Nog 5 weken te gaan, wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door isa77, 8 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bean

Bean Lid

29 jul 2006
    79
    0
    0
    @violetrose Gefeliciteerd!! Lekker genieten nu.

@Firsttime hoe is het bij jou gegaan. Ben je nog gestript?

Hier gister na het strippen veel harde buiken en de weeen worden pijnlijker. Tegen 4 uur kreeg ik gigantische hoofdpijn die niet weg ging. Dus lekker om 9 uur naar bed gegaan en tot 9 uur geslapen vanmorgen.
    Ben dus eindelijk een beetje bijgeslapen en uitgerust.
    Maarja het is nu helaas verdacht rustig hoop dat het nog wel effect gaat hebben.

2. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    @poohbear dat klinkt ook een beetje als mijn schema. Gelukkig heb ik allemaal makkelijke dingetjes in huis gehaald voor het avond eten hoewel ik hou van koken vind ik het nu eventjes niet meer leuk.

@justme ik kan me voorstellen ja dat het even wennen is ging inderdaad heel snel ineens! En logisch dat je prioriteit nu even bijkomen is en niet een heel verhaal typen toch? dikke knuf.

@Bean ging goed, ze willen nu nog niks doen helaas, ze zag wel aan me dat ik het goed zat was, haar eigen woorden, ja de kleine heeft niet zo heel veel ruimte meer en ik zie je ook niet meer stralen maar weet je meis ik geef je 8 dagen en dan is hij er hoor. Waarop ik antwoorde beloof nou niks want als hij er over 8 dagen niet is dan kom ik je halen hoor hahah want ik ben het gewoon zat. Niet zozeer het zwanger zijn maar alles erom heen dat het niet doorzet dat vind ik heel vervelend.
    Fijn dat je wel gestript bent alleen jammer van de hoofdpijn dan weer, ik hoop dat het wel een beetje heeft gewerkt en je al aardig wat ontsluiting aan het creëren bent wie weet ben jij wel de volgende ;)

3. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    Bevallingslijst[/SIZE]

5 januari - Poohbear82 - 31 jaar - 1e kindje ♥
    9 januari - Miek89 - 24 jaar - 1e kindje ♥
    11 januari - Evelien297 - 25 jaar 1e kindje ♥
    12 januari - Elfje22 - 29 jaar - 3e kindje ♥
    13 januari - Firstimer - 27 jaar 1e kindje ♥
    15 januari - VioletRose - 30 jaar - 1e kindje ♥
    17 januari - Nedjla - 31 jaar - 4e kindje ♥
    18 januari - Cupcakes - 31 jaar - 3e kindje ♥
    20 januari - Suus83 - 30 jaar - 2e kindje ♥
    22 januari - Cooks - 21 jaar - 1e kindje ♥
    28 januari - Mamenzo - ?? Jaar - 2e kindje ♥
    29 januari - Sitara7 - 25 jaar - 3e kindje ♥
    8 februari - Lies1611 - 25 jaar - 1e kindje ♥
    10 februari - Sammy88 - 25 jaar - 1e kindjes ♥♥

Bevallen
    15 december 2013 - Hartemannetje - 33 jaar - 3e kindje - C.hase - 3100 gram - 47cm - 37.6wkn
    20 december 2013 - Cinderellea - 24 jaar - 1e kindje - N.iké Florine - 2750 gram - 45cm - 36.0 wkn
    28 december 2013 - Lady89 - 24 jaar - 1e kindje - L.ucas - ???? Gram - ??cm - 38.3wkn
    29 december 2013 - TieLo - 28 jaar - 1e kindje - K.arsten - 4080 gram - 54cm - 40.2wkn
    29 december 2013 - JustMe - 30 jaar - 2e kindje - S.ofie - 3220 gram - ??cm - 37.6wkn
    31 december 2013 - Mamaana - 23 jaar - 1e kindje - ???? - ???? gram - ??cm - 40.0wkn

4. Elfje22

Elfje22 Actief lid

16 feb 2011
    349
    0
    0
    @ Justme, jeetje dat is idd echt snel gegaan! Lijkt me zo raar dat er dan ineens iemand aan je bed staat en je komt vertellen dat ze je kleine zo gaan halen terwijl jij nog opvang voor je dochter moet regelen ;) maar gelukkig is het allemaal goed gegaan, nu lekker genieten en hopelijk ben je snel weer een beetje de oude.

