@bean en miek89: ik hoop voor jullie allebei dat het nu doorzet. Spannend hoor! @firtstimer: 14-1 klinkt nog redelijk acceptable (niet verschrikkelijk lang) als je dat nog uit kunt houden, hoop ik voor je dat het gaat lukken. En anders kijken of je de dag ervoor bij de vk langs kan en kijken of ze wil strippen, misschien dat het helpt @cupcakes: ik hoop dat het een teken is, die nesteldrang. We zullen het zien.... Leuk idee die cupcakes, is ook voor je jongens natuurlijk superleuk! Ben zelf niet zo van de beschuit met muisjes, dus wou een goede cake of twee kopen voor het kraambezoek en daar dan slagroom en muisjes op doen, maar zelf bakken of cupcakes is ook een goed idee. Heb ik ook weer even wat om handen (alsof ik me verveel ) Leuk ook dat je jongens er naar uitkijken. Straks twee stoere grote broers! Wel lekker dat je nog even terug naar bed kon. En idd de volgende keer maar met de fiets dan. Als het goed gaat kan je altijd nog lopen met de fiets aan de hand. @hier: vannacht was een ramp. Ging om 23 uur slapen, was voor 2 uur wakker en heb ieder half uur de klok horen slaan, tot inelk geval 5 uur. En als het nou was omdat er wat rommelde.... Maar niks, gewoon wakker om niks. Dreef ondertussen m'n bed uit van de warmte. Ging het ook nog regenen, keihard, dus kreeg hoofdpijn. Uiteindelijk met hoofdpijn en na lang liggen malen in slaap gevallen, dus daarna totaal niet lekker geslapen. Gelukkig is manlief vrij, dus werd pas wakker toen hij om half 9 uit bed ging. Vanmiddag naar de vk. Ben benieuwd wat ze gaat zeggen/doen. En dan daarna maar eens kijken of ik nog een uurtje of 2 kan slapen... Maar nu eerst nog even lekker toegeven aan de nesteldrang
Firsttimer. Ja fijne serie is het hè? Kraambezoek is super druk nu, komt denk ik ook omdat we het de eerste 1,5 week hebben afgehouden toen ze nog in het ziekenhuis lag. Nu komt iedereen tegelijk Miek, hopen dat het eindelijk door gaat zetten! Jammer dat de vk nog niet wilde strippen, maar misschien ie je onderdruk inderdaad een teken! Poohbear. Wat rot dat je zo slecht geslapen hebt, ik zou er bloedchagerijnig van worden. Probeer ook wel je rust te pakken hoor, niet alleen maar poetsen! Hopelijk kan de vk iets voor je betekenen vanmiddag. Bean. Spannend! Hoe is het nu? Cupcakes. Wat een leuk idee, de cakejes, zullen ze vast leuk vinden om uit te dekens. En wat lief dat de jongens zo'n zin hebben in de komst van de baby. Heerlijk dat je nog even hebt kunnen uitslapen, zal wel lekker zijn geweest na zo'n beroerde nacht. Hier een erg verkouden meisje. Hele erge snotneus en ook aan het hoesten, zo zielig. Ze heeft nog meer moeite met haar fles en spuugt wat meer na het drinken. Tot nu toe nog geen koorts gelukkig. Kijk het nog eventjes aan en dan ga ik wel de ha bellen, omdat ze natuurlijk niet meer mag afvallen.
cinderalla, zielig he als ze zo verkouden is! Hopelijk trekt t snel weg, en anders idd ff ha bellen. Soms zijn er van die kleine middeltjes die al kunnen helpen Hier rommelt t af en toe maar nie dat ik er veel last van heb. Dus lekker ad schoonmaak, als onze meid slaapt. /helaas is t nog maar een slaapje overdag dus zo heel veel tijd heb ik niet. vrijdag komt mn moeder me helpen met wat grote dingen. En verder hou ik alles bij. Hoest met iedereen? Qua bevallen is t nog wel rustig nu! oooh volgende week wordt t winters weer! K hoop niet op sneeuw, zit je met je hoogzwangere buik niet op te wachten. Of gladheid als je naar t ziekenhuis moet...
