hoi allemaal, ik zit met een probleempje. 15 augustus loopt mijn huidige contract af en krijg ik een contract voor onbepaalde tijd....ik ben dan 2 jaar in dienst, maar vindt het werk niet bijzonder leuk meer........ga eigenlijk alleen nog met plezier naar mijn werk vanwege mijn collega's, die tevens ook druk aan het solliciteren zijn. Nu heb ik afgelopen week ergens gesolliciteerd wat me echt een hele leuk baan lijkt, begin dan wel weer met een jaarcontract en start gelijk met een opleiding die hun betalen. maar wat moet ik nu doen? stel dat ik binnen nu en 4 maanden zwanger raak (zijn nu al 9 maanden bezig) en heb die nieuwe baan zullen ze me er dan niet na een jaar uitgooien (dus het contract niet verlengen vanwege zwangerschap). bij mijn oude baan heb ik vanaf 15 augustus een contract voor onbepaalde tijd, maar daar vindt ik het werk niets meer aan. maar heb dus wel de zekerheid van een baan/inkomen. wat zouden jullie doen? groetjes silvana
Het ligt er ook wel aan hoe je je werk in wilt delen na de bevalling etc. en of je partner een lekker inkomen verzorgen kan. Lastig hoor, ik ben wel van baan gewisseld maar had daar ook meteen een vast contract. Heb een klein beetje spijt omdat ik zo ongeveer gelijk met het starten op de nieuwe plek zwanger geworden ben. Nu heb ik het gevoel me niet helemaal te kunnen geven en bewijzen op mijn nieuwe plek omdat ik sommige werkzaamheden niet meer kan doen ivm de zwangerschap. Aan de andere kant kan het ook nog even duren voor je zwanger bent en dan zit je maar bij de oude baan... Ook zou het kunnen dat je na zwangerschap terug komt bij je werk en de leuke collega's allemaal weg zijn nu ze al solliciteren... lastig hoor... Denk toch dat ik ergens anders zou gaan kijken als ik jou was. Maar dan wel met wat ik eerst schreef, als je partner wat financiele zekerheid bieden kan. Succes!
ik zit in het zelfde pakket - al heb ik wel de zekerheid van een vast contract in alle2 de gevallen. ik doe nu al jaren lang een bepaalde basisschoolgroep en ben helemaal uitgegroeid op mijn school bij die groep. voorlopig zal ik niet een andere groep krijgen, al wil ik dat graag. k zit dus met mn zwangerschap te solliciteren voor een baan in een andere groep bij andere scholen wel bij dezelfde werkgever in de hoop een andere groep te krijgen. k Voel me een grote hypocriet.... grrr maar ik trek het echt niet om nog een jaar ongeinspireerd hier te staan (tenzij deze sollicitaties nix worden - dan ga ik r nog n jaartje voor)