Weeen remmers

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HooyoShimbir, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hey,

Ik Lig nu bijna 1 1/2 week in t zkh ivm pijnlijke harde buiken en bloedverlies sinds eergisteravond aan de weeenremmers omdat de pijnlijke harde buiken toch wat werk zijn gaan verzetten.
    Me buik is echt stukken rustiger maar op de ctg blijen er contracties te zien om de minuut en heb nog zo 3/4 zeer pijnlijke harde buiken per uur. Dat zijn ook op de ctg enorme uitschieters die lang aanhouden, laten we ze weeen noemen.

Vanavond ga ik van de weeen remmers af. En ik ben bang, weet niet waarom maar heb zo t gevoel dat t enorm gaat doorzetten.

Wat zijn jullie ervaring met weeen remmers? En als ze ermee stopten bleef het rustig?
    En gaan ze dan gelijk weer beginnen als de weeen terug komen?
    Heb eerst 3uur een hoge dosis ghad en daarna nog 48 uur wat lagere. Longrijpingsprikken ook al gekregen.

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.006
    113
    Vrouw
    Met 23.5 weken kreeg ik weeen om de 2 min die een minuut aanhielden. Kreeg toen adalat, weeenremmers in vorm van pillen en inderdaad ook gelijk de eerste longrijpingsprik. Na een half uur moest ik de 2e pil adalat nemen en na ik dacht een uur de 3e pil. Tussen de 2e en 3e pil verdwenen de weeen langzaam aan. Wel was het zo dat ik geen last meer had maar het ctg in eerste instantie anders liet zien. Gelukkig verdwenen ze een aantal uur later ook van het ctg.
    48 uur nadat ik de eerste pil had genomen moest ik nog een laatste pil nemen, geen idee of die had gewerkt want toen had ik geen klachten meer.
    Wel moest ik een aantal dagen in het ziekenhuis blijven en zodra ik wat deed kreeg ik pijnlijke harde buiken, dus moest echt goed mn rust pakken. Toen ik na een aantal dagen weer naar huis mocht kreeg ik ook bank en bedrust voorgeschreven. Er is toen gelijk afgesproken dat ik tot 34 weken geremd zou worden, hoevaak het ook zou gebeuren.
    Uiteindelijk ben ik met 29.5 nog een keer opgenomen geweest. Merk nog steeds dat ik niet te veel met doen want anders schieten de harde buiken er zo in, na een half uur worden deze pijnlijk en regelmatiger, wat hier dan helpt is even in een warm bad gaan zitten. Maar heb ook regelmatig bijna op het punt gestaan om het ziekenhuis weer te bellen dat we eraan komen.
    Maar ondertussen ben ik morgen alweer 35 weken, iets wat de gyn ook niet verwacht had.
    Hopelijk gaat het met jou net zo goed als je van de remmers af wordt gehaald!

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Geen ervaring mee maar wil je heel veel sterkte en succes wensen.
    Geef aan in het ziekenhuis dat je bang bent vroeg te bevallen,wie weet gouden ze je beter in de gaten om je geruststel stellen.

4. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Thanks, bedankt voor de reacties.

CIn, waren bij jou ook echt alle contracties weg toen je aan de weeenremmers lag?
    Want dat vind ik zo griezlig dat t nu ook onrustig in mn buik blijft.
    Mag na de ctg van vanmorgen niet meer douche dus wordt nu op bed gewassen. Mag alleen naar de wc.

We wachten vannacht wel af en heb idd me angst wel aangegeven bij de vpl en die zeggen het ook het kan 2 kanten op gaan dat weet je gewoon niet.

5. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Waarom gaan ze je van de weeenremming afhalen? Dat zou ik gewoon goed navragen! Dan heb je voor jezelf duidelijkheid en weet je waar je aan toe bent ;). Zijn ze in het ziekenhuis ook bang dat je nu eerder gaat bevallen, als ze je niet meer remmen?

