Onze dochter heet julia. Ook wij hebben oerhollandse namen. Wij geven niet zo veel om dat een naam in de top 10 staat. We willen voor ons kind graag een Nederlandse naam. Het liefst met 1 of 2 lettergrepen. Nu vind ik tijmen, Jasper, fleur leuk. Maar dit vind manlief niet zo leuk. Hij is nogal lastig met namen. Hebben jullie nog ideeën?
Ps. Wij willen niet in de zwangerschap weten wat het geslacht is. Cas, milou, eline, Liam, bente, sterre, senne zijn geen opties.
Jasmijn Marieke Roos Eva Fien Mees Job Jesse Pepijn Euh. Heb je nog wensen qua aantal lettergrepen en beginletter enzo? Ik heb nu n minilijstje gemaakt, vind zelf die megalange lijsten niet zo handig (dan kun je net zo goed op n namensite kijken denk ik dan )
Voor een zusje misschien.. Aline, Alina Amber Amélie, Amelia Anne, Anna Anniek, Annika Anouk Benthe Carlijn / Karlijn Cato Charlotte Danique / Daniek Elin Elise, Eline Ella Emma Esmee / Esmée Eva, Evie / Evy Eveline, Evelien Fay / Fee / Fae Feline Fem, Femke Fenna, Fenne Fiene Floortje Hanna(h), Hanne Ilse Indy Iris Isa, Isabel Ise / Ize Jasmijn Lana, Lara Lauren Lieke, Lieve Lina, Lena Linde Lisa, Lise / Lize Liv Liva, Livia Loïs Lot, Lotte Madelief Mara, Mare Marit, Marrit Maud Merel Merle Milou Mirte / Mirthe / Myrte / Myrthe Naomi Nienke Nina Nola Noor, Noortje Nora, Nore Olivia Philou Pien Robin Roos, Rosa Roosmarijn, Rozemarijn Rosalie Saar, Sara(h), Sare Sanne Sofie / Sophie Sterre Suze Tara Tess Veerle, Vera Zoë
Ps. Waarom vallen de namen die je hierboven noemt af? Niet mooi (en weet je waarom niet?) of zijn ze in gebruik in nabije omgeving?
Misschien zit hier iets leuks bij? Meisjesnamen: Jasmijn Sophie Fiene Fenne Elise Isabel Jongensnamen: Mees Thijs Milan Hidde Niels Stijn
En voor een broertje: Abel Adam Alex, Alexander Aron / Aaron Arthur Bas Ben, Benjamin Boaz Bram Cas, Casper / Kasper Chris Daan David Ebbe Elias Erik Fabian Fedde, Ferre Felix Finn Floris, Florian Gijs, Guus Hidde Hugo Jonathan Koen Lars Laurens Lenn, Lennard/Lennart Leon Levi Lex Lucas / Lukas Luuk Maarten Mats / Mads Matthijs Maurits Max, Maxim Mees, Moos Melle Merijn, Marijn Mick Niek Niels Noah Noud Olivier Oscar Otto Pepijn Pim Quin(n), Quinten Raf Ravi Ruben Sam, Sem Sebastiaan Sepp Siem, Simon Stan, Sten Stef Stijn Sven Teun Thijs, Tijn Thomas Ties Timo Tobias Tom / Thom, Tim Victor Wessel Wout, Wouter Xander
Marieke. Zo heet ikzelf. Haha. Dat gaat het niet worden. Pepijn was ik vergeten. Die is ook leuk.ik vind joep en Jop ook leuk. Zo komt noa en Nora ook voor. Nora vind mijn man niks. Hij wijst meteen namen af die mensen in zijn omgeving hebben. Ook als het een vriendin van zijn zus is of verder weg.
Jongens namen word het niet. Thijs, Niels en Stijn zitten in de omgeving. Mees vind ik ook leuk. Manlief weer niet. Milan en hidde vind ik niet zo mooi Jasmijn en isabel vind ik niet zo mooi. Elise is mijn 2e naam. Sophie vind ik ook leuk. Daar ook veel van in de omgeving. Sophie, sofia, etc. Fiene en fenne vind ik niet zo mooi.
Nog een paar nieuwe, misschien leuker/beter Meisjesnamen Britt Esmee Suze Ise Nikki Emma Jongensnamen: Daan Borre Jens Gijs Melle Teun
Heeft je man al wat ideeën gegeven? Zoals ik begrijp heb jij een brede smaak maar je man niet dus meer de vraag wat hij wel wil ipv niet denk ik 😂
Joh dat meen je niet! Mijn zoontje heet Borre btje zelfse smaak dus miss. Suze was hier lange tijd favoriet voor een meisje. Zal nog eens een gooi doen dan: Meisje Anna Sara Roosmarijn Niene Jonne Ave/aaf Veerle Jongen Ole Kobe Ties Tuur Ilan Joppe Pelle Jip
Lieve Fay Roos Veerle Lotte Eva Sarah Louise Lynn Rosa Lexi Finn Vince Sam Thom Beau Max Moos Niek Luca Fender Fedde
Whaaaa... hij vind aaf leuk!! Die houden we warm. Tijmen ook wel, maar niet mega weg van. Hij heeft niet echt een specifieke stijl die hij leuk vind. Julia had hij zelf gekozen. Dat had hij gehoord in een nummer en bij toeval ook een link naar zijn moeder lia. Hij moet er een goed gevoel bij hebben heb ik het idee. Ik vind veel namen leuk en kan ook snel wennen aan namen. Maartje vind ik ook leuk.
Julia en Ava Julia en Nieve Julia en Oona Julia en Ziva Julia en Lore Julia en Tijn Julia en Olivier Julia en Otis Julia en Niek Julia en Zeno