keetling, gefeliciteerd! Een dochter, wat leuk! Vera, dat is echt balen! Maar je weet het nooit! Zegt ook niet altijd alles. Voor alle meiden die wachten, sterkte! Hier is de kraamweek gewoon al weer afgelopen. Mijn vriendinnetje was mijn kraamverzorgster en we hebben zo'n speciale tijd gehad! Ik merk wel dat ik er nog lang niet ben, heb nog een erg zwaar gevoel in mijn buik bij het lopen en staan. Ik vloei al sinds donderdag helemaal niks meer en baarmoeder zakt niet goed. Vandaag is de huisarts even geweest en 99% zeker zit er een enorme 'prop' voor. Hij kon hem er wel uitdrukken maar dat doet erg zeer zei hij dus eerst maar wachten of het nog spontaan komt. Verder breken de nachten hier nu wel op, erg moe! Bovendien heeft Fedde best wel veel last van krampjes dus we zijn wel veel met hem in de weer. Maar het is het allemaal waard!!! Het is zo'n enorme schat!
Hey Butterfly, fijn te horen dat je een mooie kraamtijd gehad hebt op die "prop" na dan! Je weet wat ze zeggen he: 9 maanden zwanger is ook 9 maanden ontzwangeren. Doe rustig aan en probeer nog niet teveel te doen. De nachten zullen indd wel even wennen zijn... Heb je de mogelijkheid om overdag nog ff te slapen? Dan zou ik dat gewoon lekker doen, als is het maar een half uurtje. Wij nog steeds aan het wachten... rommelt hier wel, verlies af en toe hele vieze dingen hahaha. Maar goed, snel ff washandje erlangs of de douche en dan niet meer aan denken... xxx sas
sas ik ben gewoon jaloers op je! verloor ik maar is rare dingen! bij mij zit alles nog potdicht denk ik zzzz alhoewel ik net wel weer rare steekjes en gerommel voelde.. net alsof soms je darmen "knorren" zo voelde het achter mijn schaambot zeg maar... ach ja, morgen weten we meer...
Nou Sharon, misschien begint het vannacht wel gewoon ineens... het zal toch een keer moeten komen! Ik heb wel steeds het gevoel alsof het steeds loopt zeg maar.... niet echt een fijne gedachte. Elke keer denk ik: en nu zit die broek vol, whahah, ga ik naar de wc en is alles nog netjes schoon en droog. Succes morgen! We wachten wel af wat ie te zeggen heeft! xx sas
Hallo meiden, vera, wat laat je ons lang wachten hihihi, nee wel vervelend, je stelt je toch erop in dat het spontaan gebeurd en je hebt toch een idee van hoe en wat en dan is het ineens anders... Hier nog steeds rommel de rommel.. Begon gisteravond al met kramp, kon bijna niet lopen van de pijn zeg maar, toch in slaap gevallen en vanochtend om 6uur werd ik wakker van 3kwartier lang harde buiken die wat langer aanhielden, denk jaaaaaa.... maar nee hoor. Beetje jammer hahaha. Maar voel me goed vandaag en heb een mega schoonmaaktik gekregen... dus misschien hangt er wel wat in de lucht.... Kost me moeite om stil te zitten vandaag, terwijl ik gisteren niet van de bank te branden was. Ik ga nu ff wat boodschappen doen en dan aan mn fotoboekje beginnen..... al die echo foto's enz inplakken. Staan nu allemaal op de kast. Verder de kaartjes inplakken die ik tot nu toe gekregen heb. Het weer wordt hier weer wat beter xxx sas
Net in Zh geweest. Alles goed. Datum voor inleiden gepland. Gelukkig doen ze helemaal niet moeilijk over pijnstilling. Verder meer uitleg gekregen over hoe en wat en dat heeft me toch wel wat meer gerustgesteld merk ik.
nou nog geen baby's? wat duurt dat allemaal lang! Nou vera, ik denk dat wij samen een groepje kunnen beginnen... net bij de gyneacoloog geweest... die vent was gewoon 1uur te laat!!! dus ik was al helemaal chagi... tjah, wachten vind ik dan opzich niet erg... als ik alleen ben toch niet, maar mijn zoontje was erbij en zie een kind van anderhalf maar is 1uur stil te houden nouja, uiteindelijk kwam hij dan toch nog... meteen alles vlug vlug (hij wou zijn verloren tijd in halen, zaten al heel wat mensen te wachten ondertussen) nou, inwendig onderzoek.... nog helemaal NIX!!! geen ontsluiting, geen weeën, nog geen verstreken baarmoederhals en beeb was ook nog niet ingedaald zzz word je toch gewoon moedeloos van? nou, mocht het er maandag nog niet zijn moeten we weer terug op controle.. ze schatte haar nu trouwens op 50cm en 3,100kg
He rottig Sharon. Je verwacht toch anders he bij een tweede kindje. Al hebben ze me vandaag vertelt dat dat verstrijken van de BMM ongemerkt gaat en binnen 24 kan veranderen, dus nog niet wanhopen meid.
