Zwanger worden van 2e kindje! Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vivianne84, 6 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vivianne84

6 sep 2015
    96
    85
    18
    Meiden,

Wie wil er nog meer zwanger worden van haar 2e kindje?
    Wij hebben ruim 1,5 maand geleden besloten dat we een 2e wilde. Eerste keer proberen en toen gewoon ongesteld geworden. Nu ongeveer 10 dagen voor ongesteldheid (of beter gezegd geen ongesteldheid) en ik kan zeggen dat ik het deze keer veel moeilijker vind om daarop te wachten. Bij onze zoon (bijna 2 jr oud) had ik dat veel minder. Het komt vooral doordat ik niet wil dat het leeftijdsverschil met de evt volgende baby te groot wordt. Misschien een luxe probleem? Of is dit herkenbaar?

2. Engeltj

Engeltj Bekend lid

9 mei 2012
    764
    0
    0
    Assistent drogist '13
    Hoi Vivianne, nee heel herkenbaar! Ons dochtertje is nu 2,5 jaar en zijn begonnen in december vorig jaar. Helaas zijn we nog niet zwanger. Ja wel even geweest en werd een vroege miskraam. en ook ik heb last van die niet te veel leeftijdsverschil probleem.. Maar je hebt het gewoon niet voor het zeggen. De eerste heeft het ook een maand of 9 a 10 geduurd. weet niet hoe het bij jullie ging? Jullie beginnen nu? Hopen op een snelle zwangerschap voor ons!😊

3. Inky85

Inky85 Bekend lid

3 feb 2014
    571
    3
    18
    Herkenbaar hoor! Hier dochtertje van 1,5 jaar en lijkt ons ook leuk als er niet te lang tussen zit. Dus maar mooi op tijd begonnen ;)
    Eerste ronde was het gelijk raak, maar helaas is dit vroege mk geworden. Nu vol goede moed in ronde 3. Hoop dat het dit jaar nog raak is!

4. Vivianne84

6 sep 2015
    96
    85
    18
    Thx voor jullie reacties! Alle 2 een vroege miskraam dus. Dat lijkt me erg rot om mee te maken. Je hoort het best vaak hè.
    Wij hebben eigenlijk heel veel geluk gehad. Bij mijn zoon was ik de 2e keer zwanger en dat is gelijk goed gegaan. Daarom had ik niet zo n haast voor een 2e maar nu ik weer in die spanning en onzerkheid zit heb ik spijt dat we niet eerder begonnen zijn. Ik duim keihard voor ons allemaal!! Zijn jullie nu ook in afwachting van NOD?

5. Aikie

Aikie Lid

22 aug 2015
    88
    0
    0
    Wij starten volgende maand voor een tweede kindje. Zo spannend vind ik het! Onze dochter is 14 maanden nu, maar wil nog wel zo'n leukerd ;)

6. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    #6 me87, 6 sep 2015
    Laatst bewerkt: 6 sep 2015
    Haha ik dacht ga hier ook op reageren maar idd ook hier een miskraam achter de rug. Eerste kindje ook bijna 2 jaar. Al snel wens voor 2e maar kon nog niet. In maart konden we beginnen voor 2e kindje aangezien ik in opleiding en en in januari afstudeer, als t eerste maand raak zou zijn kon ik me opleiding gewoon afronden. En jahoor 1e maand zwanger maar helaas bij 9,5 week kwam het vruchtje af waarvan we al wel 3 goede echo's hadden gehad. Nu alweer 4e ronde na miskraam. Ben benieuwd hoelang t gaat duren. Ben verwend doordat t die eerste maand al lukte dat ik nu weer van elke maand die erbij komt baal. Maar we blijven positief

Bij de eerste heeft het trouwens 10 maanden Geduurd voor ik zwanger was dus zo gek is t biet dat we nu ook iets langer Bezig zijn. Daarom ook nooit verwacht dat het toen bij miskraam 1e ronde lukte.

7. Inky85

Inky85 Bekend lid

3 feb 2014
    571
    3
    18
    Vivianne, ja zeker niet leuk om mee te maken, maar je hoort het inderdaad vaak. Ik was er in het begin wel emotioneel over, maar daarna ook wel heel snel weer nuchter. Want als het vruchtje niet goed is, is het ook maar goed dat het afgestoten wordt.
    Vanmorgen positieve ovu-test, dus inderdaad alweer op het wachtbankje tot de NOD.

