? Wat vinden jullie? Ik vind de naam echt super, maar ik twijfel of we dat kunnen maken. Ben heel benieuwd wat jullie vinden O, en als iemand nog een leuke jongensnaam weet, dan graag! (namen die het net niet zijn voor ons, maar wel op de lijst staan: Matthias, Jonathan, Nils, Thomas. Ik houdt eigenlijk wel van aparte namen, maar ik denk niet dat ik dat uiteindelijk zou doen. Vandaar deze degelijke simpele namen. Maar als iemand iets aparts weet, wat wel redelijk bekend is (maar liefst geen hele populaire naam) dan ben ik benieuwd!
Ik vind het prima kunnen. Anne en Hanna. Vind het anders als ze AnnA had geheten, al haf ik het dan alsnog gedaan.
Het komt volgens mij wel officiëel allebei van Johanna, maar boeiend! Ik zou het gewoon doen, het is een mooie naam en verschillend genoeg om verwarring te voorkomen! Jongens: Adrian Aaron Fabian Benjamin Florian Christian Daniël Gabriël Gideon Hugo Julian Julius/ Justin Xavier Nathan (erg leuk!!) Oliver/ Olivier Marnix Max/ Maxime Leuk??
Moet kunnen Oh en jongensnamen: Abel Almer Alwin Bor / Borre Cristijn Devin Dorian Elias Emiel Emilian Erwin Ewald Ewoud Florian Hidde Ismar Jari Jelger Jelias Jelke / Jelte Jelle Jens Jent Jilias / Jylias / Jilyas Jochem Jonan Jonathan Jonne Joost Joren Jorian Jorias Julas Julias Juliën / Julien Jurjen Jurrian Jurriën Krijn Leander Leon / Léon Marlijn / Merlijn / Marijn / Merijn Marten Maurice Maurits, Laurens Melvin Menno Midas Milas Moos Olaf Oskar, Stefan Pim Quin(t) Quirijn Raf Rex Roan / Rowan Roben Robin / Rhobin Roel Roelof Roewan / Rouan Rowen Rowin / Rowyn Seb / Sebbe / Sep(p) / Seppe Silas / Sylas Silvander Silvian Silvijn Stef Sylias Thijn / Tijn Thymo / Thimo / Timo Tibbe Tije / Thije Tobias Twan Tybo / Tibo Vico Yossip Ideetjes?
Ik vind Anne en Hannah niet te veel op elkaar lijken, hoor, dus ik zou gewoon voor Hannah gaan (met een h erachter vind ik persoonlijk veel mooier). Voor een jongen misschien: Joachim, Ruben, Nathaniel, Oscar, Felix, Olivier, Mathis... ?
nee, dat kan hoor. Ik vind het echt niet in die zin op elkaar lijken. Als het nu hanne en hanna was geweest dan was het een ander geval. Mooie naam!!
@ Babynijn: Anna zou inderdaad nog weer anders zijn. Ik vind Hannah een beetje dezelfde klank hebben, maar ook weer niet sprekend lijken. @ Luciaatje: thanx! Ik vind Daniel en Gabriel beide mooi, maar ik heet Danielle, dus dat kan dan ook niet echt Nathan vind ik ook wel heel leuk. En Olivier ook wel, maar toch iets te kakkerig. @ Smile: Martijn vind ik heel leuk, maar ik weet dat dat mijn zus haar nr 1 naam is voor een eventuele toekomstige zoon. Een vriendin haar zoon heet Matthijs, en dat was al heel erg lang mijn favoriete jongensnaam. Maar dat kan nu dus niet meer, vandaar Matthias op de lijst. Alleen dat is het net niet. @ Michelle: Thanx! @ Angela: Ik vind het ook mooier met h erachter. Alleen vraag ik me af of ze dat dan eindeloos er bij moet gaan zeggen? Ik denk dat als we de naam gaan gebruiken dat het wel echt Hannah gaat worden. @ Tulip: thanx! Hanne zou inderdaar niet echt kunnen. Na jullie reacties ben ik er al wat meer van overtuigd dat het wel kan.
@ Michelle: jaa! Marijn of Merijn! Die vinden we beide erg leuk. Komt hoog op de lijst! thanx! @ Snoopy: Leander vind ik wel leuk! Mijn man alleen wat minder @ Eveline: Yens is niet echt mijn ding. bedankt in ieder geval @ Pip: Joas en Ezra vind ik leuk, maar mijn man ook niet!
Gewoon doen! Ik vind Hanna(h) en Anne helemaal niet veel op elkaar lijken. Nog wat suggesties voor jongensnamen: Simon Samuel David Pepijn Victor Julius Oscar Sebastiaan Hugo Midas Ilias Floris Jonathan Justus Juliën
Ik vind Hannah trouwens een super mooie naam! Ik ken trouwens een Hannah met broers Abel en Tibbe, vind ik erg leuk samen.
O ja! Ik ken 2 Hannah's, de ene met 2 broers: Daniël en Jesse, de andere met 2 broers en een zus: Wietse, Jesse en Silke! ( allebei dus Hannah en Jesse XP )
@ Krullenkop: wat grappig, Sarah staat op nummer 2 hier Aaron vind ik wat minder, omdat ik een Aaron ken die ik altijd vreselijk vervelend vond. Van je lijst vind ik Samuel leuk! @ Michelle, dat zijn beide niet echt namen die ik leuk vind. Enne thanx! Ben blij dat het tot nu best veel leuke reacties geeft. @ Luciaatje, Jesse op zich vind ik best leuk, maar er zijn er al zoooo veel van hier in de omgeving. Daniel vind ik leuk, maar ik heet dus Danielle Wietse hoor je hier heel veel, een echte Friese naam die hier volop gebruikt word. Thanx allemaal voor jullie reacties, ben blij dat jullie het allemaal wel vinden kunnen. En bedankt voor alle tips voor jongensnamen. We hebben nog wel even, maar ik heb nu al een aantal leuke namen op mijn lijst er bij! Meer ideeen zijn welkom!
In mijn ogen echt geen probleem. Twee verschillende namen met duidelijk andere eindklank. Volgens mij kan dit niet direct verwarrend zijn.