hallo meiden, Wat een hel van een nacht.....hele nacht krampen gehad en niet kunnen slapen door de pijn. Ik dacht Yes het gaat beginnen.... Helaas....alweer weggezakt, word je toch gek van....
Roosje: gefeliciteerd Rainbow: he vervelend die bekkenpijn, hier heb ik er ook zo'n last van Moesje: succes, ik hoop dat het voor jou door gaat zetten Ik mag vandaag naar het ziekenhuis om te kijken of ik inleidbaar ben. Als het goed is wel want volgens mijn vk heb ik al ontsluiting. Ik hoop het van harte want ik kan niet eens meer lopen van de bekkenpijn.
Dames sterkte allemaal; zo te lezen zijn jullie ECHT met de laatste loodjes bezig. Oh man wat lijkt me het hel als je de hele nacht niet slaapt. Ik maak zelf nachten van 10 tot 12 uur, das de andere kant, maar ik denk mede daardoor ben ik overdag ook niet vooruit te branden. Ik duim voor jullie! Laat die ukkies maar komen! De gipsafdruk heb ik trouwens met een pakket van de Expo gedaan. Het heet baby art. Ik weet niet hoe duur het is enzo want ik heb het cadeau gekregen. Ik prijs me trouwens gelukkig met nauwelijks ongemakjes....maar ik voel me echt heel onrustig van binnen. Ik vind het wachten nu echt vreselijk. En hoe meer tijd ik om handen heb, hoe meer ik ga nadenken over van alles en das ook niet zo bevorderlijk. Dan denk je ga ff eruit, iets doen, maar daar heb ik dan ook niet zoveel puf voor. Vind het ergens wel een beetje irritant maarja. Gewoon het idee dat elk moment de bevalling kan gaan beginnen, maar dat het op z'n laatst ook pas over 5 weken kan gebeuren En dan ook nog onrust over het geboortekaartje; alle adressen moeten nog verzameld en het matrasje voor de wieg is nog niet klaar. Word een beetje gek van mezelf zeg maar ](*,)
Steffie, ik hoop dat het een beetje doorzet zodat het nog spontaan komt. Maar gelukkig heb je wel een einddatum wanneer ze tot actie overgaan. Lijkt me wel een geruststellend gevoel. He rainbow vandaag de dag! Nouja... de dag waarop je jezelf de hele tijd gericht hebt. Helaas bevalt maar zo'n 5% op de uitgerekende datum. Anders zou ik overmorgen bevallen! Moesje ik weet precies wat je bedoelt! Ik heb dat nu ook een paar keer gehad. Krijg je krampen, soms zelfs regelmatig, en dan zakt het weer weg! Pffff, het zou toch wel handig zijn om van tevoren te weten wanneer het komt. Kan je jezelf tenminste ergens op richten. Succes vandaag Blondie! Ik hoop voor je dat het kan, want bekkeninstabiliteit lijkt me geen pretje (gelukkig zelf geen last van). Laat je het wel weten? Oh Melloncollie, ik had geloof ik zelf jou berichtje kunnen schrijven over die onzekerheid omtrend de bevalling... Heel herkenbaar! Hier trouwens alles nog steeds hetzelfde helaas... Net boodschappen wezen doen en toen kreeg ik me ineens kramp! Ik was gewoon bang dat het in de supermarkt zou beginnen. Je moet er toch niet aan denken dat daar je vliezen breken! Maar het is alweer gezakt... Geen bevalling vandaag ben ik bang.
Ik weet me echt ff geen houding meer te geven.....ineens komen er allemaal onzekerheden naar boven, ik voel me rot, moe, kortom hoogzwanger en ik wil er vanaf Alles van de afgelopen maanden wordt me nu ineens duidelijk; ik ben eigenlijk constant aan het rouwen geweest. Heb dierbaren verloren (oma, oom), maar beeindig nu ook m'n oude leventje met z'n 2-tjes wat nog eens pijnlijk duidelijk werd toen ik ging verhuizen. Al het oude is achter gelaten voor iets nieuws en ik heb het volgens mij nog geen plekje gegeven. En straks die hele bevalling en dat kraambed; ik begin er echt tegenop te zien. Voel me echt zo onrustig. Wat moet ik daar nou mee....
Ik kan het me heel goed voorstellen dat je jezelf zo voelt Melloncollie. Praat erover is het enige wat ik kan adviseren. Ik had rond de 37 weken ook zo'n moment. Het is echt niet raar om jezelf zo te voelen. Je moet het alleen wel verwerken. Dus voel je niet bezwaard of opgelaten, maar vertel je gevoelens. Je wilt geen postnatale depressie na je bevalling...