Aikie, haha, ja ik kreeg rond toen dochterlief rond de 14 maanden was ook weer de kriebels van ik wil nog wel zon leukerd erbij:D Maar ik moest eerst nog 'even' afstuderen in juli

me87, pfff na een aantal goede echo's en 9,5 week zwanger lijkt me toch een stuk moeilijker om te verwerken. Hoop weer snel een positieve test voor jou

8. Vivianne84

6 sep 2015
    96
    85
    18
    Me87 dat lijkt me echt verdrietig joh. Met zoveel weken ben je al bijna in de safe zone. Ik hoop dat het heel snel lukt voor je.

Ik zit ook op het wachtbankje. Vreselijk vind ik dat. Ik word er heel obsessief van. Sta steeds stil bij wat ik voel. Wordt gek van mezelf 😁😉. NOD op 17 september. Ik doe niks met ovulatietesten. Is dat aan te raden. Ik hen eigenlijk vrij goed in beeld wanneer m'n eisprong is (obv slijm dan) dus dacht dat het wel zonder kon. Ik heb ook een cyclus van iedere maand 29 dagen dus ga er soort an vanuit dat de eisprong dan op dag 15 is. Als t niet gelukt is deze maand ga ik misschien toch eens kijken naar een test.

9. Nasan

Nasan Actief lid

24 jan 2014
    181
    0
    0
    Wij zijn deze maand begonnen voor een tweede kindje! Onze zoon is nu 18 maanden. Ook ik moet over ongeveer 9 dagen ongesteld worden. Of liever niet dus hihi! Ik vind het rete spannend!

10. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Hier is ons meisje nu 15 mnd en wij gaan ook voor de 2e. Idd hetzelfde als bij vele van jullie. Wij willen het leeftijdsverschil ook niet te groot hebben. Spannend weer!

11. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Wij zijn nu de 7e maand bezig voor ons tweede kindje. Bij de eerste was het in 2 maanden raak, en nu duurt het dus wat langer. Ben er heel erg ongeduldig van, ook vanwege het leeftijdsverschil inderdaad.

12. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Wij zijn nu ook in de eerste ronde voor een tweede! Mijn dochter is van december 2013!
    Spannend weer hè !?

13. Merlijn

Merlijn Actief lid

16 mrt 2012
    280
    0
    0
    Ik wil al een tijdje een tweede, mijn man twijfelde nog een hele tijd, het gaat er nu naar uitzien dat hij toch overstag gaat, het zal erin kunnen zitten dat we in november gaan starten... Ook erg spannend, ik moet zeggen dat ik er stiekem al naar uitkijk.

@ de mensen die een miskraam/vmk hebben gehad, ik weet hoe het is, het verdriet, de jaloezie naar mensen die wel zwanger zijn....

Laten we hopen dat het ons snel lukt!:D

14. lionlover

lionlover Lid

19 apr 2011
    50
    0
    6
    NULL
    gelderland
    Wij hebben een zoontje van inmiddels 3 jaar (11-5-12).
    Ook al ruim 1,5 jaar bezig voor nr 2.
    Elke maand weer een andere cyclus. Van 32 dagen tot
    Aan zelfs 63 dagen gehad.

15. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Wat frustrerend lionlovers. Dan valt er ook zo weinig aan uit te kunnen he!

16. Aikie

Aikie Lid

22 aug 2015
    88
    0
    0
    Inky wij hadden het er al wel een tijdje over, maar wil er echt minimaal 2 jaar tussen hebben zitten. Nu deze week al twee keer te horen gekregen dat bekende zwanger is en allebei de keren dacht ik; dat wil ik ook! Dus laat het maar oktober worden! ☺️

17. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Hoi meiden,

Onze zoon wordt volgende maand 2 jaar en wij hebben ook besloten om voor een 2e kindje te gaan. Ik vind het erg spannend omdat mijn zoontje een aantal weken te vroeg geboren is en ik de bevalling ook nog niet vergeten ben.. Ik moet rond de 23e ongesteld worden, of niet natuurlijk! ;)

Lijkt me leuk om met jullie mee te kletsen!

18. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    mag ik hier ook met jullie meekletsen:D?

na heel veel twijfelen voornamelijk van mijn kant ben ik toch overstag gegaan en wordt vrijdag mijn spiraaltje verwijderd. ik vind het echt zo spannend!!

onze dochter wordt ook volgende maand 2.

19. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Ook ik zou me graag aansluiten. Wij willen ook gaan voor een tweede kindje. Gestopt met de pil. Geen idee wat mijn cyclus gaat doen i.v.m. dat ik bv geeft (2 keer per dag)

Voel me verbazend relax (nog wel) in vergelijking met de aanloop van mijn vorige zwangerschappen.

Lees dat sommige dames al behoorlijk wat rondes gehad hebben. Poe... frustrerend. Duim voor een mooie streep voor iedereen.

Deel Deze Pagina