Nog 3 weekjes te gaan.. Wie telt er mee af?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door butterfly83, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asje79

asje79 Actief lid

20 mei 2009
    203
    1
    18
    @Jsvlinder: dus ik ben niet de enige die zo kwijlt!! Raar he, hoe zou dat nou weer komen? Ik slaap juist beter op mijn rechterzij voor mijn maagzuur. Maar vannacht ook aantal uur zittend met 2 rennies in mijn mik 'geslapen'.

2. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Ja irritant he dat maagzuur?!!! Nou hopelijk zijn we er over een paar weken eindelijk vanaf. Die rennies komen mijn neus uit, blegh!!!!

En waarom we kwijlen? Ik heb gehoord dat je meer speeksel aanmaakt als je zwanger bent. Overdag merk je dat dan niet zo, dan slik je het gewoon door. En s'nachts kwijl je het eruit:p Ik weet niet zeker of het daardoor komt hoor, maar het klinkt wel logisch.

3. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    whaha geweldig ik heb ook last van dat kwijlen.. vooral als ik 's middags even ga liggen bleeh haha

4. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Soooo wat klesten jullie veel.

Ik reageer even niet op iedereen apart, maar wel op wat ik langs heb zien komen.

Veel plassen heb ik ook, steeds denk ik dat ik blaasontsteking heb, maar de testen bewijzen het tegendeel.

Ik heb nog nooit zoveel gepoept als tijdens mijn zwangerschap.
    Ik had voorheen altijd last van obstipatie, maar nu niks.

Kwijlen, dat doe ik ook. Ik schaamde me er al voor, maar nu jullie het zo schrijven durf ik het ook te bekennen.

Geboorteplan heb ik niet echt.
    Maar heb dus wel al aan gyn doorgegeven wat we wel / niet willen.
    Daarbij denk ik dat mijn man goed weet wat ik wel /niet wil.
    Ik durf eerlijk gezegd ook niet teveel over dingen na te denken.
    B.v. pover dingen als, stel: dat er gekozen moet worden tussen jou en kindje.....
    brrrrr daar wil ik niet aan denken.

Ik was weer even bezorgd.
    Voelde de kleine vanaf gister weer minder.
    Nu voel ik m wel, maar tov gisternacht en morgen beduidend minder.
    Dat baart me dan toch altijd wel zorgen en ik vind het dan altijd moeilijk wanneer ik aan de bel moet trekken, wil geen zeur zijn.
    Maar nu ik zo zit te typen en bedenk dat ik anders even de verloskamers bel, begint de kleine volop te spoken :D
    Heerlijk gewoon.

Hebben jullie dat ok, dat je soms onbewust toch aan doemscenario`s denkt, of heb ik dat alleen?
    Misschien dat het door mijn geschiedenis komt.:(
    Blijf toch steeds angstig ( tussen het genieten door) en geloof het pas als we de kleine echt in onze armen hebben.

5. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Ha ha wat grappig. Ik denk dat ook telkens. Bij mijn dochtertje gebeurde dat zo ook. Ik kreeg een hele harde buik en ineens.......knap. Alles eronder :D
    Nu denk ik 's avonds ook als ik van de bank opsta "nu knappen mijn vliezen vast" maar er gebeurd tot nu toe nog niks :D
    Heb wel heeeeeel veeeeeel slijmverlies, gister even gesext :p inmiddels 3 cm ontsluiting maar mijn beebje wil maar niet komen :(

6. Jsvlinder

Sterkte!!!

7. Jsvlinder

Inderdaad, s'middags is vaak erger dan s'nachts:D

Slapen jullie trouwens met kussens tussen benen, in rug, onder buik etc.? Soms dan slaap ik met een kussen tussen mijn benen als ik heel moeie benen heb, maar verder gewoon altijd zo.

8. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik slaap met een voedingskussen tussen mijn benen en die ligt dan ook langs mijn buik

9. Que

Que Niet meer actief

Ben net voor de laatste keer bij de verloskundige geweest.

Ben niets aangekomen!!!! Wel heb ik even aangegeven dat ik heel veel harde buiken heb en niet echt lekker in mijn vel zit.

Zegt ze nou bel me vanacht maar voor je bevalling want ik heb dienst :$.
    Ze heeft ook opgeschreven in mijn dossier misschien vanacht bevallen. :$.

Ze hebben nu eindelijk wel even kunnen voelen (met veel pijn bij mij) hoe zwaar de kleine man ongeveer zal zijn. Ze denkt nog geen 7 pond :D.

Ben erg benieuwd of ze gelijk heeft en dat het vanacht door gaat zetten. Ik hoop het wel!!!!!!!!!!!!!!! Duimen jullie met mij en de verloskundige mee??

10. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Meiden, wat kletsen jullie veel :) kan jullie niet bijhouden... hahaha....

