nog 5 weken.....wie gaat er mee aftellen?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Moesje78, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    spannend hoor meiden de laatste loodjes, nog drie weekjes en dan is het voor mij ook zover.. ik heb veel last van voorweeen vooral in mijn onderrug en onderbuik

2. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Roosje heel veel succes meid!

Steffie dat van jou klinkt ook al goed!

3. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Hoi allemaal,

Dank voor jullie wensen, maar ik vrees loos alarm. Baal als een stekker. Mijn buik blijft gespannen aanvoelen, maar ik voel geen vruchtwater meer. Ik bedacht me dat ik zo'n test had waarmee je de aanwezigheid van vruchtwater kunt aantonen, kreeg van die strips bij mijn Doptone die ik destijds heb besteld (overigens erg fijn dat ding te hebben, zeker nu), maargoed, die test lijkt echt negatief, dus veel dunne afscheiding en of urine....nouja, ik vind het onbegrijpelijk, want vanmorgen was het wel errug veel, maargoed. De vk kwam langs en zei dat de baby nog niet totaal was ingedaald......we blijven voor nu dus nog even in de race en ik moet echt even resetten, want ik was er even van overtuigd dat ik ging bevallen....aarrgghhhh, wat BAAL ik ervan.... Straks belt ze nogmaals en zal ik vertellen wat ik tot nog toe voel en bespreken we het vervolg. Ik hoop dat ze alsnog willen proberen te strippen donderdag a.s. als er niets gebeurt tot die tijd..

Vervelend, he, die spanningen aan het eind. Het bouwt zich toch op, ookal neem je het je voor dat je niet gespannen wordt en het ook niet wilt....

Ik hou jullie op de hoogte mocht het alsnog gaan doorzetten, maar zowieso zal ik natuurlijk nog het verloop posten 't forum.

Sterkte voor iedereen weer!

4. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    @ Moesje, voor mn zwangerschap was ik blij als ik eens in de twee dagen kon poepen, nu is t indd ook 2x per dag, soms zelfs 3x :)

@Roosje, bij mij ook loos alarm. Ik heb tot 1 uur 's nachts beneden gezeten, kotsmisselijk en met harde buiken om de 5 minuten, diarree, ontzettende ongi krampen... Ik ben onder de douche gegaan, en erna mijn bed in gedoken. Ook 's nachts ongikrampen, toen ik in slaap viel heb ik die krampen verwerkt in mn dromen wat resulteerde in hele rare dromen haha. En vanochtend hield t op...

5. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    hier ook nog niks wat doorzet maar ook niet helemaal weg
    ben doodop zo een loom gevoel en sjacho wil met rust gelaten worden zelfs door de andere kids (snik zo ben ik helemaal niet)
    maar herken dat wel van de vorige keren het duurde toen ong 3 dagen voor het doorzette maar dat zegt helemaal niks nu natuurlijk (al hoop ik stiekem dat deze net als de andere drie ook een week te vroeg komt hihi )

6. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Hoi Rainbow,

Nouja, gedeelde smart is halve smart, zullen we dan maar zeggen, niet? Ik had vannacht ook kramp, maar totdat ik dacht dat ik dus vanmorgen dat water verloor, dacht ik gewoon dat het darmkrampen waren, want dat loopt bij mij op het moment ook prima...;0). Ik had ook zo'n kl*te droom. Over dat ik ging bevallen en dat ik op een ziekenhuisbed lag dat ze me overal naartoe reden en van een steiger af bijna het water in lieten kletteren en uiteindelijk een heel donker en vies hoekje in het ziekenhuis gaven met een matras dat ik zelf moest betrekken met hoeslaken en ik moest maar bellen als ik iemand nodig had. Vriend ver weg en ik kon hem op een of andere manier niet bellen......krokodilletranen heb ik gehuild in mijn droom en daarna na het ontwaken die vermeende vruchtwatertoestanden......vandaag is het een emotionele achtbaan voor me...

Gelukkig schijnt hier de zon nu. Mijn vriend vanmorgen erg chagrijnig en gespannen.....valse hoop tot nog toe. Rainbow, meid, het moet wat voor je zijn om er alleen door te moeten.

