nog 5 weken.....wie gaat er mee aftellen?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Moesje78, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    Rainbow: Hartelijk gefeliciteerd! Wat een lekker ventje!

Jacobien: Fijn (?!?) dat ze je willen strippen na het weekend. Hopelijk helpt het bij jou beter als bij mij!

Hier krijg ik iedere dag wel een smsje, telefoon of mailtje van is er al ies. Aan de ene kant heel irritant, aan de andere kant ook erg lief datze allemaal zo meeleven!

Hier blijft het wat rommelen, blijf af en toe wat dikke slijmslierten verliezen bij het afvegen?! en vannacht om een uut of 5 had ik een paar keer wat krampen, maar dat is ook al weer weg!

ach ja het zal wel een keer komen!

2. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Ja, ze willen dit weekend dan strippen maar ze gaf wel aan omdat het al zo lang bij mij rommelt dat het kan dat mijn lichaam niet op het strippen reageert. Dat het als ware al gewend is aan de prikkels. Nou ja, we zien wel. Misschien is het wel niet nodig (hoop ik).

3. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Rainbow gefeliciteerd met je zoon! Fijn om te horen dat alles goed is gegaan. Geniet ervan meid!

Maartje ik hoop voor je dat de bevalling eens door gaat zetten bij je. Van dat wachten word je gillend gek... ik wel in ieder geval.

Jacobien, ik hoop dat strippen niet nodig is en dat het gewoon deze week geboren wordt.

Melloncollie, leuk he die ontzettend charmante houdingen op het laatst... :) Hoe is het trouwens met je dipje? Al beter?

Getver, ik ben al 1 WEEK OVER TIJD!

4. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

We wachten maar weer af he...zit niets anders op!

Jahoor het gaat al wat beter. Ik merk dat ik door de verveling veel nadenk en door de 'stilte' als het ware tijd heb voor allerlei gevoelens die boven komen dobberen. Eigenlijk is die verveling dus heel functioneel en ik laat alles lekker over me heen komen....deze periode komt precies op het goede moment zal ik maar zeggen. Ik probeer altijd wel ergens een spiritueel lesje uit te halen ;) Nu lijkt het zelfs een beetje om te draaien. Eerst nog van nou laat maar komen die handel en nu heb ik zoiets van ach ze zit eigenlijk ook nog best daar. Ze beslist zelf wel wanneer zij het tijd vind om te komen. Vertrouwen op haar wijsheid dan maar ;) Want ookal zijn baby'tjes nog zo klein en hulpeloos, ze zijn zo wijs...als je alleen al in die oogjes kijkt. Dus we hebben het op een deal gegooid: madameke beslist wanneer ze komt en mama schikt zich daarin! :D
    Maar soms wel heavy hoor, al die gevoelens van de afgelopen maanden, poeh. Maar zonder diepe dalen geen hoogtepunten he. It's for a cause!

1 week overtijd alweer lindada, ben je het al echt goed zat of nog niet zo?

5. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Fijn dat je jezelf weer beter voelt melloncollie. Ik ben het inderdaad al behoorlijk zat. Maar madame heeft zich nu eenmaal voorgenomen om 'fashionable late' te komen. Ze krijgt nu al sterallures! Maargoed, ik kan niet meer doen dan afwachten. Vrijdag moet ik naar de gyn, dus dan zal ik wel horen hoe het verder gaat.

6. melloncollie

Waarschijnlijk wil je het niet horen, en ik ook niet als ik op 41 weken zit, maar ze komen echt wanneer de tijd rijp is...zo niet, met een beetje hulp van de dokter. Hopelijk zijn deze laatste paar dikke buikdagen voor jou een beetje draaglijk !

7. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    Dat probeer ik mezelf ook alsmaar voor te houden, maar had vandaag even een baaldag. Heb een hele dag niets gedaan als lezen, tv kijken en vooral heel veel in slaap vallen en een uur later wakker worden. Ik zal het wel nodig hebben zeker, hoop alleen niet dat ik nu vanavond niet slaap. tja we zien wel!
    Nog rommelende hier onder ons, hier iniedergeval niet meer grrr

8. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Hé Maartje, kan mij jouw baaldag goed voorstellen, hoor. Je wilt gewoon je beeb in je armen houden. Ik had gister ook zo'n dag, veel slapen, moe, sjaggie, gerommel. Vandaag nog steeds moe, maar geen gerommel meer. Wist je maar wanneer het zou beginnen, hé. Dat zou al enorm schelen. Maar ja, we kunnen veel plannen maar dit dus blijkbaar niet. Ik hoop dat je vannacht goed slaapt en morgen weer een kans.

