Nog 5 weken te gaan, wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door isa77, 8 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ik vind niet dat je streng bent!! Hier mogen er geloof ik max 4 op bezoek tegelijk!!! vind ik helemaal prima. dan moeten ze maar ff afwisselen. Als ik bijv om 19.00 uur beval wil ik alleen ouders en schoonouders ff zien. de rest komt dan de volgende dag maar. Ik wil ook proberen bv te geven maar ik wil dan gewoon NIEMAND in de buurt.. ik hou daar gewoon niet zo van.. dus ik zou dan iedereen wegsturen.

2. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Vind dat je helemaal gelijk hebt hoor Tielo. Ook sneu voor je zus, heb je net een heftige bevalling achter de rug en wil je lekker bijkomen en genieten/wennen aan je kindje staat er 20man rond je bed. Vind 10 mensen nog veel hoor!

Ik kwam erop doordat ik paar weken terug hier woorden over had met mijn schoonmoeder en ze me vandaag weer een 'steek onder water' gaf. Wij hadden namelijk dit plan: als we abrupt naar het ziekenhuis moeten Bellen we mijn ouders zodat zij ons hondje naar het pension kunnen brengen, mochten we tijd hebben doet mijn vriend het zelf. Dan in het ziekenhuis willen we niemand op de hoogte stellen dat het is begonnen (als mijn vriend onze hond zelf weg heeft gebracht, dus ook mijn ouders niet). Na de geboorte wil ik gelijk schoonouders, ouders en mijn beste vriendinnen inlichten. Wel zijn ze pas welkom als wij thuis komen uit het ziekenhuis. Dit omdat ik eerst zelf even met vriend en baby wil zijn en rustig kunnen wennen.
    Schoonmoeder was en is het hier niet mee eens. Die wil weten wanneer de bevalling begint en al in het ziekenhuis langskomen. Kan er echt boos om worden. Het is toch mijn bevalling? Dus ik bepaald. En wie weet als het eenmaal zo ver is wil ik het weer helemaal anders, maar dat is toch mijn beslissing?! (En misschien een beetje die van vriend dan:D)

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    10 mensen tegelijk zou ik echt al veel te veel vinden! Ik vind je dus helemaal niet streng Tielo!

Hier in het ziekenhuis mag je volgens mij maar 4 mensen tegelijk op bezoek. Bij mijn jongste moest ik 1 dag in het ziekenhuis blijven. Mijn ouders waren er toen tegelijk met mijn zus en haar zoon en dochter, dat ging net maar vond ik al druk. En later zijn 2 van mijn schoonzussen nog geweest. Dat vond ik wel genoeg, mijn schoonouders waren op vakantie en zijn pas eind van de week thuis op kraamvisite geweest (ook al zo leuk..)

Bij de oudste was de eerste dag echt veel te druk. 's ochtends mijn schoonouders, mijn oma zou tegelijk komen maar vond het nodig om eerst boodschappen te doen en verdwaalde vervolgens onderweg naar ons, waardoor mn schoonouders alweer weg waren en wij dus nog langer op moesten blijven. Begin van de avond kwamen mijn ouders, zus, haar dochtertje van toen 7mnd en mn broer. Was echt heel druk, ook omdat ze tot 22.00 uur bleven hangen!
    Ik was daarna echt helemaal op en bleek toen ook nog te moeten plassen wat niet lukte waardoor ik naar het ziekenhuis moest voor een verblijfskatheter en we pas om middernacht weer thuis waren. (terwijl we al de nacht ervoor hadden overgeslagen).

Dus dit keer plannen we heel bewust de visite in. De eerste dag bij voorkeur alleen ouders en schoonouders, en evt mn zus want die rijd dan mee met mn ouders (1 uur rijden). En pas verder in de week de rest van de familie.

Sowieso zal iedereen pas na de bevalling gebeld worden, ik bel niemand van tevoren al dat de bevalling begonnen is. En mijn zoontjes zien de baby natuurlijk als allereerste!

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    @Cinderella, niks van je schoonmoeder aantrekken hoor! Doe gewoon lekker wat je zelf wilt! Mensen kunnen wel van alles willen. Maar het is jouw bevalling en jullie baby en mag dit toch echt wel zelf bepalen!

5. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Tien tegelijk is al veel hoor! Hier bij de eerste ook veel tr makkelijk met bezoek. Ligt ook aan de bevalling Hoe t gegaan is en t tijdstip v d bevalling. Ze is hiernom 0014 geboren dus door dr adrenaline slaap je eerste nacht niet en alles wat op je afkomt qua bv. K was s avonds kapot.

Deze keer houden we erg rekening met ee kleintje dat er al loopt. Ik wil echt tussen bepaalde tijdstip geen bezoek. En max drie mensen op mn kamer boven.