@cinderellea ja logisch die drukte dan, is je vriend nog vrij of is die al aan de slag. Ik weet nog helemaal niet wat ik me moet gaan voorstellen bij me kraamweek. Zielig van Niké die kleintjes kunnen natuurlijk niet praten en zeggen hoe ze zich voelen. arme schat beterschap! @Poohbear ja je moet toch wat om het vol te kunnen houden he! Ik ben zelf ook niet van de beschuit met muisjes dus wat ik heb zijn die geboortekoekjes en slagroomsoesjes ( kan ook kant en klaar) met blauwe vulling en blauwe gesmolten chocolade eroverheen. Is niet teveel werk en kan me vriend ook smelten en stapelen mocht ik aan de gruzelementen liggen straks. Hoe was het bij de vk? @cupcakes zoo lief dat de kleintjes er nog op hun manier mee bezig zijn! Stom he hoe je je zwangere status zo soms kunt overschatten volgende keer toch maar de fiets! @Suus oww dat meen je niet zal je net zien ik ben volgende week uitgerekend. hoop dat het toch wel mee valt uiteindelijk. Is er al iets aan het rommelen of bij iedereen nog rustig?
@poohbear: zelfgebakken cake is altijd lekkerder ik had als afscheid voor mn verlof een paar gewone cakes gebakken en daarvan de bovenkant ingesmeerd met glazuur en daar muisjes op gedaan. Was ook lekker en makkelijk omdat je niet per plakje hoeft te smeren. Alleen invriezen met muisjes is niet heel lekker, het kan wel maar de muisjes worden wat taaier. Balen dat je zo slecht geslapen hebt! Heel irritant is dat! Nog even wachten en dan zit je de nachten wakker met een klein hummeltje op schoot! @Cinderella, wat vervelend dat Niké zo verkouden is! Hopen dat ze niet meer afvalt! Ik had er niet eens bij stil gestaan dat die kleintjes ook verkouden kunnen worden.. mijn jongens zijn (bijna) zomerkindjes, dus de virussen waren toen wel de lucht uit.
Las in een ander topic dat Nedjla aan het bevallen is! Suus. Lekker dat je moeder komt helpen met schoonmaken. Hoelang slaapt de oudste nog? Is ze veel met de baby bezig? Hoop inderdaad ook dat er geen sneeuw komt, heb er zo'n hekel aan. Firsttimer. Vriend is alweer aan het werk. Vind het heel jammer, maar soms ook wel weer lekker Hij komt wel eerder thuis dan voorheen, dus daar heb ik het wel mee getroffen. Hoe gaan jullie mannen het doen? Hoelang blijven ze thuis? Cupcakes. Wat lekker twee zomer kindjes! Heb je al zo'n uitzuig neuspeertje in huis? Hij is echt onmisbaar nu hier, raad hem iedereen aan Hier de huisarts gebeld, we mogen het aankijken tot vanavond. Ze heeft ietsje verhogen, 37.9 graden. Ze kijkt alleen zo zielig uit haar oogjes, krijg er zelf gewoon tranen in m'n ogen van. Ze is dan ook best wel aan het jammeren vandaag dus ze ligt lekker al de hele dag op schoot hier.
Bedankt Cinderallea, hoop ook echt dat ik die rust ook heb wanneer het zo ver is! Heb het al twee keer eerder gedaan maar dat maakt het zeker niet minder spannend Hoe gaat het met de kleine? Hoop dat ze snel opknapt, zo zielig als die kleintjes zich ellendig voelen. En succes met al het kraambezoek vergeet niet je rust te pakken hè? @cupcakes, wat ben je al goed bezig! Ik moet nog even bedenken wat ze hier uit gaan delen als de kleine er is,..... Misschien morgen dan toch maar vast het een en ander in huis halen. Ze zijn bij mij ook niet echt heel erg met de baby bezig, daar is denk ik vooral de kleinste nog wat te jong voor. Wel weet ik dat de oudste ook erg uitkijkt naar het moment dat we weer samen kunnen stoeien etc hihi nu gaat dat allemaal niet met die dikke buik hoe graag ik ook zou willen. @slijmprop, volgens mij is het gewoon echt slijm (met slierten, lekker smakelijk haha) en het kan verschillende kleuren hebben. Ik denk echt dat ik al een aantal dagen kleine beetjes verlies maar goed dat zegt echt niks, je lichaam maakt ook weer gewoon nieuwe aan las ik ergens @Firsttimer, 14e klinkt goed hoor! Heb je al een deal gesloten met de baby? Hier wachten wachten wachten, en ondertussen proberen te rusten en een beetje afleiding te zoeken. Gaat het ene moment beter dan het andere. Voel me verder wel oké, kan gewoon weinig meer en voel me vaak schuldig tegenover de andere twee,....... Verder is mijn man nu gelukkig thuis om te helpen. Echt heel erg fijn zou niet zo goed weten hoe ik het anders zou moeten doen (klaag klaag, sorry) hij heeft onverwachts zorgverlof aangevraagd en gekregen. Echt heel er lief van hem.
