Hallo dames, Ik ben iets verder als jullie! Of is dat een probleem? Er zijn weinig groepjes die net gestart zijn en het lijkt me leuk om mee te kletsen! Ik heb dus al ff zwangerschapsverlof maar helaas vanwege BI al sinds week 25 thuis. Striae is hier de laatste weken ook behoorlijk aanwezig vooral aan de linkerkant van mijn buik. Maja het hoort erbij, het vind het niet zo heel erg Wat mij betreft mag ons ventje komen!! Ik heb het gevoel dat hij wel op tijd komt, dus ik blijf duimen!!
Zwaaaai naae klein! Ook hier geen probleem mee hoor. Pfff hier heel de tijd soort ongi pijn in me onderbuik. En nog altijd een druk spartelend ukkie hahaha. Hier worden de grote broers nu toch echt wel ongeduldig, want waar blijft hun zusje nou, mama is al zo dik dus dan is de baby toch wel groot genoeg van je kids moet je het hebben hahaha
Mijn kids zijn ook ongeduldig. Ik heb nog wel geduld Maar toen ik gisteravond de eerste kleertjes bekeek, begon het wel even heel erg te kriebelen Het zou zomaar nog een weekje kunnen zijn, maar ook een kleine 6 weken Dat laatste hoop ik echt niet!!
Hier kriebelt het heeeeel erg. Maar denk dat de reis naar deze zwangerschap daar ook mee te maken heeft hihi. En idd hopelijk duurt t niet nog 6 weken. Ik heb komende donderdag weer een afspraak in het ziekenhuis met de staf arts. Zij laat ons zowieso niet langer lopen als 40wkn gelukkig. @chris: geen probleem hoor meid
Haha lief dank je Hoop dat de kleine meid zich hier ook snel aankondigd heb het gehad hahaha en ben erg nieuwsgierig, zoontje lief trouwens ook. Die loopt nu al met kinderwagen door het huis haha.
Gezellig Chris! Ahhh, wat lief dat hij nu al achter de kinderwagen loopt. Hij heeft er duidelijk zin in! Dat snap ik goed logan! Fijne gedachte dat je sowieso niet langer dan 40 weken hoeft. Dat hoop ik ook! Nog 3-4 weken zou ik niet zo erg vinden. Maar (erg) overtijd?? Nee bedankt! Maar dat wil niemand
pfffff......moet er inderdaad niet aan denken om nog 2 weken langer te moeten als de 40 weken!!! Maar ja je hebt het niet voor het zeggen helaas. Wat zou dat handig zijn geweest als je gewoon een datum kon kiezen en dat je je daarop dan zou kunnen voorbereiden hihi. Hebben jullie al een liggingsecho gehad? En hebben ze ook jullie kindje al geschat op een bepaald gewicht rond de 40 weken? Ik heb aankomende dinsdag een hartecho, aangezien ze de laatste 2 controles een overslag hoorde....was wel eventjes schrikken....maar de vk zei dat het veel voorkomt en dat we ons daar niet ongerust over hoeven maken. Neem aan dat ze dan ook meteen de ligging bepalen, en misschien het gewicht....hebben ze namelijk nog nooit tegen mij gezegt, een schatting, terwijl veel vriendinnen dat wel vragen.
Met bijna 32 weken heb ik de laatste echo gehad. Ik krijg er geen meer. Toen heeft ze een gewicht genoemd maar geen schatting gedaan voor rond de 40 weken. Maar wel gezegd dat de kleine iets flinker is dan gemiddeld. Ik zou er gewoon naar vragen. Dan wordt het wel verteld. Een liggingsecho? Lag de kleine de laatste keer niet goed dan?
bij mij word elke controle nagekeken of de kleine nog goed ligt: hoofdje beneden. Gewicht word mij niet verteld, alleen afgelopen vrijdag dat het geen reus zal worden haha. Reden dat ze kijken of de kleine goed ligt is omdat mijn zoon steeds in stuit lag en dus gedraaid werd met 37 weken.
