GEAAAATJE: HARTELIJK GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON! Leuke originele naam! Verder hier rustig, baal af en toe gigantisch van alles buik zit in de weg, wil nog zoveel maar baal ervan dat ik het niet kan of dat ik als het wel lukt er dan een dag echt last van heb pfff, vandaag wel een goede dag gehad veel gedaan, hopelijk weer niet teveel, maar dat zal ik morgen dan wel weer merken! jacobien: laat nog even weten dinsdag of ze kunnen zien hoe het met de baarmoedermond is enzo, heb woensdag liggingsecho! Veel succes weer meiden!
Geaaaaaatje gefeliciteerd! echt super geniet ervan hoor Hier gaat het redelijk heb vreselijke harde buiken en kan s nachts niet meer slapen. vanmorgen dan ook om kwart over vijf alweer beneden wat een ramp bah de twee oudste vandaag voor het eerst naar school maar in tegenstelling tot wat ik dacht vloog de dag voorbij 4 sept voor het eerst na 2 maanden (Jaj echt vind het ook schandalig) weer een controle bij de gyne dus ben erg benieuwd voel me niet helemaal gerust alleen al omdat er zo lang tussen zit maar mocht niet eerder komen bij vervanging (mijn eige was op vakantie tot vandaag :S )
Geaaatje: gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. En wat een stoere naam! Ik wens je een heerlijke kraamtijd toe. Knuffel voor jou en je kleine man. Vandaag volledig toegegeven aan mijn nesteldrang. En omdat mijn buik weer redelijk rustig is, heb ik mij lekker laten gaan. Wassen, strijken, opruimen, 2x fotoboek gemaakt (super makkelijk tegenwoordig. De software deelt zelf de foto's in en dat ziet er super leuk uit). Morgen ga ik weer verder met schoonmaken: heerlijk! Oh ja, vandaag is nog een stuk van mijn kies afgebroken. Dus ook nog ff naar de tandarts geweest. Woesndag wordt de kies verder gemaakt. Gelukkig is het nu gebeurt en niet vlak na de bevalling. En.... morgenochtend de liggingsecho. Ben benieuwd naar de beeb. Ik weet zeker dat de beeb met het koppie naar beneden ligt, maar het is leuk om de kleine weer een keertje te zien. Nou meiden, ik wens jullie allemaal een goede nachtrust toe (al ga ik voor mijzelf ervanuit dat het weer veel beneden zitten is). tot morgen, Jacobien
Geaaaaaatje, proficiat met je zoontje meid! Hier heb ik constant last van harde buiken, mijn blaas staat op springen, en ben nog altijd even lui als vorige week.
Hello dames! Hier alles rustig, nu over 20 minuten 37 weken! hele geruststelling toc weer, vanaf nu mag de beeb zich aandienen! Dinsdag de 26e een liggingsecho gehad, beebje lag al helemaal ingedaald, maar dat wisten we allang, zon echo is hier standaard. Alles was goed en ze schatte de beeb op zon 3000 gram. gewoon netjes dus! Vandaag weer veel schoongemaakt, was gedaan, etc etc, vanaf nu kan het elk moment komen en dan wil ik absoluut niet het risico nemen dat mn huis 1 grote puinzooi is op het moment van.. Woensdag met 37+1 weer naar de VK!