Hou je haaks, he! We doen het zo gek nog niet met z'n allen, want ik vind een kind krijgen niet niks en de weg naar de bevalling behoorlijk heftig en dan moet je daar nog doorheen ook.....

7. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Ja, Steffie, en dan die andere kids om je heen. Het valt niet mee. Ik mag niet mopperen, mijn bijna peuter gaat 3 dagen naar het kdv, maar morgen moet ik me zien te redden en zoals ik me nu voel......ik ga wel ergens buiten klooien, maar achter hem aanrennen lukt me niet meer en hou ze maar es binnen.....aarghh. Tot vorige week lukte het nog om mensen te charteren om me te helpen, maar morgen moet toch echt iedereen werken en sta ik er alleen voor....Zelfmedelijden....

Nouja, een beetje mag je dat wel hebben als je zo hoogzwanger bent, toch...? Tis toch wat dat het bij jou ook zo lang duurde tot het doorzette vanaf dat je dacht dat het zou komen. Zo worden je zenuwen toch behoorlijk op de proef gesteld. Ookal is het je eerste, tweede of meerdere kind...dat went volgens mij nooit.....

8. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

OH dat lijkt me pittig zeg, als je al zo'n kleintje hebt rondrennen en je zit er zo doorheen...heb medelijden hoor ;) Ik heb verder niets om handen en ik zit hier al als een dood vogeltje voor de pc. Een slechte nacht gehad, compleet met een chagarijnige bui van hier tot Tokyo. Ineens komt het besef dat madameke waarschijnlijk nog wel een weekje of 4 in mijn buik zit. Heel gezellig natuurlijk; maar die vervelende nachten, dag in dag uit in joggingbroek lopen en het vermoeid zijn komen toch wel een beetje mijn neus uit. Ik word echt jaloers als ik vrouwen voorbij zie lopen in hun mooiste kleren....ik zou zo graag iets nieuws willen kopen maarja ik pas het toch niet! Aan de ene kant ben ik natuurlijk hartstikke gelukkig met mijn zwangerschap, maar het wordt nu toch wel wat onhandig en soms ook irritant dat niks meer echt lukt zoals vanouds.

Ben vandaag te moe om ook maar iets in het huishouden te doen.....en ik had echt behoefte aan een red bull dus die heb ik dan ook lekker gekocht! Dit is pas de 1e in mijn zwangerschap....ik denk heus niet dat ze daardoor straks groen met paars geboren wordt ;)

9. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Hey Melloncollie,

Ik moet wel om jou lachen. Weet je wat idd helpt. Iets lekkers voor jezelf kopen. Straks komt je oude formaat wel weer terug en heb je er iets bij ook nog. Ik heb zo al een Bosche bol, een moorkop en een tompouce weggewerkt de afgelopen weken.....nou, eh, heerlijk....Ik herken het enorm dat je je alweer verheugt dat je lichaam weer alleen van jou is en je jeweer leuk kunt kleden.

10. melloncollie

Oh, nou, die Red Bull is samengegaan met een halve Milkareep! 4 tabletjes breed! :) Heeeerlijk !

Ik voel me niet lelijk ofzo, ik heb een mooie buik al zeg ik het zelf. Zonder striae. Maar mijn bovenbenen zijn zo dik en mijn kont ook, niet normaal ! Maar ik verlang gewoon terug naar lekker vlot en snel bewegen in leuke lekker zittende kleren.....nog ff wachten maar.

11. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Roos en Rainbow: balen zeg, dat het niet doorzet. Maarrr, al dat gerommel is toch gewoon voorwerk en zal daarmee toch iets doen.

Roos: ik had bij de zwangerschappen vd jongens ook last van waterdunne afscheiding. De eerste keer dacht ik ook dat het vruchtwater was, maar naar onderzoek in het ziekenhuis bleek het afscheiding te zijn )schaam, schaam. Maar het goede nieuws is dat bij mij binnen een aantal dagen de bevalling dan doorzette. Dat hoop ik ook voor jou!

