nog 5 weken.....wie gaat er mee aftellen?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Moesje78, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Hoi Dames,

Ik heb even kort wat berichtjes gelezen tussen de voedingen door hier. Wat een spannende tijden voor jullie allen!

Steffie. Hopelijk geeft strippen bij jou ook die push om te gaan bevallen. Ik kan me je gevoel zo voorstellen. Dat schiet niet op, he? Ik wens je toe dat het snel verder gaat en voorspoedig loopt allemaal.

Melloncollie, Die onzekerheden horen zooo bij je laatste weken meid. Zeker bij je eerste! Don't worry! Het is ook mooi dat je je kindje straks kunt bieden dat ook jij een mamma bent met gevoelens, twijfels en emoties. Mijn huisarts zei ooit eens, een mamma is ook om te leren voelen..... En bevallen...je kunt het, echt!

Verder iedereen sterkte met krampen, slechte nachten, emoties e.d. Ook in mijn kraamweek, kraamtranen met soms tuiten hier.

Alles loopt goed en soms loopt het ff helemaal niet. De bv komt goed op gang, maar ik betwijfel of ik voldoende heb voor mijn dametje!

En tot slot Jacobien, je had dus gelijk vorige week over dat vochtverlies dat de bevalling aankondigde...

Mocht het niet meer veel van mijn postings komen, ik wens jullie allen alle goeds en moois en heel veel genieten. Heb je je mooie kindje op je buik, valt alles van je af. Cliche, maar waar en je vergeet alles van de bevalling. Niet de feiten, wel de pijn en dat vergeten begint al heel snel erna.

Bedankt voor al jullie steun en dat ik hier de laatste weken lekker heb kunnen typen wat me o.a. frustreerde en bezighield.

Liefs voor allemaal en voorspoedig bevallen gewenst voor allen!

2. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    over de datum heen gaan is echt niet leuk :(
    steffie, succes... de rest die voorweeen heeft, HAD IK DAT MAAR haha. Misschien bevallen we wel allemaal tegelijkertijd. Melloncollie, gelukkig zie je het nu positiever in, t is maar hoe je tegen het leven aankijkt :)
    Geen enkel teken hier dat de kleine eruit wil, ondertussen zit ik op de fiets met boodschappen tassen, huishouden doen, je kent t wel...
    Wanneer mag ik mn kleine mannetje nou eens ontmoeten? HET DUURT ZO LANG.
    Roosje, leuk dat je fit genoeg bent hier te tikken, geniet maar lekker van je kleintje :)

3. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Steffie, ik hoop echt voor je dat het doorzet! Wel fijn dat de eerste 3 cm er al waren, maar het lijkt me frustrerend dat het dan weer stopt. Maar misschien zit je op het moment dat ik dit schrijf al op 10 cm. Het is te hopen... ;)

Jacobien, niet om je te pesten, maar dat menstruatie-achtige gevoel heb ik al twee weken... Helaas nog steeds geen baby.

Volle maan heeft die van mij zich ook niets aangetrokken... :(

He mama Roosje! Succes met je kraamtranen en geniet er verder lekker van. Wij benijden je (ik in ieder geval zeker)!

Rainbow, over de datum heen is zeker niet leuk. Je leeft toch stiekem een beetje naar die datum toe. Voor mij is het morgen, maar ik ben bang dat ze het voorlopig nog teveel naar haar zin heeft in mijn buik....

Melloncollie, goed dat je het er met je vriend over gehad heb. Zelf kan ik behoorlijk meepraten over je gevoelens. Om het even in het kort te vertellen: Voor deze zwangerschap heb ik een miskraam gehad. Twee dagen voor de miskraam was mijn opa plotseling overleden, en op de dag zelf de hond. Daar kwam nog bij dat de miskraam niet volledig was, waardoor er nog resten in de baarmoeder zijn blijven zitten. Toen ik voor curritage bij het ziekenhuis kwam, besloot een of ander assistentje dat ik maar moest wachten tot mijn volgende menstruatie. Dan zou het resterende vanzelf wel meekomen. Stond ik daar met hormonen die nog steeds zeiden dat ik zwanger was... Bij deze zwangerschap heb ik in het begin ook nog bloed verloren. Ik was dus weer overtuigd dat ik weer een miskraam had. Zelfs de dokter had er geen vertrouwen in. Wonder boven wonder bleef het goedgaan en bleek het bloedverlies van een hematoom te komen. Alles met al heb ik dus ook het een en ander te verwerken gehad en ik weet hoe je je moet voelen. Gelukkig heb ik het verwerkt en gaat alles goed. Als je jezelf weer even depri voelt kom je gewoon maar even klagen.

4. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Hier nog steeds geen teken van een baby. Morgen ben ik uitgerekend, maar ik ben bang dat ik gelijk ga krijgen met mijn voorspelling dat ik over de datum ga. Vandaag wel weer hele hevige krampen gehad. Ik moest zelfs puffen! Maar het is weer helemaal weggezakt... Wel nog veel harde buiken, maar dat heb ik ook al een paar weken. Het zou fijn zijn als het eens een keer door zou zetten.

5. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Hé wat een drukte opeens.

Roosje, fijn nog iets van je te horen. Het duurt ff om weer een evenwicht te vinden, van de voedingen, voor jezelf en met je andere kind. Dus logisch dat het niet altijd even goed loopt. In ieder geval nog een fijne kraamtijd toegewenst.

Lindada, ik weet dat het gevoel niets zegt over wanneer de bevalling start. En eerlijk gezegd mag het ook nog wel ff duren. Zelf denk ik eind deze week begin volgende week. En dat zal al mooi zijn. Vandaag veel afscheiding met een beetje bloed. Dus het rommelt gewoon wel.

Rainbow: soms is het ook niet nodig, hoor. Al die voortekenen. Het kan zomaar opeens beginnen.

Nou meiden, ik hoop dat al dat gerommel snel bij jullie doorzet en te lezen dat jullie beeb er is.

6. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    Hier nog geen enkel teken van een naderende bevalling te merken. grrrrr :evil: :D

7. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    haha, ik denk dat alle beebs dezelfde dag geboren worden...

slapen wordt een pijnlijke bedoeling de laatste paar nachten. vervelend om wakker te worden met pijn in je heupen-bekken en rug.

morgen weer een afspraak bij de vk.

8. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Ook hier is de rust weer wedergekeerd.

Rainbow, welke dag zullen we afspreken?

9. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Vandaag 40 weken!

10. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    Oke met z'n allen tegelijk!
    Wanneer? Alles kan maar niet zondag hoor, dan ben ik jarig, en dat vind ik nou niet zo leuk!

Verder hier ook saai geen enkele tekens van een naderende bevalling grrr

11. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Nou wacht nog maar even, doe maar volgende week, dan heb ik de geboortekaartjes definitief af ;)

@ Lindada: nou das ook geen onbezorgde zwangerschap hoor wat je daar zo even opschrijft. Vermoeiend is dat he? Je bent constant aan het denken en praten erover om het maar een plek te geven. Waar is de ruimte om de nieuwe gewaardwordingen in en aan je lichaam te bewonderen? Het kindje wat in je groeit? Maar das de les die ik eruit trok, dat leuke dingen en niet leuke dingen elkaar niet afwisselen maar gewoon tegelijk gebeuren! Das nou het leven! *voelt filosofische bui hangen* Maar kijk nou eens joh, was je nog zo onzeker in het begin en nu zit je op de 40 weken! Dat vind ik echt supertof, das wel een dansje waard eigenlijk! Of zoals wij dat in metaljargon zeggen: A loud HELL YEAH! 8) Ik hoop voor jou op een mooie bevalling en een geweldig gezond beebje! :)

En natuurlijk ook voor de andere dames die op het laatst lopen. Ik heb nog wel even te gaan.

Vannacht kwam ik niet meer zo goed in slaap; vriend maakt herrie dmv snurken/opstaan/aankleden/brood smeren. Dus ik was er pas om 1 uur uit. En voel me nog niet helemaal super dus ik heb stiekem maar weer een red bulletje gepakt [-X Het slapen is niet zo lekker meer. Vooral als ik op mijn linkerzij lig, heb ik het gevoel dat ik doorlig. Herkenbaar voor iemand? Maar ben gisteren wel lekker actief geweest, de badkamer blinkt weer. Als ik binnenloop dan hoor ik zo in mijn hoofd: haaaaaallelujaaa :) En nu de rest nog.....

Sterkte allemaal vandaag dames met wat er ook gebeurt! Het zonnetje schijnt (althans, hier aan de Haagse kust) dus maak er wat van.

12. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Waar is Steffie? Zou het misschien bij haar doorgezet hebben.

Melloncollie: mooie woorden. Vind het altijd knap hoe jij je gevoelens kan omschrijven.

Ehhhh, een mooie datum. Misschien volgende week dinsdag 23-09-2008. Kids zijn dan op school en bij de opvang, dus dat zou goed uitkomen. Ik hoor wel wat jullie van deze datum vinden :D .

13. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    hey
    nee het is nog niet doorgezet jammer genoeg maar ja we wachten af
    morgen weer bij de gyne langs dus ben heel erg benieuwd wat die te melden heeft
    voor hetzelfde geld laten ze me gewoon doorlopen tot het doorzet zolang de kleine het goed maakt aan de ene kant ok maar aan de andere kant doet het bij mij nu zo een zeer en ben gewoonweg doodop :s

14. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Kom op, hé meis!

Ik merk dat ik een soort gelatenheid over mij heen heb gekregen. Zoiets van: ik rommel de dagen gewoon door en zie wel wanneer de kleine komt. En dat helpt mij enorm. Ik hoop dat, ondanks je vermoeidheid en de pijn, je dat gevoel ook een beetje kan oproepen. Want dat helpt wel.

En anders veel sex en ananas. Misschien dat dat iets doet :D

15. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Sex en ananas wat een combi weer :p

Weet niet hoe je je voelt Steffie, maar ik hoop dat je een beetje rust kan vinden ookal is dat nu heel moeilijk. veel draait om gedachten merk ik zelf, misschien kun je je gedachten op de 1 of andere manier eens verzetten. Als ik echt een dipje heb ga ik hier keihard muziek draaien of ik zet even een komedieserie aan ofzo iets. Even lachen werkt bij mij wel goed. Maarja snap dat het niet zo eenvoudig ligt met een gezinnetje hoor.

16. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    jacobien en de rest: zullen we morgen afspreken om te bevallen?
    23 sep is een beetje laat hoor, plus dan is de beeb geen maagd meer toch? die sterrenbeelden gaan tot de 23ste? en er staat al maagd op het geboortekaartje dom dom dom! zondag de 21ste?

ik ben het zat! Morgen heb ik een afspraak bij de vk, kijken wat zij ervan zegt.
    Ik vind t niet erg om met een grote buik rond te wandelen, mijn bekken doen gewoon zeer en als je pijn hebt is dat gewoon niet fijn, het is vermoeiend en het beperkt je gewoon.

@melloncollie, jouw vriend houd je wakker met het snurken, maar soms maak ik mezelf wakker met het snurken haha.

17. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    ok of mijn vliezen zijn net gebroken.... of ik heb ik mn broek geplast...

18. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    ohhh, spannend rainbow! Donderdag 18-09-2008 is ook een mooie datum. Dus go for it, meid! Duim, duim!

19. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    @rainbow1984
    hoe spannend laat je iets weten? hihi ben niet benieuwd haha of misschien ben je al bevallen ondertussen, succes of al geniet ervan ;)

@Jacobien ook nog lekker wakker vannacht zeg pff lastig he die slapeloze nachten

gister eigen inleidmethode maar eens geprobeerd whahaha mannetje vond het wel leuk...ik ietsje minder maar goed was wel fijn weer even samen te zijn dat deed goed
    wel weer wat krampen gehad maar doorzetten ho maar :s misschien niet wild genoeg lol (ja kan wel nog positief blijven haha)

vanmiddag naar de gyne ben benieuwd

20. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Sorry dat ik hier zomaar inval maar ik ben op dit moment 39 weken en 5 dagen zwanger en ik moet zeggen dat ik dus totaal nergens last van heb, geen voorweeen, geen harde buiken, geen krampen of iets en dit heb ik ook niet gehad.
    Is dat herkenbaar of hebben jullie wel allemaal kwaaltjes of dingen waardoor je denkt dat de bevalling niet lang meer zal duren?
    Ik heb namelijk het idee dat ik gewoon 2 weken overtijd zal gaan lopen want die kleine zit er nog best volgens mij.

Ik ben het zwanger zijn ook nog niet zat en heb niks te klagen maar ja het word nu gewoon met de dag spannender en vind het gewoon vervelend dat ik niet weet wanneer het gaat gebeuren want er is niks wat erop lijkt dat het gaat beginnen.

Deel Deze Pagina