Jeetje Sharon, dat is niet wat je hoopte te horen... misschien dat het inderdaad in een keer nog verandert! Ik kreeg hier alweer een mailtje van iemand van zwangersschapsgym... die was ook al bevallen, nummer 3. Tot nu toe al 3 meiden die te vroeg bevallen zijn hahaha. Ik wil ook!! Niet eens in de zin van ik ben het zat, heb ergens last van of het is zo vermoeiend, maar omdat ik gewoon nieuwsgierig ben en heerlijk met mn kleintje wil knuffelen. xxx sas
@vera en sas, ik had gehoopt te horen dat ik al een paar cm ontsluiting had (net als bij jamie) of tenminste dat ze al wel helemaal ingedaald was... maar dat er echt nog GEEN tekenen waren had ik echt niet verwacht... tzal wel niet voor in het kort zijn.. zal je zien mss van het weekend als het zo warm word, iedereen ligt lekker in de tuin te zonnen en ik lig in het ziekenhuis te puffen Vera, wanneer word je nu ingeleid dan??
Hey Sharon, kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Je hoopt toch dat er in de laatste weken toch wel iets gebeurd is. Maar indalen gebeurt met de 2e toch ook vaak tijdens de bevalling? Of heb ik dat verkeerd? Dit omdat de 1e de weg toch al vrij gemaakt heeft zeg maar... Hebben ze nog wat gezegd over de kans dat het toch nog spontaan gaat gebeuren? Ik moet morgen weer voor controle naar de vk. Ik hoop dat ze zegt dat Ukkie dieper ingedaald is, had vannacht weer behoorlijke pijn... Daardoor weer slecht geslapen. Dus we zien wel weer wat vandaag brengt en hoe ik me voel. xxx sas
Ik heb nog niet kunnen bijlezen, maar hier was het zaterdagnacht toch echt begonnen! Ik heb een lange, zware bevalling gehad! Maar op zondag 30mei is ons zoontje dan uiteindelijk geboren. Hij woog 3770gram en we zijn zo verliefd op zijn bolle snoetje!! Het is hier druk en hectisch. Beebje heeft nog een beetje moeite met het leren van borstvoeding. Zodra het wat rustiger is geworden hier, dan kom ik alles vertellen. hihi xxxx Stralend, een trotse mama (finally!)
Stralend: van harte met de geboorte van jullie mini prinsje! Neem lekker de tijd om alles op de rit te krijgen, en vooral veel te genieten We zullen geduldig op je verhaal wachten! @Daisy: beterschap! Hopelijk voel je je snel beter! @Sharon: wat balen dat er gewoon heu-le-maal niks gebeurd daaronder! Ik denk dat ik met je mee kan praten. Tenminste: ik verlies gewoon helemaal niks. Zelfs niet meer afscheiding ofzo, dus ik neem aan dat alles ook gewoon nog potdicht zit daaronder. Frustrerend hé?! @Sas: blegh... niet fijn om niet te kunnen slapen door de pijn. Hopelijk is ukkie verder ingedaald... Hier gisteren ook weer controle gehad. Alles nog steeds goed met de baby en mij. Volgende week dinsdag weer een afspraak, maar ik hoop dat die niet meer nodig is Hier nu af en toe wel wat 'vreemde' bewegingen van de baby. Het voelt anders als anders. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen... Ach, afwachten maar hé. Meer kunnen we toch niet doen... Ennuuuh... ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dan Vera nu lekker (of nou ja... lekker?) aan het bevallen is!
@minyaweth, valt me nu pas op dat wij precies op dezelfde dag "moesten" bevallen en dat onze beebjes allebei even eigenwijs zijn komt dat tshirtje van de action waar op staat: Niet Eigenwijs! toch nog van pas waarom denk je dat vera aan het bevallen is? ik hoop het voor haar!! ze mag nu onderhand wel eens aan de kraamtijd gaan beginnen! wat dat spontaan bevallen betreft heeft hij niets gezegt... hij zei gewoon: mocht het er volgende maandag niet zijn moet je terug komen... dus ik denk dat de kans er nog wel inzit... hangt er vanaf hoeveel zin de beeb heeft! @ Stralend, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje. flinke knul 3,7kg... hoe heet hij?? Greetings!
Hello girls, En weer een jongen geboren Stralend, van harte gefeliciteerd!! Ga lekker genieten van de kraamtijd, dat verhaal horen we nog wel! Ben wel benieuwd hoe die heet. Daisy, beterschap meid! Hoop dat het gauw over is! zou fijn zijn voor vera als ze eindelijk aan het bevallen is!! Komt ze mooi weg voordat het heet gaat worden @ Minyaweth: ik heb ook het idee dat de bewegingen anders zijn van Ukkie nu. Lijkt meer op schuiven, afzetten en dergelijke en niet meer echt schoppen ofsow. Wij gaan straks na het eten eens lekker knoeien met de maxi cosi in de auto zetten.... wij als onervaren pappa en mamma moeten dat toch ff oefenen en dat gaat makkelijker als er nog geen Ukkie op je armen hangt. Verder wordt de pappa hier ongeduldig hahaha, zegt elke ochtend en elke avond tegen Ukkie dat ie wel mag komen. En als ik zeg: ik heb last van dit en last van dat zegt hij: misschien heb je wel weeen.... Bij alle pijntjes en steekjes enz heb ik volgens hem ween hahahah. Hij zei vanmorgen zelfs toen ik vertelde over dat indalen en die pijn, zou je toch echt niet even de vk bellen, msischien zijn het echt wel ween! Valt niet mee voor de aanstaande pappa's om te moeten wachten hahaha. xxx sas