Nog 3 weekjes te gaan.. Wie telt er mee af?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door butterfly83, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Nou meiden, de menstruatiekrampen zijn er nog steeds. Maar voor de rest voel ik niets wat duidt op een naderende bevalling hihi.

ps; Mijn vluchtkoffertje is ook nog niet helemaal klaar. Ik heb met grote koeienletters op een briefje geschreven wat er nog niet inzit en dat in de tas gedaan. Zodat ik manlief geen instructies tijdens de weeen moet geven, voor het geval dat. :D

2. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Hier ook zo!

3. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    De nageltjes vijl je de eerste weken met een kartonvijltje. Leer je van de kraamhulp. Sokjes doe je bij eczeem als ze krabben, of waterpokken ofzo....

4. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Maar ben dus Daisy. Ben 4 juni uitgerekend, er loopt een ukkie van 2 hier rond.

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    een logeertas voor jamie hebben wij niet nodig, mocht het bij ons savonds of snachts beginnen dan kunnen we oma bellen en die komt dan een nachtje bij ons op de bank liggen :) zo hoeft jamie niet wakker gemaakt worden enzo... het zullen al vermoeide dagen worden voor het ventje met genoeg aanpassingen dus wij hebben besloten hem lekker in zijn eigen bedje te laten liggen :)

mijn vluchtkoffer staat al klaar... weegt nu alleen 5kg lichter als 2jaar terug! nu zit er in: Pyama,s een hoop ondergoed en sokken enzo.en 2 setten kleren voor mezelf, wat douchespullen enzo.. en dan voor de kleinste 4 rompertjes, 2 lange mouwen, 2 korte, paar setjes met kleren en sokjes, tutje en thats it geloof ik :D we moeten alleen onze fotocamera niet vergeten!!

vorige keer had ik echt 2 tassen ofzo bij :D een hoop handdoeken en hydrofiele doeken, douchespulletjes enzo voor de kleine maar hier hebben ze dat allemaal in het ziekenhuis dus buiten kleertjes hoef ik eigenlijk niets mee te nemen denk ik...

ow, we hebben gisteren trouwens de suikerbonen opgehaald! (traditie in belgie) ik zal zo even de naam wegwerken op de foto en dan plaats ik hem hier!tis echt super leuk geworden!!
    ik zal ook even ons geboortekaartje laten zien. mss wel leuk dat meerdere dat doen??? vind het altijd zo leuk om naar die dingetjes te kijken!!

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    suikerboontjes. dit is om mee te geven aan het kraambezoek. zitten roze en grijze suikerbonen in. mijn man is full NL (ik half) dus we doen ook nog beschuit met muisjes natuurlijk! bij ons is het 2x, neej 3x feest!

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    en dit word ons geboortekaartje. na de geboorte een mooie foto maken van de kleine. ik heb voor haar een zacht roze mutsje laten maken waar haar naam op geborduurd is. zodat haar naam toch ook op de voorkant van het kaartje staat!
    op het originele kaartje staat namelijk niets op de voorkant, geen naam, geen geboortedatum... maar vind dat de naam toch wel mag opvallen. zodat als de mensen hun enveloppe open maken ze meteen weten hoe ze heet :)

8. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Wat leuk Sharon! Leuk idee die kraamkadootjes, hier is dan niet standaard en heb ik dus ook niet gedaan. Mijn man is wel leraar en ik had het wel leuk gevonden om iets speciaals voor zijn klas te doen maar ik heb echt geen idee wat!

Geboortekaartje is ook erg mooi!
    Ik heb mijn kaartje zelfgemaakt en weet niet of ik al tevreden ben. Als ik de proefdruk krijgt vind ik hem steeds mooi maar na een paar dagen ga ik toch weer dingen zittten te veranderen.

Groetjes!

9. asje79

asje79 Actief lid

20 mei 2009
    203
    1
    18
    Hoi hoi,
    Welkom Daisy!
    Leuke cadeautjes Sharon, ik vind de kleuren heel gaaf! Wij zijn ook uit het kaartje, na een paar aanpassingen ga ik hem nu bevestigen. Mbt uitdelen: bij vrienden kregen we mariabiscuitjes met muisjes. Die zaten vast met gesmolten witte chocolade, wat je dan af laat koelen (logischerwijs :)). De muisjes zitten stevig vast en het was nog lekker ook!! En het kruimelt niet zo erg. Misschien ook een idee als alternatief voor beschuit.

Hier weer een wat onrustige nacht, weer het maagzuur en veel gedroomd! Toch de groententaart die te heftig was, denk ik.. Vanavond maar een salade of zo :)
    Fijne dag allemaal!

10. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Vluchttas staat hier al klaar, met briefjes erbij dat we vooral het fototoestel niet moeten vergeten. Verder zit er alles in volgens mij. En ook idd 5 kilo lichter dan de eerste keer... hahaha... toen had ik ook godweetwat allemaal meegesleept.
    Tas voor de kids staat sinds gisteren ook klaar. Ze gaan wrs naar opa/oma of er komt iemand hier, maar toch... je weet maar nooit.
    Nog een paar daagjes en dan is het alweer 40 weken, maar ik heb echt niet het gevoel dat er snel wat gaat beginnen. Vandaag zou wel handig zijn, dan zitten de kids op kdv, maar ja... die kleine laat zich niks opleggen he. Jammer, want een beetje plannen zou wel handig zijn... hahaha..

11. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Ik kan het geboortekaartje niet zien. :( Die suikers zijn wel erg leuk! Goed idee zeg. Doen meer mensen dat (in Nederland dan), iets meegeven aan de kraamvisite? Ik had daar nog niet over nagedacht.

Mijn ziekenhuistas staat al een paar weken klaar, maar elke keer verzin ik weer dingen die er nog bij moeten. ;) Zwanger hè? De vluchttas voor mijn zoontje ook al, het lijkt me toch handig dat hij een setje kleding en tandenborstel mee kan nemen naar oma (en reserveknuffel en speen natuurlijk).
    Verder heb ik hier een briefje klaar gelegd met dingen die op het laatste moment nog in de ziekenhuistas moeten worden gestopt. Oja, en niet de maxicosi vergeten! :D

Dit is mijn derde verlofweek, maar ik weet nu niet meer zo goed wat ik nog moet gaan doen. Een boek lezen? :D Wat doen jullie de hele dag?

12. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Daar ben ik ook weer.

Tja, Clau, ik merk nu ook dat ik dingen moet zoeken om mijn tijd om te krijgen.
    Gingen de dagen maar veeeeeeeeeeeeeeeel sneller.
    kan niet wachten tot de kleine er is.

Er zijn hier best veel meiden op het topic die al kids hebben.
    Lijkt me echt een hele andere zwangerschap.
    Veel belastender en je moet idd 2 vluchtkoffers maken.

Hier staat de vluchttas al enige tijd klaar.
    Van de weke toch nog maar een ochtendjas gekocht.
    Aangezien ik toch zeker 4 dagen in het ZH lig.
    En qua kleertjes voor de kleine heb ik gewoon 2 sets erin gedaan, 1 maat 50 en 1 maat 56.
    Als de kleine dan geboren is, kan mijn man nog wat spullen van thuis meenemen.
    Ze hebben namelijk steeds geschat dat de kleine voorligt op groei, dalijk past maatje 50 niet eens. ;)

Zijn hier eigenlijk meiden die bij een eerdere bevalling een keizersnede hebben gehad?
    Hoe heb jij dat ervaren dan?

13. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Dat zeiden ze bij mijn eerste ook, maar dat ging toch mooi niet door! De hele zwangerschap hoorde ik "dat wordt een flinke baby". Hij was 52 centimeter en 3330 gram. Dus mijn man moest meteen de stad in voor kleinere kleertjes! :) We hadden bijna niks in 50/56.

Ik heb trouwens sinds vanochtend een zeurderig gevoel in mijn benen. Voorteken???

14. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Moet vluchttas nog inpakken. Is nu half. Bij mij is de zwangerschap in die zin anders, dat het zo snel gegaan is, dat ik
    achterlooop op mijn todo lijst...

15. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Oh en had gisteren hele dag diarree. Was vorige keer ook. En toen nog duurde het ca 2 weken eer ze geboren werd.

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Even kort berichtje van mij:
    Wij vertrekken zo naar het ziekenhuis. Beebje is verdacht stil en vertrouw het niks :( Dus zometeen aan de CTG.
    Net snel vluvhtkoffer klaar gemaakt en al vast klaargezet (tja, je weet maar nooit natuurlijk)

17. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Heel veel succes dan in het ziekenhuis! Hopelijk is er niks aan de hand.

Ik heb het zelf laatst ook gehad, dat ik 1 dag bijna geen baby had gevoeld. De volgende dag moest ik naar het toilet (voor een grote boodschap) en daarna ging de baby echt heel veel bewegen. Die heeft misschien gewoon klem gezeten ofzo...

Daisy, hoe bedoel je dat je zwangerschap snel is gegaan dan? :)

18. asje79

asje79 Actief lid

20 mei 2009
    203
    1
    18
    @Minyaweth: succes! Hopelijk is alles goed met de kleine!

Hier is er ook iets gebeurd, namelijk: ben mijn slijmprop aan het verliezen. Ja, vrij ranzig, maar goed, er gebeurt iets denk ik maar. Mijn man gebeld met het 'nieuws', die wist niet zo goed wat hij erop moest zeggen, haha!

19. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Gewoon de tijd.

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hmm das nooit leuk, hoop dat alles oké is!

Hier is de baby vandaag ook erg rustig. Even afwachten dus.
    Morgen weer aan de CTG en controle, en het dan even aangeven.
    Rustige baby icm weinig vruchtwater is niet zo fijn.

Heb het aardig gehad. Daarnet weekboodschappen gehaald en ik ben helemaal op!

Deel Deze Pagina