Wanneer zou jij de zwangerschap bekend maken? Advies gevraagd!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anne144, 17 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne144

Anne144 Actief lid

14 mrt 2014
    280
    99
    28
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb misschien rare vraag, ik weet dat ik moet doen wat goed voelt maar kom er niet uit;maar wil graag jullie mening horen;

Ik ben 27 jaar, 5 weken zwanger van de eerste.
    Het is als volgt;
    Wij gaan 4-4 trouwen, en dan 11-4 voor twee weken op vakantie.
    Nou ben ik dus met trouwen 7 weken en als we dus weggaan 8. Als ik terugkom 10 (ongeveer).
    Ik ben enig dochter, en heb een zeer goede band met vooral me moeder, ik vind het heel moeilijk nu al om me mond te houden.
    Wanneer zouden jullie het vertellen, voor het trouwen? Erna? Na de vakantie?
    Vind het heel lastig, me ouders vermoeden niks ook omdat we nu in een speciale spannende tijd voor de bruiloft zitten.
    We zijn al die tijd al bezig met trouwen, vooral mijn moeder en ik.
    Zou het jammer vinden als m'n zwangerschap die pret overtreft.
    Ben ook bang dat het voor me beste vriendinnen en ouders zal op vallen als ik op me bruiloft geen wijntje en sigarettje neem, en ze dan iets vermoeden. Ik dan nee moet zeggen of het dan moet zeggen terwijl ik dat dan niet het juiste moment vind.

Wie heeft er raad??? Wat zouden jullie doen....

Bedankt

2. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zou het gewoon alvast vertellen. Je zegt zelf dat je een goede band hebt... Dan kunnen ze je er vast in steunen... En wel verzoeken dat ze het geheim houden totdat je het naar de rest naar buiten brengt.

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ik zou het ze vertellen!

4. Neko85

Neko85 Actief lid

21 jun 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Als je nu al problemen hebt met je mond houden, kies dan 1 iemand uit waar het nieuws aan toe kan/wil vertrouwen.
    Dan heb je ook iets meer rust in je hoofd en kan je meer genieten straks van je trouwerij en huwelijksreis.

Ik denk echt niet dat mensen raar gaan opkijken als je op je trouwerij net iets anders bent dan normaal. Het is natuurlijk al een bijzondere situatie opzich.
    Misschien als je iemand in vertrouwen hebt genomen dat die je kan bijstaan als iemand je een drankje aanbied en dan wat afleiding kan geven zodat het niet opvallend is dat je niet drinkt?

5. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Wat zegt jou gevoel?

Ik zou het zelf persoonlijk niet vertellen maar dat is aan mij.

Als jij het graag wilt delen dan zou ik het vertellen. Ik heb ook niet gedronken op mijn bruiloft gewoon omdat ik die behoefte niet had.
    Maar aangezien het jullie trouwerij is kun je ook iets met de bediening van te voren afspreken dat ze bessensap oid in een wijnglas schenken voor jou. Zo lijkt het dat je een wijntje drinkt maar is dit niet zo.

6. rums

rums Niet meer actief

Dan zou ik het al vertellen. Wij hebben het afgelopen weekend al verteld met 6 weken.

7. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Persoonlijk ben ik niet van het wachten tot de 1e echo om het te vertellen.
    Tenminste na de eerste goede echo komt het op facebook :p maar de rest (opa's, oma's, mijn moeder, vader etc) die vertel ik het heel snel.
    Maar dat is een keuze die iedereen voor zich moet maken.

8. Anne144

Anne144 Actief lid

14 mrt 2014
    280
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ja me mond houden.... Je bent zo blij en wilt het zo graag delen.
    Het is ook zo dat al me vriendinnen inmiddels een kindje hebben en iedereen steeds grapt en grolt over wanneer ik??? Dus zo zodra ik geen Apelkorn en niet rook denk ik dat voor hun 1+1 is. Nou kan ik wel een smoes verzinnen als misselijk van de zenuwen ofzo maar als je me kent weet je dat er dan iets niet klopt haha.
    Het is meer ook de pret nu voor de bruiloft vooral ook bij me ouders ze zijn zo trots. En dan is het een beetje dubbel op...
    Dacht misschien eerst dit feest en dan het volgende feest nieuws ...
    Maar wil het ook vertellen, weet niet wat voor ouders leuk is hahahaha

9. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Doe wat goed voelt! Op de dag zelf, zal het de pret echt niet meer overtreffen als je het nu verteld.

