Uitspraak NATHAN Hallo allemaal, Mijn vriend en ik willen straks als we zwanger zijn van een jongen de volgende naam geven: NATHAN. Alleen ik weet het niet welke uitspraak het mooist is. Graag zou ik jullie mening willen weten: hoe zouden jullie de naam uitspreken? Ben benieuwd! Xxx HuizeMGL
Ik zou t zelf op zn Engels uitspreken. neethen zoiets....vind na-tan erg hard. Vind t ook echt n engelse naam. maar denk wel dat t een naam is die iedereen anders uitspreekt
Eerste reactie: Neej-thun (Engels dus) Nederlands zou ik het als: Naah-tan uitspreken. Maar dat zou niet mijn eerste ingeving zijn door de "th". Voor de NL uitspraak zou ik dan eerder voor Jonathan (uitspraak:Jooh-naa-tan) gaan. Vind ik een mooiere naam.
Als ik het zo lees zou ik het op zijn hollands uitspreken, maar engels vind ik wel iets mooier. Wat past het best bij de achernaam?
Mijn zoontje heet Nathan, uitgesproken op zijn Nederlands. Ik vind dat zelf vele malen mooier dan de Engelse uitspraak en vind het ook geen harde naam. Ben er nog steeds heel blij mee
Ik zou in eerste instantie voor naa-tan gaan, puur omdat ik ooit een naa-tan heb gekend. Maar als het nee-then zou moeten zijn, zou ik zonder moeite overschakelen.
ik spreek het op zn engels uit omdat ik iemand ken die zo heet, maar als ik dat niet had dan zou ik het denk ik gewoon in het nederlands zeggen. Maar de overschakeling is idd heel simpel, vind de Engelse uitspraak ook mooier