@Bean , het wil nog niet echt geloof ik he? Hoop ook voor jou dat er snel iets door zal gaan zetten nu.

@Firsttimer, nog 8 dagen,...... Even volhouden nog meis! Hoop dat de kleine er dan gewoon is.

Hier vandaag in huis gerommeld en kerstboom opgeruimd :) lekker weer die ruimte in huis!

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Gefeliciteerd allemaal :D

Super leuk!

6. sitara7

sitara7 Lid

27 dec 2013
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alle kersverse mama's van harte! Hopelijk volgen wij, de nog zwangeren, snel :)
    Ik heb nu al bijna 2 weken geen internet in huis. Het voelt alsof ik een ledemaat mis :s Ben gisteren gebeld door Telfort dat mijn aanvraag verkeerd is ingevoerd en dat het daarom nog minstens 4 weken zal duren eer ik internet en telefonie heb. Neeeeeee! Pfff

Ben nu in Londen bij mijn ouders. Heb erg last van harde buiken. Hoop niet dat de baby zich nu aankondigd...

Nog meer mensen veel last van harde buiken (gehad)?
    Kwam de baby toen gauw?

7. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Hier niet veel nieuws, ben het goed zat.

Vanochtend mn zoontjes naar de kapper gebracht, zo staan ze straks ook netjes op de foto :)
    Op het eind kreeg ik harde buiken en daarna thuis veel harde buiken en baby was erg druk. Ben vanmiddag gaan slapen, mn man heeft de jongens op sleeptouw genomen. Gelukkig vanmiddag veel beter!
    Ik denk dat de harde buiken toch zijn gekomen door teveel doen van gistermiddag. Ben toen met de jongens nog even naar buiten geweest, een paar keukenkastjes opnieuw ingedeeld, cakejes gebakken en vervolgens eten gekookt. Ik was ook helemaal op daarna.
    Leer voor de volgende keer dus!

Volgende week vrijdag hoef ik pas weer naar de VK als het goed is gaan ze dan strippen. Ik hoop dat dat kan en lukt! En anders gaan we die week erop een afspraak maken bij de gyn. waarsch. wordt het dan eind van die week of begin van de week erna ingeleid. Maar hoop eigenlijk dat het wel natuurlijk gaat doorzetten voor die tijd!

Zie wel op tegen komende week, de jongens gaan weer naar school dus is het weer op tijd opstaan, aankleden, haasten en heen en weer gefiets met halen en brengen. Dat was deze week wel relaxter! De jongens sliepen elke dag tot iets van kwart voor 8! Lekker luxe!

Sterkte iedereen met de laatste loodjes!

@bean: wanneer is/was je uitgerekende datum eigenlijk? Want ik zie je niet in het lijstje staan en je hebt ook geen banner?

8. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    @bean: balen dat het nog niet op schiet, maar blijkbaar vind je kindje het nog te lekker bij je.
    @firsttimer: ben ik gelukkig niet alleen in m'n dagschema :)
    @cupcakes: wel fijn dat je nu al weet dat je gestript gaat worden als de kleine er volgende week nog niet is. Hier is nog nergens over gesproken helaas. Met de jongens naar school heb je misschien wel overdag wat meer rust voor jezelf. Ik weet niet of ze overblijven tussen de middag, maar misschien kan dat je nog iets meer rust geven, ipv veel gehaast tussen de middag erbij.

