Stomme vraag maar, (harde buiken)

Discussion in 'Zwangerschap' started by Biccy, Jan 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week nu ineens echt harde buiken. Heb het sporadisch hiervoor ook wel eens gehad, maar niet zoals dit. Voornamelijk als ik loop, en lees; ik doe alles op de voet hier. Mijn buik word echt keihard en ik vraag me af of ik eigenlijk wel mag blijven lopen met een harde buik ? Of moet ik even een sta pauze inlassen?

Daarnaast dacht ik dat harde buiken niet echt zeer horen te doen ? Of ben ik nu gewoon in het echte oefen wee stadium beland?
    Soms buig ik echt even dubbel van de kramp in mijn onderbuik.
    Eer gister kwam het ook uit het niets verder en dacht ik heel even, uh oh als het maar niet al begint! Maar gelukkig trok de kramp na een tijdje weg..

Wat een vragen weer 8)
    Dank jullie wel :)

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Het klinkt als het oefen stadium, maar ik zou het toch even met je VK bespreken.
    Het kan ook een teken van je lichaam zijn dat je iets rustiger aan moet doen....

Het kan vanalles betekenen en alleen je VK kan een goed antwoord geven...........denk ik.

Bij mij begon de bevalling met regelmatig terug komen van harde buiken.............even voor de duidelijkheid: ze kwamen om de 5min en hielden minimaal 1min aan. En het maakte bij mij niet uit of ik nu zat of aan het stofzuigen was :D

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb precies hetzelfde.. pijnlijke harde buiken.
    Mijn vk gaf aan dat dit écht een teken van je lichaam is dat je serieus moet nemen (meer rust!) omdat het anders over kan gaan in premature weeën.
    De pijn tijdens het lopen komt me ook bekend voor, ik kan dan alleen nauwelijks doorlopen.. Dan heb ik echt veel pijn!

Ik doe het sindsdien echt veel rustiger, ben ook minder gaan werken en zo lang ik me rustig hou gaat het best :)

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

Ik wil je hier echt niet bang mee maken, maar als je heel vaak harde buiken hebt, zou ik toch even de vk of gyn bellen want het is niet goed om er lang mee te blijven lopen.
    ik heb in directe omgeving gezien dat zoiets zo gevaarlijk en fataal kan zijn :(

5. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Misschien maar niet meer naar de winkels lopen dan 8) vanaf nu lekker thuis blijven! Ik vind het nu toch een beetje eng worden om van huis weg te zijn om eerlijk te zijn. Gewoon omdat dit de eerste keer is en ik niet weet wat ik moet verwachten.

Ik zal het in de gaten houden en anders volgende week gewoon even langs de ha. (Ik heb geen eigen vk, het werkt hier iets anders dan in NL) Bij mijn laatste controle had ik er niet op deze manier last van, dus is het verder niet besproken.
    Mijn volgende zh afspraak is 3 feb, dus dat duurt nog wel even :)

6. mamajj

mamajj Niet meer actief

ik heb dat rond die periode ook gehad.. ik deed veel te veel zware zorg op mijn werk.. ikk kreeg toen ook als adviesw rustiger aan doen.. ik ben toen maar 2 uurtjes per dag minder gaan werken maar het hielp echt goed! oefenweeen ervaar ik als constante pijnlijke weeen die niet erger worden... pijnlijke harde buiken vond ik echt anders aan voelen (heel erg vervelend!)

7. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Maar ik doe al eigenlijk niks:) Beetje het huishouden bijhouden, maar veel valt er niet te doen omdat ik al heel lang thuis zit. Soms loop ik even naar de winkels en op de terug krijg ik er inderdaad erg last van, dus thuis gelijk weer rusten.
    Wat ik al eerder reageerde, misschien maar niet meer stukjes lopen dan... Ik deed alles op de voet omdat de diabetes arts me aanraden na het eten te gaan lopen zodat mijn suiker zakt. (Zwangerschaps diabetes)

Dan maar day time tv kijken de hele dag 8)

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Biccy, ik doe ook echt niet veel! Ik zit zo ongeveer de hele dag op m'n kont :D (kantoorbaan) maar ik kan echt nog geen 5 minuten stevig doorwandelen of daar zijn de harde buiken weer...

Heel vervelend maar idd dan nóg rustiger aan doen (tv draait hier ook overuren:))

9. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Laatste loodjes zullen we maar zeggen dan :)
    Meer Oprah en minder bewegen....

Ik kijk het nog even het weekend aan en anders voor de zekerheid volgende week even langs de ha, maar bij mijn laatste controle was alles prima, super snello echo was goed en de beeb lag netjes met zijn hoofdje naar beneden. (Zo ligt ie' al weken trouwens, voorkeur positie haha)

10. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Ik dacht dus dat harde buiken geen pijn horen te doen.. Maar het voelt als een bowling bal onder mijn schaambot en heel zwaar en ongemakkelijk, heel naar gevoel.