Geaaatje! Wat een geweldig nieuws, meid! Van harte en heel veel genieten van Haitze! Wat een flinkerd, joh, 4710 gram. Vandaar dat je hem er bijna niet zelf uitkreeg. Bij mij was mijn kindje destijds ook 4220 gram en met vacuum geboren...dat is wel ff slikken, he, maar je hebt het hem gelapt, joh! En nu genieten! Hoop dat je snel hersteld van de bevalling. Ik ben precies vandaag uitgerekend en ik merk toch dat de spanning me gaat overmannen. Ik heb volgende week donderdag een stripafspraak staan bij de vk. Vanmorgen controle gehad en mijn baby was nog niet ingedaald. Ze heeft geen haast, maar ja, je weet het nooit. Ik zie wel op tegen het strippen en heb de afspraak zo lang mogelijk uitgesteld. Ze konden nl. al op maandag a.s. beginnen, maar dat trek ik nog niet. Ik heb mezelf voorgenomen om niet gespannen te raken door de uitgerekende datum, maar wordt het toch nu gaandeweg. Over het algemeen ben ik nog positief, hoor, maar soms slaat de twijfel even toe....is alles wel goed met dit kindje....komt het in orde....en dan durf ik ineens geen kleertjes meer te kopen. Idioot gewoon. Dus, tja, voor mij vanaf vandaag in toenemende mate spannende dagen...... Veel plezier met Haitze meid! Leuke naam trouwens en fijn dat je nog mee blijft schrijven. Vond je de bevalling nu achteraf mee- of tegenvallen? Nou, succes met het ritme vinden en hoop dat je net zoveel mag genieten van je kraamtijd als ik destijds met mijn eerste heb gedaan. Verder aan alle overige meiden, succes weer en hoop weer es wat van deze en gene te lezen hier. Groetjesssss!
Devilschase, Goed nieuws allemaal bij jou...gaat lekker dus...fijn van die echo. Altijd heerlijk zo'n stukje extra bevestiging.....
EINDELIJK GEAAAAAATJE, geweldig nieuws! Geniet van je zoon en van je kraamtijd meid! @roosje....spannend meid, voor jou schiet het ook echt op. Nou, hier begint de verveling een beetje toe te slaan. Alles is af, er ligt geen 1 stuk vuile was, huis is schoon alles is opgeruimd en ik ben onderhand ook wel uitgeshopt..... Van de week maar koffiedrinken bij vriendinnen.....
Tja, Moesje, rare dagen/weken. Ik schreef al nu ik de magic date passeer vandaag dat bij mij toch wel een ander gevoel toeslaat....Ik kan het goed hanteren, hoor, maar jeetje, wat leef je toch toe naar die 40 weken. Maargoed, nog niet rijp is nog niet rijp. We wachten verder af. Ik heb in week 37 idd ook lekker geluncht in de stad met een vriend. Supergezellig. Deed me erg goed. Blijf lekker dingen doen. Morgen ga ik ook met iemand samen en mijn zoontje naar een speeltuin in de ochtend. Kan ik zelf een beetje sit back en relax doen, terwijl hij mijn zoontje een beetje begeleid. Dat is luxe en ben blij dat het kan, want ik kan er niet meer achteraan rennen. Hou hem gewoon niet meer bij....oef.....
Hé, ik had een bericht geschreven maar die is weg. Nou ja! Schrijf vanmiddag wel weer opnieuw, zo eerst zoonlief van school halen.
INBRAAK @lindada, wil je even succes wensen met de laatste loodjes! zet m op! andere meiden ook succes! knuf rensie UITBRAAK
Liggingsecho was prima. Kindje ligt keurig met haar koppie naar beneden en ook al ingedaald. Ze weegt ong. 3000 graam. Er was wel wat weinig vruchtwater. Dit kan er op duiden dat het kindje het moeilijk heeft. Maar omdat er bij mijn vorige 2 zwangerschappen ook weining vruchtwater was en de placenta goed werkt, hebben we afgesproken dat ik bel als het kindje minder beweegt. Dan wordt verder onderzoek uitgevoerd. Maar ik verwacht niet dat dat nodig zal zijn. OMdat beeb al ingedaald is, is de baarmoedermond moeilijk op de echo te krijgen. Wel kon ze zien dat de baarmoedermond nog niet verstreken is en dat daarmee de bevalling nog niet begonnen is. Maar goed, zij gaf een garantie tot aan de deur, hi, hi. Ik heb sinds vandaag trouwens veel last van mijn borsten. Een beetje zo'n stekend gevoel. Herkennen jullie dat? Roosje: het is toch een magische grens, hé die 40 weken. Met hoeveel weken ben je vorige keer bevallen? Ik beide keren met 40 weken en een aantal dagen, dus daar ga ik nu ook vanuit. Al kan dit dametje natuurlijk ook wel wat eerder komen. Maar goed, na 40 weken ontstaat toch een beetje de onrust: wanneer, wanneer, wanneer? Moesje: ik heb wel eens gelezen dat verveling goed is voor de voorbereiding van lichaam en geest op de bevalling. Als je te druk bent, ben je er nog niet aan toe. Ik weet niet of dat zo is, maar het is misschien een beetje een troost om de dagen door te komen.
