Nog altijd nachtvoedingen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by kers87, Mar 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kers87

kers87 Bekend lid

Sep 4, 2012
    678
    0
    0
    Hoi hoi,

Even een vraagje, mijn zoontje van 14-10-2013 komt nog altijd s nachts. Hij krijgt tussen 22.00 en 23.30 zijn laatste voeding, ligt er een beetje aan hoe laat hij komt en hoe laat ik zelf naar bed wil. Hij komt dan tussen 3.00 en 5.00 nogmaals en hij krijgt dan van mij rond 7.00-8.00 nog een keer omdat ik dan ook moet werken. Ik werk drie dagen in de week. Als ik niet hoef te werken wacht ik totdat hij komt maar het is vaak rond die tijd. Ik geef hem nu overdag ook een fruithapje.

Is het nu handig om 's nachts te gaan rekken met een speentje, of kan ik beter gewoon nog voeding geven?

Verder slaapt hij 's nachts goed van 23.00 tot 9.00. Overdag daar in tegen niet heel goed. Vaak maar 2-4 hazenslaapjes van een half uur soms een uur. Dat betekend dus dat hij maar 12-14 uur slaapt. Ik lees overal dat dit veel te weinig is, maar goed hij doet het gewoon niet ;). Hij blijft er heel vrolijk onder en hij groeit goed...ook al ga je met hem wandelen ofzo dan kan hij nog vrolijk liggen kletsen in de wagen...heb je hier nog tips voor of hoort dit dus blijkbaar gewoon bij hem?(weet niet of deze vraag hier hoort, maar wie weet :p)

Alvast dank!

2. kers87

kers87 Bekend lid

Sep 4, 2012
    678
    0
    0
    OW trouwens nog een aanvulling. Als ik hem overdag zijn zin geef dan heeft hij er 4-5 uur tussen de voedingen. Ik heb dit een paar dagen toegelaten maar toen kwam hij 's nachts dus vaker. Ik geef hem nu dus weer om de 3 uur. Is dit verstandig, of kan ik hem beter gewoon op verzoek laten komen en dat het 's nachts ook vanzelf bijtrekt? Dat ik dat gewoon wat meer tijd moet geven?

Overdag iets meer ruimte tussen de voedingen zou namelijk wel heel fijn zijn, maar niet om de twee uur voeden 's nachts als gevolg daarvan ook haha. Maar weet niet of ik misschien te snel conclusies heb getrokken....

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ik zou de nachtvoedingen laten voor wat ze zijn, en eigenlijk hebben we het over 1 voeding, toch? Deze voeding is voor je mannetje nog heel waardevol en hij groeit er goed op. De nachtvoedingen houden vaak ook je hele productie in balans: ga je daar proberen te tornen of rekken merk je dat vaak overdag weer.

Zie je verschil in hoe je kindje drinkt in de late avond en nacht? Mogelijk zit daar het verschil dat het dan in de nacht wel rustiger doorslaapt: meer voeding binnen. Het kan zijn dat je kindje (geheel passend bij zijn leeftijd) helemaal geen tijd heeft om te drinken overdag: er is namelijk een wereld te ontdekken!
    Ook even voor mijn idee: geef je fruit naast borstvoeding of in plaats van een voeding? (dus eigenlijk hoeveel voedingen per dag)

Verder: als hij vrolijk is, prima. Niet te druk maken :)
    Succes!

4. kers87

kers87 Bekend lid

Sep 4, 2012
    678
    0
    0
    Ik zit nog op 8 voedingen op een dag en geef daarnaast fruit dus niet ipv. Bij mij drinkt die wel goed meestal. Alleen het flesje blijft niet zijn favoriet meestal drinkt die bij mijn ouders of schoonouders en mijn man maar 2x 80cc als ik weg ben. Alleen het hoognodige dus...dan merk ik dat hij s nachts inderdaad eerder komt. Ik ga eens een week proberen 4 uur er tussen overdag kijken of dat s nachts uitmaakt...ik zal inderdaad accepteren dat die s nachts nog komt :p. Op zijn 12de zal die vast wel doorslapen toch ;)

5. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    inderdaad! lol. Kijk gewoon hoe het gaat. Veel kindjes nemen het hoognodige en tanken later bij. Werkt prima, is op zich ook geen probleem.

Share This Page