Een poos geleden opende ik dit topic. Daarna waren we er eigenlijk wel uit wat het zou moeten worden... En ineens... zag ik vandaag op Facebook een taart voorbij komen voor een meisje dat 1 jaar werd dat de naam Mirre droeg. De naam sprak me gelijk aan! Ik zag net dat het een Hebreeuwse naam is, afgeleid van Mirjam en 'kostbaar' betekent (mooi!!). Wat vinden jullie ervan? Is het niet té apart? Zijn er toevallig meiden hier die hun kindje zo genoemd hebben? We zijn zo aan het twijfelen nu...
Leuke naam! Apart is juist leuk! Zijn wij ook naar opzoek. Ik zou alleen de naam zo achrijven: Mirré. Of ik zit nu helemaal fout en je spreekt t dus uit met een e... al met al beide zijn leuk!!
kindje van een vriendin van mij heet ook zo. Ik vind hem nu wel mooi maar moet zeggen dat mijn eerste reactie toen zij geboren was ook was, van he, dat was toch van die drie koningen ?
Vind het een vreselijk stomme naam. Maar dat is een persoonlijk voorkeur. Daarnaast hou ik ook niet van namen die over gebruiksvoorwerpen, jaargetijden, bloemen en beesten gaan. Mirre valt daar dus ook onder. Maar is is ook geen vreemde naam dus als t jullie voorkeur heeft lekker doen!
Vind het een super mooie naam! Wij hebben een zoontje gekregen, maar als het een meisje was geweest had ze mirre geheten. Heb net ontdekt dat ik weer zwanger ben en Mirre staat weer op 1 voor een meisje! Ben zelf ook niet weg van namen als splinter, zomer of april.. maar ik vind mirre prima kunnen.. Een beetje in de categorie Iris, Rozemarijn, Marjoleine (kruiden en bloemen maar wel echte meisjesnamen) alleen vind ik de drie namen die ik nu noem wat ouderwets alweer ofzo, Mirre absoluut niet Erg mooie naam!
Mwah. Doet mij aan het Engelse spiegel denken als je het uitspreekt. Maar op zich kan de naam best verder, denk niet dat ze ermee gepest zal worden.
Ik vind het geen mooie naam, maar dat is gewoon mijn smaak. Ik hou ook niet van Marit, Marieke en Mirthe. Hihi. Er is ook in mijn ogen verder ook niks mis mee hoor!