Hallo Dames, vanaf vandaag mag ik eindelijk met jullie mee praten, en daar keek ik al even naar uit! @ melloncollie: ik hoop dat je snel gaat bevallen meid! En voor de ander meiden hier ook, zet um op het die laatste loodjes
@Jacobien: van harte! was al erg nieuwsgierig geworden na die verhalen van gisteren Het klinkt als een mooie voorspoedige bevalling! En nu lekker genieten he! @maartje: Ik hoop niet voor je dat het record gaat halen... kan me voorstellen dat je het intussen goed zat bent! En voor 1 oktober is idd mooi! ik zal voor je duimen @melloncolie: Hihi, de wc je tweede thuis!? zal er maar wat plantjes enzo neer gaan zetten dan voor de gezelligheid Ben benieuwd wat de vk morgen zegt bij je.. @tal74: Fijn dat je niet opkijkt tegen de ks. Dan kan je je toch goed erop voorbereiden. Wanneer sta je "gepland"? @lindada: Het is ons 2e kindje Vannacht slecht geslapen! Dochterlief was steeds aan het huilen, had last van hoestbuien.. dus ik heb haar rond 00.00 uur maar bij mij in bed genomen (manlief heeft nachtdienst) en toen ging ze meteen lekker slapen.. heb geen gehoest meer gehoord Vanmorgen tot een uur of half tien geslapen en rond 11 uur dochter opgehaald van de psz. Daarna ff pc spelletjes met haar gespeeld en wat gegeten en rond half 1 begonnen met poetsen! heb hier vandaag dus een heuse poetsbui gehad! VRESELIJK! ik moest en zou de bovenste keukenkasten uitmesten en schoonschrobben.. Had twee weken terug de onderste al gedaan en kon me er niet toe zetten om boven te beginnen, maar vandaag dus hard aan het poetsen geweest.. Rond 15.00 uur was ik pas klaar en toen moest ik naar de ha met dochterlief, omdat ze echt al 3 weken snachts hoest en ik me toch wel zorgen maakte. Nouja, ze heeft geen gekke ontstekingen, maar omdat er bronchitis in onze fam voorkomt heeft ze een pufje gekregen die ze moet gebruiken als ze er last van heeft. vanavond lekker gekookt en daarna weer de afwas gedaan en de keuken netjes schoongemaakt (moet nu wel netjes blijven he ) en toen naar een oud collega van me! erg gezellig! rond 21.30 thuis want manlief moet weer werken vanacht en nu zit ik al weer te lang achter de pc.. Dus het is nu bedtijd, want na deze lange dag ben ik echt KAPOT! morgen weer naar de VK! we gaan de bevalling bespreken dus ben benieuwd...
ey meiden alles ok? Al iemand bevallen? het is zo stil en ik blijf steeds terug kijken hoe het gaat Hier eerste dagje was echt wel goed verlopen, de kleine djamai van 1,5 was in een goede bui, en heeft in de middag 3 uur geslapen wat heerlijk was. De twee oudste waren pas in de avond thuis die waren een dagje logeren en naar de kermis met mijn broer. De kleine man doet het heel goed is heel regelmatig met zijn voedingen wat echt heel veel scheelt. Is echt luxe tegenover de andere 3 waarmee ik veel meer opstartproblemen heb gehad. Heb zelfs de keuken gedaan en een keer gedweild en verder genoten van de rust. Vandaag en morgen man thuis plus bezoek dus weer wat drukker. Maar donderdag en vrijdag hoop ik op nog zo een dagen als gister ik blijf volgen he....meiden het is rotweer wat kan je vandaag beter doen dan bevallen? hihi
ik word momenteel helemaal schijtziek van mezelf om het zo maar eens te zeggen. tranen blijven echt uit het niets komen lijkt wel en slapen gaat zo moeilijk. mijn hele lijf is onrustig en mijn hoofd, daar is het ook nauwelijks stil de afgelopen dagen. ik wil het liefst thuis blijven de hele dag in m'n bed, lekker alleen. ik word niet goed van deze stomme wachtperiode, het lijkt wel alsof ik het heel erg voel aankomen intuïtief maar mijn lichaam geeft niet echt heel veel symptomen af. ben gewoon moe, het wachten beu.....nou moet ik straks ook nog op de fiets naar de vk omdat a. mijn moeder de auto niet heeft en b. ik wel met de tram kan gaan maar dan alsnog een heel pokke eind moet lopen. kortom ik baal vandaag.
