Hallo Ik ben dobbermama1986 heb 12.5 een relatie met mijn mannetje. Wij weten sinds kort dat we zwanger zijn. Wij zijn niet op een natuurlijke manier zwanger geraakt maar via IVF-ICSI. Zelf ben ik nu nog maar 4 weken zwanger van ons eerste kindje.
En hier nog een keer van harte gefeliciteerd meis. Ben blij voor je dat je toppertje is blijven plakken. Op naar de 12 wkn.
Nogmaals van harte gefeliciteerd!! Ik ben nu zwanger van de tweede middels ICSI Vanmorgen zijn de van moeders voor moeders langs geweest en vanaf donderdag doe ik mee tot 18 april. Wel spannend nu de eerste zwangerschapstest gedaan. Ik wist dat ik zwanger was door bloedprikken. Vanmiddag hebben we de tweede echo. Spannend..
Zwangervan2de haha nou dan moet je je naam wel gaan aanpassen als je zwanger bent van de 4de. Wat leuk een groot gezin in zou er ook graag 3 mogen krijgen gefeliciteerd met je zwangerschap Jane dank je wel meis. Jij bent al bijna bij je 12 weken haha gaat snel zeg! En veel last van zwangerschapsklachten? Ik denk start een eigen groepje opnieuw met de zwangere. Wil nie zeggen dat ik bij die andere niks meer zeg maar merkte dat ik nie opelijk over me zwangerschap wilde praten daar. Romie ben benieuwd naar je echo! Ik ga (als ik da kan) ook mee doen met moeders voor moeders. Vooral omdat ik nu zelf ivf heb gehad vindt ik da het minste wat ik moet doen.
Bleh ik had me net toch een vlaag van misselijkheid ik denk spuug alles uit. Moet zeggen dat het me aardig overviel. Heb vandaag me datum vooruit kunnen zetten jeej 3 dagen dichter naar week 5 haha
Hallo meiden. Ik heb gisteren een test gedaan en mag me bij deze groep aansluiten. Ik ben 32 jaar en heb al bijna 15 jaar een relatie. Ik heb 1 zoontje van 3 jaar.
Ja bijna 12 wkn de magische grens... Als ik uitga van de echo van maandag ben ik vandaag 12 wkn ben daar 3 dgn vooruot gezet. Klachten zijn sinds deze week minder aan t worden gelukkig.. Hoe is t met jullie lieverds?
@jane wow de magische 12 weken al bijna bereikt wat fijn is dat zeg. @dobbermama hier is de misselijkheid ook begonnen sinds week 7 ben nu alweer 8 weken. Tjee wat gaat het snel. Morgen komen ze de kratten brengen met de flessen voor moeders voor moeders. Ik heb al als tip meegekregen om de flessen even buiten te zetten met de doppen eraf voor de lucht. Er zit een stofje bij wat de urine goed houd en wat niet fijn is als je misselijk bent. Gister samen met ons gezinnetje naar de nieuwe aanwinst wezen kijken. Nu hebben we zelf ook het hartje zien kloppen. Je zag een wormpje van iets Meersman 1 cm en een vruchtzakje. Nu over 3 weken een echo en afspraak met de gyn. @jane heb jij al contact opgenomen met de verloskundige? Als het goed is mag ik daar straks ook gewoon weer naar toe. Ik wilde er eigenlijk alvast heen bellen. Anders kan dat pas over drie weken. Vind ik wel laat..
Romie, ja ik heb al contact gehad met vk. Met 8 wkn laatste controle voorlopig gehad bij de gyn (eind van de zwangerschap weer controle door gyn ivm medische indicatie). Ik heb afgelopen maandag mijn termijn echo gehad bij de vk, en eerste controle vk heb ik 6 maart.
