Nog 5 weken te gaan, wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door isa77, 8 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Jaa ik had bij art sprookjeskaarten gekeken en was er eigenlijk allang uit maar toen kreeg k een tweeling haha. En vind voor jongen/ meisje de kaartjes niet zo. Wel voor 2 meiden of 2 jongens.
    Ja dat lijkt me moeilijk die foto maar er staat wel goede uitleg bij toch?? Ik zou bang zijn dat t niet moooi word denk ik of kan je t van te voren nog zien?

2. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    Je hebt 3 aanpassing rondes en je mag genoeg foto's aanleveren die zij dan weer bewerken. Maar waar ik me een beetje zorgen om maak is of mijn kindje wel een beetje op tijd is bijgekleurd voor de foto wil niet na een week pas de kaartjes versturen omdat ik dan niet meer in het kraamhotel lig

Ze hebben nu nieuwe tweeling kaartjes weet niet of je die al had gezien?

3. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    O oke dat is wel fijn dat dat kan!! Ik heb ook een fotokaart.. heb hem een pagina of 2 terug geplaatst... Ik wil eigenlijk ook meteen de kaartjes op de bus doen.. O ik ga zo meteen ff kijken..

4. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Alweer een slapeloze nacht... Ben weer een uur wakker omdat ik honger had, dus net weer wat drinkyoghurt naar binnen gewerkt en een citroenthee om mijn keel wat te doen rusten... Door de verstopte neus is mijn keel nu kurkdroog!

Wat een schattig kaartje! Echt leuk! Ik vind de kaartjes met een foto altijd zo leuk, maar ik ben bang voor een lelijke baby bij ons :) haha, dus ik speel op safe!
    Ons kaartje is geïnspireerd op de retro-collectie van bollieboom (Geboortekaartjes | Bollieboom) zoals dat van Jaak en Rosie dat je kan zien in de collectie... Maar toch is het nog helemaal anders (wsl omdat het zelfgemaakt is, dan doe je er je eigen ding mee).

Wij hebben ook kraambedankjes (wordt hier doopsuiker genoemd), ook volledig zelf gemaakt... Als je alles wilt zien van babykamer tot geboortekaartje en bedankjes, dan zou ik aanraden mijn blog zeker te lezen na de geboorte ;) daar komt alles op te staan!

Zo, ik ga proberen nog wat te slapen...

5. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Vervelend Tielo. Ik slaap ook heel weinig.. Heb vanacht tot half2 zwangerschapspagina doorgelezen, 5 uur ging t wekkertje weer af. Man is nu vertrokken. Ik lekker douchen nu, beetje opruimen, even wat eten en dan maar naar mn moeder fietsen en haar vervelen haha. Verveel medood sinds ik niet meer werk!!

6. Bean

Bean Lid

29 jul 2006
    79
    0
    0
    Wie kan mij helpen?

Ik denk dat ik misschien sinds gisteravond vruchtwater met kleine beetjes verlies.
    Nu las ik dat je het kan opvangen met een boterhamzakje, en dat heb ik gedaan.
    Het vocht wat erin zat was een beetje wit/doorzichtig zit niet echt een geur aan. plakt ook niet en is heel vloeibaar.
    Wat denken jullie?
    Verder harde buiken op en aan de een pijnlijker dan de andere en echt zo'n weeig gevoel in mijn onderrug en soms menstruatieachtige krampen.
    Zou dit een begin zijn?

7. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Kan .... Ik zou even je vk bellen en laten controleren! Spannend !!!!!

8. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Ik zou gokken van wel ja... Bel eventjes... Zitten er witte vlokjes in het water, dan is het zeker bingo :) Ik denk dat er weer eentje prijs heeft!

9. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Ik denk dat het vruchtwater is. Hoeveel weken ben je? Kun je niet de vk bellen?

Hier ook weer een beroerde nacht. Regelmatig spugen, terwijl ik niet misselijk ben. Ook Nog steeds zoveel last van voorweeën en harde buiken.. Heb echt rustig gedaan afgelopen dagen maar t helpt niet tot weinig. Vandaag is m'n kerstvakantie begonnen, dus voorlopig helemaal rustig.

Hele mooie geboortekaartjes kwamen er voorbij. Wij hebben deze, alleen dan in het lichtroze
    Geboortekaartje 57.426 Broertje, zusje, roze, stippels, hart, voetjes

10. Bean

Bean Lid

29 jul 2006
    79
    0
    0
    Bedankt voor de reactie's
    Officieel heeft de vk geen spreekuur meer maar kan altijd bellen.

