Het zwanger worden lukt nog niet echt, maar ook ik droom er natuurlijk van De naam hoeft nog niet vast te staan, maar hoogst waarschijnlijk wordt het wel een van deze namen. Het wordt een joods/hebreeuwse naam, omdat mijn familie joods is/was en ik het erg mooi vind. Ook ik heb er eentje en toevallig mijn man ook. Als iemand een beter idee heeft.. leuk om te horen. (Lucas en Ruben vallen af, te populair vind ik)
Eliaz! Vind ik zelf ook wel leuk oa omdat de schrijfwijze toch wat afwijkt van de meer populaire versie 'Elias'
Ik heb gestemd op Simon maar vind Ezra ook mooi, alleen doet het me op de een of andere manier aan een meisjesnaam denken. Eliaz vind ik trouwens ook mooi. Titus is niet zo mijn smaak. Succes met zwanger worden! En meisjesnamen... komt daar ook nog een polletje over?
Uit jouw rijtje vind ik Simon absoluut het mooiste, gevolgd door Elias (ik zou het dan met een -s op het eind schrijven).
Wouw, wat een super mooie namen allemaal! Ik heb gestemd op Eliaz, maar Silas, Juda, Ezra, Micha en Joas ook héél erg mooi!
Oja, Titus vind ik zelf wel mooi, maar zou er niet voor kiezen. Ben bang dat het wel een hele pestgevoelige naam is... Pesten voorkomen kan je niet, maar je kan de kans natuurlijk wel beperken
Ah, ik las eerst het meisjes topic. Een uitgesproken Joodse naam. Persoonlijk vind ik dat je een beetje moet oppassen met dit soort namen. Antisemitisme is niet uit de wereld.. helaas.... Sommige namen zijn 'algemeen' bijbels en dat gaat al beter. Ik vind Ezra de leukste naam. Ik denk dat deze naam ook door gojim niet als zeer Joods wordt beschouwd maar meer als leuk. Namen als Juda vind ik persoonlijk teveel van het goede. Micha vind ik trouwens ook erg leuk. Levi, Boaz en Seth zijn algemeen geworden maar natuurlijk nog altijd zeer Joods Uri Yaïr Avram Alon Daniël / Dan Doron Yoël (ben ff de familie afgegaan..) Oja, ik heb zelf een heel gangbare naam (Franse voornaam, heel Nederlandse achternaam).. nooit problemen gehad. Mijn neefjes en nichtjes met namen als Thirza, Yakov, Shmuel met achternamen Polak , Katz en Levi... hebben vaak problemen gehad.. en nog! Solliciteren bij een katholieke school? Nooit op gesprek (mijn nichtje is niet regulieus)... tja...
Tja ik hou geen rekening met het antisemitisme. Ik ben er eerder trots op. En als ik niet van dit soort namen zou houden, zou ik het niet doen, ookal komt het in mijn familie voor. Onze achternaam is trouwens nederlands. En de namen zijn allemaal bijbels, bedoel je met algemeen dat het bekende zijn voor iedereen? zoals Abel en Jakob? Dat hebben we met zn allen bekend gemaakt toch? De naam Juda is voor mij net zo bijbels, alleen wat orgineler om nu te geven.
Het scheelt enorm als je een Nederlandse achternaam hebt. Ik ben zeker trots op mijn afkomst maar ben wel blij dat het niet als een uithangbord voor mij uitsteekt. Ik bedoel met algemeen gangbaar dat ze relatief veel voorkomen en ook sterk worden geassocieerd met het Christelijk geloof (dat zijn sommige namen zoals Juda zeker niet)
Ik ben zelf ook christelijk, maar waarom wordt de naam daarmee niet geassocieerd? Ik snap je even niet denk ik?