Nog 3 weekjes te gaan.. Wie telt er mee af?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door butterfly83, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Minyaweth, heel veel succes in het ZH.
    Steeds als ik dat had en ik ging aan de CTG dan begon beebje weer volop.
    Vindt het waarcshijnlijk leuk om mama aan het schrikken te maken.

Clau, ben benieuwd of het een voorteken is.

Daisy, wie weet is de diarree wel weer een voorbode.
    Dat hoor je wel vaker.

Asje, kan me voorstellen dat je man er niks mee kan met de info dat je de slijmprop aan het verliezen bent :D;)
    Is ook geen mannen ding he?
    Ben wel benieuwd voor je.

Ik vraag me nog steeds af of je vruchtwater echt duidelijk kunt onderscheiden van afscheiding.
    Ik was net gaan plassen, veeg me af en sta op en wil onder de douche gaan.
    Met voel ik wat lopen.
    Ik veeg nog eens af en er kwam opeens heel veel slijm. :)
    Niet zoals vruchtbaar slijm maar wat wateriger, maar duidelijk gelig van kleur.
    Zoals ook meestal op min inlegkruisje.
    Maar vruchtwater is toch doorzichtig normaal he?
    Na het afvegen en het douchen is er ook niks meer hoor, dus het zal wel afscheiding zijn geweest ( dat wordt vaak ook meer toch)
    Maar vroeg het me gewoon af.

2. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Aszz jij alvast succes morgen

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Je kan even kijken of er wat loopt als je goed hard op je hand blaast.
    Als dit het geval is, dan is de kans groot dat het vruchtwater is.

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Leuk kaartje trouwens. Had ik nog niet gezegd.
    Iets meegeven aan kraamvisite doen wij niet, maar we hebben wel een kraamvisiteboekje waarin iedereen iets schrijft wat hij/zij de baby wil zeggen cq toewensen. Erg leuk!

De dag omkrijgen vind ik niet zo moeilijk, aangezien ik er maar 2 per week heb waarop ik echt alleen ben. Dus dan is het tv kijken, boekje lezen, dutje doen, lekker uitgebreid douchen, wat aantutten en de dag is weer om.
    Bij mijn eerste vond ik het het allermoeilijkste om de dag om te krijgen en die kwam ook nog eens 10 dagen te laat. Wat ik toen deed was een vast ritme aanhouden. Elke dag uitslapen, uitgebreid douchen en ontbijten, ff op de pc, daarna van 11 - 14 tv kijken (op de BBC zijn best leuke programma's in die tijd), daarna weer op de pc, bedenken wat te koken, dat in de supermarkt gaan halen, soms wat poetsen, koken en de dag was alweer om.

Minyaweth, wat spannend zeg. Ik hoop dat het vals alarm is.

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey, in NL heb ik het nog niet mee gemaakt kraamcadeautjes of suikerbonen (zoals wij dat noemen). maar hier in belgie is het de normaalste zaak van de wereld ":)

ik moet straks naar de gyneacoloog. aan de monitor (standaard vanaf 37 weken hier in Belgie :)) het verloopt hier eigenlijk totaal anders. eerste x gyneacoloog met een week of 8. daarna om de 4 weken naar de gyneacoloog en elke keer maken ze een echo enzo... vanaf 36 weken moeten wij om de 2weken naar de gyneacoloog.... vandaag extra keer bij stilstaan want het is misschien mijn laatste x voor ons meisje komt :)

straks dus aan de monitor, kunnen ze checken of er al weeën activiteit is! ik ben erg benieuwd! mijn zoontje gaat straks trouwens ook mee... 1ste x :)

6. Que

Que Niet meer actief

Hey Meiden,

Ben eindelijk een beetje aan het bijkomen van de 8baan waarin ik op dit moment zit. Voor iedereen die nog niet bevallen is heel veel succes en zet hem op!!!! Luister goed naar de vk of de gyn en zet je oerkracht even op stand 1000000000000!!! ;)

En zo lang je nog niet bent bevallen neem je rust want die heb je daarna echt niet meer...............................................

7. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Heej Que, thanx voor de bemoedigende woorden.
    Het is idd een achtbaan he. Vooral bij een eerste hoor, bij een tweede weet je al wat beter hoe en wat en lukt het iets beter om die achtbaan te controleren.
    Ik vond het net een sneltrein die af en toe stopte en dan weer op topsnelheid doorreed bij mijn eerste. Let goed op jezelf en maak tijd en ruimte voor jezelf en je gezin. Een ander doet het niet voor je. Hoe is het afgelopen met de kraamhulp?

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hoi Meiden,

hier ook lekker rustig zn gangetje aan het gaan met een beetje boekje lezen, bankhangen, tv kijken, beetje internetten, stofzuigen enz enz... Tijd gaat ook nog niet echt hard hier.

Vanochtend naar de vk geweest. Ukkie ligt er helemaal klaar voor, voldoende ingedaald.... wat een nacht vannacht zeg.... jeetje, als ie nou nog niet ingedaald zou zijn dan weet ik het ook niet meer. Echt een verschrikkelijke last gehad van menstrutaiepijn, steken, trekken van al die peesjes en kliertjes daar beneden en ook dat uitstralende gevoel naar mn been vanuit mn lies. En verder had ik aardig wat last van harde buiken. Gelukkig wel weer in slaap gevallen op een gegeven moment. Vk vond het allemaal normaal klinken dus dat zal dan wel hahah.

Minyaweth hoe was het in ziekenhuis? En sharon bij de gyn?
    Superleuk die kraamcadeutjes zeg! Ik zat er aan te denken om cupcakes ofsow te bakken.... kan ik ff lekker mn energie kwijt en het is weer eens iets anders als beschuit met muisjes. Toch eens overdenken!

Hey Que, je maakt het leuk voor ons met je 8baan bericht ;) Maar probeer ook wel een beetje aan jezelf te denken!

Morgen tandarts... brrrrrr hahaha. Fijne avond meiden!!! xxx

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Even snel weer tussendoor (heb net heeeerlijk gedut en nu moet er weer van alles gebeuren dus weinig tijd) maat de CTG was gelukkig goed! Kindje is wel erg rustig, maar dat kan de 'stilte voor de storm' zijn werd ons verteld .
    Veel voorweeën gehad afgelopen week (behalve zaterdagnacht en gisterennacht dan) dus dat zou het ook allemaal kunnen verklaren. Voor nu in elk geval geen reden tot meer bezorgdheid.
    Mag gelukkig gelijk weer komen zodra ik het niet vertrouw.

10. asje79

asje79 Actief lid

20 mei 2009
    203
    1
    18
    Meis, wat fijn!! Echt een opluchting joh. En mogelijk dus stilte voor de storm.... oooooooh, krijg je al de kriebels??

11. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Fijn dat alles goed was Minyaweth. Een extra checkup kan geen kwaad he en geeft wel veel gemoedsrust. Fijn!

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hier ook weer goedgekeurd door de VK.

13. asje79

asje79 Actief lid

20 mei 2009
    203
    1
    18
    Goedemorgen ladies!
    Wat fijn dat de nacht weer voorbij is, grrrrr, was weer een feestje... Ik ben echt wel klaar met dat maagzuur... Vanmiddag naar de verloskundige, mijn bloeddruk gaat de laatste weken omhoog en had vorige week ook spoortje eiwit in mijn urine, dus dat wordt weer gecheckt. Hopelijk is het nu wel goed, we shall see..
    Hopelijk heeft de rest beter geslapen!! Fijne dag meisjes!

14. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Hoi meiden

Hier ook nog alles redelijk rustig, behalve baby!! Pppffff, kan soms zo pijnlijk zijn, voel en zie me hele buik schudden en bewegen....... Vanacht dacht ik ff dat ik harde buiken had, maar volgens mij lag ukkie toch weer helemaal tegen de buitenwand. Draag ontzettend aan de voorkant.

Asz: succes vandaag

Que: hoe is het nu afgelopen met de kraamhulp?

Zag dat er nog een paar afspraak hadden vandaag. Hopelijk alles in orde.

Vind het nu langzaam spannend worden, wil zo graag zien nu en vasthouden.........

nog ff-tjes.......

twinny

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hello ladies,
    vanmorgen naar de tandarts. Viel me 100% mee. Foto's worden gemaakt als ik helemaal klaar ben met de bevalling en mezelf weer goed voel bla bla. Kiespijn komt waarscjijnlijk door een ontsteking in mn wortel, dus dat wordt een wortelkanaalbehandeling, maar das gelukkig nog ver weg :). Voor de rest beetje ontstoken tandvlees, zwangerschapshormonen he.