Ik lig sinds 24-8 aan de weeenremmers (adalat, 90 mg per dag). Maar ik heb ook nog steeds wel 3/4 harde buiken per uur, desondanks de volledige bedrust. Voor de remmers had ik er af en aan zo'n 15 per uur. Mijn buiken zijn nooit écht pijnlijk geweest hoogstens vervelend, maar ze zien ze wel als weeen. (Ik heb nog niet aan de CTG gelegen, dat doen ze pas vanaf 25 weken dagelijks hier. Maar de harde buiken zorgden wel voor het opengaan van de bmm).

Laat je goed informeren en vraag alles wat je wil weten :)! Succes in ieder geval en ik hoop dat je weeen afnemen en je nog lekker een paar weken zwanger mag zijn.

6. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ze halen me eraf omdat het een "kuur" is van 48 uur en ze dan willen kijken hoe je lichaam reageert.
    Maar de gyn was er net en mag er heerlijk pas morgenochtend vanaf, zodat als de weeen terug komen het niet midde in de nacht is.

Heb nu ook weer erg last van mn buik.

Nog dames met ervaring met het stoppen van weeen remmers?? En weeen die toen terug kwamen?

7. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Mooi, dat is in ieder geval weer een nachtje extra! Hopelijk kom je dan ook een beetje aan slaap of in ieder geval rust toe.
    Sterkte vannacht!

Ik neem even een abbo!
    Mij willen ze waarschijnlijk na 26 weken van de remmers afhalen, ben er nu al bang voor ;).

8. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Met 26 weken stoppen is ook eng! Ik las dat je bmh weer wat langer was. Was bij mij ook. Eerst 2.5 nu 2.9 maar schrijnt een elastisch iets te zijn dat altijd wel beetje veranderd. Maar gelukkig niet koeter.

Net weer ctg gehad met extreem veel harde buiken die ook weer onprettig zijn. Gyn gelijk gekomen maar geen ontsluiting. Wel verweekt.

Morgen verder kijken zonder remming, ben echt bang.........

9. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    het zou niet goed zijn als je kindje nu al zou komen, waarom stoppen ze de weeenremmers als je nog veel harde buiken hebt die voor problemen zorgen? dat snap ik niet zo goed. Maar aan de andere kant je bent al wel voorbij de 28 weken dus het kan in principe komen.

azucena boh bij jou is het helemaa eng ik oop dat je uk iig tot minimaal de 28 weken blijft zitten zeg.

xxx joyce

10. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ja ik snap t ook niet helemaal, ze willen toch zien wat me lichaam doet zonder de remmers. Gaat t niet goed ga k er wel weer aan...

11. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nadat bij mij het infuus gestopt werd (48 uur), kwam het direct weer opgang.
    Ik kreeg toen tabletten, adalat wat eigenlijk bloeddruk verlagers zijn, maar waarbij het bewezen de weeënactiviteit remt. In eerste instantie hielp het niet, maar bij een dubbele dosering werd het toch rustig! Dit heb ik van week 30 tm 34 geslikt. Ben met 39 wkn bevallen.

Misschien kun je Adalat voorstellen aan de gyn.

12. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Dat s wel een goede tip, nu heb ik wel van mezelf een lage bloeddruk 100/60 zou dat hem niet nog meer omlaag brengen?

Dus bij jou kwam het gelijk terug...daar ben ik dus zo bang voor.
    Nou dames, morgen ochtend is het zover dan laat ik het horen!!

