Ik mag echt niet klagen tot nu toe amper kwaaltjes. Af en toe wat last van mijn bekken maar meer niet ... Ong 5 kg aangekomen ... Is me eerste zw schap trouwens
Hier "pas" 31 wk maar ze gaan mn kindjes waarschijnlijk halen tussen week 35 en 36! Zd zijn erg groot en meisje ligt in stuit. Zijn mn eerste kindjes en ben 6,5 kilo aangekomen! Heb bi, en veel harde buiken! Verder voel ik me prima! ben wel erg zenuwachtig en bang dat ze vanzelf komen..
Wat gezellig! Er is al aardig wat gekletst hier Ik slaap niet echt heel erg goed, maar moet zeggen dat ik vanaf het begin van de zwangerschap al geen nacht meer door kan slapen. Ik moet in ieder geval 1x naar het toilet en nu vaak twee keer. Draaien in bed is echt een ramp, dat moet echt in fases haha anders doet het gewoon pijn. Ik ben er nog niet helemaal klaar voor maar het schiet wel op. Heb vorige week mijn kraam pakket pas besteld en wil vandaag mijn tasje klaar zetten. Verder is de baby kamer zo goed als klaar, moet nog wel wasjes draaien etc. De box laten we ook nog even boven staan hebben gisteren idd ook de boom op de plek gezet van waar de box zou moeten konden. Zijn er meiden die al klossen hebben gehaald? Ik wil het eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen vind zo een hoog bed maar niks, ik heb dan echt een opstapje nodig haha Vervelend dat tunnel syndroom, had een collega die daar last van had. Is dit iets wat altijd na de zwangerschap weer verdwijnt? Een tweeling Sammy, wat leuk! Lijkt me extra spannend allemaal.
Hoi wil ook wel graag meekletsen eind dec begin januari verwacht ik ons kindje de andere zijn 2 weken te vroeg gekomen en mijn zoontje 2 maand te vroeg maar gelukkig ben ik die termijn voorbij en hopelijk blijft ze nog ff zitten heb veel voorweeen en snachts veel wakker vanwege pijn in de heupen en bandenpijn bij het draaien maar dat zullen jullie vast ook wel hebbrn haha
wat een gedoe dat mensen zeuren dat je buikje klein blijft, bij de ene groeit die als kool vooruit en de ander ligt de baby meer naar achter maar kan me voorstellen dat het ontzettend vevelend is, ik zou ook onzeker worden!
wat fijn dat je die periode voorbij bent, was vast angstig als je zoon zoveel te vroeg komt. ik ken dat vaak wakker zijn van pijn in de heupen wel,en bandenpijn. maar weet eigenlijk niet of ik voorweeen heb wel echt goede hardebuiken die soms pijn doen duim voor je dat dit babytje nog even lekker veilig bij zn mama blijft zitten
vandaag officieel 35 weken, morgen weer controle, de laatste keer lag het in stuit, dus hoop dat het gedraaid is,. vind het namelijk moeilijk wat je dan moet doen. draaipoging maar daar zitten risico s aan of een keizersnee maar daar zit zo n lange nasleep aan. hmmm heeft iedereen de naam al? en de geboortekaartjes? wij zijn van de week eindelijk geslaagd voor een kaartje, we hadden eerst 1 uitgezocht maar dat was het toch niet en nu al een proefdruk en we zijn helemaal blij, namen zijn ook bekend. iedereen fijne dag vandaag!
hey nee heb de klossen ook nog niet gehaald, en ik ga ze lekker onder mn logeerbed zetten, met mn eerste dochter kan ik me nog herinneren dat ik met hechtingen via een krukje het bed in moest anders kwam ik er niet in, dus nee nu maar onder het logeerbed. wij hebben de box ook niet staan en ik denk dat ik die ook pas op het laatste moment neerzet of zelffs als de kleine is geboren, is snel genoeg gedaan,.
Justme je huisarts weeot wel waar je zon brace kan halebn. Hier de box staat er nog. Ons meisje is net 13 mnd bijna dus maak er nog wel eens gebruik van. Klossen ook al opgehaald. Tas staat nog niet klaar. Naam nog niet gevonden wel n aantal voorkeuren. En geboortekaartjes zijn wel klaar. Jullie al verlof? Ik had zat mn laatste werkdag.
Klossen staan er hier sinds 2 weken onder, gelukkig konden de poten onder het bed uit, waardoor het bed nu op 78 cm staat (75 was minimum vereiste) ipv op 93 cm. Deze hoogte is voor mij wel goed te doen. De klossen werden hier trouwens bezorgd. Draaien in bed is hier geen issue, de kleine word helemaal wild als ik op m'n rechterzij ga liggen, dus ik lig al 3 maanden lang iedere nacht, de hele nacht op links... Zucht... Op de plek waar de box komt staat hier nu ook de kerstboom. Manlief wou de box al neerzetten, maar leek mij nog niet nodig.de box heb ik toch niet op dag 1 al nodig en zodra ik hem wil hebben halen we de kerstboom wel weg. Zaterdag heb ik een aantal proefdrukken van kaartjes besteld, wat een prijsverschil tussen de ene en de andere site trouwens voor kaartjes. Had hetzelfde kaartje op 2 sites gevonden en voor 50 stuks scheelde het ruim 30 euro! Ik moet trouwens nog wel kijken hoeveel kaartjes ik nodig heb en welke tekst ik er precies op wil. Zaterdag ook m'n tas klaargezet. Ik wil in het geboortehuis bevallen dus hebhem sowieso nodig. Zeiltje op m'n bed moet ik nog wel doen. Babykamer is klaar en kleertjes heb ik al in overvloed, alleen nog een matrasje voor het ledikant (wiegje al wel klaar) maar die haal ik vandaag. En de naam hebben we al bijna 6 maanden klaar En sinds vandaag officieel met verlof. Ik lig/zit dus nog lekker in bed terwijl ik dit type.
