nog 5 weken.....wie gaat er mee aftellen?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Moesje78, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Over snurkende mannen kan ik meepraten! Soms zou ik willen dat ik ook snurkte. Dan weet hij eens een keer hoe het is. Hij heeft er zelf namelijk nauwelijks last van. Ik moet steeds met stille trom naar de logeerkamer vertrekken of bij wijze van waarschuwing rare geluiden maken, zoals fluiten en klikken. En als ik hem een zachte por in zijn zij geef, kan ik een snauw krijgen. Daarom lig ik vaak, de wanhoop nabij, lijdzaam te luisteren naar de ronkende, rochelende en naar adem snakkende man naast me. Zo heb ik hem niet besteld en aangezien de inruildatum verstreken is, is inruilen ook geen optie...

2. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Daar ben ik weer, zit nu met de laptop van mijn moeder op de bank.

Maartje78, leuk dat we op dezelfde dag zijn uitgerekend :D en had tot vandaag dus ook geen gerommel of een pijntje! Nu heb ik toch wel last van wat krampen en enorme rugpijn. Maar moet zeggen dat die krampen wel weer een beetje wegtrekken maar die rugpijn is niet prettig. Maar nu heb ik wel vaker rugpijn dus daar zoek ik niks achter eigenlijk!
    Ooh ja en is heel herkenbaar dat je last van een spier hebt in je lies, ik heb af en toe enorme kramp in mijn bovenbeen dat ik soms echt niet kan lopen of even een spastische beweging moet maken!
    Zo 23 kilo aangekomen is best veel maar ja je kan er helaas niks aan doen en ik snap dat het vervelend is maar ja zoals iedereen zegt je krijgt er wat moois voor terug!
    Nu heb ik wel makkelijk praten want ben maar 8,5 kilo aangekomen en het is echt alleen buik en meer niet...ik krijg altijd complimenten en dat geeft wel een fijn gevoel want zelf voel ik me zelf niet altijd even aantrekkelijk meer!

Ik hoop dat het voor jou ook snel doorzet en wie weet bevallen we ook wel op dezelfde datum!

@ Lindada, ja sorry kan er niks aan doen dat ik me hier meld met het bericht dat ik niks voel rommelen en eigenlijk nadat ik het gezegd heb last van krampen en rugpijn krijg! haha

Maar balen zeg van die aambeien, mijn collegaatje is er aan geopereerd en ik begrijp dat het geen pretje is als je er last van heb! Ik hoop dat het niet erger wordt (vanwege het persen) door de bevalling en dat je er snel vanaf bent.

Nou ik ga lekker eten bij mijn moeder, straks even naar het ziekenhuis op bezoek bij mijn opa (misschien kan ik wel gelijk blijven, haha) en dan naar huis! Misschien zakken de krampen weg of misschien zet het door, ik ben benieuwd!

Fijne avond!

3. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    MOESJE: GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JE ZOON! Geniet van je mannetje en je kraamtijd.

4. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Hier gelukkig ook geen stria. Maar ja, ik ben ook de jongste niet meer dus mijn huid was al niet meer zo strak, hi, hi. Ik ben ook niet zoveel aangekomen: 9 kilo. Maar zo was het ook bij de zwangerschappen van de jongens.

Heb het vandaag wat druk gehad en nu enorm veel last van harde buiken. Zelfs een warm bad helpt niet. Vanavond maar optijd naar bed en hopen dat het slapen lukt.

Zal al het gerommel door de laptops op schoot komen :D

5. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Moesje, gefeliciteerd! Gave naam...

Hier ook nog geen striae te bekennen, wel n mega buik die begint te hangen, maarja niet raar, met 1 kindje dat probeert in te dalen en een volgend kindje dat geicht mee geeft!
    Hoef pas weer over 8 dagen naar de gyn...hoorde vandaag een verhaal van een tweeling(kleinkids van de kaasboer bij mn ouders)....6 weken geleden met 38.4 weken ingeleid, pff! Rond de 50 cm en 6,5 en 7 pond, nog meer pff!

6. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Pfff, tal74, dat is een heftig verhaal. Ik ben ook 1 van een tweeling en na een zwangerschap van 40 wkn zijn mijn broer en ik geboren met een gewicht van 5 en 6 pond. En dat was al veel.

7. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    hey meiden
    ik zal de aankomende dagen iets minder actief zijn aangezien gister avond ons jongste manneke van 1,5 is opgenomen in het ziekenhuis met spontane ademhalingsproblemen
    hij heeft in het verleden rsv gehad en blijkbaar heeft die nu een jaar later een terugslag gekregen, maar uiteraard is die een pak sterker nu en laat zich de medicijnen ed niet meer toedienen. (en hoe leg je het zo een kleine uit ?)
    straks komt de kinderarts kijken of het verbetert is na vannacht een aantal keren medicijnen en of die het beter toelaat en ook of het evt met een puffer weer gaat (net als toen) gaat dit dan mag die het weekend weer naar huis als de koorts gedaald is.

Met mijzelf gaat het redelijk....hoop nu alleen dat de kleine in mijn buik toch nog ff wil blijven zitten maar het rommelt weer als nooit tevoren :S

8. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Hallo meiden,

Hier even een berichtje van mij...

@ steffie, je laat me schrikken met je bericht, ik hoop dat je mannetje snel weer opknapt en dat jij het ook nog even volhoudt!

Ik heb voordat ik bevallen ben ongeveer een dag of 3 gerommeld.... al twee nachten voorweeën gehad dat ik dacht dat het begon....misschien is dat voor jullie een hart onder de riem ;)

Hier hebben we de eerste nacht er thuis opzitten....zoonlief ging om half 3 slapen en dochterlief werd om zes uur wakker.... :)
    Maar Britt was de tweede nacht ook zo onrustig, dus het zullen bij Sem nog wel de naweeen van de bevalling zijn geweest.
    Hoe dan ook, ik voel me goed. Voel me best energiek en heb vannacht weer op mijn buik geslapen...dat had ik erg gemist.

Meiden kom op, jullie zijn ook dichterbij dan dat je denkt....! Geniet nog even van je buik want die van mij is erg leeg nu... ;)

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

nou steffie wat een timing weer he....typisch het leven! ik hoop dat je zoon snel weer lekker aansterkt en dat je straks gerust aan je bevalling kunt beginnen.

Ik gister veel harde buiken maar niet pijnlijk. Had wel zo'n irritante steek onder m'n rechter borst telkens als ik bewoog. Dus even lekker in bad gezeten en daarna op bed gaan liggen. 12 uur gaan slapen maar dat lukte natuurlijk helemaal niet...want ik was er gister pas om 1 uur 's middags uit. Ik was helemaal niet moe! :( Ik raak echt totaal mijn ritme kwijt. Toen toch in slaap gevallen tot een uur of 5 vanochtend. Ik had al weer wat last van die harde buiken maar nu ook een zeurderig buikpijntje. Alsof je zeg maar heel nodig naar de wc moet :) Vriendlief maakte flink wat kabaal dus om half 7 ben ik maar met deken en al naar de huiskamer verkast. Heb ik na 24000 keer nieuws uitzendingen Sesamstraat gekeken. Is ook niet meer wat het geweest is hoor....meneer Aart en Hakim zitten er nog wel in. Das wel old skool 8) Maarja....uhm volgens mij ben ik rijp om moeder te worden ofzo :p

Vandaag een lekker bankhangdagje !

10. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Jacobien, 5 en 6 pond is ook niet weinig iid! Ach, ik zie wel, het moet er toch uit, 4enhalve pond of 7... ;) !

Steffie, heel veel sterkte, hoop dat de kleine man gauw opknapt...

11. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    jeetje steffie, das wel even vervelend, hoop dat je zoontje snel weer opknapt en dat de kleine nog effe wacht totdat dit wat rustig is , sterkte.

Hier nog niks alleen dat rot spiertje doet het weer niet, een hele week nergens last van, en nu weer wel, een vrijdagkwaaltje. Komt weer lekker rot uit, moet vandaag 4 lessen geven, grr.
    Vannacht weer lekker gespookt omk een uur of 3 even een beschuitje gegeten en wat gedronken en weer terug, manlief wordt ook echt nergens wakker van, heb 2 keer het licht aangedaan om een mug te killen, 1 is dood de andere heb ik wel de hele nacht gehoord maar iedere keer als het licht aanging was hij weg.

