nog 5 weken.....wie gaat er mee aftellen?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Moesje78, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Goh meiden...wat zijn jullie allemaal actief,

box in elkaar aan het zetten....wassen en huis poetsen.

Ik heb last van mijn hormonen vandaag. Manlief kwam net thuis en hij vraagt aan mij "hoe gaat het", en ik begin heel hard te huilen.....IK WIL NIET MEER, WANNEER KOMT "IE NU....hij is nu even lekker met dochterlief aan het fietsen en heb ik heel even tijd voor mezelf.
    En nu gaat ie wel weer. Af en toe heb je van die momenten. ;)

2. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    hey meiden moet zo even op controle en een monitor doen
    de gyne vond 4 dagen aan een stuk pijnlijke harde buiken toch wat vervelend en sinds vanavond heb ik geen enkels meer en kreeg mijn ring bijna niet af.
    ook hoofdpijn bah
    kan door het weer komen natuurlijk, maar toch even zekere voor het onzeker
    laat snel iets horen

3. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    ff update van mij
    gister dus ctg gehad kleintje was goed....ook waren er lichte weeen te zien maar niet echt heel sterk
    toch even getoucheerd en bleek de baarmoedermond helemaal verweekt te zijn en een krappe 2 cm ontsluiting....dus theoretisch gezien ben ik bezig

ze vroegen of ik daar wilde afwachten of naar huis, ben dus lekker naar huis gegaan, bij de derde ging het ook zo hier en duurde het nog een paar dagen voor het echt doorzette dus had zoiets zit ik daar gekluisterd liever niet.
    Vannacht slecht geslapen door ongi krampachtige harde buiken en nu zit ik achter de pc met lichte krampen in mijn rug, benen en buik en heel veel sluimverlies
    het is dus spannend hier voor me. Ben zo blij dat mannetje op 5 min afstand is ;)

maar ik weet dus ook uit ervaring dat het best nog een paar dagen zo kan blijven hangen of heel langzaam vooruit gaat dus leg me daar maar even bij neer

hoe is het met de rest? is zo stil hier?

4. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Steffie: spannend joh. Gek idee, hé. Het kan zo beginnen maar ook nog wat dagen duren.
    Ook ik heb 2 cm ontsluiting en 2 weken geleden al de slijmprop verloren en nu veel ongipijnen en enorm veel harde buiken, maar eerlijk gezegd denk ik dat het nog wel ff duurt. Misschien ergens volgende volgende week. Maar ik hoop voor jou dat het snel doorzet.

Hoe zal het met Roosje zijn? Heeft vast haar beeb al in de armen.

Ook hier is het afwachten hoeveel kraamzorg ik zal krijgen. Er zijn hier ook tekorten dus een grote kans dat 6 uur per dag er niet inzit. Ik vind het echt absurd, maar ja als er niemand is. Heb dus voor de zekerheid al mijn ouders en schoonouders gereserveerd.

Verder heb ik een slechte nacht achter de rug. Manlief heeft de oudste naar school gebracht en de jongste naar zijn werk meegenomen. Kon ik toch nog wat langer blijven liggen.

Nou, ik hoop dat we allemaal de dag een beetje goed doorkomen en ben benieuwd naar hoe het met jullie gaat.

5. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    @Roosje; Ik hoop (neem aan) dat je ondertussen bevallen bent. Kan ik straks de lijst weer aanpassen! :D

@Steffie; gefeliciteerd met de nieuwe baan van je man. Ideaal dat zijn tijden zo goed uitkomen! Spannend trouwens met je weeen, ik hoop dat het doorzet!

@Melloncollie; balen van de kraamzorg! Ik wist helemaal niet dat het zo drama was in Den Haag. Wel dat in de zomer er te weinig kraamzorg was in heel nederland, maar dat is weer (bijna) over. Ik hoop dat ze toch wel wat langer gaat komen dan 3,5 uur.

@Jacobien; Ook al problemen met de kraamzorg... Bij mij komen ze gelukkig de volle uren.

6. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Ik ben gister weer bij de vk geweest. Meteen mijn angst besproken voor als ik tegen de 42 weken ga lopen (ken twee verhalen waarbij het kindje overleden is bij 42 weken zwangerschap). Dus ik ga nu bij 41 weken al met de gyn praten over het eventueel halen van de baby (indien het er dan nog niet is natuurlijk). Ik wil dan een uiterste datum afspreken (ongeveer bij 41,5 weken) voor dat ik ingeleid ga worden als het dan nog niet spontaan gekomen is. Misschien is het helemaal niet van toepassing, maar het geeft me wel een stuk meer rust. Die horrorverhalen gingen steeds meer door mijn hoofd malen.