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik werd met 28 weken opgenomen met weeën, en toen bleek dat mijn baarmoederhals aan het verstrijken was ben ik ook aan het infuus met remmers gegaan. Omdat ik pas 28 wk was hebben ze me overgeplaatst naar een academisch ziekenhuis en daar remden ze niet meer op die termijn. Dus ik heb nog een paar dagen Adalat gehad en toen ermee gestopt om te kijken wat er ging gebeuren. Omdat daar een NICU aanwezig was willen ze dan niet meer remmen maar het laten doorzetten als het gebeurt. Echter, mijn weeën kwamen wel terug, maar ze deden veel minder. Ze waren naar mijn idee en op de ctg wel heftig, maar doordat ze geremd waren was de kracht afgenomen en had ik met 38 weken (al die tijd weeën blijven houden) 4 cm ontsluiting en hebben ze mijn vliezen doorgeprikt en is onze dochter geboren.
    Dus contracties die terug komen zegt niet gelijk dat je gaat bevallen. Hoewel ik t ook echt als een hel heb ervaren die 10 weken zkh, ben je uiteraard blij dat je kindje binnen blijft.
    Hopelijk verloopt het goed voor jou meid!! En kun je het nog een paar weken volhouden!

14. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een lage bloeddruk, in de zwangerschap zat ik nog lager dan jij. Maar als je al een lage bloeddruk hebt, dan verlaagd dit middel niet nog meer. (zei de gyn, en het bleek ook zo te zijn)
    Ik was er de eerste week wel écht ziek van. Rood gelaat, duizelig, beroert voelen enzo. in het ziekenhuis hadden ze me niet vertel dat dit bijwerkingen waren van het middel, (dus wéér ongerust) thuis in de bijsluiter stond dit boven aan..een hele geruststelling, na een aantal dagen was het over.

Ben jij al op GBS bacterie getest?

15. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ja ben op de gbs getest, die was in een kweekje vag gevonden. Dus niet in me urine. Zit er nu voor aan de ab.

Oke dat is dus goed om te weten, dan kan ik niet nog een lagere bloeddruk krijgen. :)

Bedankt voor de tips

16. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ik heb wel een lagere bloeddruk gekregen van de adalat. Was al laag 115/60 gemiddeld, maar nu 110/45 ongeveer op de top van de werking van adalat. Ook goed ziek van geweest de eerste week ;).
    Hier hadden ze ook niks over bijwerkingen verteld ;). Toen ik het aangaf, was het meteen oh dat is de adalat. Vochtinfuus zou kunnen helpen, maar dat zouden ze overleggen (zaterdag al, ik wacht nog op de uitkomst ;)).

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.006
    113
    Vrouw
    Een aantal uur nadat ik al geen weeen meer voelde waren ze ook verdwenen op het ctg. Dacht dat het ongeveer 3 uur later was.

Van adalat kan je bloeddruk trouwens wel dalen hoor! De mijne was altijd 100/60 en door de adalat werd dit 90/50. Merkte zelf dat ik een stuk duizeliger was, af en toe zwarte vlekken zag en heb 1 keer last gehad van hartkloppingen. Allemaal bijwerkingen van de adalat, maarja dat honder keer liever dan te vroeg bevallen!

Sterkte alvast morgenochtend, hopelijk blijven de weeen weg!

18. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Hoe is het nu??

19. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Het gaat wonderbaarlijk goed! Alle angst voor nix geweest. Half 7 van de weeen remmers afgegaan vanmorgen. Wel wat meer pijnlijke harde buiken maar geen regelmaat of weg hoeven zuchten! Ik ben echt heel blij.
    Mocht vandaag ook weer met wc en douche verlof :p en morgen heel voorzichtig een stukje lopen. En als het goed blijft gaan en geen bloedverlies kan ik misschien van of na t weekend naar huis. Maar ik ga nog maar even niet teveel op de feiten vooruit lopen.

Hoe is het met jullie?

20. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Wow, super nieuws :)! Ik hoop echt voor je dat je in een stijgende lijn blijft zitten en duim voorzichtig mee dat je nog lekker naar huis kan na het weekend!
    Echt super, ben heel blij voor je!

Hier rommelt het wat meer, maar ze doen er niks mee. 'Ga maar op je linkerzij liggen met een kruik' aldus de avonddienst ;). Zal het morgen maar weer aangeven bij de gyn! Morgen een klein feestje, want 25 weken :) en dan ook elke dag CTG.

Deel Deze Pagina