Ik heb eigenlijk geen idee waarom ik een liggingsecho krijg....weet wel dat hij eigenlijk al vanaf 30 weken met zn hoofdje naar beneden ligt. Ik zal het inderdaad eens even vragen, ben eigenlijk wel benieuwd waar ze hem op schatten qua gewicht.
Wordt een liggingsecho ook standaard? Of gaan jullie voor controle naar het zkh? Bij mijn eerste kreeg ik alleen de 12- en 20-wekenecho. Bij de tweede de 12-, 20- en 32-wekenecho (32 was toen nieuw). En deze keer kon ik ook voor een vroege echo (8 weken) gaan (en gedaan). Het lijken er wel steeds meer te worden.
welkom alle nieuwe meiden! hoe meer zielen hoe meer vreugd zou ik zeggen haha! gister een drukke dag gehad dus geen tijd gehad om te reageren! maar ik heb gekozen om in het ziekenhuis te bevalllen thuis bevallen lijkt me echt helemaal niks! haha ik heb met 28 weken een groeiecho gehad daar werdberekent dat de kleine toen iets van 1200 gram woog maar verder krijg ik geen liggingsecho of iets meer dus ben benieuwd hoeveel de kleine uit eindelijk zal wegen. gister een heel stuk gelopen niet echt een succes meer! ben echt kapot vandaag!! haha ik moet donderdag weer naar de verlos en vanaf dan elke week begint nu toch wel dicht bij te komen allemaal gister nog een super leuk pakje gescoord en vandaag de vluchttas helemaal klaar maken dan is dat maar gedaan en langer dan 40 weken helll nooo!!! daar moet ik echt niet aan denken dat zouden nog 6 weken zijn neeee word nu al gek haha maar we gaan het gewoon rustig af wachten met zijn alle! ben benieuwd wie er als eerste aan de beurt is haha
hier heb ik een echo gehad met 10.4 maar dat was omdat ik die dag ervoor erachter kwam dat ik zwanger ben en dat ze me direct wilde zien! ik belde en moest gelijk komen toen bleek bijna 11 weken zwanger een week later gewoon de termijn echo en dan de 20 weken echo en ik heb met 28 weken de groei echo gehad watik wel een beetje vroeg vond! zelf heb ik met 16 weken een echo laten maken
ik heb met 12 weken een termijnecho gehad, daarna met 20 weken, met 28 en 32 weken een groeiecho en ik zou dus eigenlijk met 36 een liggingsecho krijgen....dat allemaal bij de verloskundige. Maar die 36 weken echo gaat nu niet meer door aangezien ik ben overgedragen aan de gyn vanwege die overslag bij het hartje. Appart dat die echo's overal verschillen dan
ja het scheelt echt per verlos! maar de groeiecho met 28 weken vond ik zelf wel erg vroeg! ag we zien het wel.. ikhad de 20 weken bij een externbureau
ik loop dan bij de gyn en heb echo's gehad met: 8 weken, 12, 20 en 30 weken de groeiecho. Ze kijkt wel ff snel bij elke controle en er word geluisterd naar het hartje. Met 16 weken nog een pretecho gehad. Denk dat het per gyn of verloskundige verschilt en denk ook met de zwangere zelf, verleden ofzo
Daar lijkt het wel op ja. Bij deze heb ik geen extra echo´s laten maken. Bij de eerste 2 wel, omdat ze niet wilden laten zien wat ze tussen hun beentjes hadden en ik te nieuwsgierig was! Deze liet het gelijk zien. Als we het weer niet hadden kunnen zien, hadden we het nog niet gedaan. Ik had het stiekem wel leuk gevonden als we het niet hadden geweten
Welkom nieuwe dames! Bij ons werd een echo met 32 en 36 weken een beetje standaard maar blijkbaar hebben ze last gekregen met de verzekeringen en nu zijn die weer enkel als er een medische indicatie is om ze te doen. Ik heb 32 nog net gehad op 31/12, vanaf 1/1 deden ze het niet meer