9. melloncollie

ik heb het idee weer eens teveel geslapen te hebben waardoor ik nu lekker suf ben. al de hele dag. de caviahokken zijn weer schoon, dus toch nog wel iets gedaan vandaag. moet daarbij veel bukken en staan en damn, wat voel ik dat hoofdje dan drukken zeg. voel het dan ook constant borrelen in mijn buik alsof mijn darmen in de verdrukking zitten.

10. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Goedemorgen! Hier geen beeb maar wel snip verkouden, hoofdpijn en slecht geslapen. Beehhhhh, ik heb geen zin meer. Ik ben zo benieuwd naar dat kleine meisje en soms kan ik mij gewoon niet voorstellen dat zij in mijn buik zit en kan ik mij helemaal niet voorstellen dat zij zo in mijn armen ligt. Daarom: geen zin in strippoging (wat een absurd woord toch) maar ook weer wel. Het is een fijn idee dat ik na morgen zelf kan aangeven wanneer ik wil dat de boel daar een beetje opgeschut wordt, om het zo maar te zeggen.

Melloncollie: van dat geborrel in de buik, dat herken ik enorm. En bukken, tja met 2 kleine kids moet ik dat nog wel regelmatig. Maar ik kan dan niet ook een hap lucht nemen, hi, hi. Voor mijn gevoel zit alles dan vol met beeb.

Nou meiden, wij gaan eind van de dag nog ff (op de valreep) een huis kijken. Verder rommel ik een beetje aan.

Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat.

11. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    Zo hallo dat is hier stil, jullie laten mij
    toch niet allemaal in de steek hè, zijn toch niet massaal aan het bevallen haha
    Ik heb (helaas?) heerlijk geslapen, lijkt wel of ik steeds beter slaap, ben er gewoon maar 2 x uitgeweest vannacht om te plassen, tegen normaal elke 2 uur, en normaal moest ik dan ook echt plassen en nu bijna niks? ik snap er echt niets meer van. Zou mijn kleintje nu gewoon gaan krimpen en stopt het zwanger zijn gewoon HELP haha!

12. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Nee hoor , maartje ik ben er ook nog. We hebben bijna gelijk gepost.

Fij dat je goed geslapen hebt, (dat wil ik ook). Ik moet ook minder plassen, maar ben bang dat beeb er niet kleiner op wordt. Help, het moet er ook nog uit!

13. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    nou meiden ik heb de 40 weken bereikt hoor... gek idee de datum die je al 8 maanden noem is gewoon een datum waarop er nog niets aan het handje is. ach nog max 2 weken maar ik hoop stiekum toch wel voor 1-10 hoor ;)

14. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    sommige vrouwen zeggen dat ze een paar nachten voor de geboorte juist heel goed hebben geslapen dus misschien......

15. melloncollie

Haha nou dan bestaat de kans dat wij aan synchroonbevallen gaan doen!

Ik slaap de hele week ook al prima. Plassen? Soms een keer tussendoor eruit, maar meestal niet meer 's nachts. Ook overdag minder.

Moet zeggen dat het slapen hier wel extreem is; namelijk zo'n 11 a 12 uur!

16. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    roshi: Das toch lullig hè als die datum er dan eindelijk is en er nog helemaal niets is. Ik had er toen even de balen van, vervolgens had ik weer zoiets van tja het zal wel komen als het zijn/haar tijd is, en nu BEN IK HET BEU! Ik wil echt voor 1 oktober!

Jacobien: je was er idd vanmorgen gelijk met mij haha, wel shit voor je dat je zo slecht geslapen hebt, hopelijk gaat je verkoudheid snel over!

