ik heb even een vraagje over je ovulatie iets wat ik nooit helemaal heb begrepen. sinds ik 4 jaar geleden met de pil ben gestopt is alles veel heviger ook voel ik sinds die tijd mijn eisprong heel erg.... (heb liever last van menstruatiepijn) ik heb er maar 1 dag last van meestal aan de linkerkant hele gemene steken voel ik dan vooral met lopen hobbeltjes hoesten enz. bij mij beinvloed het ook echt mijn normale bezigheden die dag.... nu komt mijn vraag..... als ik die steken heb weet iemand dan of je dan precies die dag je eisprong heb of heb je die erna of voor de steken? het lijkt op het gevoel dat er iets is geknapt ofzo (beetje als blindedarm ontsteking) het komt namelijk ik test 5 dagen 2 dagen ervoor als ik die steken heb en 2 dagen erna....... 1e test licht tweede streepje 2e test donkerder tweede streepje 3e test (hevige steken in linkerkant)zelfde als dag 2 4e test (dag na die steken) donkerder als controlestreepje 5e test licht twede streepje net als test 1 ongeveer ? ik lees overal dat je na je eisprong de kans dat je bevrucht wordt minimaal is. hoe kan het dan dat ik 2 dagen erna nog positief test? zijn die steken dan voortekenen van mijn eisprong? iemand een idee? of dezelfde ervaring? alvast onwijs bedankt dikke kus
Ik kan het niet wetenschappelijk onderbouwen, want ik gebruik geen ovulatietesten. Maar ik heb het idee dat bij mij de steken de voorbode van de ovulatie zijn. Na die twee dagen is vlgs mij de eisprong. Hierna gaan de pijn en de steken over in een beurs gevoel.
Je test van dag 5 is niet positief hoor. Een licht 2e streepje heb je altijd namelijk, omdat je altijd LH in je lichaam hebt. Zo te lezen springt je ei op dag 4 of 5 van de testen. Als je foto's hebt is het iets makkelijker te beoordelen. Maar als je echt wilt weten wanneer je eitje springt, dan kan je gaan tempen. Dit icm met de pijnen en de ovu testen zal je redelijk wat zekerheid geven over wanneer je ei is gesprongen. Succes!
Ik denk ook dat je ei springt op dag 4 of 5! Bij mijn zijn de steken ook een voorbode op de daadwerkelijke eisprong. Zodra de pijn over is, dan pas springt mijn ei volgens mij!
ja ik had zelf ook zoiets de 4e dag ook omdat die test het donkerste is. wel jammer dat ik er geen foto's van heb anders was het makkelijker geweest ja. ik ga dat in het vervolg ook wel doen altijd makkelijk en als het een voorbode is dan ben ik allang blij want ik was al bang dat ik te laat zou zijn want het lukt ook niet echt het wil niet echt vlotten zeg maar maar ja bij de eerste was ik de eerste keer al zwanger dus misschien ben ik een beetje verwend.... maar we gaan natuurlijk over 10 dagen testen. en wat betreft tempen. ik heb dat geprobeerd maar werk heel onregelmatig dus dat is geen oplossing. ik ben wel altijd heel regelmatig 31 dagen dus ik kan het wel een beetje uitrekenen hoop ik hihi.