Nee Lindada dat klopt, ik wil absoluut geen postnatale depressie! Maar zojuist ging ik toch echt geloven dat het die kant op ging. Was even al mijn kracht kwijt; zat een grote waas van onzekerheid en opgekropte gevoelens in de weg. Ik weet dat ik het wel kan, de bevalling en dat ik een supermama zal zijn net als alle andere mama's. Maar ik moest het me weer even herinneren...even alles lekker eruit gegooid! Ik denk dat ik ook wat meer hulp moet durven vragen....hoe vaak mijn moeder al niet heeft gezegd meid als ik je moet helpen in je huisje, geef een gil! Maar ik ben eigenwijs Misschien dat ik het toch maar moet doen. Praten helpt zekers....is het niet met m'n vriend of moeder dan is het wel hier. Thanks! Dus er is nog hoop dat ik toch weer wat vrolijker word in die paar laatste weken?
Je klinkt al een stuk positiever melloncollie. Dat komt wel goed met jou. En gewoon de hulp van je moeder accepteren. Geeft je een stuk meer rust denk ik.
I guess so. Gelukkig heb ik nu gewoon voor mezelf gezegd van dit gaat zo niet verder....das al een begin!
Hé melloncollie, goed van je dat je hier je gevoelend geuit hebt. Schrijf en praat erover, dat helpt en lucht op. En weet je meis, dit is mijn 3e zwangerschap en ik heb niet de heftige dingen meegemaakt die jij beschrijft, maar soms vliegt het mij ook aan. Dan denk ik, waarom een 3e, kan ik het wel, wordt ik er wel blij van, etc, etc. Weet je, je staat aan de vooravond van een enorme verandering in je leven, en dat zet alles en vooral je gevoelens op ze kop. Maar neem je gevoelens serieus en accepteer de hulp die je kan krijgen. Sterkte en waarschijnlijk voel je je morgen al weer een stuk beter.
Steffie, ik vind het zo rot voor je en hoop dat vandaag of morgen de bevalling doorzet. En die 3 cm heb je maar mooi al gehad. Moesje: balen joh. Denk je dat het doorzet, zakt het weer af. Hoop dat je vannacht wel goed slaapt.
Melloncolli: kom op meid, je kunt het, blijf positief! jacobien: die onzekerheid hebben we allemaal, ik heb het nu ook dat ik denk kan ik het wel, en straks dit of straks gebeurt er dat. Ik denk dat dat er allemaal bijhoort. Ben zo benieuwd wanneer het mijn beurt is om te bevallen. Ik was zo bang voor de bevalling maar verlang er nu zo naar.....apart is dat hé.... Weltrusten meiden, tot morgen
melloncollie, zet m op meid, nog ff... je komt er wel doorheen... hormonen zijn een btch... en ik kan me heel goed voorstellen dat je er doorheen zit met de verhuizing, straks kindje erbij, relatie met je vriend verandert, je rouwproces om je dierbaren. het helpt mij als ik mezelf eraan herinner van 'hey thats life, een achtbaan, je leert en je groeit'.
@ Melloncolli ken je gevoelens maar al te goed maar het komt vast en zeker goed wanneer de kleine spruit er eenmaal is. wel super dat je erover kan praten @jacobien dank je word er helemaal gek van vannacht weer maar een paar uur geslapen dacht dat het doorzette nu nog krampen maar weer rustiger maar ben ondertussen doodop ervan Ik lees maar mijn hoofd is net een wattenprop sorry dus als ik soms mensen vergeet ben erg benieuwd wanneer het eens doorzet eindelijk...volgens de gyne is het al bezig maar op zo een langzaam tempo..pfff de kleine doet het wel heel goed ondanks de al lange tijd toch weeen en het is altijd beter als hij gewoon blijft zitten tot hij het zelf tijd vind om echt door te zetten maar dan nog pff de gyne kon het hoofdje al voelen ik probeer mezelf maar gewoon in te denken nog maaarr 7 cm pff maar heb toch liever wat sterkere weeen dan ben ik maar een dag bekaf Heb al van die lekkere bevallingen gehad de eerste ruim 28 uur weeen epidurale gaat niet ivm slechte wervels....toch spoedkeizersnee de tweede 24 uur weeen begon met gebroken vliezen mijn man en ik waren toen uit mekaar 2 knips :s de derde was beter lekker gewerkt, terug naar bed gegaan om 11 uur 1 uur opgestaan was opgehangen gedouched en proberen voor de grote boodschap maar kwam niks....ziekenhuiscontrole 3 uur 5 uur geboren dus eigenlijk hoopte ik daar stiekem nog eens op maar wat een illusie hahaha iedere bevalling is natuurlijk anders
Steffie, ik hoop dat je vandaag een beetje kan relaxen. Zijn de kids thuis op ben je alleen. Wat bij mij altijd helpt is een lekker lang en warm bad met badolie. Is echt zo'n moment van de dag dat ik mij helemaal kan ontspannen. Ik heb vanochtend zo'n zwaar en beetje menstruatieachtig gevoel in de onderbuik. Niet het gevoel dat vandaag de bevalling start maar wel dat het daar iets doet. We zullen zien! Succes allemaal maar weer vandaag.