Bij mij verder weinig nieuws. Ik herken de afwisselende slechte en goede dagen. Vandaag heb ik een goede dag. Oudste is naar school en daarna naar NSO, jongste is bij gastouder, dus ik heb een hele dag voor mijzelf. Dat gebeurt niet zo vaak, meestal haal ik de oudste om 3 uur van school maar we willen hem ook laten wennen aan de NSO. Voel mij wel een beetje bezwaard, dat ik thuis ben en de kids de hele dag bij de opvang. Maar het is ook heerlijk.

Nou meiden sterkte, ook ik neem regelmatig een gebakje of zoiets en daar knap ik op een slechte dag enrom van op.

12. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    @Moesje; Ik duft bijna niet te poepen... :oops: Ik heb super last van aambeien en medicijnen/zalf helpen niet. Gister zat ik 's avonds in bed te janken van pijn en zelfmedelijden... Ik zat er even doorheen zeg maar.

@Melloncollie; Ik blijf het een raar idee vinden zo'n bevallingsbad. Aan de ene kant lijkt het me wel prettig omdat het minder pijn zal moeten doen, maar toch blijft het voor mij een raar idee. Even stomme vraag: Als je vliezen gebroken zijn mag je niet meer in bad, maar hoe zit dat dan in zo'n bevallingbad?

@Roosje; Jammer dat het niet doorgezet heeft. Ik heb inderdaad wel vaker gehoord dat je zoveel afscheiding hebt, dat het net vruchtwater is. Gister had Daphne Dekkers het er nog over bij 'Hoe word ik mama in Amsterdam-Zuid' (leuk programma trouwens).

@Figuur; Ik begin nu ook weer te verlangen naar een platte buik. Ik herken het heel erg Melloncollie. Vooral nu de wintermode weer in de winkels hangt en je nog niets kan kopen omdat je niet weet wat past. Ik heb vorige week zo'n sluitlaken gekocht in de hoop dat ik snel mijn figuur terug heb. Eerst kon ik niet wachten tot je een buik ging zien, nu ben ik in mijn hoofd al bezig hoe ik mijn figuur terug kan krijgen...

Vannacht trouwens super slecht geslapen. Er zat zo'n super irritante MUG op mijn kamer! Natuurlijk ook nog gestoken... grrrr.... :evil: Stomme beest wilden natuurlijk niet uit haar schuilplaats komen, dus halve nacht wakker gelegen!

Maar het is mooi weer! Eindelijk! Humeur meteen 10 punten gestegen!:D

13. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    mag ik meeklagen? haha :)

Mijn bekken doen zeeeeeer! Heb nog steeds last van maagzuur! haha. Tja, ik heb verder niemand om tegen te klagen dus dan maar hiero.

Worden jullie nu ook dagelijks gebeld met de vraag 'en? voel je al iets?' haha.

Tja, alleen zwanger zijn, ik weet niet beter, Roosje. Ik voel me in ieder geval nooit alleen, omdat ik zoveel mensen om me heen heb. Ik zie het niet zo dat als je geen vent in je leven hebt, dat je dan meteen alleen bent. Het enige dat ik vervelend vind is dat mensen mij meteen zielig vinden als ik zeg dat ik niks meer heb met de vader van het kind. Of dat sommige mensen me aankijken van 'die is dom/uitschot'. Of dat ik opmerkingen krijg van 'die en die gaan trouwen, zo had jij het ook moeten hebben'. Nee hoor, ben heel gelukkig en blij met mijn leven nu. Ik zie de toekomst heel rooskleurig. En de bevalling, uiteindelijk moet iedere vrouw die zelf doen hihi :p

Melloncollie, ik ben ook zooooooo jaloers op die vrouwen (zelfs de etalagepoppen) met mooie kleding aan. Vooral als ik mooie mama's met leuke kleding achter kinderwagens zie lopen, dan denk ik 'ik wil oooook!' Ik moet eerst het overtollige vet van heupen, bovenbenen, billen en buik erafkrijgen natuurlijk... Dat duurt ook zo lang, maar ben nu al blij als mijn lichaam straks weer alleen van mij is en niet meer gekaapt is. haha.

Nou, op naar de avond... hopelijk krijg ik weer kramp en zet het dit keer WEL door, ga je meedoen Roosje?

14. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Kom op beebs, buiten is het leuker dan daar binnen en morgen is een mooie datum 10/09/08!

Ook ik verlang naar mijn eigen lichaam, )al heb ik niet te klagen met gewichtstoename. Gister vroeg iemand, ben je nu 5 of 6 maanden zwanger, hi, hi) .

En ik wil shoppen, shoppen en nog eens shoppen als is deze tijd wel goed voor de portemonnee. Maar al dat opgespaarde geld ga ik zo in 1x uitgeven.

15. melloncollie

Jaaaaa, in je mooiste kleren achter de kinderwagen lekker een herfstwandelingetje maken straks! Ik zie mezelf al helemaal gaan....

Het deert me niet zo heel erg als mijn buik niet meer zo plat wordt als voorheen, of dat mijn benen ietsje dikker zijn. Das van latere zorg (mocht het me al een zorg zijn!). Maar ik wil gewoon weer mijn eigen vertrouwde kleren terug waar ik me lekker in voel. En weer normaal bewegen! Je moet mij eens uit m'n Fatboy zien komen, lijk wel een walrus man.

@ Lindada: Dit staat op de site van 't Duikertje: De weeën moeten regelmatig komen voordat je het bad in mag met gebroken vliezen. De verloskundige zal aangeven wanneer het moment daar is. Dus gelukkig kan het dan gewoon nog.
    Als je het een raar idee vindt, is het waarschijnlijk ook niks voor je :) Ik vind water heerlijk; voor mij is het echt een goede manier om te ontspannen. Ik ga ook graag in bad na een drukke week of lekker douchen voor ik ga slapen na een emotioneel zware dag. Daarnaast vind ik het een heel fijn idee als mijn kindje rustig ter wereld komt in lekker warm water waar ze nog even met open oogjes rond kan kijken alvorens ze boven water wordt gehaald. Kortom voor mij voelt het gewoon aan als een heel natuurlijke vorm van bevallen. Het vereist iets meer organisatie van tevoren, dat wel.

16. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Oh Rainbow, heel herkenbaar! Ik begin er ook een beetje gek van te worden dat iedereen vraagt/belt of het al begonnen is. Ik zeg ook steeds dat ik denk dat het na de uitgerekende datum gaat komen, maar het helpt niet echt...

Tja Melloncollie, ik geloof wel dat het een mindere overgang is voor de baby. Ik heb er even (een blauwe maandag) aan gedacht, maar ik vond het teveel gedoe allemaal. Ik doe het lekker ouderwerts thuis op bed!

17. melloncollie

En gelijk heb je!

Heb echt een gigantisch bouwpakket in de woonkamer staan nu, das wel minder. En de wegwerphoes ontbreekt dus die gaan ze nu nasturen.

18. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Geweldig al dat gepost hier. Melloncollie ik lach me suf over jouw uitspraak over uit je fatboy komen...en walrus...ha.ha. Ik lijk zelf wel een rondhobbelende en uitgezakte ballon...Ik heb er geen ander woord voor. Terwijl ik echt niet lelijk ben en niet overdreven dik zwanger, gewoon normaal postuur. Ik voel me een zwaar beest. Succes met het bouwen van het bad! Dat zal me nog wel hilariteit geven bij je....

Dank voor alle postings over de afscheiding. Hoe onsmakelijk ook, ik ben blij met de bevestiging van anderen. Het is zo verwarrend zo'n plens uit je....v*a te voelen vallen 's ochtendsvroeg en ik kan de inlegkruisjes op sommige dagen wel 3x verschonen, maar vanmorgen vond ik het te bar, vandaar dat ik de vk heb gebeld, omdat ze nog niet is ingedaald. Je weet maar nooit en risico nemen met 41 weken durf ik niet....na overleg zojuist met de vk, gaan we gewoon voor het strippen op a.s. donderdag. Hopen dat dat dan wel aanslaat. Fijn om te horen dat mensen het iig herkennen.