Ik ben nu 36 wk 4 dagen.
    En ik heb niet echt witte vlokjes gezien wel in mijn urine maar dat heb ik wel vaker gehad.

Lastig is het allemaal :)

Ik lees wel in dit topic dat iedereen het zwaar begint te krijgen met de laatste loodjes!
    Maar we moeten nog even volhouden en dan krijgen we er ook iets voor terug :D

11. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Ow, werken ze bij jullie met spreekuur? De vroedvrouwen in het zh bij ons werken 24/7, altijd bereikbaar...

12. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    @bean, ik zou toch gewoon even bellen, of heeft ze later vandaag nog spreekuur? Als het wel vruchtwater is moeten ze er toch wat mee doen. Het is niet de bedoeling om dagen met gebroken vliezen rond te lopen mochten te weeën niet op gang komen.

Ik heb vandaag weer een relax dagje, vannacht slecht geslapen. Vanochtend jongens naar school gebracht en toen ik thuiskwam ging ik even tv kijken, maar na een paar minuten begonnen mn ogen al dicht te vallen dus ben ik maar op de bank gaan slapen. Heb heerlijk 2 uur geslapen! Ga vandaag ook maar niet teveel doen, nog wat opruimen in onze slaapkamer.
    Gisteren alle kleertjes in mt 50/56 opgevouwen en mt. 62 alles gewassen. Heb dus echt minstens 30 rompers in mt 50/56! Veel te veel, heb ze nu maar gesorteerd op lange mouw/ korte mouw/ geen mouw en op drukkere printjes.
    En ik ben begonnen met het vluchtkoffertje inpakken. Vond een lijstje waarop ook een jasje voor de baby en kleding voor jezelf voor als je naar huis gaat stond, had ik helemaal niet aan gedacht!

Zaterdag gaan we klossen halen en die gaan er waarsch. 1e kerstdag onder (dan is mn vader hier, die kan dan mooi even helpen). Eind volgende week nog maar even naar het ziekenhuis rijden om te kijken hoe je er komt. Ze gaan namelijk komende maandag over naar een nieuwe locatie.

Hoop dat de baby niet lang op zich laat wachten (hoewel het van mij nog wel even over de jaarwisseling heen mag).

13. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Zaterdag trouwens nog een potje om zitten huilen dat mn moeder heel misschien de baby niet meteen ziet. Mijn zus is namelijk ook zwanger zij is 6/2 uitgerekend (ik 18/1), zij woont in Amerika en daar hebben ze geen kraamhulp dus mijn moeder wil daarheen om te helpen zodra mn zus bevallen is. Ik had in gedachten dat ze sowieso wel zou wachten tot onze baby er is, maar nu bleek dat ze echt wel meteen zou gaan omdat de hulp de eerste dagen het hardste nodig is.

Nu is de kans niet mega groot dat haar baby eerder komt, maar je weet het maar nooit. Bij haar vorige zwangerschap was ze 4 weken na mijn andere zus uitgerekend en uiteindelijk zijn ze op dezelfde dag bevallen! Zus uit Amerika dus 3 weken te vroeg en andere zus een week te laat.
    Baal er gewoon van dat ik mn kindje straks misschien pas na een week aan mn moeder zou kunnen laten zien. (mn vader blijft trouwens wel in NL)

14. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    daar zou ik ook enorm van balen meid! Ik zou het er ook moeilijk mee hebben als ik niet onmiddellijk bij mijn ouders kan gaan pronken!

Maar nu lees ik opnieuw dat jullie het bed op klossen zetten... Waarom doen jullie dat eigenlijk? Dat wordt hier nooit gedaan...

15. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Ik heb daarnet mijn wekelijkse foto weer getrokken en in mijn lijstje gezet :) Ik hoop al van vorige week dat dat de laatste was... tja... Deze week misschien meer geluk?

Bijgevoegde bestanden:

16. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    @Tielo, het plan is dat ik thuis ga bevallen. Om een goede werkhoogte te maken voor de verloskundige en daarna de kraamzorg moet je bed 70-90cm hoog zijn. Meeste bedden zijn lager en daarom zetten we het bed op klossen. Dit zijn verhogers waar je de poten van het bed op zet.

17. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Wij ook met kerst de klossen eronder. Inderdaad vanwege familie die dam mooi kan helpen:D
    Dat doen we voor de kraamhulp, zodat het bed hoger is en ze minder hoeven te bukken.

Zou er ook van balen Cupcake.
    Hoe doet iedereen het hier met familie enzo tijdens het bevallen? Zijn jullie ouders er bij? Komen ze al op bezoek in het ziekenhuis?

18. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hier gezegd dat ik de bevalling alleen met man wil doen en we pas bellen als de kinderen er zijn, ik gewassen ben en ze gevoed zijn. Maar goed dit is mijn eerste bevallign dus misschien wil ik wel alsnog mijn moeder erbij hahaha ik weet t niet..

Ik blijf sowieso in t kraamhotel zodat iedereen (naaste familie) daar op bezoek kan komen.. dan heb ik al die stress niet met afspraken maken thuis, mensen die dan te lang blijven zitten... Hier mogen maar een bepaald aantal mensen tegelijk en dan wissel je elkaar toch automatisch af als er een paar mensen zitten.. heeerlijk! hahaha

Hoe wil jij het gaan doen?

19. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    In België is het eerder uitzonderlijk dat je thuis bevalt, bijna iedereen bevalt (denk ik toch) in het ziekenhuis. Daar blijf je dan gedurende 4 a 5 dagen en daar komt dan ook de familie op bezoek. Bij een tweede kleintje kiezen sommigen eerder voor een kortverblijf van 2 dagen, zodat je gemakkelijker voor de twee kan zorgen...

Hier gaat het afhangen van het moment van de bevalling... Beval ik 's ochtends, dan zijn mijn ouders, broers en zus en schoonfamilie welkom in de namiddag (doorlopend bezoekuur van 11u tot 21u) en de dagen erna blijven zij welkom, samen met andere familieleden en beste vrienden.
    Beval ik echter 's avonds, dan zijn die eersten welkom de volgende ochtend om 11u indien dat past voor hen met hun werk... Moest ik terug op de kamer zijn omstreeks 18u dan zou ik mijn (schoon)ouders wel nog uitnodigen rond 19.30u ofzo... alles hangt echt van het moment af... Ik wil vooral RUST!

20. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Waarom wil ik dit zo:
    Mijn zus is bevallen op 4 januari 2013 om 22u15. Mijn ouders mochten op bezoek komen om 11u (daar was het bezoekuur 14u-17u en 18u-20u) en dat ging vlotjes... Om 14u kwamen wij daar braafjes aan met mijn broers en hun vrouw... en wat bleek? Mijn grootvader en 2 tantes zaten daar al van 13u30 en die waren duidelijk ook niet van plan om te vertrekken toen wij aankwamen. In één kamer zaten toen:
    - mijn ouders (2 personen)
    - zijn ouders (2 personen)
    - grootvader en tantes (3 personen)
    - wij (6 personen)
    Dat was zo hectisch, veel te druk! De trotse grootouders zijn dan maar vertrokken en ze hebben de anderen verplicht om mee te gaan (grootvader en tantes) Gelukkig maar, want even later kwam de schoonbroer van mijn zus binnen met zijn vrouw én kind. Opnieuw +3 personen.

Twee dagen later gingen we terug op bezoek. Het was denk ik 18u ofzo toen... Een half uurtje later kwamen daar plots 10 goede vrienden van hen binnen, nog wat later nog wat vrienden... Ik heb het geteld, ze zaten er na een tijdje bijna met 20! Mijn zus was stikdood op het einde van haar verblijf en zo emotioneel door de vermoeidheid dat ze een dagje langer is moeten blijven. Door al die stress kwam de borstvoeding ook totaal niet op gang...

Daarom onze eisen: maximaal 10 personen op de kamer.
    Dag 1: enkel onze ouders en onze broers en zussen.
    Dag 2: enkel de beste vrienden en de naaste familie
    Dag 3+4: de rest
    En alles op afspraak (dus ze moeten maar een seintje geven voor ze komen)
    En telkens als ik de kleine moet aanleggen, wil ik dat iedereen BUITEN gaat, zonder excuus. Van zodra de kleine goed drinkt, mogen ze terug binnen. Ik wil zonder stress de bv kunnen opbouwen...

Mijn mama vindt dat ik te streng ben, maar na wat ik bij mijn zus gezien heb, willen we het niet anders! Wat vinden jullie?

Deel Deze Pagina