Verder was alles goed, bloeddruk 120/80 (is het hoogste tot nu toe) en hartje van de baby netjes op ongeveer 145 stagen per minuut. De baby heeft zich trouwens helemaal in de meest ideale houding verplaatst voor de bevalling. Ze ligt met haar rug links naar voren en met haar hoofdje helemaal ingedaald (voel ik ook bij het lopen). Dus de baby ligt startklaar, nu de startbaan nog... Ik kreeg gister trouwens heel veel last van harde buiken en ongi-krampen. Veel meer dan dat het tot nu toe geweest is en veel regelmatiger ook. Vannacht ook een paar keer wakker geworden door vrij hevige krampen. Nu rommeld het nog wel, maar ik heb het idee dat het wat afzwakt. Ik hoopte stiekem dat het door zou zetten, en dat de bevalling eraan zat te komen. Nouja, ik wil te veel denk ik... :(

7. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Nou ben benieuwd Lindada! Misschien zet het wel goed door. Ik hoop dat je niet hoeft te worden ingeleid.

Hier niet zoveel bijzonders. Viel gisteravond in diepe coma; was dan ook erg actief geweest overdag. Lekker! Maar 4 uur er weer uit om te plassen en heb een uur liggen woelen. Als het niet langer is. Toen weer in slaap gevallen tot een uur of 8; stond vriendlief te vloeken in de badkamer omdat hij het lichtkoort kapot trok :) Minder leuk is dat de badkamer direct naast de slaapkamer zit....maar blijkbaar vond ik het niet boeiend genoeg want ik ben daarna weer in diepe coma geraakt tot 12 uur !

Waarschijnlijk zal ik vanavond dan weer niet slapen. Omdat ik te wakker ben. :s

Hoe is het hier?

8. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Het is hier inderdaad rustig. Stilte voor de storm .....?

9. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    inderdaad lekker rustig, had vanmorgen een bericht getypt , blijft ineens de backspace toets hangen, alles weg en kon niets meer typen. Geen idee trouwens wat.
    Hoe is het met iedereen.
    Lindada, fijn dat je het erover gehad hebt, en dat ze goed reageerden!

Hier een k....t dag, zit er even helemaal doorheen, dat spiertje in mijn lies speelde vandaag weer op, en kon ineens weer niets meer strompelen van de wc naar de bank met heel veel pijn. Zat vanmorgen gewoon te janken van de pijn en ben het zo beu.De vk dacht woensdag dat het iets te maken had met de banden die trekken ofzo, maar het lijkt meer op een spier die gescheurd is ofzo, het enige verschil is dat het zaterdag iniedergeval na 1 dag weg was. Nou maar hopen dat het zo weg gaat want is wel irritant om niet te kunnen lopen. En zo komt de dierenarts dus ga maar vast richting stal lopen ben ik er wel over een kwartier (50 meter haha)

10. melloncollie

Haha door de regen ook of heb je nog wel een lekker zonnetje daar?

11. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    viel gelukkig mee, het was net droog!

12. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Hallo meiden,

Ik ga even een onsmakelijk verhaal vertellen. Ik ging net naar de wc en ik loop naar boven, ik denk wat voel ik toch.....een en al slijm (in kleine propjes) komt eruit lopen....Maar niet bloed doorlopen.

Hebben jullie dat ook gehad? Sorry voor het vieze verhaal.

Verder geen vooruitgang hier, veel harde buiken, af en toe ongi krampen.

@ maartje....balen dat je vandaag zo'n baaldag hebt. Had ik gisteren, zat ik er echt ff doorheen. Hopelijk heb je morgen minder pijn.

@melloncollie.....jeetje meid, wat een slapen. Lekker hoor. Ga je vanavond toch gewoon lekker wat later naar bed?

@ lindada, fijn dat de vk je zo serieus nam en je iig niet tot 42 weken laat doorlopen!

@ jacobien, je weet het niet meid, misschien zet het zo ineens door!

Ik ben weer blij dat het weekend is, is manlief weer thuis en gaan de dagen lekker snel.

13. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Moesje, bij de slijmprop hoeft geen bloed te zitten hoor...ik zou nog even afwachten en dan toch de vk bellen....succes!