Ik zelf heb nooit gewacht met mijn ouders vertellen, juist omdat we zo'n goede band hebben. Maar nogmaals doe wat goed voelt!
    Enne gefeliciteerd met je zwangerschap!

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik vertelde het zodra ik een test in handen had. dat wil je toch delen met je ouders

11. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Probeer dan op je bruiloft bubbels zo der alcohol te drinken... Zodat het lijkt alsof?

Maar 1 persoon iig vertellen...

Mbt roken, zeg je ben gestopt, we willen zwanger raken, dus nu al beter

12. Anne144

Anne144 Actief lid

14 mrt 2014
    280
    99
    28
    NULL
    NULL
    En waarom zou je het niet vertellen? Als ik vragen mag?

Ja het was ook niet de bedoeling om me dronken te drinken Hahaha gewoon een paar wijntje of champagne. Ben wel de gastvrouw haha
    Ja ik dacht ook aan zoiets beetje appelsap met water (drink wit)

Bedankt voor je reactie

13. Anne144

Anne144 Actief lid

14 mrt 2014
    280
    99
    28
    NULL
    NULL
    Mbt roken, zeg je ben gestopt, we willen zwanger raken, dus nu al beter[/QUOTE]

Ha ja nou ik rook al 10 jaar, niet veel. Ben vooral een gezelligheids roker dus zeker met me eigen bruiloft had ik gerookt. Dus dat gaat niemand geloven buiten dat zou ik noooooit aan iemand vertellen dat ik zwanger wil worden.

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik ook, ik wilde dit echt niet verborgen houden voor mijn ouders.

15. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Ik had ook gedacht op mn bruiloft eens lekker te "zuipen " en te feesten, maar had het zo druk met kletsen dat ik telkens een droge mond had en dan maar een glas water achterover tikte. heb geen 1 wijntje geien die avond. dus dat excuus kan je iig opvoeren zometeen :) , verder zou ik het lekker alvast tegen mams vertellen, is denk ik alleen maar extra special jullie geheimpje :)

enne gefeliciteerd!

16. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Waarom zou je het niet willen vertellen?
    Ik heb het ook gelijk aan mijn ouders laten weten en mijn beste vriendinnen.
    Ik kon het voor me houden, mijn gezicht sprak boekdelen, mijn glimlach zat erop geplakt als ze vroegen of ik niet meer drink...:p

Als je zo'n goeie band heb met je moeder, vertel het haar, maar ook wel vertellen dat je het geheim wilt houden.
    Als je denkt dat de kans aanwezig is dat je moeder op je bruiloft zich voorbij praat en je wilt dat echt niet, dan zou ik het nog even voor je houden.

Oja, en gefeliciteerd met je zwangerschap :)

17. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Ik denk dat dat meer mijn gevoelskwestie is hihi. Vandaar dat ik het niet zou doen. Als we nu eindelijk zwanger zouden zijn vertellen we het niet eerder dat we zekerheid hebben ivm bepaalde dingen.

Maar jij moet doen wat voor jou goed voelt. Als jij dit wilt delen met je moeder zou ik het haar nu vertellen.

Ik had op mijn trouwdag niet de behofte om te drinken juist omdat je het "druk" hebt ;)

18. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Misschien de verantwoordelijke van de feestzaal inlichten en vragen dat hij jou standaard niet-alcoholische spullen inschenkt? Je hebt bijvoorbeeld alcoholvrije wijn.

Ikzelf zou wachten, want inderdaad ... alle aandacht gaat naar de zwangerschap gaan in plaats van naar de trouw.
    En bovendien zou mijn moeder doodongerust zijn als ze weet dat ik zwanger op reis ga.

Ik zou dus wachten tot na je huwelijksreis ... dan hebben ze uiteindelijk nog 30 weken te gaan om er gelukkig over te zijn :).

19. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Het is en blijft je eigen keus. Je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Met roken kun je ten alle tijde stoppen.. ik ben ook gestopt omdat ik trouwde met mijn man... (en gelukt haha) Qua drinken is het simpel... dubbelfris lijkt best op witte wijn, je moet alleen even kijken welke het dichtstbijzijnde is bij de wijn die ze hebben.

Geniet van je zwangerschap en je bruiloft met reis!

20. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Ja die van die non alcoholische wijn of rose is een goeie! is het toch alsof je meedoet, en jullie kunnen flink gniffelen om je geheimpje.
    Hoef je iig minder uit te leggen aan mensen als ze er al om vragen. En dat roken ja je mag er toch niet binnen roken en je hebt vast geen tijd om daarvoor naar buiten te gaan ( goeie smoes toch )

Deel Deze Pagina