En tot slot, Rainbow, ik zie je niet als zielig, hoor. Mocht je dat eruit lezen, zeker niet. Ik ben zelf vanuit een LAT situatie moeder geworden, maar het weer naar mijn eigen woninkje gaan is er nooit meer van gekomen. Teveel gesjouw met spul en kind. Nee, maar hoe lief mijn vriend ook is en het bedoelt. Soms....denk ik wel eens....niet nog een kind erbij...Dat is ff heel eerlijk. Ik heb altijd over mezelf gedacht, omdat ik ouder moeder geworden ben, dat ik het alleen zou gaan doen. Maar mijn vriend is gelukkig ook een maatje in veel dingen en dan is samen wel fijn. Vanuit die basis zie ik vrouwen die het alleen doen zeker niet als zielig. In tegendeel. Groot respect heb ik ervoor en heimelijk ben ik een tikkie jaloers dus, hoewel dat dubbel klinkt, ik vind het getuigen van kracht namelijk.

Ik was overigens net naar de kapper, maar ben niet helemaal blij met het resultaat. Zet ze toch weer die uitdunschaar erin. Voor ik er erg in had. Ik wil dat nooit. Zeker niet met het oog op de haaruitval die ik straks weer heb, want ik hou het nu toch iets meer vast dan gebruikelijk, dus ik weet het gewoon. Nouja, dat zonnetje was wel erg fijn moet ik zeggen.

Ik zet mijn peuter morgen in de tuin met een watertafel ofzo, ga echt niet achter hem aanrennen in een speeltuin. Ik peins er niet over en dat trek ik ook niet meer nu. Hoop dat het snel 2 uur wordt, want dat is zijn slaaptijd. Daarna is de dag wel te overzien. Hij is nogal megajengelig de laatste weken. Tandjes erdoorheen, groeispurtjes, spanning rond de veranderingen....anyway. Ik wordt er nu even gek van. Kan er niet veel bijhebben met een buik die op springen staat....

Later!

19. melloncollie

Ah das ook wel sneu voor die kleine :( Al die akelige dingen in 1 keer. Misschien is het dan nog wel lekker ook om thuis te blijven. Rustig alleen spelen ipv met alle andere rondrennende kids in de speeltuin.
    Ik kan me overigens wel iets voorstellen bij het gevoel van hoogzwangere mama's die al een kleine hebben. Ik heb zelf een jaar stage gelopen op een kinderdienstencentrum. Een groep met 6 kids, verstandelijke beperking en autisme. Goh DIE konden soms een BUI hebben.....of strontvervelend (lees: onrustig door onduidelijkheid) of letterlijk de hele dag huilen (lees: geen flauw idee wat er nou aan de hand is). Zat ik de hele dag met een ventje van 7 op schoot die aan 1 stuk door zat te huilen. Dan die constante geluiden van het gehuil, het gegil van de andere kids, dan weer 2 die elkaar in de haren vliegen. En dan was ik een jonge griet van 19 he, nou ik voelde me aan het einde van de dag dan echt een vaatdoek. Zo druk kon een dag zijn. Dus als jullie verhalen zo lees dan moet ik weer terug denken aan die tijd. Overigens heb ik daar wel heel veel luier-wissel ervaring opgedaan :D En een flinke hoeveelheid immuniteit gekregen dankzij de meest smerige poep - en spuugvlekken opruimen. Ook snottebellen zijn no problemo !

Haha ballon of walrus....allebei niet echt charmant :) Ik moet zelf ook wel lachen als ik probeer op te staan en ja, dan lukt het helemaal niet !
    Ik ben ook echt enorme winden aan het laten de laatste paar weken. Kind zal wel denken, shit is dit Armageddon ofzo, lijkt wel het einde van de wereld met al dat geknal ! Wel een centraal thema trouwens want in mijn eigen geboorteboekje staat dat ik vlak na de geboorte veel windjes liet....ook erg charmant als je moeder dat over je vertelt waar je vriend bij zit....

20. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Teletubbies, god wat een uitvinding! als ik er genoeg van heb dan peuterzoon gewoon voor de tv met teletubbies. Maar een watertafel is ook een goed idee.

Bevallen in bad, lijkt mij heerlijk maar ook veel gedoe. Waar zet je dat ding neer, melloncollie. En moet je het bad met emmertjes water vol laten lopen. Ben benieuwd hoe het werkt!

Deel Deze Pagina