Zwangerschapshaptonomie, vergoeding zorgverzekeraar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Groen, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Na lang zoeken naar een geschikte 'zwangerschapscursus' kwamen we bij zwangerschapshaptonomie uit. Ik zit nu net over de helft van mijn zwangerschap, dus wilde me gaan aanmelden.
    Helaas kwam ik erachter dat de verzekering helemaal niks vergoedt. Het valt zowel niet onder 'zwangerschapscursus', maar ook niet onder 'alternatieve zorg' (waar gewone haptonomie wel onder valt en waar ik voor 640,- per jaar vergoed krijg).

Iemand die toevallig zwangerschapshaptonomie heeft gedaan en hier meer over weet? Of is dit bij alle verzekeraars zo? Ik kan natuurlijk nog per januari naar een andere overstappen als die wel een deel vergoedt, dan hoef ik in ieder geval niet alles zelf te betalen. Anders wordt het wel erg duur, 5 of 6x €65,- vind ik veel geld.
    Baal er wel ontzettend van, zwangerschapsgym oid zie ik niet zitten en de cursus 'samen bevallen' vind ik weer heel lang duren. 9 avonden van 2 uur lang, pff.

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier gewoon overlegd met de vrouw die haptonomie geeft en ze declareert het als gewone haptonomie op mijn naam :) Misschien valt er iets te regelen?

3. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Ja dat was inderdaad een optie geweest. Alleen heb ik dus gebeld met mijn zorgverzekeraar hierover om te vragen hoe het zat met vergoedingen wat betreft zwangerschapshaptonomie en gewone haptonomie. Ze zei daarna ook meteen dat het fraude zou zijn als het als gewone haptonomie gedeclareerd werd (hoewel ik daar niks over zei). Dus ben bijna bang dat ik nu een aantekening bij mijn naam heb hierover ;) Maar dat zou ik eventueel wel kunnen doen dan vanaf volgend jaar als ik overstap naar een andere verzekeraar.

Deel Deze Pagina