nog 5 weken.....wie gaat er mee aftellen?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Moesje78, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Oh wat spannend Linka! Heel veel succes en laat het weten als het geboren is!

2. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Zwangeren:

Geaaaaaatje - 1e kindje - 17 augustus - JONGEN
    Linka76 - 2e kindje - 25 augustus - MEISJE
    Kims - ? kindje - 30 augustus
    Roosje'69 - 2e kindje - 2 september - MEISJE (1e = jongen)
    Rainbow1984 - 1e kindje - 15 september - JONGEN
    Lindada - 1e kindje - 17 september - MEISJE
    Moesje78 - 2e kindje - 18 september
    Suikerboon - 1e kindje - 18 september - JONGEN
    Maartje78 - 1e kindje - 20 september
    Devilschase - 1e kindje - 23 september
    Roshi - 1e kindje - 25 september
    Jacobien - 3e kindje - 26 september - MEISJE (na 2 jongens)
    Kuzzkim - 1e kindje - 27 september
    steffie1980 - 4e kindje - 8 okt (vervroegd naar laatste week sept geen duidelijke datum)

Totaal: 14 zwangeren!
    4 meisjes
    3 jongens

Afspraken:

Geaaaaaatje: 27 augustus VK
    Suikerboon : 28 augustus VK
    Roosje'69 : 28 augustus VK
    Lindada: 3 september VK + inwendig onderzoek

3. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Gezellig, zeg, je kijkt even niet enne......hupakee, een hele stoot berichten.

Geaatje, je klinkt hartstikke sterk, meid. Ja, het is bij mij ook bijna zo ver. Ik denk soms dat het komend weekend kan komen, maar dat is meer een hersenspinsel dan misschien wel realiteit. Donderdag weer naar de VK hier en ja, ik vind dat ook altijd erg fijn. Kijk er ook echt naar uit om weer te gaan. Even kletsen, ja. Dus zeker herkenbaar.

Moesje...haha, driftbuien....waar halen ze dat vandaan he? Ik vraag me soms wel af. Zijn het frustraties op die leeftijd van het wel willen, maar nog niet helemaal begrijpen en kunnen? Ik vraag wel regelmatig 'Wat is er nu?' en 'Wat wil je nu?' En dat helpt enigszins, maar uitleggen dat lukt natuurlijk nog niet. Misschien is dat ook wel frustrerend voor ze, maar vooral ook die ontluikende persoontjes....Ach, ja, ze zullen het nog nodig hebben straks....Ik herken veel in hem van mezelf ook grillig geweest...en, soms nog...;0) Heerlijk he, om ze dan weer te zien na zo'n dag. Ik kijk nu vaak om de hoek van de voordeur en dan zit hij nog in het voorzitje. Hij weet dat en kijkt me dan altijd breedlachend aan. Zo'n mooi moment van de dag, vind ik altijd....daarna begint het puberen weer, hoor. Maar dat teken van genegenheid vind ik zoveel waard, al is het maar weer zo'n moment van de velen....

Suikerboon, hopelijk geen vervelend nieuws voor jou, maarja, ze kunnen tegenwoordig bijna overal wel wat aan doen, hoor.

Steffie1980, probeer te relaxen, meid....je klinkt veel ste druk. Ik moet echt niet teveel willen op een dag. Dan betaal ik 's avonds de prijs en ik weet nu, ieder moment kan het beginnen en dan is het enige dat me als basis helpt; uitgerust zijn en nog es en nog es.....

Ben bezig met Ikea ladekastjes (van die kleine) in mekaar aan het zetten. Pffff. Wat een gedoe zeg en dan met zo'n toeter voor je neus een beetje op de grond zitten. Ze is het met dat getimmer ook niet altijd eens daarbinnen....Blij als dat in elkaar zit.

Bij ons wordt het lijstje pre-bevallingsklussen ook steeds korter. Gelukkig maar...

Nou, tot later he...En tof bericht over dat chocola...Tis ook zo lekker, kennen jullie die koekjes van bijna teveel chocolade voor een koekje....? Die zijn om te .....kan ik erg aanraden...

4. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Ik heb via internet zo'n geboortesticker besteld vandaag. Ik heb een hele tijd zitten twijfelen omdat ze zo duur zijn, maar het is toch wel heel leuk. Wij hebben de baby (als voorbeeld met de naam Max), alleen dan in het fel roze.
    www.geboortesticker.nl

5. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    He Roosje! Haha, Ikea is zo wie zo altijd leuk in elkaar zetten... Wist je dat de Nederlandse kinderen op nr. 2 van de wereld staan als het op begrijpend lezen aankomt? Op nr. 1 staan de Zweden... rara hoe dat komt! :D :p

6. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Vannacht trouwens echt slecht geslapen. Ik had steeds last van harde buiken en ongi-krampen. Op een gegeven moment voelde ik zelfs wat lopen beneden! Maar toen ik op mijn hand deed blazen kwam er niets uit, dus het was waarschijnlijk gewoon afscheiding. Ik heb nu af en toe nog wat krampen, maar niet zo erg meer. Het zal wel gewoon 'oefenen' zijn geweest. Ik denk dat de daadwerkelijke bevalling nog wel een paar weekjes op zich laat wachten.

7. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Ik heb trouwens niets gehoord over een echo om te kijken hoe je kindje ligt. Is dat standaard, of alleen als er twijfel is?

8. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    volgens mij is zo'n liggingsecho toch alleen bij stuit, of bij twijfel?
    Ik moet morgen weer naar de vk, ook om even te kijken of de kleine nog goed ligt en dan weer afspraak bij de gyn volgens mij voor een liggingsecho, voor de zekerheid na de draaipoging?
    Ik moet trouwens bij de weeën al vrij snel even langs het ziekenhuis voor een antibiotica spuit, omdat ik in mijn zwangerschap een nierbekkenontsteking heb gehad en de waarden van de kweek mijn urine boven een bepaald getal zat, en dan na 4 uur nogeens. Anders is er kans dat de kleine die bacterie ook krijgt. Lukt het niet 2 x in 4 uur dan moet de kleine meteen al een antibioticaspuit hebben dus dat willen we natuurlijk voorkomen! Wel balen, hoe het precies gaat dan weet ik niet zullen we morgen wel horen!

9. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Hmm Maartje, dat is inderdaad minder leuk. :( Ik hoop wel dat de kleine nog steeds goed ligt!

10. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Lindada, Ikea....grrrr...of tja, wij hebben veel van Ikea, omdat het zo handig is en ook leuk...maar af en toe...

Ik heb bij de eerste een liggingsecho gehad, als ze twijfelen doen ze dat. Was erg leuk, was niets aan de hand. Bij deze is het goed blijkbaar. Ik heb na 20 weken geen echo meer gehad.

Maartje, hoop dat je kleintje nog steeds goed ligt en nu ook echt begrepen heeft waar de uitgang zit...;0)en dat geboren worden echt het beste eerst met het hoofdje gaat en hoop voor je dat die bacterie binnen de perken is gebleven. Sterkte. Laat 't ff weten.

Ja, leuk, he die harde buiken en ongi krampgevoelens. Je weet nooit waar je aan toe bent. Ik moet zeggen, dat ookal is dit de tweede ik soms ook denk, lekker onsmakelijk detail, maar wat komt 'er veel uit' van daar beneden. Het is nogal actief za'k maar zeggen. Breken van vliezen is toch echt wel een warmwaterkraantjesgevoel met bij mij een knakje.....Gelukkig had ik net daarvoor besloten om zo'n enorme kraaminleglap te gebruiken. Scheelt een hoop.

We hebben ook een vuilniszak stand by in de auto....want zo'n natte stoel is ook niks...Tja, je moet er allemaal aan denken, scheelt een hoop opgeruim.

11. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    ff voor de duidelijkheid, die ervaring met 'breken van de vliezen' was bij mijn eerste, he, nu nog niet...' t zal vast weer anders zijn allemaal...

12. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Vuilniszak in de auto is wel een idee. Ik heb gehoord dat je de geur van vruchtwater en NOOIT meer uitkrijgt. En een autostoel is zo moeilijk wassen...

13. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Hebben jullie ook dat je alleen maar aan de naderende bevalling kan denken? Het lijkt wel of dat de rest van de wereld zich op de achtergrond begeeft. Ik kan ook alleen maar praten over zwangerschap en babies. Vast erg irritant voor andere mensen die daar niet mee bezig zijn (kan ik me zo voorstellen).

14. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Vandaag naar verlosk geweest. Beeb is al helemaal ingedaald en ligt met haar koppie vast. Toch krijg ik volgende week nog een liggingsecho. Dat is hier standaard omdat de verlosk. er toch nog wel eens naast zitten.

Linka, veel sterkte! Hoop snel iets van je te horen.

15. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Wel raar dat het overal anders gaat. Je zou denken dat het niet zo is. Bij de ene krijg je al een echo bij 6 weken, bij de ander niet eerder dan bij 12 weken (Ik kreeg er 1 bij 8 weken ivm de vorige mk, maar anders had ik het ook niet eerder dan bij 12 weken gehad). En dan krijg je bij de ene weer standaard een inwendig onderzoek, en bij de ander niet. Hetzelfde met een liggingsecho. Nu hoor ik bij een ander topic dat sommige al voor de 40 weken gestript worden, terwijl het hier pas na 41 weken gebeurd. Blijf het raar vinden die verschillen. Ik snap af en toe die zorgverzekeraars wel dat ze over bepaalde dingen moeilijk doen.

16. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ja, dat heb ik ook! Maar ik lijk ook automatisch de mensen op te zoeken die dat leuk vinden om erover te praten (meestal andere jonge mama's).

17. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Hoi allemaal,

Heb even meegelezen en wil ook wel mee af tellen.
    Ben 24 september uitgerekend van mijn tweede zoontje.
    Ik probeer het hier bij te houden met lezen maar ik heb ernstige BI en weet niet hoelang ik nog mobiel ben :rolleyes:

Volgens mijn VK (en ook toevallig mijn schoonzus) wordt sinds dit jaar aan iedereen een liggings/groei echo vergoed bij 36 weken.

18. Iwish

Iwish Niet meer actief

Hier nog ongeveer 3 weken tot de uitgerekende datum. Ik vind het wel spannend worden nu hoor...

Geniet lekker van jullie verlof meiden!

Liefs,
    Iwish

19. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    Linka succes! spannend hoor, we lezen je berichtje wel weer wanneer je eraan toekomt.

morgen heb ik een afspraak bij de VK, bevallingsgesprek. dan zet ik weer een berichtje neer hoe t is gegaan...

fijne avond girls!

20. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Goedemorgen meiden,

Gisteravond naar de verloskundige geweest, belinstructies gekregen.
    Wel weer spannend. Alleen nu is mijn favo verloskundige (die mijn eerste bevalling ook heeft gedaan) de komende 4 weken op vakantie. Dus waarschijnlijk is zij niet bij mijn bevalling...jammer.
    Met mij en de beeb is alles goed, gelukkig.

Deel Deze Pagina