Hoi, afgelopen vrijdag ben ik op het buro geweest en toen woog onze dochter 5060 gr. Ze is 13 weken. Nu gaf de arts toen aan dat ze van 5 x 150/5 wel naar 4 x 150/5 en dan de laatste fles 180/6 mocht. Maar nou ben ik een beetje eigenwijs en heb meteen daarna bij thuiskomst een fles gegeven van 180/6 met een 3 speen (Avent) (ze had een 2 speen). Ze krijgt er ook Nutriton doorheen. Vervolgens heb ik elke fles 180/6 gegeven en deze drinkt ze meestal, soms op 20 cc na leeg. Nu is ons schema ongeveer: 07.30 11.30 15.30 19.30 23.30 Nu moesten wij haar de laatste tijd al voor de laatste fles wakkermaken, maar als ik hem weglaat komt ze 's nachts, ook als ik de laatste om half 9 geef. Kan ik bijvoorbeeld de laatste fles steeds eerder geven (voor de rest zelfde schema aanhouden) en dan minder erin doen? (ze drinkt hem sowiezo niet leeg bij 150/5).
Hoi, Je kunt het proberen zoals je aangeeft, zolang je kindje dan op de hoeveelheid voeding uitkomt die je CB geadviseerd heeft. Vanaf 4 maanden kan een kindje ook over op 4 voedingen van 200 ml of 235 ml, dat kan dan alleen als kindjes makkelijk een grotere hoeveelheid flesvoeding drinken. Groetjes eveline