Meloncollie: Is goed ik doe mee aan het synchroon bevallen wanneer? nu vanavond of vannacht haha
    Ik slaap ook best veel gister overdag een paarkeer een uur tussendoor geslapen en verder van 12 tot half 9, met maar 2 korte plaspauzes waarna ik meteen weer in slaap val!

17. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hallo iedereen!
    ik kom me ook ff melden hier....
    ben vandaag 35 weken dus ik mag officieel meekletsen ;)

Zie dat er al aardig wat dames over de 40 weken zitten. Balen zeg! ik hoop voor jullie dat jullie heel snel mogen gaan bevallen!
    Dat hoop ik eigenlijk voor iedereen hier natuurlijk, die 37 weken of meer is...

Ik heb sinds vorige week verlof, lijkt wel of ik sindsdien slechter slaap. Draai me een eind weg en lig de halve nacht te worstelen met mijn voeding/zwangerschapskussen..
    Ook heb ik vandaag heel erge pijn aan mijn rug, heb denk ik dus vannacht verkeerd gelegen...

Af en toe heb ik sinds vorige week al wat voorweeen, die ik kan vergelijken met menstruatiekrampjes en ons beebje is ook sinds week 34 ingedaald..

Al met al kan ik het begin van mijn laatste loodjse nog best wel hebben, met wat kleine ongemakjes zo hier en daar..
    hoe is het bij jullie?

18. melloncollie

welkom princesje83!

lijkt heel erg op mijn verhaal, behalve de voorweeen dan. ik heb steeds pijn in mijn heup/been, dan heb ik volgens mij ook te lang in een bepaalde houding gelegen.

zit er vandaag weer eens helemaal doorheen. als ik echt gewoon stilzit en niks doe, dan komen er echt een heleboel tranen en ik weet niet waarom. echt alles maakt me verdrietig; zelfs een hapje uit m'n appel nemen...want dan bedenk ik me weer wat als die appel gevoel heeft? :(: :( voel me zo ellendig en futloos vandaag en al dagen loop ik met het gevoel er komt me toch een stortvloed aan van alles en nog wat uit binnenkort. en today is the day! vriendlief al gemaild of hij de boodschappen wil doen want ik heb echt geen zin/fut. ik weet het allemaal niet; alles is teveel op het moment. ik heb niet het gevoel dat iemand me kan helpen daarmee, is iets wat ik zelf moet uitvinden. feit is wel dat er niks uit mn handen komt; hele huishouden ligt stil. ik ben zo onrustig van binnen en ik kan de rust maar niet vinden. ik voel me echt een klein kindje van 3 :(

19. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    Hey meiden
    Hier ff weer een berichtje van mij.

Mijn man had wel al gepost eigenlijk voor jullie maar had het bij bevallen gezet :oops: en zelfs met zijn naam verkeerd :oops: :oops:

Nou hoe het begon hahaha. Vrijdag overdag een rustig dagje gehad wel wezen winkelen want kreeg ineens het idee dat er te weinig eten in huis was en je weet maar nooit :S
    Die avond wilde ik ineens muziek horen, dus mijn man jan smit en nick en simon opgezet. Zoooo een relaxede avond, de kinders waren aan het playbacken en wij lagen op de bank (en aplaudiseren natuurlijk haha)
    Na de show kwamen de kinders bij mij zitten heel spontaan en ze waren tegen mijn buik aan het praten en allemaal kusjes aan het geven en de oudste zei: we geven zoveel kusjes misschien komt die er dan wel uit he mama. Ik moest er nog om lachen :)

Die avond heel relaxed naar bed gegaan. Lekker tegen het ventje aan en heb heerlijk geslapen tot 5 uur. Toen moest ik eruit om te plassen, althans dacht ik. Maar plassen deed zeer. Ik met mijn duffe kop gewoon weer naar bed gegaan. Een half uur later weer plassen. weer deed dat zeer. Pff dacht nog niet nu een blaasontsteking. (was gewoon te duf om iets op te merken)
    Om 8 uur toch maar opgestaan want het deed toch te zeer en kon niet goed liggen. Heb een uurtje achter de pc gezeten voor er een lampje begon te branden dat het toch echt begonnen was en het weeen waren :confused:
    Ik mijn man heel rustig proberen wakker te maken. Schat we moeten naar de kleine toe....die ligt te wachten. (hij zou die dag naar huis mogen) geen reactie, 20 min later. Schatje we moeten djamai ophalen en snel ook.....hmmm was de enige reactie. Weer 20 min gewacht maar begon me op mijn zenuwen te werken. Schat je moet oppas regelen want we gaan naar het ziekenhuis en nemen 2 kleintjes mee terug vanavond!
    Eerst een HUH? en toen een daver van de trap af :D

