Eerste kerstdag komen mijn ouders, oma en een aantal vragen bij mij eten. nou zal ik makkelijk kunnen doen maar ik vind het eigenlijk wel leuk om lange tafels te maken. alleen, wat gaan we eten? daarbij komt nog dat 3 van de gasten waaronder dus wij, vegatarisch zijn. Kip en vis kan wel. iemand een idee?
Oeh ik ga ga meelezen. Dit houdt me ook al een tijdje bezig. Over lange tafels gesproken. Heb jij dat kookboek 'Lange tafels' van de AH? Ik wel en dat is best handig. Staat helemaal beschreven wat je al voor die tijd kan doen, scheelt een hoop tijd op de dag zelf.
Ik zou allemaal kleine hapjes doen ( tapas dus). Hoef je niet alleen maar vegetarisch, maar kun je echt van alles wat doen. Dat is vaak fijner dan zo'n grote maaltijd, vind ik. Dan kun je in 1 keer zitten en lekker tafelen. Dus eerst een borrel, daarna allemaal hapjes en natuurlijk een nagerecht.
Zalmpakketjes. in een stuk alluminum folie stuk zalm leggen...olijfolie overheen sprenkelen bosuitje fijn snijden er bij doen...beetje peterselie, halve paprika heel fijn gesneden (geel) erbij..eventueel nog andere groente naar keus....pakketjes dichtvouwen en dan 20 min.in de oven...
*proest* wat leuk dat jullie er allemaal zo druk mee zijn......wij doen makkelijk; beide kerstdagen naar onze ouders. Bij de een is het standaard elk jaar gourmetten en bij de ander een buffetje dat ze laten komen. Heerlijk makkelijk en we vinden het elk jaar lekker en gezellig!
Ik heb 1x een "traditioneelachtig" kerstdiner gemaakt: Vooraf kipcoctail of garnalencocktail, hoofgerecht was varkenshaas met daarbij aardappeldingetjes, haricot-verts in spek of bacon, broccoli-mozzarella-bladerdeeghapjes, en toe ijs en mousse. Lekker simpel dus. Verder doe ik meestal makkelijk en gaan we gourmetten.
ik dacht iedereen is er wel meebezig dus misschien hebben we wat aan elkaar. Dantje heb jij dat boekje?
Jep ik heb em, je mag hem wel lenen hoor. Manlief werkt in culemborg, dus misschien dat ik em zo kan passen
bij ons komen de ouders van weerkanten 1e kerstdag standaard gourmetten 2e kerstdag ook hahahaha daarna lekker ijs van de italiaan
1e kerstdag naar mijn schoonouders, die kookt altijd zelf, heel simpel gewoon piepers groenten vlees, maar wel altijd erg lekker! 2e kerstdag bij mijn familie altijd gourmetten.
Eerste kesrtdag gaan we naar mijn ouders dus dan hoef ik lekker niks te bedenken. Tweede kerstdag zijn we heerlijk met z'n tweetjes en ik heb nog geen idee wat we dan gaan doen maar ik ga in ieder geval niet uitgebreid koken.
Wij gaan elk jaar helemaal los op de gourmet Maar ook een heerlijk idee, wat we met sinterklaas doen, is kaasfondue! We doen er flink wat knoflook en peper&zoet in, en een zakje soepgroente. Met stukjes stokbrood kun je er heerlijk in dopen, en de stukjes groente eruit vissen. Vooraf eventueel een lekker soepje, en als nagerecht iets van ijs ofzo, lekker makkelijk, en erg lekker!
normaal eten we met kerst altijd eerste kerstdag met mijn ouders kalkoen. mijn pa maakt die dan alleen dit jaar niet want hij gooit altijd een fles rode wijn bij die kalkoen voor de jus en nou wilt ie niet dat ik dat eet. dus wordt het dit jaar rollade met piepers en witte bonen met snijbonen. en vooraf soep en ijs na. tweede kerstdag nog geen idee. waarschijnlijk zijn we dan lekker met zijn tweetjes ( drietjes)