Hier de nacht heerlijk doorgekomen! Ik hoefde er zowaar maar 2x uit om te plassen en had geen last van een indalend of druk bewegend ukkie :)
    Maarja, net heb ik wel nog 2 uur op de bank gelegen want ik was bekaf...

Bedje hier is vruchtwater - proof ;) Vanavond ff op pootjes zetten en dan zjn we er er klaar voor! Denk alleen niet dat manlief naast me slaapt totdat Ukkie geboren is... Hij slaap heel licht en als ik me 1x omdraai... ;) Dus ff afwachten maar.

Hoe is het met de dames hier? xxx sas

16. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi dames, het berichtje dat ik gisteren avond nog had getypt is dus blijkbaar niet doorgekomen... vind het toch nergens terug. hier komt mijn verhaal opnieuw :)

gisteren bij de gyneacoloog was alles perfect in orde... nog geen weeënactiviteit dus het zou het wel eens kunnen rekken tot na de uitgerekende datum (net als bij mijn zoon). wel bij de 1ste wee meteen naar het ziekenhuis omdat mijn vorige bevalling maar 4uurtjes geduurd heeft (nog niet eens) en het de 2de x vaak nog sneller gaat :)
    de gyneacoloog heeft geen inwendig onderzoek gedaan dus geen idee of ik al ontsluiting heb ofzo... had er beter wel om gevraagd want ik vrees dat ik een of andere infectie heb.... alles voelt zo beurs aan beneden. doet echt zeer als ik loop of zit.. voelt aan of ik net bevallen ben :D dokter gebeld en die zegt dat ik toch best ff langskom... maar heb geen zin om voor -tig mannen met mijn benen wijd te gaan dus had het beter bij de gyn gevraagd....

jamie vond het eng om het hartslagje te horen... allemaal rondkijken enzo. neej, hij had het er echt niet op :D heb maar verteld dat het een trein was en toen was het goed hihi :)

nou moeten we weer afwachten tot 1juni... als het er tegen die tijd niet is terug naar de gyneacoloog!

17. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Sharon: fijn dat alles oke was. Tja kids kunnen soms raar reageren, hihi!
    Dat beurse gevoel dat herken ik wel. Heb al weken het gevoel dat van onder alles is opgezwollen enzo. Heb het er eigenlijk niet echt met gyn over gehad......... misschien morgen, maar dan heb ik mijn eigen gyn niet....... kijk wel.

twinny

18. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik ben bang dat het een of andere infectie is... maar zou niet weten van wat. ik gebruik geen nieuwe zeep (ik was mezelf wel met zeep ook al mag dat eigenlijk niet) en voor de rest ook geen gekke dingen gedaan ofzo... waar het misschien wel aan kan liggen zijn mijn nieuwe inlegkruisjes?? daar zit een "geurtje" in... mss een allergische reactie ofzo? nouja, heb beslist dat ik nog 2dagen afwacht. morgen moet ik werken van 10u tot 19u en donderdag tot 13u. als het donderdag nog niet weg of minder is dan ga ik wel naar de dr. want de dr zei dat het wel eens gevaarlijk kon zijn als het echt een schimmelinfectie is enzo...

ik heb net gekeken met een spiegeltje (zover dat nog lukte :D) en ik zie geen schimmeltjes of slijmpjes ofzo...

zou het er gewoon bijhoren?? bij mijn zoon nooit last van gehad

19. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Ik had er bij mijn dochter ook geen last van. MAar nu lijkt alles een stuk beter doorbloed, dus waarschijnlijk daardoor ook gezwollener. bij een schimmeltje etc. zou je denk ik toch ook eerder jeuk hebben enzo, niet?

20. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    geen last van jeuk ofzo. alleen van een pijnlijk geschaafd gevoel zeg maar. doet vooral zeer als ik mijn jeansbroek aan heb. zit nu al lekker vanaf 8u in mijn pyama. mss dat het de kans heeft om een beetje tot rust te komen en dat het morgen beter is.

ik heb wel eens een schimmel infectie gehad en dat jeukte inderdaad als een gek... nu gelukkig geen jeuk :D

Deel Deze Pagina