@ hier: nog een paar minuutjes tot m'n uitgerekende datum, maar reken er zelf niet op.
    Als alles rustig blojft gaan we s avonds op kraambezoek bij onze voormalige buren. Hun zoontje is nu een maand oud. Kan ik misschien nog even oefenen met vasthouden e.d of de kunst van zaken afkijken :D

9. Bean

Bean Lid

29 jul 2006
    79
    0
    0
    Ik ben nu vandaag precies 39 weken.
    12 januari uitgetekend.

Maar omdat ik al sinds 19 weken thuis zit met voorweeen en klachten wilde de verloskundige wel eerder strippen bij 38.5.

Gisteravond het restant van mijn slijmprop verloren pff was wel ff schikken haha
    Daarna weer een paar flinke weeën en rugweeen.
    Helaas tot nu toe nog niet doorgezet.
    Denk dat ik toch wel een eigenwijs kereltje krijg 😏
    Ik heb het maar van mij afgezet dat het dit weekend nog wat wordt.
    Morgen weer op controle.

Vervelend hè dat wachten.. Wordt er ook echt niet goed van en vooral als je een zwangerschap hebt met zoveel kwaaltjes.
    Maarja de verloskundige zei ook tegen mij het duurt nou eenmaal 40 weken..

10. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    Hoi hier ook rustig de gewoonelijke pijntjes de harde buiken doen wel zeer. En dan voel je de boel wel verkrampen en dan ben ik ook nog eens verkouden en dat hoesten is dan niet echt fijn erbij haha nou hopelijk hebben we straks snel onze kindjes en kunnen we weer bij komen want mis het wel dingen doen met de kids dat gaat nu niet zo makelijk meer

11. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Bean. Spannend! Hoe is het nu! Al vorderingen? Vervelend dat het elke keer niet doorzet. Maar het kan nu echt niet lang meer duren!

Firsttimer. Nog 8 daagjes, klinkt lang maar het is zo voorbij.. Nog heel eventjes meis, dan heb ook jij je baby in hè armen!

Sitara, leuk! Wij hebben ook veel vrienden en familie in London, dus zijn er ook regelmatig. Welke wijk wonen ze? Ik had ook erg veel last van harde buiken, weken lang. Uiteindelijk begon ik erbij te spugen en toen was ze er binnen 2 dagen:D Veel plezier nog in London!

Cupcakes. Fijn dat ze je binnenkort gaan strippen als de baby zich nog niet eerder aandient. Wel weer wennen, de jongens naar school, maar heb je dan overdag niet meer tijd voor jezelf? Hoe vinden de jongens het trouwens, binden ze het spannend?

Poohbear. Spannend! Nu kan het echt niet lang meer duren. Veel plezier vanavond bij de kraamvisite? Lief baby'tje?

Hier gaat alles goed. Was even spannend omdat Niké toch wel erg veel afviel nog, maar ze is vandaag aangekomen:D ga de laatste dagen regelmatig met haar naar buiten, even lekker het huis uit. Ze slaapt als een roosje in de kinderwagen en is nog redelijk op temperatuur als we weer binnen komen, dus dat gaat goed!
    Ben ook weer een beetje met de studie begonnen, eerste college's alweer online teruggekeken. Wil nog niet teveel doen, maar als ik eventjes tijd over heb kan ik net zo goed even kijken:) Ga maandag naar de uni, even showen met haar. Iedereen is zo benieuwd, heb er ook wel zin in!

12. Elfje22

Elfje22 Actief lid

16 feb 2011
    349
    0
    0
    Had het met oud en nieuw ook, wij waren ook niet thuis denk dat het bij mij ook een beetje kwam doordat ik niet in mijn eigen vertrouwende omgeving was, maar smorgens zwakte het weer af.

@Bean, wij zijn precies even ver, volgens mij verlies ik sinds gisteren kleine beetjes van mijn slijmprop,..... Spannend weer. Hoop dat er bij jou al iets heeft doorgezet inmiddels?

@Cupcackes, ik zie ook heel erg op tegen aankomende week weet niet zo goed hoe ik het moet gaan doen. Oudste weer naar school en kleine meid entertainen. Deze twee weken was mijn man ook vrij dus dat was echt heerlijk!

