rekening houden met rijmen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Meissie2008, 28 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

6 feb 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    hee allemaal,

we hebben inmiddels best veel leuke namen bedacht maar op veel namen kun je wel rijmen...tot hoe ver moet je hier rekening mee houden...vind zo moeilijk want als je wilt kun je op alle namen wel rijmen natuurlijk;)

wat we bedacht hebben op ons lijstje;
    Nikki- pikkie
    Lise- piesen
    Amber- pamper
    Jill- bil
    Tara- taartje, wordt vast gebak of zo iets...
    Chelsey- voetbalclub
    Rachel- roggel of raggel

zucht...vind zo moeilijk want hoeveel namen we ook zien, deze komen elke keer weer op het lijstje;)
    Nieuwe suggesties zijn altijd welkom

2. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Hahaha, ik moet wel een beetje lachen om je lijstje :) Niet lullig bedoeld hoor, maar zo ben ik ook gaan denken...
    Wij vonden bijv Lilly heel leuk, maar bedacht dat dat snel lilliputter zou worden... Dus vanaf gezien..
    Maar je kan op iedere naam wel iets rijmen en ook al valt er niets te rijmen kinderen verzinnen altijd wel wat. Kies lekker de naam die je leuk vind en laat je niet te veel leiden door dit soort dingen.
    Wel kijken naar rare letter combi's. Ik ken iemand en die heet K. Bouter... :$ Daar is niet over nagedacht... Of juist wel;)

Succes met het kiezen van de naam!!

3. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    van jouw lijstje heb ik eigenlijk geen enkele naam waarvan ik denk: dat kan niet...
    die rijmwoorden die je noemt zijn dan ook weer niet de ergste, daar kan een kind wel mee leven denk ik.
    en inderdaad wat Loesje zegt: kinderen verzinnen altijd wel iets.
    ik heet zelf Ellen, en daar valt natuurlijk heeeel veel op te rijmen (snottebellen, frikandellen, oorlellen, fietsbellen, voetbalrellen etc.etc.)
    maar heb dat nooit als vervelend ervaren.

van jouw lijstje vind ik trouwens Jill en Lise errug leuk!

4. misa

misa Niet meer actief

Woow! Hahaha! Wat ver gezocht! (sorry!)

Ik zou me daar echt niet al te druk om maken. Tenzij het echt heeeel erg raar en voor de hand liggend is.

5. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook rekening gehouden met rijmen bij het bedenken van een naam. Da's eigenlijk iets wat ik authomatisch doe in m'n hoofd als ik de naam van gezinsuitbereiding hoor.
    Maar dat komt misschien ook wel omdat mijn moeder me altijd heeft verteld dat ze daar zelf bij mijn naam ook op heeft gelet. Met mijn naam valt ook niet te rijmen.

Maar ik denk zelf dat er nogal verschil zit in wat voor soort rijmwoorden het zijn.

Ik zie zelf die amber-pamper niet zo, en om nou op taartje te rijmen, da's toch niet zo erg? Pas als je echt rijmt op een scheldwoord lijkt het me een no-go.

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik zou er maar niet te moeilijk over doen. Op bijna alle namen kan je wel wat rijmen. Sommige dingen van je lijstje zijn ook wel wat ver gezocht hè...Amber - Pamper en Tara - Taartje...nee, ik denk niet dat iemand dat verder bedenkt. En dan nog...als ze je kind ergens mee willen plagen en op de naam valt niks te rijmen dan gaan ze het wel hebben over de bril/sproeten/scheve voortand etc.

7. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Ben t toch wel eens met de meeste reacties. Op zo goed als elke naam is wel iets te rijmen of geks van te maken.

Vind je voorbeelden ook niet zo heftig eerlijk gezegd.

Ik ken een Amber die altijd Amper genoemd werd door de jongens op school, heel sneu want ze doelde daarmee op haar platte boezem.
    En een Rachel ( amerikaans uitgesproken zoals in Friends) die Reet-Gel genoemd werd.

Ach, een beetje creatieve vrienden en pestkoppen bedenken altijd wel iets, dus maak je er niet druk om.

En, niet dat je erom vroeg maar, ik vind Tara en Jill beide super gave namen!

Veel succes!

8. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Hahaha, leuk lijstje, maar dat had ik er niet achter gezocht.

(Ik zou mn kind alleen geen Ruth noemen, maar die komt niet op je lijst voor)

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hihi dat wordt heel goed zoeken naar een naam waar je niet op kunt rijmen: ik heb hem voor je hoor want op mijn naam kun je echt niets rijmen! Vaak genoeg geprobeerd op de basisschool, maar de creatiefste knul uit mijn klas maakt gewoon iets heel anders van mijn naam en daar kon je wel iets leuks mee (werd niet gepest want ik zei gewoon dat ik zo niet heette en rijmde op zijn naam en dan hield hij weer op).

10. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Allemaal leuke namen, maar de rijmwoorden zijn idd wat vergezocht:)
    Geloof me, als kinderen willen pesten en het lukt niet met de naam, zoeken ze wel wat anders op.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, geen rekening mee gehouden (Kick - Pik. Pom - dom) omdat kinderen OVERAL op kunnen ruimen als ze dat willen. Ik zal mijn kinderen opvoeden tot weerbare kinderen en dan zullen ze geen last hebben van de pesters.

Deel Deze Pagina