@poohbear, hoe is het gegaan bij de vk? Vervelend he dat wakker liggen? Wordt er ook gek van,...... Zweet ook denk dat dat iets met de hormonen te maken heeft?! Normaal zweet ik echt nooit
Hier is het weer verschrikkelijk.. 😔 Gister begin het zo goed en werd ook steeds heftiger. Helaas na 2,5 uur weer afgezwakt. Vannacht heel slecht geslapen. En nu sinds een uur weer aan het rommelen. Ik heb vooral bij mijn bekken en schaambot zo'n vreselijk branderig gevoel kan daardoor bijna niet lopen,bukken of überhaupt bewegen. Kent iemand dat? Ik heb 5 weken geleden 120 cupcakes gebakken en ingevroren. Gaan het voor op het werk doen en thuis voor de kraamvisite. Heb bij babypark leuke papiertjes gekocht en stekertjes met hoera een jongen! Mijn moeder gaat dan botercreme erop doen met muisjes. Hoop dat het smaakt heb nog nooit eerder cupcakes ingevroren. Als de baby eenmaal geboren is neemt mijn man zijn wettelijke 2 dagen vrij en gaat daarna terug aan het werk zolang ik kraamzorg heb. Daarna neemt hij heerlijk 2 weken vrij zodat wij met z'n 3tjes zijn 😃 @Cinderella heb je ook al aan de Aspirator van Otrivin gedacht? Ideaal bij baby's die verkouden zijn. Mijn zus vond het geweldig! Hier wacht ik het verder maar af.. Had ook al op de 14e gehoopt 😜 Inderdaad een leuke datum! We zullen zien of het iemand lukt.
Jeetje Bean wat vervelend zeg! Echt heel Vemoeiend lijkt me,..... Kop op nog even volhouden meis! Het komt echt goed. Jij ook al zo goed bezig met je cupcakes, morgen ga ik ook echt even actie ondernemen Goed geregeld met je man! Raar eigenlijk he dat ze maar recht hebben op twee dagen,......
Even een korte update, zal later nog uitgebreider reageren. Vanmiddag bij de vk geweest, maar moet nog een volle week wachten voor ze gaan strippen. Als woensdag de kleine er nog niet uit zichzelf is wordt ik gestript. Mocht dat niet helpen dan wordt ik de vrijdag erna overgedragen aan de gyneacoloog. Baal nu een beetje, had gehoopt dat er iets zou gebeuren. Maar zal me er bij neer moeten leggen. Hopelijk komt de kleine snel uit zichzelf. Zou al blij zijn als het in elk geval wat begint te rommelen. We wachten het af.... On the upside: nu heb ik meer tijd om m'n huis netjes en schoon te maken
@bean: balen dat je je weer zo rot voelt! Hopen dat het nu eindelijk eens echt door gaat zetten. Dat pijnlijke branderige gevoel in mn bekken heb ik nu ook een beetje. Gisteren vooral nadat ik teveel gelopen had. @poohbear: wat een tegenvaller dat ze pas over een week gaan strippen! Volgens mij doen veel VK's het al wel na de 40 weken. Nu maar hopen dat de beeb zich gewoon eerder aandient! @verlof: weet niet of ik het al eerder had gezegd, maar mijn man heeft heel luxe 2 weken vaderschapsverlof! Dat hebben ze een paar jaar terug ingevoerd, alle mannen zijn dus 2 weken vrij na de geboorte van hun kleintje. Wel heel fijn! Zo houdt hij dus zijn verlofdagen voor de rest van het jaar. Bij mijn vorige zwangerschappen had hij bij de oudste ook het plan om 2 dagen vrij te nemen en dan pas weer vrij als de kraamzorg weg was. Maar na de eerste werkdag heeft hij meteen weer vrij genomen omdat hij zowat omviel van de slaap. Bij de 2e heeft hij 2 weken vrij genomen geloof ik.
