Nog 3 weekjes te gaan.. Wie telt er mee af?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door butterfly83, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Vera, beterschap joh!!! Dat lijkt me helemaal niks nu ziek zijn. Heb ook zieke om me heen en blijf hopen dat ze mij niet aansteken nu:(

Que, leuke naam Sven:) Die baby van mij schijnt ook een lekkere dikkerd te worden:D

Baby hier heeft 1 tot 2 keer de hik per dag en dan een minuut of 5, denk ik. Het voelt gelukkig niet vervelend.

Vanmorgen naar de verloskundige geweest. Alles is nog steeds goed, maar ik had ook niet anders verwacht. Ze zij wel dat ik nog goed vruchtwater had en dat de baby wel lekker zou zitten. Mmm betekend dat dat ie er voorlopig nog niet uitkomt???:x:D

Een fijne avond allemaal.

2. Que

Que Niet meer actief

Hey Meiden,

Mag ik hier nog wel komen klagen ook al ben ik al bevallen........

Wat een kut kraamzorg zeg pffff. Ze zegt ik zorg voor de was en dat s avonds je eten klaar staat.

Ze ging om 5 uur weg. Er hingen buiten nog 2 wassen te drogen :$ en o ja het was al een tijdje droog :x. Heb ik dus zelf binnen moeten halen.

Ze zei ook nog even tussen neus en lippen door: er zit nog een was in je wasmachine die opgehangen moet worden en jullie bed moet nog opgemaakt worden. Koffiezet app was blijkbaar overgelopen overal koffie op het aanrecht. Blauwe dingen in het wasmachine bij mij witte was??????? Echt dan denk ik bij mezelf ben jij nu een vrouw van 47?????

Ga godverdomme (sorry voor het taalgebruik) nu pas zitten. Ben al vanaf 17.00 uur aan het rennen samen met vriendlief. Die heeft mij echt met alles geholpen. Kom op zeg ik als kraamvrouw zijnde moet toch rusten. En tot overmaat van ramp heeft mijn kleine man onwijze koppijn van de vacuumpomp. Hij ligt nu al een hele tijd te mormelen. vindt het zo zielig!!!!!!!!!!!!!!!

En tot overmaat van ramp............. Zijn mijn geboortekaartjes verkeerd gedrukt en nu krijg ik ze pas dinsdag aan het einde van de dag. En dan moet ik ze zelf nog in elkaar gaan zetten. Dus donderdag of zo gaan ze pas op de bus. O men wat baal ik!!!!

O ja en over de onderbroeken gesproken die je na je bevalling aan doet. Ze zeggen een stuk of 5 nou maak er maar een stuk of 25 van!!! Ik bloed niet heel hevig maar iedere keer als ik ga plassen dan loopt het al vanzelf zeg maar. Heb nu per dag ongeveer 10x een schoon onderstel aangetrokken. Dit even ter advies voor jullie!!

Ik hoop dat jullie kleine babytjes ook snel gezond ter wereld mogen komen.

Dikke kus voor jullie allemaal van Mij.

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Que, wat vervelend allemaal,
    Wat betreft je kraamverzorgster, twijfel niet maar bel naar het kraamcentrum en vraag om een andere kraamverzorgster!
    Echt doen hoor, de kraamweek hoort zo'n speciale tijd te zijn en dit is echt niet normaal! Je hoort verwend te worden en niet zelf je was op te hoeven hangen en nog erger zelf je bed op maken!!
    Meid, echt bel en vraag om iemand anders. Je kan gewoon aangeven dat je het gevoel hebt dat niet klikt, komt veel vaker voor dan je denkt!

Probeer je rust te pakken, je ben vannacht bevallen. Blijf lekker in je bed en probeer zoveel mogelijk te herstellen. Je hebt er straks echt profijt van (tot zover advies van mij..)

Hier alles goed, Baby is vanavond echt super druk. Zo nog nooit meegemaakt! Verder alles rustig en straks lekker slapen!

4. bo2008

bo2008 Niet meer actief

que lees af entoe mee maar wil je 1 ding doen:
    meteen bellen ! of je een andere kan krijgen
    dit is echt niet normaal wat jij beschrijft
    je hoort niks te hoeven doen enlekker ontbijt krijgen op bed ect
    meid echt doen hoor!

5. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ook nog van harte met sven! en wat grappig dat je die nacht bent bevallen!

6. Que

Que Niet meer actief

Ik ga het morgen aankijken en als ze het dan weer flikt dan ga ik direct bellen!!

Het is wel zo dat ik slecht kan rusten als er een wild vreemde in mijn huis rond loopt. Dat is jammer en je moet het proberen los te laten, maar ik kan dan niet. Gelukkig komt ze morgen en zondag maar 5 uurtjes. Mijn vriend is dan thuis en kan hij mij lekker vertroetelen en ik kan lekker mijn rug nemen.

7. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Nou Que wat een toestand.
    Ik zou ook een ander vragen.
    Wat een k*t mens dan.

Denk aan je zelf en laat je niet kisten hoor.