Nou ik bleef kalm maar hij was blijkbaar behoorlijk nerveus. Terwijl ik op mijn gemak stond te douchen en weeen wegpufte en ff wat bijscheerde en de rest van de spulletjes pakte, belde hij met mijn moeder en liep zichzelf verloren. (en dat voor een vierde he hahaha)
    Om 11,40 ongeveer kwamen we in het ziekenhuis aan. Ik had op dat moment 4 cm ontsluiting en we stelde het beide goed. Jammer genoeg moest ik een uur aan de monitor. Vind dat erg vervelend en dat merkte we ook, de weeen waren minder sterk en na een uur was het een kleine 5 cm.
    Ik vroeg om een epidurale...niet omdat ik de weeen niet meer kon opvangen, maar gewoon omdat ik na 3 bevallingen zonder pijnbestrijding eens wilde ervaren hoe het zou zijn met. Nou die zijn ze komen zetten wel pas om kwart na 2 want de anestestis van wacht was met een spoedoperatie bezig. Die uren waren goed vol te houden.
    Eerst nog even toucheren, was het een kleine 6 cm. De epidurale werd gezet, ik voelde geen enkel verschil behalve dat mijn linkse been wat doof was, maar schonk er geen aandacht aan. Wist ik veel dat die dus gewoon niet pakte of dat die niet helemaal recht zou zitten.
    De volgende 33 min gingen in een vliegend tempo. Ineens kreeg ik geen tijd meer om te ademen zo een felle weeen vlogen door mijn lichaam, ik wist niet wat me overkwam. Mijn man zei nog werkt die epidurale wel? Maar ik kon hem niet eens antwoorden. Ik weet dat ik op een gegeven moment schreeuwde dat die iemand moest bellen dat ik moest bevallen. En hij nog zei schat dat kan toch niet we zijn pas een kwartier verder! maar ik schijn hem met een bijna dodende blik aangekeken te hebben dus ineens stond daar de vroedvrouw, werden de kleertjes gepakt en rolde ik naar de verloskamer.
    Ineens voelde ik me helemaal rustig....ik vroeg bij volle verstand of ik mocht persen en dat mocht. Een perswee.....dit was genoeg om Xyno geboren te laten worden. Ik was dolgelukkig!
    Wat een mooie geweldige manier om te bevallen het verliep rustig en heb eigenlijk maar 33 min pijn gehad. Hij bleek wel degelijk een voldragen baby te zijn en helemaal geen 37 weken zoals hij geschat werd. Dus mijn eigen verwachtingen waren wel degelijk de juiste :p

Hij was meteen helemaal roze....woog 3060 gram 49.5 cm en zijn naam is XYNO CADE

De gyneacoloog was te laat, ik lag al gewassen terug op bed en de kleine was gewogen gemeten en lag al aan de borst. Hij schrok wel even...maar had ze gewaarschuwd...onze derde kwam op dezelfde manier ;)
    Alles gaat nu nog steeds goed. Alleen dat Xyno het dag en nacht ritme omdraait en ik dus eigenlijk doodop ben. (overdag rennen hier de andere kids ook rond) maar het is het waard. De bv loopt lekker heb zelfs teveel melk en hij zit weer bijna terug op zijn geboortegewicht :)

Laat jullie snel weer iets weten....baby roept ;)

Voor diegene die ondertussen bevallen zijn..GEFELICITEERD
    voor diegene die nog wachten......het is het wachten meer dan waard en kop op...

Ik blijf meelezen hoor :p

20. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    He gefeliciteerd met de kleine xyno. Mooie naam hoor!

Ik geloof dat ik bijna bij de club hoor, maar ik was me wel vast aan het inlezen, hahahaha
    Ik kan ook bijna niet wachten tot die laatste weken voorbij zijn...

Deel Deze Pagina