Pooh hier strippe ze ook niet voor 40 weken hoor. Ze zeggen dat t ook ongewenste harde buiken zonder effect kan opwekken. Verlof hier neemt mn vriend 3 weken op vanaf de geboorte. Lkr wennen met zn viertjes dan. Bij de eerste deden we het ook zo. K vind dat mannen nu vijf dagen (waarvan 3 onbetaald ) krijgen wel goed. K weet alleen niet of t al is ingegaan.
Hoi ik wou jullie ff laten weten dat ik om 15:36 bevallen ben van een prachtige dochter cinja ze weegt 2680 gram
@cinderella: hoe is het nu met je meisje? Zijn jullie de avond en nacht goed doorgekomen? Hopelijk voelt ze zich snel wat beter. Doe je rustig aan met het kraambezoek? Die kleine laat zich nog wel even bewonderen hoor en jullie hebben ook je rust nodig. Zo lang het leuk is is het goed. @suus83: fijn dat je moeder komt helpen. Zo krijg je natuurlijk meer gedaan. Winters weer zit ik ook niet bepaald op te wachten. Hopelijk valt het een beetje mee, met name de gladheid lijkt me hoogzwanger of met een kleintje doodeng. Daarbij ben ik allergisch voor temperatuursverschillen en heb daar met echte kou veel last van. @firsttimer: slagroomsoesjes is ook een goede. Heb dat alleen nog maar 1 keer zelf gemaakt en was geen succes . Van de winkel kan natuurlijk wel. @cupcakes: ja, zelfgemaakt is veel lekkerder, maar moet even zien of ik daar de tijd en energie nog voor heb . Muisjes zou ik er dan idd pas kort van te voren op doen, na het ontdooien. Dat lijkt me lekkerder. Op het werk en dat van m'n man krijgen ze waarschijnlijk wel gewoon beschuit, anders moet ik veels te veel bakken vrees ik. @elfje22: fijn dat je man thuis is, dat geeft je rust. En wat betreft die oudste twee: misschien kan je ze binnenkort een keer extra verwennen met iets? Gewoon iets kleins, maar dat ze even iets van mama (en de baby) krijgen, zodat jij je minder schuldig voelt. Het zweten is denk ik idd hormonaal, hoop het tenminste. Maar komt denk ik ook deels door zo'n zeiltje in bed. Dat vocht kan natuurlijk nergens heen, bah. @bean: jammer dat het maar niet door zet. Kan me ook wel voorstellen dat je nu wel klaar bent met dat gerommel. Goed bezig met de cupcakes! @verlof man: manlief is hier 1 jan met een nieuwe baan gestart (zelfde bedrijf, ander subbedrijf, lokatie en functie), dus was wel dubbelspannend. Met de bevalling zal hij de 2 wettelijke dagen nemen en nade kraamweek neemt hij er nog 3 op, dat is extra bij het bedrijf geregeld. En dan kijken we even wat we nodig en handig vinden. Om nu meteen 2 weken vrij te nemen is met z'n nieuwe baan niet heel handig en denk ik ook niet nodig. Waarschijnlijk neemt hij in het voorjaar wat dagen op. @slapen: yay! Ben helemaal blij, heb vannacht 5,5 uur geslapen en ben maar 1 keer een paar minuutjes wakker geweest. Wel hoop ik van,iddag nog even te gaan slapen, normaal gesproken functioneer ik niet op structureel minder dan 8 uur per nacht. @strippen: baalde gister wel flink. Ook omdat ik echt nog een volle week moet wachten. Maandag strippen was al beter geweest, maar dat was helaas ook geen optie. Nu hopen dat kleintje uit zichzelf snel komt. Manlief is er nu ook wel aan toe geloof ik. Maar goed, na een nachtje goed (relatief goed) slapen kan ik het iets beter accepteren merk ik.
Gefeliciteerd!!!! Geniet van jullie wondertje hoop dat het allemaal goed en vlot is verlopen. @poohbear, vervelend dat je nog zo lang moet wachten voor ze willen strippen. Het is misschien 'maar' een week maar dat duurt nu wel heel erg lang als je wacht op je kleintje,......Hoop dat de kleine zich voor die tijd uit zichzelf zal melden! Hier ook best goed geslapen vannacht, joepie! Haha
Nedjla gefeliciteerd met jullie meisje Pooh oh.das vervelend zon allergie! !! Maar idd hoogzwanger en gladheid zitten we nie op te wachten. Joh bij n nieuwe baan is t idd. Nie verstandig