Hier gaat het wel oké, wil wel even klagen over al die mensen die denken te weten wanneer de baby komt,..... Heel lief bedoeld misschien maar ik wordt er gek van! Gisteren avond weer, nou vavovonf komt ie hoor! We weten het zeker. En tadaaaaa ik een avondje nerveus (gaat toch een beetje vanzelf) en nog steeds geen baby!! Hou die voorspellingen maar lekker voor jezelf ik ben er klaar mee :x

Vanmiddag misschien even wat lekkers bakken,..... Beetje afleiding.

13. Elfje22

Elfje22 Actief lid

16 feb 2011
    349
    0
    0
    @Cinderella, wauw het klinkt echt heerlijk!! Fijn datje lekker naar buiten kunt en aan het genieten bent van je kleine meid :) ben wel jaloers hoor!!!!!! Al zie ik als een berg op tegen de bevalling, ik wou dat wij al lekker van hem konden gaan genieten, lijkt me heerlijk lekker naar buiten en de balling gewoon al achter de rug hebben etc ;)

14. sitara7

sitara7 Lid

27 dec 2013
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Cinderellea Mijn ouders wonen in Mitcham bij Croydon. Ik vind het er heel leuk, maar nu even niet :)
    Wat fijn dat je nu met je kleine meid naar buiten kunt! Ik vond het ook altijd fijn om met de kleine naar buiten te gaan. Als het koud was een kruik bij de voeten en wandelen maar :) Wat studeer je eigenlijk? Ik studeer zelf ook nog. Vind het af en toe wel moeilijk te combineren... Hoe wil jij het gaan doen?

Wie gaat er binnenkort bevallen? Ik kan beter zeggen: voelt iemand al wat?

Misschien een beetje een onsmakelijke vraag: Hoe weet je eigenlijk dat je de slijmprop verliest? Ziet dat er anders uit dan "gewone" slijm? Waaraan kun je het herkennen?

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Dat vraag ik me ook af sitara! Ik let weer even goed op :D

16. Cinderellea

Elfje. Oh dat lijkt me zo vervelend. Of als ze je gaan bellen om te vragen of je al bevallen bent. Ik denk dan altijd, ze lichten je echt wel in hoor? Zou daar zo moe van worden. Leuk dat je iets gebakken hebt, is het lekker geworden?
    Ik was ook panisch voor de bevalling. Zag er al weken tegenop en heb er nachten wakker om gelegen en veel om gehuild. Toen m'n water brak heb ik een lichte paniek aanval gehad en daarna kwam er zo'n rust over me heen. Enige tip is je eraan over te geven en uiteindelijk komt alles goed!

Sitara. Nee dat snap ik, dat als het zo gaat rommelen en je bent zo ver van huis het even niet leuk is. Mitcham is best ver uit het centrum van London toch? Ben je nog weze winkelen?
    Ik studeer economie en bedrijfskunde. En jij? Mijn vriend werkt 5 dagen per week, ik ga gemiddeld 4 dagen per week naar de uni. Wel hele onregelmatige tijden, dus we zijn op zoek gegaan naar iemand die bij ons thuis kon komen. Uiteindelijke en studente gevonden die een tussenjaar heeft. Ze heeft kinderehbo, heel veel ervaring en ze is 23. Ze komt gewoon bij ons thuis en is heel flexibel, vind het ideaal. Is gewoon zwart ook, dus m'n huis hoeft niet aan allemaal gare regels te voldoen. T wordt wel zwaar, alles combineren maar wil het zo snel mogelijk afsluiten.
    Hoe combineer jij het? Want dit is je derde kindje toch?

17. Bean

Bean Lid

29 jul 2006
    79
    0
    0
    @elfje spannend hè nu de datum dichter bij komt. Nooit gedacht dat ik het zover zou uitlopen.