@ Melloncolli: kom op meid, en wat betreft rouw, dat ken ik wel, dat komt door de hormonen toch allemaal weer meer naar boven, mijn vader is 9 jaar geleden overleden en heb er zeker nu de laatste weken toch wat meer last van! @steffie: hopelijk zet het dan nu echt een keer door! Meiden het was toch volle maan vannacht, heeft daar nou geen enkele baby rekening mee gehouden? Hier na gisternacht en overdag gigantisch last van maagzuur, echt hele dag misselijk, gelukkig vannacht heerlijk geslapen! Maar nog geen enkele tekens dat er iets gaat beginnen, zal nog wel 2 weken duren ofzo!
He meiden, Dank voor jullie berichten dat geeft weer wat positieve energie Gisteravond nog met mijn vriend over gehad; ook hij bleek het wel wat benauwd te hebben bij de gedachten dat ons oude leventje over een paar weekjes stopt en dat het nieuwe leven om een heel klein nieuw wezentje zal draaien. 't Is inderdaad het leven, een achtbaan, maar damn dit jaar is dat voor mij de Goliath met 3 salto's en een schroef ofzo Echt een jaar van afscheid nemen van het oude en doorgaan met het nieuwe. Weet wel dat het goed is, vooruitgang, maar ik moet toch altijd weer heel erg wennen. Gelukkig ben ik er gisteravond even uit geweest; m'n vriend moest voetballen in de zaal en dan spreek ik ook weer eens wat jonge mensen; leeftijdsgenoten. Want ja als je de hele dag thuis zit spreek of zie je ook niet zoveel mensen. Ik dacht me gister toch even een soort van krampen te krijgen. Maar nee ik moest mijn vriend toch mededelen dat het 'poepweeen' zijn Maar mijn buik voelde ook niet zo lekker aan vannacht dus wie weet begint bij mij nu ook een beetje voorwerk. De kleine was wel goed wakker. Ik vraag me af of die ukkies rustiger worden als je echt vlak voor de bevalling zit. Vanavond gaan we even alles van het bad aansluiten en het laten vollopen zodat we precies weten hoe het werkt op het moment supreme. Ik heb trouwens weer bijzonder bizar gedroomd. Eerst zat ik op de basisschool in Japan waar een meester ieder kindje ging ondervragen want we hadden straf. Toen zat ik ineens tussen de kleuters....en ik ben ook nog een vriendje achterna gehold die gepest werd op school. Je ziet: er is hier een thema, school Ik ben schijnbaar veel nieuwe dingen aan het leren hahaha. Jacobien, hopelijk gaat het gerommel ergens toe leiden hoor!
Hallo meiden, Hier ook vannacht wakker gelegen met voor weeen...op een gegeven moment kwamen ze zelf aardig regelmatig en i kwas me al aan het bedenken dat ik de 16-9 ook wel een mooie datum vind, en het is Prinsjesdag. Ik had ook rozige afscheiding dus ik dacht we gaan de goede kant uit. Helaas een paar uur later zit ik hier weer.......en is het alweer aardig weggezakt. Ik word er gek van! @melloncollie.....goed dat je positief probeert te blijven meid! Die rare dromen heb ik ook trouwens steeds. schijnt er volgens mij ook bij te horen. @ maartje...volle maan heeft de beeb hier ook niet aan gedacht hoor @jacobien dat menstruatie achtige gevoel herken ik......het zal allemaal toch wel iets doen, toch? Mijn eerste bevalling duurde een uur of 32, dus ik hoop nu ook echt op een andere bevalling!
Steffie, ik lees om de 1 of andere reden over jouw bericht heen....maar ik hoop voor je dat het doorzet, het zou vervelend zijn als het weer zo lang gaat duren. Think positive! Het gaat je lukken hoor!