Veel plassen... heel herkenbaar. Vooral 's nachts. Kunnen we vast weer wennen aan gebroken nachten. Ik vond en vind het nog steeds wonderbaarlijk dat je dan toch overdag goed kunt functioneren.

Ohhh, Que, wat spannend zeg. Kan best hoor dat het vannacht begint.

Geboorteplan heb ik niet. Wel aangegeven wat ik wil. Namelijk zo lang mogelijk blijven lopen met opvangen van de weeen. Op bed vond ik namelijk echt verschrikkelijk.

Ehm, ben alweer kwijt wat ik nog meer heb gelezen... :)

11. susy26

susy26 Niet meer actief

hoi dames mag ik ook mee doen??:)

ik mag nog 4,5 week..maar ben t soms al wel beu haha..

En Que, spannend ! duim voor je mee!

@jsvlinder, ja ook ook met een een kussen, soms erg last van me heupen en moeie benen..pff.. dan verlicht dat wel .

heb ook veel last van dat me eten blijft hangen, en kan ook niet veel eten, al heb ik dan erge honger haha..en maagzuur.blehh...naja nog even!

leuk topic!;)

groetjes Suzanne

12. Que

Que Niet meer actief

@susy26

Dank je wel. Vindt het zelf ook heel erg spannend. Maar aan de andere kant hoop ik echt dat het gaat beginnen. Die buik doet echt zeer!!!!

13. Jsvlinder

Hoi, welkom:)

Ik heb dat nu dat mijn eten een beetje blijft hangen:D Mijn moeder is vandaag jarig en dan eten we altijd bij der (anders ook wel vaak hoor, ze kan nou eenmaal heel lekker koken:D) en nu heb ik een beetje teveel gegeten. Mmm, nu ik erover nadenk misschien heb ik er teveel bij gedronken:p (twee glazen cola en een kop thee) In ieder geval ben ik lekker aan de rennies. ZUCHT!!!!

Nou Que, spannend! We horen het wel van je;)

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier werkelijk een kussenparade in bed. Hahah manlief word er gek van. Ik slaap met een voedingskussen achter me in mn rug en dan een apart kussen tussen mn benen. Omdraaien is dus echt een partijtje, want eerst moeten die kussen gewisseld en daarna ik ook nog eens ;) En dan moet ik ook nog eens een paar keer per nacht plassen, dus dan gaan die kussens weer hahaha.

Que, doe je wel een beetej zachtjes vannacht als t begint??? Ik slaap nogal slecht de laatste tijd :p:p

xxx sas

15. Jsvlinder

Grrrr!!!!!:x Ik kan niet meer slapen, loop heel erg te malen. Kan meestal goed relativeren, maar kan het nu niet naast me neerleggen.

Mijn familie. Ik heb een lieve moeder, twee jongere broers en een jonger zusje. Dat mijn moeder zich met mijn kind bemoeit/gaat bemoeien vind ik logisch en mag ze ook. Dat de rest dat doet vind ik heel irritant. Ze hebben zelf geen kinderen en moeten hun mond houden.

V.b. Mijn man is Navajo en zij geloven dat je het haar van een kind pas mag knippen als het zijn eerste zinnetje heeft uitgesproken. Ze geloven dat hij dan een goede spreker wordt. Heb ook al tegen mijn man gezegd dat als onze zoon eerder last krijgt van zijn haartjes (als het in zijn ogen gaat zitten ofzo) Ik zijn haar eerder knipt. Dit snapt mijn man ook.

Nou vertelde ik dat gister aan de eettafel wat mijn man zei en voordat ik kon zeggen wat ik daarop zei kreeg ik me toch een commentaar. En dan zouden zij mijn zoons haar wel even gaan knippen, want hij moet er niet achterlijk uit gaan zien en bla bla bla. Ik was eigenlijk te verbaasd om goed te reageren. Zei nog heel zwakjes dat ik dat zelf wel bepaal en dat zij lekker van zijn haar af moeten blijven. Ze zullen waarschijnlijk niet echt zijnhaar gaan knippen, maar dat ze dat zeiden vond ik al tever gaan.

Ach ik kan ook niet goed uit de doeken doen hoe mijn band is met de rest. Op zich hebben we allemaal een goede band met elkaar, alleen ben ik toch een beetje het zwarte schaap. Ze zitten me heel vaak te pesten en behandelen me vaak alsof ik een dombo ben ofzo. Vergeleken met hun ben ik een ouwe taart en niet echt cool natuurlijk. Ik ben niet met gamen bezig enzo, en de straattaal spreek ik ook niet.