@Sittara
    Grappig mijn moeder is Engels en heeft altijd in Croydon gewoon ik heb er nu nog familie wonen en ben er afgelopen augustus nog geweest. 😀
    Niet iedereen verliest de slijmprop mijn moeder heeft bij alle 4 de zwangerschappen het niet meegemaakt.
    Ik had 2 weken geleden al meer slijm met wat bloed verloren.
    En gister ging ik gewoon naar de wc en toen lag er ineens een soort kwal met wat bloed in mijn broek..😏 Het was bij mij heel doorzichtig en wat dikker. (Sorry voor de details) Gelukkig draag ik al inlegkruisjes ook vanwege het strippen.

@Cinderella Heerlijk dat je nu lekker kan gaan wandelen etc. Voel jij jezelf ook goed na de bevalling?

18. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Hier een kleine update.

Ons mannetje woog bij de geboorte 3400 gram en is 48 cm. Nu weegt hij 3100 gram. Dat is 7% verlies en 10 is toegestaan. De borstvoeding is nu als volgt; ik kolf en we vullen de rest aan met flesvoeding omdat ik zo weinig kolf. Eerst gaven we de flesvoeding volgens de finger feeding methode maar al snel besloten we om over te gaan op de fles omdat we anders uren bezig waren om de hoeveelheden bij hem naar binnen te krijgen.

Ik ben er zeer tevreden over. Nu moeten we een inhaalslag maken want hij loopt achter op de hoeveelheid cc hij hoort te krijgen maar we willen ook niet te snel gaan.
    Ik ben blij dat ik in elk geval iets kolf en hopelijk wordt het met de dag meer. Zo kan ik in elk geval de belangrijke moedermelk aan hem blijven geven.

Voor de rest is het een onwijs zoet mannetje! En we genieten enorm. Hij is wat geel gaan zien maar dat komt waarschijnlijk omdat hij eerst niet genoeg voeding binnen kreeg.

Ik vind het vreselijk gezellig zo met z'n drie!

Hij heet Henry Arthur....:)

19. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Wauww leuk Violetrose. Leuke naam en fijn dat ie zo lief is en dat t zo goed gaat met jullie!!

20. Cinderellea

Bevallingslijst

5 januari - Poohbear82 - 31 jaar - 1e kindje ♥
    9 januari - Miek89 - 24 jaar - 1e kindje ♥
    11 januari - Evelien297 - 25 jaar 1e kindje ♥
    12 januari - Elfje22 - 29 jaar - 3e kindje ♥
    13 januari - Firstimer - 27 jaar 1e kindje ♥
    17 januari - Nedjla - 31 jaar - 4e kindje ♥
    18 januari - Cupcakes - 31 jaar - 3e kindje ♥
    20 januari - Suus83 - 30 jaar - 2e kindje ♥
    22 januari - Cooks - 21 jaar - 1e kindje ♥
    28 januari - Mamenzo - ?? Jaar - 2e kindje ♥
    29 januari - Sitara7 - 25 jaar - 3e kindje ♥
    8 februari - Lies1611 - 25 jaar - 1e kindje ♥
    10 februari - Sammy88 - 25 jaar - 1e kindjes ♥♥

Bevallen
    15 december 2013 - Hartemannetje - 33 jaar - 3e kindje - C.hase - 3100 gram - 47cm - 37.6wkn
    20 december 2013 - Cinderellea - 24 jaar - 1e kindje - N.iké Florine - 2750 gram - 45cm - 36.0 wkn
    28 december 2013 - Lady89 - 24 jaar - 1e kindje - L.ucas - ???? Gram - ??cm - 38.3wkn
    29 december 2013 - TieLo - 28 jaar - 1e kindje - K.arsten - 4080 gram - 54cm - 40.2wkn
    29 december 2013 - JustMe - 30 jaar - 2e kindje - S.ofie - 3220 gram - ??cm - 37.6wkn
    31 december 2013 - Mamaana - 23 jaar - 1e kindje - ???? - ???? gram - ??cm - 40.0wkn
    01 januari 2014 - VioletRose - 30 jaar - 1e kindje - H.enry Arthur - 3400 gram - 48cm - 38.0wkn

Deel Deze Pagina