Hoe is het met de rest?
    Hier gaat het wel.
    Vannacht eindelijk weer eens goed geslapen zonder te plassen tussendoor Yeah!!!!
    Merk wel dat ik soms echt niet goed kan doorademen.
    Kleine ligt vrij hoog met het hoofdje en dus heeft mama minder plaats in de longen.
    Maar ach, verder heb ik niet te klagen op de gewone kwaaltjes na.
    Ik geniet nog volop, maar wordt ook steeds ongeduldiger om ons kindje in het echt te zien.

Fijn weekend allemaal

8. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Que, bellen! Dat hoort zo niet!!!! Ze hoort de was te doen en dan helemaal weggewerkt en weggelegd bedoel ik. De babykamer en slaapkamer te stoffen en stofzuigen. De badkamer en wc goed poetsen (elke dag!). Vaat afwassen en afdrogen (of vaatwasser natuurlijk). Bed elke dag verschonen. Eventueel eten voorbereiden. En dan nog de zorg voor jou en de baby. UItleg over hoe en wat qua verzorging. Dit kan echt niet hoor wat zij doet! Deze tijd komt nooit meer terug he, dus kom voor jezelf op!

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Que, meteen een andere kraam vragen!

Ik ben vanochtend tijdens een flink stuk wandelen mijn slijmprop verloren. Bluugh te ranzig.
    Had ook allemaal nare krampen.
    Ben nu erg misselijk en moe, lekker op tijd op bed.

10. susy26

susy26 Niet meer actief

@ Que,

Van harte gefeliciteerd met je zoontje!! en idd een mooie naam! Blij dat het allemaal wel goed is gegaan!

maar wat betreft die kraamhulp, krijg er gelijk de krieberls van haha... wat een trut om t zo maar even uit t drukken! zou het ook niet pikken, gewoon bellen!

Geniet lekker van elkaar!

Ben het zelf ook al wel beu haha...naja mag nog even wachten.... denk ik...hihi..

as dinsdag laatse werkdag, heerlijk:D.... komt helemaal goed!

@ Aszz, sterkte! spannend!!!

x suzanne

11. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoi meiden... Spannend. Ik voeg me ook in deze topic en ga samen met jullie aftellen (afwachten).

Ik heb al de hele dag last van menstruatiekrampen die naar mijn benen uitstralen. Hoop dat het nu niet zolang meer gaat duren!

12. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Stralend, spannend hoor! Ben benieuwd of het doorzet.
    Vanacht ontzettend last gehad van buikkramen en diarree. (sorry) Lijkt nu weer wat beter te gaan, maar wat vervelend!
    Verder alles rustig!

Que, hoe gaat het nu met de kraamverzorgster?

Lijkt me erg spannend om de slijmprop te verliezen, dan is er in ieder geval wat in werking! Bij de vorige zwangerschap heb ik nooit de slijmprop gezien. Het begon met harde buiken en de volgende ochtend braken de vliezen.
    Vandaag nog officieel 2 weken!

13. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Goedemorgen dames,

Ik leef ook nog ;)

Que: heb je intussen al een andere kraamverzorgster? Wat klinkt zij naar zeg... Blegh! Ik weet nog wel dat toen mijn kraamverzorgster er was ik het idee had in een 5 sterrenhotel te zijn beland. En zo hoort het! Geen genoegen mee nemen hoor!

Aszz: wat spannend zeg, je slijmprop verloren! Het begin is er... hopelijk snel een beter (lees baby :D) resultaat!

Stralend: ooh, dat klinkt ook al zo spannend! Nu nog last van of is alles weer rustig? Of lig je misschien stiekem al te bevallen ;)

Butterfly: ik heb ook regelmatig zulke erge krampen en diarree.. vervelend is dat hé. Heb het idee dat het bij mij echt door de zwangerschap komt. Echt, ik zit dan 's nachts op de pot, en het zweet breekt me dan uit hahahahaha...

Hier een paar hectische dagen achter de rug.
    Dus weinig tijd gehad om te ZPén en/of te reageren.
    Hier is alles nog steeds rustig. Gisteren was de baby wel heeeel erg rustig en vandaag ook. Stilte voor de storm? :p
    Kijk het in elk geval even aan vandaag, anders bel ik het ziekenhuis voor de zekerheid.

14. asje79

asje79 Actief lid

20 mei 2009
    203
    1
    18
    Goedemorgen!!
    Ik heb 2 heerlijke nachten achter de rug. Oh wat fijn, weer eens lekker slapen met maar 1 keer uit bed. Dan kan je de hele wereld weer aan, lijkt het!

Que: hoop dat je kraamverzorgster nu beter haar best doet zeg, want zo is het niet ontspannen! Probeer toch zoveel mogelijk te genieten van je lieve ventje (leuke naam!)!!

Aszz: ooooh, spannend!! Hier nog niks van een slijmprop te bekennen, maar door Butterfly ben ik gerustgesteld, het hoeft dus niet :) Wat wordt je ongeduldig zo aan het eind he!

Stralend: dit is nog spannender!! Zou je de volgende zijn?? Ik zal voor je duimen!!