Hier nog bezig met de vluchttas aan het inpakken, de geboortekaartjes zijn bijna goed, we zijn bezig met de leesproeven. Enveloppen hebben we al dus die zou ik al kunnen schrijven. Geboorteplan wil ik nog schrijven, ben moet nog op klossen maar pas met de kerst, vanaf 37 weken hoeft dat pas. Ik ga er niet vanuit dat ik eerder beval.. Na de kerst gaat de kerstboom eruit en de box erin! Moeten nog een kerstboom halen, dat zal vanavond of morgenavond wel gebeuren hoop ik... Zorg met carpaaltunnelsyndroom dat je altijd je schouders naar beneden houdt, heel bewust naar beneden drukken scheel veel tintelingen. Dat dove gevoel gaat niet weg pas na de bevalling. Fysio wil ook verlichting geven. Slapen gaat hier ook slecht, als ik me om wil draaien word ik er wakker van, lig ik lekker te slapen word ik wakker omdat ml roept dat ik snurk.. *gaap*...
Wat een gezelligheid al hier! Ik ben helaas vanaf 26 weken al thuis, en nu officieel bijna 3 weken met verlof. De klossen staan er nu net een paar daagjes onder, en ik moet eerlijk zeggen de eerste keer dat ik in bed stapte was ik doodsbang dat die klossen er zo onder weg zouden breken haha. Geboortekaartje staat ook al klaar, hebben we gemaakt via kaartje2go. Alleen de gegevens moeten nog even ingevuld worden en dan kunnen ze zo verstuurd worden. Afgelopen weekend heb ik de vluchttassen klaargezet, en nu blijven er toch nog wat kleine klusjes over. Een wasje, nog even de babykamer schoonmaken en verder is het lekker elke dag aftellen. Vervelend voor de dames met CTS ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee. Fijne dag alvast!
Hier ook veel opmerkingen over buik hoor, kan de supermarkt niet in zonder aangesproken te worden,..... 'Zo wat zit ie al laag he'? En 'jij moet niet lang meer' krijg ik bijna altijd wel te horen. Ach ja ik heb ook een flinke buik. Ik zit nu op de bank en wil eigenlijk 100 en 1 dingen doen maar als ik eenmaal zit kan ik echt heel moeilijk in actie komen. Moet het geboorte kaartje nog even uitzoeken,.... Heb wel al een idee. Grappig om te lezen dat bijna iedereen de kerstboom straks inruilt voor de box Naam zijn we al een hele tijd uit, alleen tweede naam staat nog niet 100% vast. Mijn eerste weekje verlof zit er nu net op, vind het eigenlijk wel heel erg lekker. Beetje in huis rommelen, anders kom je toch aan veel dingen niet toe. Lijkt me wel lastig hoor als je voor jezelf werkt. Volgens mij is het dan extra lastig om te stoppen met werken. Fijne dag allemaal!
Wat lekker al veel met verlof. Ik blijf zo lang mogelijk naar de universiteit gaan. Merk nu wel dat het wat zwaarder wordt, het op en neer reizen. Wij hebben de kaartjes al vast staan, het is dan ook het enige waar we het meteen over eens waren haha. We hebben wat afgekibbeld deze zwangerschap. Hier moet t bed ook nog op klossen, maar doen we zo laat mogelijk. We gaan toch in het ziekenhuis bevallen.
Hier ben ik zo goed als klaar!.. Tas voor ziekenhuis staat ingepakt, geboortekaartjes zijn gemaakt, enveloppen liggen klaar met adressen en postzegels erop, kamer is schoongemaakt, kleertjes zijn gewassen en gestreken, ook hier de kerstboom op de plaats waar de box moet, dus na kerst boom weg en box opzetten. Moet ook nog ff die klossen halen.. Hier zit ik vanaf wk 27 in de ziektewet, kon echt niet meer. Nu nog niet echt veel kracht maar ja t moet maar he. Hier hoor k ook vaak dat k nu echt wel dik word hoor hahaha heb ook echt wel een grote buik!!
Isa77, zie ik nou dat jij ook op 11 januari bent uitgerekend?! Zo grappig En Elfje22 op 12 januari? Hier is alles al klaar! Vluchtkoffertje, geboortekaartjes (alleen na de geboorte de gegevens ff doorgeven), babykamer, etc. Heerlijk dat ik niks meer hoef!
Is het trouwens niet leuk om een lijstje te maken met uitgerekende data enzo? Alleen als er behoefte aan is hoor, dan wil ik het ook wel doen, vind het zelf wel handig voor overzicht
Wat een goeie tip om de poten onder het bed vandaan te halen Poohbear82! Ik denk dat wij dat ook maar gaan proberen! Wij hebben een boxspring dus wilde sowieso met kratten aan de slag maar zonder de pootjes scheelt het natuurlijk in hoogte. Ik ben maar 1.56 lang dus ik zag mezelf al met een ladder mijn bed inkomen. Lijstje is leuk Cinderellea! Wij zijn nog niet helemaal klaar. Nog wat kleine dingetjes in de babykamer...alhoewel zijn wiegje klaar staat in onze kamer. De kaartjes zijn getekend en ontworpen. Nu nog een drukker vinden en een proefkaartje laten maken. Maar voor de rest hebben we de ziekenhuistas al klaar, kleertjes gewassen, de box staat in de woonkamer klaar en de isofix zit in de auto en de autostoel hebben we getest.
Oké, roept u maar als je op het lijstje wilt. Uitgerekende datum en als je wilt je leeftijd en jongetje/meisje/verrassing!