De krampen vielen tot de laatste keer nog wel mee, toen was het echt even een hevige kramp, maar vaak gebeurd dat niet (tot nu toe), is echt iets nieuws. Misschien inderdaad oefen weeen dan..

11. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik heb het ook, harde buiken en felle steken onderin. Indalingsweeen denk ik zelf, rond deze tijd gaat de baby de juiste positie in nemen met hoofd naar onder. Ik heb er al de hele dag last van, kan niet goed bukken en af en toe erge menstruatiekrampen ook.

Succes, Charlie

12. Serephina83

Serephina83 Actief lid

Jan 3, 2011
    356
    1
    0
    Ik zelf heb vanaf week 20 harde buiken gehad. Ben volledig gestopt met werken maar uiteindelijk is mijn meisje toch te vroeg gekomen: met 32 weken. is echt iets wat je serieus moet nemen, signaal van je lichaam! Als je je zorgen maakt: altijd bellen en niet wachten tot volgende afspraak!

13. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Dat heb ik ook altijd! Als ik met de hond ga lopen, heb ik standaard harde buiken! Zodra ik me dus inspan, begint het.
    Vnvnd eigenlijk contstant harde buiken, ik denk indalingsweeën. Net als Charlie omschrijft ook menstruatiekrampen erbij...:(
    En ik ben ook super moe na deze lange dag van vandaag, mijn lichaam is op (gelukkig vanaf vanmiddag verlof!).

Maar bellen als je het niet vertrouwd, het is wel een serieus teken van je lichaam!

14. Meara

Meara Niet meer actief

Die pijn onderin is het indalen. Heb er soms ook last van en moet echt gaan zitten van de pijn. VK zegt dat het het indalen is van de kleine is.

15. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    Biccy ik heb precies hetzelfde...sinds vandaag...maar kan de pijn niet echt aanwijzen zegmaar...dan weer boven in me buik dan weer onderin...alsof de baby zich aan het verplaatsen is ofzo..en dat pijn doet...ook harde buiken erbij...kon net bijna niet lopen van de pijn..gister nog op controle geweest bij de vk alles was goed..
    als ik ga liggen op mijn zij en laat mijn buik lekker rusten dan gaat het wel...heb het op deze manier nog niet eerder gehad eigenlijk....ik wacht morgen wel af..misschien dat het dan weg is..

16. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Bedankt voor de reacties :)

Ik neem het ook serieus hoor, doe het lekker rustig aan. Ik merk dat ik vooral harde buiken krijg als ik een stuk loop, dus dat doen we dan gewoon maar niet meer.

Daarnaast hou ik andere krampen/pijnen goed in de gaten, de beeb ligt al goed met zijn hoofdje naar beneden, dus ik denk dat het oefen weeen zijn of indalingspijnen inderdaad.

Mocht ik het niet vertrouwen dan bel ik gewoon het zh.

@Liz; ik heb het verder niet overal, echt alleen boven/onder mijn schaambot. Kan ook best banden pijn zijn ofzo, de beeb groeit nu ook heel hard natuurlijk :)

17. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    #17 Liz, Jan 22, 2011
    Last edited: Jan 22, 2011
    Bij mij is het nu weg...gister echt ff een tijdje last gehad ook pijntjes/steekjes die ik niet kon plaatsen..voelde de baby wel goed, veel en hard bewegen overal...dus misschien was ze wel aan het indalen? Ja ik voelde het ook vooral boven de schaambot dus onder in de buik..maar ook boven in maar boven in vooral van het bewegen van de baby volgens mij..dit allemaal gepaard met harde buiken...moest meer plassen en voelde een druk onderin...vooral bij lopen auw!! Moest echt mijn buik vasthouden zegmaar...idd het enige wat je kan doen op zo'n moment is lekker rustig gaan liggen..bij mij werd het iig daardoor minder..

18. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    bij mij doet het ook soms heel zeer die harde buken en ze is volgens mij al een beetje ingedaald en omat ze al zo groot worden doet tzeer bij mn schaambot.

En bij mij ook vooral als ik loop (winkel)
    maar ja moet toch eten hebben ihihh en een beetje beweging kan geen kwaad

19. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Nou bij mij was het gisteravond zo erg dat we echt even het spoednummer van de verlos er bij gingen zoeken :$. Maar bij mij niet bij het schaambot maar gewoon erge menstruatiepijn wat ik alleen van heel vroeger herken en dan alleen erg rechtsonder, heel kramperig. Ben met kruik op de bank gaan liggen, had ook bijna continue een harde buik 2 uur lang...

Nu gaat het beter, boel is wel gevoelig en we denken te zien dat de buik een stuk gezakt is. Dinsdag sowieso een groeiecho in het ziekenhuis dus dan zullen we het weten!

Sterkte ermee meiden,

Charlie

20. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    misschien wel indalingsweeen hoor! gelukkig is het bij jou ook beter nu..ook toevallig dat je het ook gisteravond had? wat zei de vk ervan?

Share This Page