Hier is het allemaal nog rustig, ik zei aantal weken geleden: 15 mei is ook een leuke datum :) Maar goed, die zijn we natuurlijk al voorbij, haha. Ga er nu toch maar vanuit dat we het uitzitten, nog max 4 weken!
    Oh, zag de hik voorbij komen: die van mij heeft ook dagelijks de hik, soms aantal keer per dag. Voelt soms heel vervelend, omdat hij zo laag al zit en ik vind het ook een beetje zielig voor hem.

Meiden, fijne dag!! Hier schijnt de zon!!

15. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Heej hallo,
    Zo te lezen gaat het goed met de dames hier :)
    Fijn! Vooral een beetje goed kunnen slapen dat is zo lekker.
    Slijmprop verliezen hoeft idd niets te betekenen, maar kan wel. Dus tsja... dan weet je eigenlijk nog niets... haha...
    Het is wel spannend wie idd de volgende wordt. Ben heel benieuwd. Meestal als je hoopt dat het niet meer zo lang duurt, dan duurt het nog heel lang... grrrr....
    Ik moet zeggen dat ik het nog best aardig weet vol te houden. Voldoende hulp inschakelen, dat scheelt een boel. Moet ook wel met 2 kleintjes die hier al rondlopen.
    Ben inmiddels al weer wat opgeknapt trouwens. Alleen nog steeds snipverkouden en hoesten, maar ja....

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Fijn dat je je wat beter voelt Vera :)
    Hopelijk snel helemaal weer lekker rond en gezond :D (offuuh, niet rond, maar wel gezond! :p)

Ben ook benieuwd wie de volgende is...

17. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Que: Bah zeg! bij jamie had ik ook een kraamverzorgster... op aanraden van de familie. dat mens moest 2 uur komen en heeft 2uur op der luie reet gezeten... niks gedaan, vaatwasser niet ff leeghalen. niet ff jamie in badje doen of stofzuigen ofzo.. helemaal niks. dus heb der meteen afgebeld. mijn vriend was 2 weken thuis en hij heeft me super geholpen! zelf deed ik ook wel gewoon dingen als beetje opruimen en alle zorg voor mezelf en de kleine enzo! maar door die ervaring wil ik echt geen kraamzorg meer :D

bij jamie heb ik ook nooit een slijmprop verloren.. bij mij is alles nog rustig (buiten onze kleine meid zelf, want die word steeds drukker) jamie is alweer wat beter en heeft vannacht weer lekker heel de nacht doorgeslapen. sebiet gaan we lekker naar de kinderboerderij!

18. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hey dames, heerlijk dagje vandaag, super mooi weer weer. EINDELIJK :):)

Que, ff bellen met de kraamzorg, dit zorgt alleen maar voor extra stress voor jou terwijl jij ervan moet genieten!! Maar das wel duidelijk gezegd door iedereen ;) Ik hoop wel dat je ondanks dat gedoe heerlijk kunt genieten met je mannetje van jullie kleintje!

en wat ik voor de rest nog wilde zeggen... whahaha geen idee want het gaat zo snel!!! Ik heb gisteren braaf mn tasje klaargezet :):) We hadden gisteren een verjaardag in delft, dus denk dan an ie mooi mee voor als Ukkie besluit buiten te komen spelen.
    Kiespijn is gelukkig erg mee gevallen dit weekend. Verder heb ik ook zo'n last van een heel erg irritant ongesteldheidsgevoel ( wie was dat nog meer) Vooral 's nachts kan ik er wakker mee worden en dan niet meer in slaap vallen!! Straalt niet echt uit, maar word er niet vrolijk van... Morgen afspraak bij vk, zal eens vragen waar dat vandaan komt.
    Hier ligt die kleine ook vrij hoog, maar heb wel het idee dat het iets zakt want mn buik verandert van vorm zegt iedereen... wordt nu echt zo'n ronde toeter, rond bolletje. Maar ondanks dat, mijn vriend zei dat ie niet kon slapen omdat ik zo zwaar ademde in mn slaap.. sorry schat hahaha.

En nu ga ik snel ff douchen en het huis opruimen ( alweer ;)) groetjes Sassie

19. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik ben ook erg benieuwd naar de volgende!

Ik bedacht me net ineens dat ik helemaal geen tas voor onze zoon heb klaargezet. Als hij ineens midden in de nacht weg moet omdat wij bijvoorbeel ineens naar het ziekenhuis moeten is het toch wel prettig dat er voor hem ook een logeertas klaar staat.
    Vanmiddag maar eens mee beginnen.
    Verder moet ik nog even bezig met de geboortekaartjes (zelf gemaakt) en de adressen, postzegels bestellen e.d.
    Hopelijk vandaag de energie om het af te maken maar moet eerlijk zeggen dat ik de laatste dagen zo moe ben dat mijn ogen gewoon dicht vallen 's middags en daarna is mijn zoontje er alweer om de boel te verstoren!

xxx

20. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Daar zeg je wat... een logeertas voor de oudste!
    Heb ik ook helemaal niet aan gedacht! Maar even snel klaar maken dan! Ik heb mijn vluchtkoffer ook nog steeds niet klaar, nog helemal niet mee begonnen zelfs... ook maar eens mee beginnen... :)

Deel Deze Pagina