Ik hoop wel dat die kl...e spier/lies vanmiddag niet zo'n pijn meer doet dat ik iniedergeval weer "normaal"kan waggelen! haha

tal 74: een vriendin van mij is 3 weken geleden bevallen van een 2ling met 35,5 week! dus wie weet! vaak is het toch eerder met een 2ling. Lijkt me ook erg zwaar!

Zou Angela al bevallen zijn of zouden het toch voorweeen geweest zijn?

hier wordt het denk ik voorlopig ook een verplicht bankhangdagje, zo even mijn stagiare aan het werk zetten, ideaal zo'n stagiare, is nog een goede ook hoef ik me nergens zorgen over te maken.

12. melloncollie

jij bent nu nog gewoon aan het werk?

13. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    ja een beetje, heb een eigen dressuurstal aan huis, en zolang ik me goed voel en het leuk vind geef ik nog lessen. Maar niet meer als 2 achter elkaar, en heb wel afgesproken dat het kan zijn dat ik er toch niet ben of afzeg, maar tot nu toe niet nodig geweest. Het is hier aan huis en hoef alleen me in een stoel te hijsen en te praten, en dat gaat nog goed haha. Moet er tot nu toe nog niet aan denken helemaal te stoppen.
    Voor het echte zwaardere werk heb ik nu overdag een stagiare en 's avonds vanaf 5 uur en het weekend mijn vriend (deed hij altijd al)

14. melloncollie

Oh ok, ja dan snap ik dat je het nog wel vol kunt houden. Een welkome afleiding denk ik ook. Ik verveel me hier wel hoor. Vandaag ook een slechte dag, zit aan de race :oops: grrrrr :evil:

Denk trouwens dat dieren wel ontspannend werken in zo'n spannende tijd. Ik vind het zelf heel fijn om al mijn beesten om me heen te hebben.

15. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    ja is inderdaad lekkere afleiding en fijn om met dieren te werken, alleen moet nu af en toe echt nadenken dat ik niet alles zo maar even kan doen. Vooral de jonge hengsten enzo zijn toch wat onberekenbaar, maar het is zo'n gewoonte voor mij om het allemaal zelf te doen, dat het moeilijk blijft om het door een ander te laten doen.
    Lastig aan de race... misschien goed voorteken.. maarruh eerst ik hoor haha

16. melloncollie

jahoor, ik dring heus niet voor ;)
    is misschien ook het vertrouwen wat je in je dieren hebt...en zij in jou. dat je daarom alles op de automatische piloot doet.

17. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    ja ik denk het! Maar ook zo gewent alles zelf te doen, vooral de wat gevaarlijkere dingen, die ik nu echt niet meer moet doen, best raar om het dan over te laten!
    Het is hier wel erg rustig vandaag, zijn ze allemaal aan het bevallen ofzo?

18. melloncollie

Ja wat gas terug nemen! In het begin moest ik ook wennen aan het feit dat iedereen alles wat ik mee naar boven wilde sjouwen, uit mijn handen griste. Ik woon namelijk 3 hoog. Maar nu is het wel gewend hoor :) Maar in het begin voelde ik me echt gehandicapt....
    Het komt vast goed met jouw paardjes! :D

Nou volgens mij wel, allemaal aan de bevalling....nieuwe hobby: synchroom bevallen !

19. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Dames, gister meldde ik mij hier voor het eerst en nu ben ik al bevallen van onze mooie zoon Jason Kayne (roepnaam Jason), vanochtend om 7.28 uur is hij geboren en weegt 3270 gram en 50 cm lang!
    Het is best vlot gegaan maar ooh mijn god wat doet het pijn zeg...haha wil niemand bang maken maar nee doe het niet graag nog een keer!

Ik ben al thuis, heb wel last van mijn hechtingen maar dat overleef ik ook wel na zo'n bevalling.

Ik zal me hier snel weer komen melden en wens iedereen die nog moet bevallen veel sterkte toe en dat jullie snel van je kindje mogen genieten!

Het is echt waar, je bent verliefd op je kindje

20. melloncollie

Angela2009 !
    Van harte met je zoon! En een hele mooie naam zeg voor een jongetje. Mijn nicht heeft al een zoon die Jason heet anders had ik die naam ook op mijn lijstje gezet voor een jongen ;) Geniet van je kraamtijd!

Deel Deze Pagina