Handige doe het zelf-ers???

Discussie in 'De lounge' gestart door LauraFay, 4 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Hallo,

Ik ben bezig met een deel van het huis te verbouwen voor een kleinschalige kinderopvang. De slaapkamer moest aangebouwd worden in de deel (we wonen in een oude boerderij).

De slaapkamer is nu helemaal dicht, dus we moeten nu gaan verven of behangen. Nu zou ik graag tips willen. Wat is het handigst en het goedkoopst.

Het plavond en 2 muren zijn afgewerkt met gipsplaten. De andere 2 muren zijn van een soort baanderdeuren. Buitenkant metaal.

Ik zat eraan te denken de ijzeren wanden zo te laten (zijn wit van kleur) en de gipswanden met structuur oid te doen.

Is structuurverf zelf goed te schilderen?

Wat is Latex? Is dit evt ook te gebruiken?

Iemand ideeen voor de ijzeren muren, zou ik daaroverheen kunnen behangen?

Iemand nog leuke tips of ideeen voor de aankleding?

Ook ben ik op zoek naar wat ik het beste op de vloer kan doen. Vloerbedekking wil ik sowieso niet. Zat zelf te denken aan zeil. (Vinyl) Heb nog ondervloer liggen van soort riet met isolatie ertussen. Dit lag in een andere kamer onder de vloerbedekking. Kan ik dit onder het vinyl gebruiken? Hoe kan ik het vinyl dan vast zetten, want lijmen op dat spul lijkt me niet gaan.
    Dank jullie voor het meedenken.

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Hehe, wat een hoop vragen.

Ik ben niet zo voor behang, want dat kan stuk gaan. Ik ben meer van het verven. Latex is een soort muurverf, ook voor het plafond te gebruiken. Ik heb geen idee of je over ijzer kan behangen, dat zou ik navragen in een behangwinkel. Ow, en in principe kun je gewoon over structuur heen verven. Het opzetten van structuur is niet altijd even simpel. Als je een wat grovere structuur wil, moet het het opbrengen als stucwerk en ik zou dat niet zelf kunnen.

Vinyl ben ik ook geen fan van. Mijn ervaring is dat het op een gegeven moment gaan verkleuren en er oud en viezig uit ziet. Ik zou liever laminaat leggen.

3. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    Vlakbij Emmen
    Jah, laminaat heb ik ook aan gedacht. In de leefruimte had ik meer gedacht aan vinyl, omdat ik denk dat dit minder gehoorig is.

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Structuur verf is zo dik als cake beslag/boter, je kunt het aanbrengen op de muur, en dan met een structuur roller er over heen gaan, veel aanbrengen, anders kun je het weer over doen, het is vind ik zwaar werk (meer voor de mannen onder ons)
    Ik kreeg er een lamme arm van.
    Maar het is wel mooi, wij hebben het ook gedaan 6 jaar geleden, gelukkig hoeft het nog niet weer, dat geknoei in huis is niet mijn hobby.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

je zegt dat het voor een proffesorische kinderopvang is?
    dan zou ik dus geen structuur op de muur doen. (schaafwonden armpjes)

op de vloer zou ik inderdaad viniel leggen, hygiene
    en op ijzer kun je prima schilderen, je hebt alleen kans dat je het moet voor bewerken met een primer.

Ik zou wel goed opletten welke verf je neemt in verband met giftige stoffen.

Ideeen voor de inrichting. Een hoekje afschermen met een kamerscherm, en daar wat zitzakken of grote kussens of een bankje neerzetten. zodat je daar in alle rust kunt (voor)lezen e.d. Ik zou een drukke hoek inrichten, ver van de rustige hoek af. dus voor spelletjes, schilderen etc etc.

Ik kom zelf uit de naschoolse opvang en heb er ook een geholpen opstarten. Ik maak ook muurschilderingen. Tegen betaling wil ik je muren wel versieren met grote disney figuren of het overmatig populaire dora figuurtje ;)

succes!

6. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    Vlakbij Emmen
    Dank je voor het aanbod, ben zelf al bezig met leuke figuren te schilderen. :) Dat is het leuke werk van de verbouwing, dus doe ik eerst. haha. Idd schaafwondjes van structuur verf had ik nog niet aan gedacht. Nu heb ik in het leefgedeelte ook structuur, maar die is zo fijn dat het echt niet scherp is.

7. Niet meer actief

Hoi, ook ik ben een redelijke doe-het-zelver en wilde je hetvolgende meegeven.
    Ik zelf doe alles behangen met vinylbehang. Dit is heel sterk, bijna stof en je kan het met een natte doek afnemen. Papierbehang zou ik nooit doen!! Dat scheuren de kids er zo af!!
    Als je structuurverf hebt, moet je wel precies zijn. Ik heb het zelf ook eens geprobeerd en het is niet zo mooi geworden. Gelukkig zijn wij verhuisd hahaha.

Als je zeil op de vloer legt moet je idd rekening houden met de kwaliteit. Goedkoop zeil is zo kapot, duur zeil doe je lang mee, maar is duur. Ik weet niet hoe groot de ruimte is maar je kan ook kiezen om grind op de vloer te laten spuiten, dit kost ongeveer 35 euro per m2 en er komt een coating overheen die de vloer lekker zacht en goed schoon te maken maakt!
    Latex is gewoon muurverf op waterbasis.
    Je kan wel over de ijzeren muren heen behangen, je hebt dan wel speciale lijm nodig.

Heel veel succes!!

8. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    wat mij heel leuk lijkt is zelf een muurschildering maken.
    Of met platen dingen te versieren, dat kan je steeds veranderen.

Glasvliesbehang is supermakkelijk behangen, je bent er ook zo mee klaar.
    De banen zijn 1 meter breed.
    Dan inpregneer je het zodat je het maar 1 keer hoeft te verven met latex.
    Inpregneer je niet dan moet je wel 2 of 3 keer verven.

Latex kan je in ALLE kleuren krijgen die je wilt.

Mijn moeder heeft een peuterspeelzaal en die heeft een lichte neutrale kleur op de muren.
    Zij veranderd de sfeer nu steeds door schilderijen van leuke dieren platen of andere leuke dingen.
    Mooie platen uit bijvoorbeeld een tijdschrift of een filmposter waar je de tekst afknipt.
    Dat hoeft geen dure hap te zijn, dat kan je zelf zo gek maken als je zelf wilt.

Zo heb je (als je gek doet) bijvoorbeeld iedere maand een andere ruimte.

Succes in ieder geval.

9. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    Vlakbij Emmen
    Bedankt allemaal voor de tips. Ik zat er ook aan te denken om die witte ijzeren platen wit te laten en te versieren met platen e.d. Heb er ook aan gedacht om zo een stoffen rouche lint te kopen en die over de scheidingen te plakken. Leek me wel lekker kitcherig> Maar wil het eigenlijk in beetje in natuur/boerderij trend hebben. Er staat een oude houten balk in de kamer. Hier gaan we een boom van maken. Dus het is leuk als alles daar een beetje omheen past.

Bedankt allemaal voor de tips.

Kan je aan vinyl zien wat goed is en wat niet. Ik heb nu een niet zo dure vinyl gevonden. Hij zag er stevig uit en was de dikste vinyl die ik in de winkel gezien heb, maar tegelijkertijd ook 1 van de goedkoopste.

10. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    Vlakbij Emmen
    sorry dubbele post..

Deel Deze Pagina