Oké dank je jane. Ik ga morgen meteen bellen ze hebben nu geen spreekuur helaas meer.. Ik hoop dat ik snel terecht kan ben morgen alweer 8 weken..
mamaorgullosa gefeliciteerd met je positieve test leuk dat je hier mee komt schrijven jane hier gaat het vandaag wel goed. ben naar me oma en opa geweest om het te vertellen haha ze geloofde mij in eerste instantie niet. kwa klachten gaat het vandaag ook wel goed romie wat leuk zeg dat je het hartje hebt zien kloppen. ik heb 5 maart ben dan 6 weken en 3 dagen ofzo dus hoop dat ze in ieder geval wel het hartje kunnen zien kloppen. ga dan in het ziekenhuis ook vragen of ik me volgende afspraken dan bij een eigen verloskundige mag gaan doen. Weet wel al dat de 20 weken echo ook in het ziekenhuis is, die is schijnbaar uitgebreider dan een normale 20 weken echo ivm ivf
Iedereen gefeliciteerd hier. Hier ook iemand uit de MMM maar gelukkig is mij IVF bespaard gebleven. Mijn 7e IUI is door het ziekenhuis afgebroken maar ben toch zwanger geraakt. Wel als de dood dat ik een mk kan krijgen maar ik probeer er maar niet aan te denken. Trouwens ik kan het nog steeds niet geloven eigenlijk dat ik zwanger ben.
Klaproos gefeliciteerd en welkom. Nou jij hebt het ziekenhuis een poepie laten ruiken is het nie haha. Wat denk jij afbreken ik zal jullie hebben. Ik snap de angst voor een mk heel goed. Van de andere kant denk ik wel dat je lekker moet gaan genieten. Om nou de hele tijd stil te staan bij een eventuele mk lijkt me heel vermoeiend ook. Je bent lekker zwanger geniet ervan. Als het niet goed is geeft je lichaam da wel aan
Dobbermama daar komt het wel op neer Ik wilde helemaal niet dat die poging afgebroken werd. Loop nu in een ander ziekenhuis. Je hebt gelijk,erover nadenken heeft geen zin en ik ben nu al misselijk dus het zit wel goed denk ik. Haha ik lees dat jij ook al aardig misselijk bent! Ik dacht altijd dat dat een fabeltje was. Romie ook dank je wel! Jane,jou gun ik natuurlijk het allerbeste en ik ben heel blij dat je bijna aan de 12 weken zit!
Hi, ik ben Ruitentien, 30 jaar en wij zijn al een aantal jaren bezig om zwanger te worden. In een andere topic heb ik een aantal van jullie al leren kennen tijdens het IVF traject. Wij hebben 6x IUI gehad, en nu na de 1e IVF poging zijn we zwanger!! Ik kan er niks aan doen, maar loop de hele dag met een big smile op mijn gezicht! Het is allemaal nog heel pril, 4 weken en 2 dagen. Morgen mag ik ziekenhuis bellen voor een eerste echo. Heb er nu al zin in, maar ook wel weer spannend. Gisteren hebben wij het mijn ouders en zusjes verteld. Mijn moeder was helemaal ontroerd. Had het nog niet verwacht omdat ik morgen pas mocht testen. Iedereen helemaal blij Vanavond vertellen het mijn schoonouders, schoonzus en zwager. Mooie momenten zijn dat! Hier bij elk toiletbezoek en krampje nog wel wat zenuwachtig, maar aan de andere kant al wel zo blij dat ik uberhaupt zwanger kan worden. Banner durf ik nog niet te maken, omdat officiele testdatum pas morgen is. Als ik morgen gebeld heb voor 1e echo, dan maak ik er een. Iedereen hier gefeliciteerd! Dat we maar mooie blakende baby's mogen krijgen.
