Nog 3 weekjes te gaan.. Wie telt er mee af?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door butterfly83, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Que

Que Niet meer actief

Ik heb mijn huis nu al 3x grondig gedaan. Zit al vanaf 1 dec 2009 thuis, maar toch heb ik nu weer opnieuw die stomme drang om het allemaal nog een keer te doen.

Ook ik had/heb een lijstje en die staat zelfs in mijn agenda ingedeeld, omdat mijn rug niet wil dat ik alles in 1x doe. Ik ben blij als het af is.

Je moet zeker gaan genieten!! Nu kan het nog hihihihihi.

Worden jullie trouwens ook zo gek van dat contineu plassen plassen en nog eens plassen!!! Ik moet af en toe wel 40x per dag en misschien wel 3 druppeltjes. Dat is toch niet normaal?? Ik hoor graag jullie mening.

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    volkomen normaal hoor! ik heb het ook vaak. dan ga ik plassen en 10 minuten later heb ik het gevoel dat ik weer moet... of ik heb het gevoel dat i kmoet plassen. dan ga ik maar het gevoel gaat niet weg zeg maar... dus eigenlijk moet ik soms gewoon heel de dag plassen:d

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel

Ja, inderdaad! Soms ook nog wel 3 keer per dag... :)
    En het is ook veel dunner als normaal.. het is nog nét geen diarree haha... (oh jee, wat zijn we weer smakelijk...Sorry dames!)

Ik ga ook vaak naar de wc om te kijken of ik al vreemde dingen in mijn slip vind, slijm ofzo, of iets wat er op zou kunnen duiden dat de bevalling zich aandiend. Ben er toch wel veel mee bezig hoor...:)
    Denk ook meerdere malen per dag 'Oh jee.. mijn vliezen zouden zo maar eens kunnen breken:$' Hebben jullie dat ook?

Extreem veel plassen heb ik over het algemeen niet echt last van.
    's Nachts hoef ik er meestal ook niet uit gelukkig, en als ik er wel uit moet om te plassen is het maar voor 1 keer ofzo. Ben ik wel blij om, want dat was bij mijn eerste zwangerschap wel anders!

@Sharon: je eerste bevalling is snel gegaan zeg! En te zien aan je vriend's reistijd wordt het nog spannend straks. Heb je er al aan gedacht om eventueel thuis te bevallen?

4. Que

Que Niet meer actief

Waren het maar 10 min. Als ik op de bank zit moet ik echt om de 3 min. Ik ga naar de wc doe plassen, blijf extra lang zitten, draaien nog een beetje plassen. Dan ga ik terug op de bank zitten en dan moet ik weer plassen. Gek wordt ik er van!!

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    thuis bevallen is niet echt een optie. ik woon namelijk in belgie, hier beval je eigenlijk standaard in het ziekenhuis. mocht het nu echt te gek zijn dan kan ik natuurlijk altijd mijn huisarts bellen en vragen of hij naar me toe komt. maar mijn vriend is van 7u sochtends tot 5u savonds van huis.... moest wel heel toevallig zijn mocht ik net op die 8u bevallen ipv op de andere 16 toch?? :D

6. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Sharon, wat werk jij lang zeg!? Waarom moet je tot 39 weken werken?

Que, ooohh spannend.. dan ben jij tot nu toe de eerste! Is er extra risco voor de bevalling gezien je geschiedenis?
    Ik kijk ook wel steeds in mijn onderbroek hoor, ook wel veel last van afscheiding dus iedere keer denk ik.. zou het.. Verder totaal geen voortekenen terwijl ik in de zwangerschap van mijn zoontje veel last had van voorweeen.

7. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Ik moet ook veel plassen en dan moet ik er goed voor zorgen dat ik goed uitplas. Daarvoor moet ik mijn buik een beetje optillen anders lukt het niet.

Ik moet vooral als ik wil slapen heel veel plassen. Is er heel de avond niks aan de hand, lig ik in bed begint het gezeur. Pfffff!!!!

8. bo2008

bo2008 Niet meer actief

kom gezellig met ons meekletsen bij de juni mamas joh ! we zijn bijna even ver en heb ook een kleine van bijna 2 hier rondlopen

9. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    succes allemaal met de laatste loodjes! Ik ben vandaag uitgerekend maar nog geen enkel voorteken. Nummer 1 kwam ook bij 41.6 dus verwacht ook maar niks nog...

10. Que

Que Niet meer actief

Nee geen extra risico gelukkig!! Ze zijn alleen bang dat ik de bevalling niet zelf kan. Dan mijn rug zegt doe het maar zelf. Ik ben daar zelf niet bang voor!! Ik zet alles op alles om de kleine man zelf naar buiten te werken en niet via een snee!!;)

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Vooral 's nachts word ik stapelgek van mezelf!! Voor het tandenpoetsen ga ik, dan na het tandenpoetsen en dan lig ik net tien minuten in bed en dan denk ik owja en ja hoor dan moet ik alweer plassen :(:( En ik word ik 4 of 5 keer per nacht wakker dat ik moet. Dan moet ik ook echt mn best doen om het op te houden want dat mechanisme beneden dat werkt ook niet echt best meer :). Vriendje word stapelgek van me zovaak als dat ik naar de wc sjees hahahah.

xx

12. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Goedemorgen, al kindjes geboren vannacht :D
    Ik had gisteravond ik ben continu harde buiken, jammer genoeg geen voorteken en waarschijnlijk gister overdag gewoon te veel gedaan, maar bij elk krampje denk ik toch wel even.. zou het?