Ik kom meetellen hoor, al ben ik pas 34 weken zwanger.....ben zwanger van een tweeling en ben het sinds een paar dagen zoooooooooo zat! Ik denk(nouja, ik hoop ;) !)dat ik de 40 weken niet ga redden....

groetjes, Tal

14. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    @Moesje78
    dat had ik dus een paar dagen geleden ook was wel lichtroze trouwens bij het afvegen en zie mij met mijn toch lichte weeen

vandaag echt een rotdag de hele dag krampen harde buiken en al 4 keer grote boodschap en nu net wat diaree en de harde pijnlijke buiken blijven gewoon doorgaan pfff
    maar toch niet het idee dat het echt helemaal doorzet

15. melloncollie

hmm, ik krijg olifantenpootjes. de binnenkant van mijn enkels zijn zo dik dat het lijkt of mijn voeten scheef staan.

klinkt inderdaad als een kl*tedag steffie! hopen dat dat gerommel ergens toe gaat leiden...en wel snel !

16. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Pfff meiden, het zijn echt de laatste loodjes, hé! Ik wil ook niet meer maar hou er rekening mee dat de kleine min. nog 1 weekje zit.

Moesje: tja het kan het begin zijn maar het hoeft niet. Ik ben twee weken geleden de slijmprop verloren en dat heeft verder naast veel gerommel niets gedaan. In ieder geval spannend.

Steffie: het klinkt bij jou toch meer als alleen maar gerommel. Ik ben benieuwd of het echt doorzet.

Maartje, hopen dat het morgen beter gaat. ANders gewoon de verlosk. bellen hoor. Misschien dat fysio nog iets kan doen.

Melloncollie: balen zeg, dat je vocht wast houdt. Ik draag van het begin vd zwangerschap al een soort van kousen die tussen steunkousen en panty's inzitten. Kan je gewoon bij de Hema krijgen. Misschien dat dat iets helpt.

Tal 74. Welkom hier. Leuk dat je meeschrijft. Heftig hoor. Zwanger van een tweeling. In vind 1 in de buik al zwaar, laat staan 2!

Lindada: ook voor jou spannend al dat gerommel. Wanneer zet het nou eens door, hé.

OK meiden, morgen weer een dag, in ieder geval weer een dagje dichter bij de komst vd beeb!

17. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    gisteren op controle geweest.
    het hoofdje ligt al heeeeeeel laag, weegt nu 3.200 kilogram :)
    alles perfect dus!

18. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ooooh meiden, volgens mij hebben we bijna allemaal al wel een boel gerommel, maar niet zo erg dat het doorzet.....om gek van te worden!

suikerboon... klinkt goed, lekker laag en goed gewicht!

jacobien.....zwaar zijn ze hé...de laatste loodjes.

melloncollie...ik heb ook olifantenvoetjes. kan al een week of 5 niks anders aan dan slippers.

steffie....het klinkt toch allemaal wel goed hoor. Veel naar de wc en dairree...ik hoop het voor je. Het is toch rotweer vandaag dus een mooie dag om te bevallen...

Tal74...welkom hier. Al hoop ik voor jou dat je beide kindjes nog wel een paar weekjes blijven zitten, elke week is weer mooi meegenomen toch?

19. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Lieve dames,

Kom een beetje bovendrijven. Donderdag 15.57 uur bevallen van een wolk van een dochter van 3788 gram. Ze heet Lana Maria en ze is blond van kleur (mijn zoontje was donker, dus grappig).

We komen een beetje bij. De bevalling was heftig. De weeen bleven schoorvoetend komen tot donderdagochtend, maar ik kon er dus die voorafgaande nacht niet tot slecht door slapen. Ik was dus donderdag de 11e al doodop. Om 13 uur besloot de vk licht te strippen om door te zetten anders zou ze me overdragen voor weeenstimulatie.....nou....
    Daarna brak de hel los...Ik werd echt gek van de weeen en binnen uur is ze daarna geboren. Van 3 cm tot 10 cm gegaan van 13 uur tot iets over half 4. Je raadt het wel. Op de baarkruk geperst en dat was heel goed. Dat gaf me ruimte, want op bed ging het niet...

Kortom, moet even zien wanneer ik weer mail, maar voor nu gaat het goed en ze komt een beetje op ritme na de eerste 24 uur. Gelukkig.

Dus ladies allemaal sterkte met je laatste loodjes en zet 'm op. Ik meld me later weer. We genieten er enorm van!

20. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Enne....moed houden tijdens de bevalling. Het kan moeilijk zijn.... Toen ik de moed verloor, kwamen eindelijk de persweeen. Die zijn heftig, maar kondigen wel het einde aan...Ik had zo graag willen wegrennen ervan...maarja..het kan niet, he. Doorzetten, want je kan het, moet je maar denken en als je kindje dan op je licht.....hemels is dat!

Liefs aan allen! Wij eten nu beschuit met roze muisjes.

Deel Deze Pagina