vleesboompje ontdenkt bij echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door joseetje26, 20 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo meiden.

vandaag de 9 weken echo gehad en beebje was mooi op schema en het hartje klopte krachtig .. volgens de gyn alles helemaal ok.

maar hij zag wel een kleine vleesboom van 2 cm zitten...... het kon volgens hem absoluut geen kwaad maar hij wil wel even in de gaten houden hie het zich ontwikkeld... volgens hem groeien vleesbomen eigelijk niet tijdesn een zwangerschap..

zijn er meer meiden die bij een echo een vleesboompje bleken te hebben? ze doen er niks aan schijnt.. en als ie echt groot word is dat wel lastig voor de baby maar niet schadelijk.

gr Jose

2. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    helemaal niemand? jullie gaan me toch niet vertellen dat ik de enige ben? volgens de gyn kwam het best vaak voor?

oja hij dacht ook dat het nog een bloeduitstorting zou kunnen zijn... ik hoop stiekem gewoon dat het over 4 weken weg is..

x jose

3. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Hoi Jose,
    Je bent niet de enige hoor!
    Ik heb afgelopen vrijdag een echo gehad met 13 weken. Omdat er steeds een waas in beeld kwam kreeg ik een inwendige echo. Ze denkt dat die waas veroorzaakt wordt door een vleesboom. Bij eerdere echo's was die helemaal niet in beeld... Beetje vreemd maarja. Ook ik kreeg te horen dat het vaker voorkomt en niet erg is. Bij de 20 weken echo kijkt ze er weer eens goed naar.
    Ik zou misschien liever nu naar een gyn gaan om het te volgens, maarja dat zal wel niet nodig zijn.
    Wanneer kijken ze er bij jou weer naar?

Groetjes Meris

4. geusje

geusje Nieuw lid

21 nov 2008
    2
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi,
    Maak je geen zorgen! Ik had mijn vorige zwangerschap ook een vleesboom van 2 cm (ontdekt bij echo 9 weken, door de gynaecoloog gedaan). Bij de echo's daarna, die bij het echocentrum werden, nooit meer iets over gehoord. En alles is goed gedaan, mijn dochter wordt alweer twee volgende maand. Het enige is, dat het beter is als ze direct na de bevalling wat oxytocine toedienen, om de baarmoeder goed te laten samentreken zodat je niet teveel bloed verliest; het kan zijn dat door die vleesboom het vermogen van je baarmoeder om zich samen te trekken na de bevalling, ietsje minder is. Maar een vleesboom heeft verder gelukkig geen effect op de bevalling of wee-en.
    Dus don't worry be happy!
    Ik ben nu dus sinds kort weer zwanger en maak me totaal geen zorgen om die vleesboom!

5. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    oh dank jullie voor jullie antwoorden...

ja bij mij zat hij er een maand of 5 geleden ook niet maar ik heb hormonen gebruikt en mijn progesteron was steeds heel hoog... dat is goed want dat betekent een goede eisprong maar onder invloed van die hormonen kun je dus ook dit krijgen..

ik was in eerste instantie erg geschrokken en bang dat het de vruchtzak in kon groeien... maar de gyn moest lachen toen ik dat vroeg..( zo gek is die vraag toch niet)

en ik heb op internet gekeken maar daar werd ik een beetje bang van... daar stond dat een vleesboom werkt als een natuurlijk spiraal en een innesteling kan voorkomen.. maarja ik ben de 9 weken al voor bij dus dat is geen probleem meer...

ik ben gewoon zo lang bezig geweest om zwanger te worden.. dan ben je al snel bang.. maar de gyn deed er heel luchtig over... het was absoluut onschuldig zei hij.. wel heeft de echomevrouw het van alle kanten op de foto gezet en gemeten aan alle kanten... over 4 weken moet ik terug komen of het is gegroeid. het kon ook nog een bloeduitstorting zijn zei hij? hoe je daar dan weer aan komt?

x Jose

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    jeetje meris wat heb jij een prachtige 13 weken echo.. wauw..

gr Jose

7. Penelope

Penelope Actief lid

3 sep 2007
    146
    0
    0
    Beste Jose,

Ik had weliswaar geen vleesboom maar een poliep in mijn baarmoerder; deze was eerder operatief verwijderd (hysteroscopie), maar toch weer gegroeid om de een of andere manier.
    Voordat ik zwanger raakte/ wilde raken, werd me aangeraden om de poliep alsnog te verwijderen, maar ik had geen zin in weer een operatie (had namelijk ook nog een laparoscopie dit om andere reden).
    Dus ik raakte zwanger met een poliep in mijn baarmoeder; alles ok in begin, tot in 14de week een miskraam......... Had 3 echo's tot dan gehad, hartje klopte sterk en baby groeide goed. Wb poliep en miskraam, toeval? Kan, maar artsen zeiden dat poliep misschien toch oorzaak was (zo voelde ik me helemaal rot..!). Zal het wel nooit weten.
    Afijn, dit is mijn ervaring ermee.
    Ik hoop voor jou dat je vleesboom geen punt zal zijn!

Groetjes

8. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik ga morgen toch even met de vk bellen denk ik. Het zou mij in ieder geval erg geruststellen als er even een gyn naar kijkt.

Ik laat wel even weten wat ze ervan zegt.

Groetjes Mariska

9. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik moet er over 2 en een halve week weer naar laten kijken... ik maak me er niet zoveel zorgen meer over..
    ik heb het gevoel dat het goed zit.

gr Jose

10. remana

remana Nieuw lid

26 jun 2008
    1
    0
    0
    hallo allemaal,

Bij mijn eerste echo 2 weken geleden ( 7w0d) hebben ze ook een vleesboompje gezien van 2 cm. Hij zat niet in de baarmoeder zelf maar een wand ernaast. Voor de zwangerschap kan het verder geen kwaad zeiden ze. Maar zou het wel in de gaten houden, en laten meten tijdens een echo.
    Succes allemaal,

Deel Deze Pagina