Tip voor het plassen, als je naar de wc gaat om te plassen dan na het plassen even een paar keer je bekken kantelen. De laatste druppen komen er dan ook uit en het werkt echt!

Que, fijn dat er geen extra risico is. Spannend hoor!

13. asje79

asje79 Actief lid

20 mei 2009
    203
    1
    18
    Hier zit hij er nog in. Denk dat ook als ik 's nachts uit bed ga :) Dan voel ik wat krampen en denk ik: en nu breken de vliezen, haha!
    Dat bekken kantelen werkt inderdaad goed, heb ik bij mijn zwangerschapscursus geleerd.
    Slapen jullie mannen ook zo slecht nu trouwens? Die van mij slaapt net zo beroerd als ik, van al mijn gedraai, gesnurk (doe ik nu ook ineens) etc etc.

14. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Hier ook nog niks. :D Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat ook nog niet. Ik vind het nog wel even lekker om me te kunnen voorbereiden en een beetje te kunnen uitrusten, dit is nog maar de 2e week van mijn verlof.

Hihi, ik was gisteren met mijn moeder bij Ikea, toen zei ik al tegen haar: "Mijn vliezen zullen nu maar breken!". Haar reactie was dat ze dan wel een ambulance zou bellen... Nou, ik denk dat ik haar gewoon mijn autosleutels zou geven en dan naar het ziekenhuis rijden maar.

Bij mijn 1e ben ik 4 dagen voor de uitgerekende datum ingeleid ivm hoge bloeddruk, maar die blijft nu mooi laag. Dus ik ben benieuwd hoe lang ik nog door blijf lopen totdat de bevalling uit zichzelf begint. Vind het wel spannend! :)

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Good morning ladys

Pff... wat een ROTnacht heb ik gehad zeg! Als ik in totaal 2 uurtjes heb geslapen is het veel...
    Ontzettend last van mijn heupen (gisteren veel en veel te druk geweest) dus niet lekker en lang kunnen liggen, en omdraaien was ook hel. Naja, zal jullie wel bekend voorkomen...
    Vigo ook een onrustige nacht achter de rug, dus paar keer bed uit gemoeten. *Gaap*

Vanmiddag heb ik mijn eerste intake gesprek met de GYN. Vind het wel een beetje spannend. Ik lever dan ook mijn geboorteplan in. Ben benieuwd wat ze er van vinden... Hebben er hier nog meer een geboorteplan?

16. Que

Que Niet meer actief

Ehm bedankt voor je advies, alleen helpt dat dus echt niet!! Ik doe dat al weken op advies van een vriendin, maar dan nog moet je 5 a 10 min later weer hoor!!

17. Que

Que Niet meer actief

Hier geen geboorteplan. Ja eigenlijk wel. Ik wil 17 mei bevallen!!!!!!!!!!!!!! ;)

Mijn schoonzus gaat bij de bevalling zijn, ben wel benieuwd of ik dat ook echt leuk ga vinden hihihihihi. Zegt mijn vriend daarop, ze gaat toch niet in je googeldoos kijken :D:D:D:D:D

18. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Hier ook geen geboorteplan, wel een paar dingen besproken met mijn man over wat ik wel en niet wil. Als het goed gaat is mijn vriendin mijn kraamverzorgster, als het kindje thuis geboren wordt zal zij dus ook bij de bevalling zijn. Dat lijkt me heel speciaal! Hier vannacht ook niet lekker geslapen, manlief was aan het voetballen en had het behoorlijk laat gemaakt. Vanmorgen toch wel even 'streng' toegesproken dat het kindje toch wel elk moment kan komen en dat het wel de bedoeling is dat hij dan nog kan rijden ivb met de biertjes.
    Volgens mij is het doorgedrongen...

19. Que

Que Niet meer actief

Zo morgen nog de slaapkamer schoonmaken en bedden verschonen en dan vrijdag boodschappen inslaan en zaterdag beneden schoonmaken en strijken dan ben ik er helemaal klaar voor!!!

Begin het nu echt spannend te vinden. Heb gewoon een beetje zenuwen hihihihi.

Vandaag voor de laatste keer naar de verloskundige. Ga vragen of mijn baarmoeder mond al gerijpt/verstreken is. En of ze nog een keer een poging willen doen om het gewicht te schatten. Ze kunnen namelijk weinig voelen omdat mijn buik standaard heel hard is en dan heb ik nog niet eens de wel bekende harde buiken.

Nog 5 nachtjes slapen!!!

20. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Nou ik heb wel lekker geslapen, alleen word ik altijd rond een uur of 5 wakker want dan moet ik wat eten. Dan kan ik pas twee of drie uurtjes later weer slapen.

Snurken doe ik ook, ik hoor het dan wel niet maar ik voel het aan mijn neus en keel als ik weer een bos omgezaagd heb:D Alleen mijn man heeft er geen last van, die zit lekker in Amerika:D

Ik kwijl ook heel erg sinds ik zwanger ben, vooral als ik op mijn linker zij lig, hebben nog meer van jullie dat? Ik kan ook op mijn rechterzij liggen maar dan heb ik weer heel erg last van maagzuur. Dus dan maar kwijlen:p

Ik heb weken geleden al een geboorteplan ingeleverd. Heb ik in ieder geval nog een beetje het gevoel dat ik iets onder controle heb:p Mijn moeder is bij de geboorte en zij waakt wel over me, dus dat komt wel goed.

Nou iedereen een fijne dag toegewenst.

Deel Deze Pagina