Hallo meiden, @jacobien...daar zit wat in, eerst moet je lichaam tot rust komen om te bevalllen. Dan heb ik goede hoop dat het niet al te lang meer zal duren. Mijn man roept echt al maanden dat de beeb 4 sept komt..... Last van mijn borsten heb ik ook. En met name last van mijn tepels...nog meer vrouwen? @devilschase, ook hier in huis alles op orde. Alle kasten zijn opgeruimd en schoongemaakt. Wou dat ik altijd zo overdreven netjes was... Hier gaat het goed voor de rest. Mijn dochter knuffelt steeds mijn buik en geeft er kusjes op, heel lief.... Vanavond heb ik voor de laatste keer zwangerschapsgym.....
Hoi Jacobien, Mijn eerste kwam, schrik niet, met 42 weken en ca 5 dagen....bijna werd het inleiden, maar het kwam vanzelf goed op gang. Uiteindelijk zware bevalling. Met de baby en het vruchtwater e.d. was alles prima. Sterke bink was en is het. Dus de tweede gaat nu ook overtijd, maar hoe lang. Ik heb meer vertrouwen, maar je wordt toch gespannener idd na 40 weken. We zien het wel. Vruchtwater is nog goed. Vitaliteit van mijn kleintje vind ik ook nog prima en de hartslag die ze dan kort bij de vk luisteren klinkt kwa frequentie goed. Goede berichten bij jou. Ben benieuwd wat deze baby bij jou doet dan na het bloedverlies en na wat je zegt over het vruchtwater. Spannend afwachten dus. Moesje...was jouw eerste baby ook wat eerder dan, dat jullie verwachten dat het 4 september komt? Ik merk zelf nu ook aan Kaj dat hij steeds meer naar de buik trekt en het ook benoemt met 'baby', wat hij eerder altijd vertikte.... Nou, het gaat niet lang meer duren allemaal voor ons. Dat is een ding dat zeker is....
@ roosje...mijn dochter kwam met 38,3 weken, en dat is voor mij as zondag..... De verloskundige heeft mij gezegd dat als de eerste eerder kwam, en de tweede al op tijd is ingedaald, de kans groter is dat je met nummer twee ook de 40 weken niet haalt. Had ze misschien beter niet kunnen zeggen, want daar hou ik me nu een beetje aan vast natuurlijk
hallo dames, Ben ik weer! Ik heb mijn huis verkocht gisteren (zat bij de notaris) en moest nog wat andere dingen regelen, zoals laatste werk inleveren voor tentoonstelling, VK bezoek, ben naar de kapper geweest (mn haar verpest - dank u wel)... Maar ben er dus weer. Geaaaaaatje gefeliciteerd! Wat een flinke jongen! Geniet ervan! Ik heb misschien een hele stomme vraag aan jullie allemaal: ik wil heel graag BV geven, maar er komt - nu na 38 weken - helemaal geen melk of afscheiding uit mijn tepels, mijn tepels doen ook geen zeer, ik voel helemaal niks. Hoe kan ik straks dan BV geven? Hier blijft het rommelen, ongi krampen, maar niks zet door... ik merk wel dat de kleine steeds minder beweegt in de buik, af en toe hier en daar een por. Misschien omdat hij steeds minder ruimte heeft? Nou ja, ik ben het zat aan t worden, maar ben t nog niet spuugzat dus als hij wil blijven zitten, dan mag het van mij!
he Rainbow, ik kreeg met 26 weken last van vocht en afscheiding maar dat is nu ook al ruim 4 weken over. heb jij het in het begin wel gehad?
Ja he! Dat zou inderdaad wel lekker zijn haha! Hier is het ook allemaal opgeruimd en netjes maar ik wil het NOG netter. Wil niet dat de baby straks aandient en het een grote *****zooi is in huis!