Nou weet ik dat ze zich veel meer gaan bemoeien over hoe ik de dingen moet gaan doen, ik weet het zeker. Je mag de nageltjes van een baby de eerste tijd niet knippen natuurlijk dus dan worden ze te lang en moet je sokjes over de handjes doen. Toch? Nou ik weet zeker dat ze dan met hun toontje komen zeggen dat ik die nageltjes moet knippen want je laat je baby toch niet met lange nageltjes liggen. Dan moet ik drie keer uit gaan leggen dat dat niet mag. O jee waar maak ik me nu al druk om he?:p

Nou ik ben gewoon bang dat ze over mijn grenzen heen gaan en voor mezelf opkomen word ook niet echt geaccepteerd. Mijn moeder heeft ook altijd zoiets van laat ze lullen, maar ondertussen zeggen ze wel van alles en ik heb zoiets van als je dan niks zegt denken ze nog dat ze gelijk hebben ook. Of is dat erg kinderachtig van me? Ik heb dus geen zin om mijn mond te houden. Nou ja dan komt er maar ruzie, moet baby toch ook leren dat je voor jezelf op moet komen. Ik heb het nooit geleerd, ja later, en ik kan echt als een sufkut reageren nog steeds;)

Ik kon het even niet naast me neerleggen, zal wel door de hormonen komen. Heb de hele tijd last gehad van harde buiken, gisteravond en vannacht. Het zal ook allemaal wel goed komen, het kunnen ook echte scheten zijn hoor. De mannen in ieder geval, mijn zusje is maar een weirdo, in mijn ogen:p Die is echt heel anders dan ik ben.

Nou ja het is eruit, misschien niet heel duidelijk, maar ik ben het hopelijk kwijt:) Kan ik weer proberen te slapen;) Zucht!!!!

16. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    JSvlinder: Ik hoop dat je nu nog lekker in je bed ligt zodat je weer wat bij kan slapen!
    Het is vreselijk irritant als mensen zich met jouw kind gaan bemoeien! Ik heb vanaf het begin gezegt dat ik mijn kind vast anders ga opvoeden dan mijn schoonmoeder en moeder maar dat het mijn kind is en dat ik dat bepaal!
    Ik heb gelukkig nooit meer last gehad van goedbedoelde overheersende adviesen.

Zij hebben niet het recht om dergelijke uitspraken te doen over jullie kindje, al zou je zijn haar tot aan zijn grond willen laten groeien dan is dat nog jullie besluit. Wees daar gewoon heel duidelijk in naar je familie toe!

Que.... en al een babytje?
    Verder iedereen weer 'lekker' geslapen en gezond opgestaan?

17. asje79

asje79 Actief lid

20 mei 2009
    203
    1
    18
    Goedemorgen allemaal!
    Hier een best goede nacht gehad, ole! Nou Que, spannend of je inmiddels bevallen bent!! Ik hou het hier in de gaten!!
    @ Jsvlinder, wat vervelend zeg!! Doe gewoon: ene oor in, andere oor uit. Je zult zien dat als de kleine er straks is, dat ze dan toch een partij onhandig en onwetend blijken te zijn!! Dan is het een echt wezentje, nu misschien nog wat abstract voor ze. En anders maar eens een lekker ruzietje :) Maar het blijft lastig, ik kom wat dat betreft ook te weinig voor mezelf op, ja: in mijn hoofd bedenk ik van alles, maar het komt er niet uit he ;)

18. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Heb Que nog niet gezien vandaag... zou het dan toch misschien???

Hier gruwelijke keispijn sinds gisteravond!!! Mn vriend zeg bel dan ff naar de tandarts... maar heb zo'n ontzettende hekel aan de tandarts en het ergste van alles is: als ik nu een gaatje heb, moet ie boren en met eerdere ervaringen laat ik nooit meer gaatjes vullen zonder verdoving, maarja dat gaat niet met zo'n ukkie in mn buik he. Heb een paracetamol genomen in de hoop dat het wegzakt, maar ergens in mn achterhoofd weet ik dat het blijft. Grrrrrrrrrrrrrrrr heb ik weer!!! xxx

19. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Mag je geen verdoving?
    Oef.. dan had ik ook niet gegaan hoor!
    Ben zowieso al 1,5 jaar niet naar de tandarts geweest, geeft nu de schuld aan de zwangerschap maar eigenlijk heb ik gewoon een gruwelijke hekel aan de tandarts.

Que houdt het spannend!

20. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

ik heb altijd gedacht dat dat niet mocht. En foto's maken mag ook niet, dus hij zal toch dat gat open moeten maken brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

En ik ook al lang niet meer bij tandarts geweest. Kreeg een herinneringskaartje in de bus 2weken geleden dat ik een afspraak moest maken. Dus ik belde en toen zei ze het, dus toen maar afspraak gemaakt en toevallig moet ik dus dinsdag. Maarja, door die kiespijn missch vandaag al :( Vind het ook zo wat om die arme man vandaag op zn vrije dag te moeten bellen hahaha.

xxx sas

Deel Deze Pagina