Ahh klaproos wat lief dank je wel. Meiden ik heb wel even meegelezen maar ff een niet zo'n fijne dag vandaag... Gister gehoord dat er een "bekende" van mij dan toch eindelijk geraakt is door een trein. Klinkt even raar dat ik het zo breng, maar die persoon "springt" al jaren voor de trein terwijl dit persoon dondersgoed weet dat het de stoptrein is. Heb dit persoon al meerdere malen uit het spoor getrokken nou noem maar op. Zorgt toch iedere keer voor schrik bij machinisten en hc's tot men ziet dat die persoon er weer voor staat. Die persoon wil namelijk niet dood, is een aandachtsschreeuw. Ja dat is 100% zeker, die persoon weet nog meer van treinen af dan personeel zelf..onder welke nummers ze rijden en waar en wanneer ze stoppen om welk tijdstip. Doet alles voor aandacht, trekt zelfs hechtingen eruit en nog veel meer. Dit keer heeft de persoon het verkeerd ingeschat en heeft een intercity deze persoon geraakt met de zijkant. Hij/zij heeft het overleeft maar het is heel dubbel, misschien was het wel beter als het nu klaar was. Tuurlijk wens je het niemand maar deze persoon zal nooit beter worden, voor de familie ook heftig om iedere keer weer je familielid op te mogen halen bij het klpd. Blegh heftig. Machinist heeft er geen trauma aan over gehouden gelukkig, deze collega was vandaag alweer aan het werk. Pff zoiets raakt je toch...
klaproos hahaha ik hoopte dat die misselijkheid een fabeltje was als ik mijn collega's vertel die weten dat ik zwanger ben welke klachten ik heb kijken ze me heel raar aan. krijg ook elke keer het antwoord weet je dat zeker want je bent nog maar zo kort zwanger.... denk ik ja weet toch zeker wel wat mijn lichaam doet. Ruitentien nou dat het dan maar snel morgen is want ook jij bent gewoon zwanger maar snap dat je wilt wachten tot je officiele datum. gefeliciteerd meis en lekker genieten Leuk dat je ook hier lekker komt kletsen over het zwanger zijn Jane bleh nou dan mag je wel een rot dag hebben. en snap wel dat je zegt van misschien had het beter raak kunnen zijn als is het maar voor die persoon zelf dat die eindelijk rust krijgt. Bij mijn moeder in de straat is 1 vrouw al 3 keer van de derde verdieping naar beneden gesprongen..... is toch erg ben zelf maatschappelijk werkster (helaas niet werkzaam) dus raakt me altijd als ik dit soort verhalen tegen kom. er zijn zoveel mogelijkheden maar door bezuinigingen en mensen die hun werk niet naar behoren doen (vergeet de kromme regels niet) gebeuren dit soort dingen te vaak. @hier nou hoe onzeker kan je zijn vandaag nog maar een test gedaan omdat ik zo aan het twijfelen was. natuurlijk was die heel duidelijk en heel snel al. pff zo lang bezig geweest voor een kindje haha naja gelukkig gaat het nog allemaal kei goed
Ruitentien,wow dat je het al durft te vertellen! Ik heb het alleen tegen mijn ouders en man verteld en voor de rest wacht ik tot de 1e echo op 11 maart. Wel supergaaf dat je met de IVF zwanger bent geworden! Ik hoop op een mooie banner voor je Jane,wat een vreselijk verhaal Wat erg dat ze hem/haar niet kunnen helpen met dit. Dat er geen therapie of wat dan ook voor was. Ik hoop dat hij of zij er met geen ernstige verwondingen vanaf komt en dat er echt hulp komt zodat hij/zij een normaal leven kan lijden. Ik weet niet hoe erg het letsel is maar als ik het zo lees is het eigenlijk hopeloos. Wat een leven,vind het heel erg voor die persoon. dobbermama,ik dacht dat dat misselijkheidsgedoe pas begon met een week of 8. Ik heb het trouwens alleen overdag als ik te weinig eet maar ik heb juist geen honger. Ach ja,moet toch afvallen haha. Trouwens toen ik de 1e test gedaan had gisteren geloofde ik het ook niet en ben huilend naar moeders gefietst en samen hebben we toch een test nog gedaan. Stonden we als twee idioten te huilen