Gister is het cb hier langs gekomen en heeft me verteld dat ik het ritme net andersom moet krijgen. Hij was zeg maar iedere keer ruim een uur of anderhalf wakker voor zijn fles en dan te moe om zijn flesje leeg te drinken met als gevolg dat ie direct na zijn fles zonder te boeren als een blok in slaap viel. Dus leg ik hem iedere keer slapend in bed. Nu willen ze dat ik probeer als ie wakker wordt de fles te geven dan even wakker laten en dan wakker op bed leggen zodat ie leert in bed in slaap te komen. Maar nu komt het. Wat is normaal dat zo'n jong babietje wakker is na de fles? Ik heb hem net op bed gelegd en hij was al anderhalf uur wakker maar zag er nog niet erg moe uit.. Ben na een kwartier gaan kijken en hij lag nog steeds te kijken al werden zijn oogjes al wel wat zwaarder. Doe ik het nu goed dan? Waaah! Ik wilde dat ik wat zekerder was van mijn zaakjes..
Hoi, Bij mij was het zo, als Djaydee wakker werd kreeg ze haar flesje, ik speelde een kwartiertje met haar nou ja ik was met haar aan het knuffelen en aan het genieten, maar liet haar maximaal drie kwartier uit bed, en dan legde ik haar in haar bed, waar ze weer lekker in slaap viel, en als ze weer wakker werd begon het ritueel weer, behalve 's nachts want dan legde ik haar na de voeding meteen weer terug. Misschien moet je hem gewoon laten liggen, voor hem is het natuurlijk nu overschakelen en wennen aan een nieuwe situatie, uiteindelijk valt hij toch in slaap, en dan als hij wakker word geef je hem de fles. En onzeker zijn we allemaal, er zit nu eenmaal geen gebruiksaanwijzing bij. Je moet vooral naar je eigen gevoel luisteren, en goed je kindje in de gaten houden wat hij fijn vind, niet alle kinderen zijn nu eenmaal hetzelfde. Groetjes Monique76
Volgens het boek van Ria Blom (echt een aanrader!) is voor een baby tot zes weken een uur wakker zijn al heel wat, vaak is het eerder drie kwartier en dan worden ze al moe... Na zes weken tot drie maanden is het dan ongeveer een uur tot een uur en een kwartier en na drie maanden ongeveer anderhalf uur!
Sven slaapt meestal inderdaad 2 a 3 uur, maar op slechte dagen gebeurt het ook wel dat hij na drie kwartier al weer wakker is en aan het einde van de dag slaat hij vaak de hele slaap over...
En het is ook niet erg als je kindje wakker in bed ligt, dan rusten ze ook uit. Ze moeten ook leren om zelf in slaap te vallen...