Bean nig gebeld met.vk? Was het vruchtwater

6. Bean

Bean Lid

29 jul 2006
    79
    0
    0
    Nee heb nog niet gebeld..
    Lijkt wel iets minder te zijn geworden.
    Dus ik durf eigenlijk niet zo goed te bellen ben namelijk al een paar keer eerder voor niks naar het zh geweest en wil ook niet overkomen als een zeurpiet.
    Ik wacht het nog even af.

Hier bij mij hoeft het bed gelukkig niet op klossen. Heb een boxspring en die is hoog genoeg.

En wij willen graag in het zh bevallen. Na de bevalling en de eerste dagen erna alleen naaste familie welkom ouders/schoonouders/zussen etc.

7. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

@ Bean,

Ze vinden je echt vast geen zeur hoor! Je belt toch om advies? Als zij je doorsturen naar het ziekenhuis dan zal dat wel om een reden zijn. Al blijkt later dat het gewoon goed gaat.

Ligt je baby wel met zijn koppie naar beneden?

-

@ Tielo

10!!!! :$

Ik moet er niet aan denken!!! Hahaha, Wij zullen de kraamhulp dan ook echt vragen of zij ons ook een beetje helpt om de bezoekjes lekker kort te houden. :D

@ Cinderellea

Ow, ik heb ook zo'n draak van een schoonmoeder. Gelukkig heeft ze hierover nog niks gezegd. Jij moet je hier ook zeker niks van aantrekken.

Als ik mijn sm moet geloven moet ze minstens 1 keer per week met hem wandelen ;) Moet hij meeerdere keren per week komen logeren en zullen we zeker - haar woorden - om hem gaan vechten. Alsof ik ga vechten om mijn zoon? ;)

Hij is van ons dus wij bepalen nog altijd de regels en hij gaat bij niemand logeren en wij gaan met hem wandelen...Dus ja...ze kunnen zoveel willen.

@ Hier

Hier staan de kratten wel onder onze boxspring...nu is het bed 74 cm hoog. Die ladder naast het bed is voor mij....anders kom ik er niet in. :) Haha...ik ben zelf maar 1.56 met BI dus het is een flinke uitdaging!

Voor de rest gaat het wel. Erg veel last van mijn schaambeen en liezen. Ik kan soms niet meer lopen zo'n zeer. Ik hoop zo dat het na de bevalling weggaat. Ik probeer mezelf bezig te houden met minder lichamelijke activiteiten maar vind het soms wel saai alleen thuis.....

8. mamaana

mamaana Lid

20 okt 2013
    81
    0
    0
    Pfieuw wat hebben jullie weer veel gekletst haha!

@Sammy helaas geen weeën  kan nog wel twee weken duren die slijmprop zegt helemaal niks. Fijn dat het draaien gelukt is!

@kraambezoek/bellen: pff 10 mensen, ik vind dat helemaal niet streng. Wij hebben afgesproken dat we onze (schoon)ouders pas bellen als de beeb er is en wij met zn drieetjes zijn bijgekomen. Heb er echt een hele woordenwisseling met schoonmoeder om gehad. Want wie dacht ik wel niet dat ik was om te bepalen dat mijn man haar niet mocht bellen zodra ik weeën had. Nou echt na die opmerking voelde ik me zo rot, aangezien het voor hen ook niet leuk is na een eerste wee kan het alsnog 24uur duren en zouden zij ook alleen maar vol zenuwen zitten. Zie dus nu al op tegen kraamweek..

@kaartjes: Wij bestellen een stuk of 30 via kaartje2go echt een fijne website en de proefdruk zag er ook goed uit

@violetrose heb je constant last van je liezen en schaambeen? Of alleen snachts en als je iets hebt gedaan? Em kamp je al de hele zwangerschap met BI?

Verder ben ik echt bekaf, manlief is ziek die werd gisternacht wakker en heeft tot in de middag lopen overgeven dus amper slaap gehad. En zelf slaap ik ook voor geen meter meer :( Sorry voor mn zeurbericht maar het lucht wel even op

9. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

@ mamaana: nou wat vervelend zeg! veel beterschap voor je man. Het slecht slapen sloopt je. Ik weet er alles van helaas. Sterkte!

Ik heb sinds 14 weken BI. Eerst eigenlijk alleen in mijn SI gewricht, rug, startpijn etc. Na 20 weken kreeg ik ook last van mijn schaambeen en liezen. Pfff...jeetje wat vind ik dat heftiger! De pijn heb ik vooral wanneer ik loop en in bed bij omdraaien inderdaad. Bij zitten voel ik het minder maar het is wel altijd aanwezig. En nu met een ingedaalde baby is het nog zwaarder. Helaas.

10. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    @kraambezoek. Hier ook uitdrukkelijk tegen vriend gezegd dat het niet de bedoeling is dat hij iedereen afbelt en dat de eerste twee uur echt voor ons samen zijn. Bij ons zullen wss alleen onze ouders er zijn. En als ze zolang willen wachten prima.

@hier kom er gisteren achter dat ik al een aantal dagen stukjes van mijn slijmprop aan het verliezen ben had de niet zo heel erg erg in. Vloei ook meer dan normaal weer dat het nog 6 weken kan duren maar toch ook maar hier in bed een extra celstof matje en op de bank.
    Zijn jullie ook zo moe? Ik ben echt niet voor uit te branden. Kan ieder moment van de dag wel een slaapje doen. Icm met nesteldrang heel irritant want dingen komen niet af.

11. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Bean, gewoon bellen hoor. Daar zijn ze ook voor. Hoe is het nu?
    VioletRose, haha heel herkenbaar. Hier had SM ook al wilde plannen voor als baby 2 weken oud was?! Want dan konden wij weer iets buiten de deur gaan doen. Heel lief aangeboden, maar dat zien we allemaal tegen die tijd wel:D
    Inderdaad wel lastig, met zo'n hoog bed en dan niet de langste zijn. Maar wel fijn dat hij al op klossen staat. Ik kijk de afgelopen 2 dagen extreem veel series, heb vandaag alleen al een heel seizoen gekeken. Dus dat is mijn anti-verveel tip.
    Mamaana, beterschap voor je man. Snap dat dat even extra veel 'werk' is, hopelijk vanavond een betere nacht!

Ik ga lekker vroeg m'n bed in nu. Hopelijk een beetje een redelijke nacht maken. Voel me zo moe en ook niet helemaal lekker.

12. justme29

justme29 Actief lid

4 nov 2012
    135
    0
    0
    hotfixen
    flevoland
    pff 20 man in je kamer, moet er niet aandenken, ik vind dat de ouders kunnen komen. en dan later schoonzussen met kids ofzo. en vrienden de volgende dag. maar goed in ieder geval niet allemaal tegelijk.

iedereen moet doen waar die zich prettig bij voelt. Ik ga het wel ander doen dan bij mijn eerste. toen kwam iedereen maar wanneer die wou. de enige die dat mogen zijn natuurlijk opa en omas peettante en oom. maar de rest graag op afspraak zodat je ook rust kan plannen, en vind ik dat iemand niet zo snel hoeft te komen dan pech! ben je later aan de beurt.

ik heb vanacht weer zo verrot geslapen, vaak er uit geweest om te plassen, en dan daarna was het circus in mn buik. ik kan niet op de zij liggen want daar is de baby het vaak niet mee eens, maar ik kan niet op mijn rug slapen. maar goed aan de andere kant geniet ik zo van die bewegingen en vind ik het zo lekker intiem midden in de nacht.

meiden fijne dag en succes die vandaag naar de verloskundige moeten enz

13. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Weer een ambetante nacht achter de rug met weinig slaap... Maar toen ik sliep, was het wel redelijk vast...
    Over 2u zit ik weer bij de gyn... Ik ben eens benieuwd!

14. Bean

Bean Lid

29 jul 2006
    79
    0
    0
    Ikheb toch maar even gebeld. Maar helaas vals alarm.
    Was er al bang voor aangezien het al stukken minder werd.
    Wat zijn het toch spannende tijden die laatste loodjes! :)
    Van mij mag hij nu wel blijven zitten tot na de feestdagen. Dit weekend hebben wij al 2 verjaardagen en 2e kerstdag is mijn moeder ook jarig.

15. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    En dat waren mn vliezen, om 3.40 uur vannacht....
    Nu weeen, die gelukkig nog goed optevangen zijn.
    Ohja en een kraan die open staat ;);)

16. justme29

justme29 Actief lid

4 nov 2012
    135
    0
    0
    hotfixen
    flevoland
    succes gaaf, spannend

17. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Veel succes!! Doe dat goed ginder! Ze steken me hier allemaal voorbij en ik stond hoogst in de lijst *frustratie*

18. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    @@meliez ow spannend meid heel veel sterkte en succes!!

@tielo schat jou tijd komt ook echt wel! Nog even doorzetten helaas heb je al die Baker maat oplossingen geprobeerd om het op te wekken?

19. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Succes! Spannend....

20. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Ja hoor, alles al geprobeerd :)

Net terug van de gyn: flink gestript, maar toch denkt ze dat het rond de uitgerekende datum zal komen. Baarmoederhals was nog lang, maar wel volledig verweekt... Vanavond manlief dus eens lief in de ogen kijken als we willen dat het toch nog voor Kerstmis gebeurt...

Deel Deze Pagina