Roshi: en hoe was het bij de vk? Jacobien: lekker dat het zo goed gaat met jullie, en gezellig dat je zo snel alweer meeklept hier! Princesje: goed geslapen vannacht, beetje bij kunnen tanken? Steffie: Fijn dat je dag gister zo goed ging! en wat een lekker kereltje zeg! Meloncollie: wachten is gewoon k.t, ik ken het ben het ook spuugzat, elke morgen sagereinig wakker met nog steeds een dikke buik en geen enkel teken! Ik heb ook echt zo'n gevoel dat mijn leven zo stilstaat momenteel, je kan niks plannen, mijn lijf zit me in de weg (23 kg extra meezeulen) wil gewoon mijn kindje in mijn armen, ik weet dat ik dat een heftige verandering gaat zijn, waar ik me niet meer op kan voorbereiden dan ik nu heb gedaan, dus laat nu maar komen dan kan ik weer verder met mijn leven! Dan ook nog rotweer, heb gister lekker 3 dikke boeken gekocht dus ga maar eens lekker lezen vandaag! Ik vrees dat ik september niet meer ga halen grrrrrrrr
Pff ja ik zit hier zo aan de 18 kg extra meesjouwen! Ff lekker klagen hoor ik heb ook het gevoel stil te staan; nou probeer ik dat gewoon te accepteren en ik merk dat het wel iets rust geeft om de boel de boel te laten. maar het voelt nu net alsof ze zeggen: jij moet van de hoge duikplank, in 1 keer! en ze moeten eerst het zwembad nog vullen. snap je, ik moet me alvast voorbereiden op van alles maar het duurt nog zo lang tot ie vol is en als ik dan spring weet ik niet hoe diep ik terecht kom en hoe koud het water is. zo das mooi omschreven he maar dat is precies hoe ik me voel. ik doe echt gigantisch mijn best om de uitkomst los te laten, dwz ik stel mij positief in en zie wel waar het heengaat met de bevalling. maar toch blijft het moeilijk omdat je ook denkt aan de periode erna; de kraamtijd en straks het alleen zijn met de baby. daar denk ik ZO veel over na dat ik me afvraag: pff heb ik daar straks nog wel zin in dat ik 24/7 met een baby bezig ben? dan voel ik mij uiteraard weer schuldig tegenover de kleine....
ja dat ken ik wel. Ik moet ook echt er niet teveel aan denken. Goed omschreven met je zwembad haha. En dan krijg ik ook nog vaak te horen, en hoe ga je dat straks doen met je bedrijf en gaat dat wel lukken, erg fijn als je dan zelf al een beetje in een dipje zit, met grote vragen over hoe het straks zal moeten gaan. Ik heb nu zoiets ik zie het straks allemaal wel, voor alles is een oplossing te vinden. Leuk dan ben je zelf eindlijk rustig daarover beginnen anderen daarover te zeuren grrr Maar ja we zijn eraan begonnen, kunnen nu echt niet meer terug haha (niet dat ik dat nu nog zou willen!) en je zal zien op de een of andere manier gaat dat vast allemaal goed komen. Bij een ander lukt het ook dus waarom bij ons niet!
Het zal ook allemaal best lukken maar door die vreselijke hormonen wordt je stemming gewoon zo beïnvloed, dat je echt alles door een negatieve bril ziet en dus gaat lopen piekeren. Ik kom nu ook niet meer zoveel het huis uit en misschien is dat onbewust wel omdat ik ook niet meer zo een zin heb in 'nou het gaat nu opschieten he?' , 'geniet nog maar eventjes van je rust nu het nog kan!' en 'wat zie je er nog goed uit zeg!' (ja maar ik voel me bagger! ). Ik zit nu al te panieken over het werk straks want ik merk nu ik niet op het werk ben hoeveel stress het me toch telkens opleverde. Maargoed wij zullen het best kunnen; deze kleine ukkies hebben ons niet voor niets uitgekozen. Ik probeer mezelf maar een beetje op te vrolijken met de gedachten dat ik straks lekker een herfstwandelingetje met haar kan maken, we met het gezinnetje 2 weekjes samen zijn na de kraamtijd, al die lieve stoere kleertjes die ze eindelijk aan kan, straks kerst vieren en met de hele familie een weekendje centerparcs in januari, en voor je het weet is het al weer lente en gaan we met z'n 3-en een week de hort op naar berlijn! zo! DAT staat al vast en niemand gaat ons daar van weerhouden!
ik kom momenteel ook niet zoveel buitenshuis, net af en toe naar stal om alles in de gaten te houden of om nog even te voeren en de paarden buiten te zetten! Maar dat is allemaal aan huis, daarom was ik erg blij met de zaterdag een dagje help maartje haar laatste (was helaas niet de laatste haha) dag door, met lekker eten, terasjes en even een verkorte strandwandeling! Het was wel 1 uur van huis maar ik had echt even zoiets van, we zien wel begint het rijden we wel weer terug! Maar dan waren we met zijn vieren, mijn vriend, mijnmoeder en haar vriend, gewoon effe een dagje erg gezellig! Nu weer een weekje wachten, bah Wel lekker dat je al vakanties hebt gepland wel echt iets om naar uit te kijken. Hier is dat iets moeilijker om weg te gaan, moet toch zorgen dat alle (16) paarden goed verzorgd achterblijven enzo, wij gaan meestal 2 x per jaar een weekendje weg! maar plannen dit vaak zo laat mogelijk, zodat ik zeker weet dat alles goed geregeld is!
ja dat heb je met dieren....bummer dat het niet zo gemakkelijk gaat met vakanties plannen. maar om heel eerlijk te zijn; paardjes brengen je toch ook wel weer wat afleiding toch? lijkt me trouwens heerlijk voor een kind om in zo'n omgeving op te groeien! lekker tussen de dieren. voor mij is het iets gemakkelijker want ik vraag of mijn moeder de schildpad en cavia's verzorgt en ik heb een vast adresje om mijn kat naar toe te brengen. en dat vind ik soms al een geregel, kan je nagaan wij zijn vorig jaar oktober voor het laatst op vakantie geweest. een weekje naar berlijn en daarna nog 1 weekje samen vrij. dan nog een keer in maart samen vrij, maar niet weg geweest. dus echt veel vakantie hebben we ook niet gehad. mede door de aankoop van ons huis deze zomer. ik kijk er dus heel erg naar uit om weer eens samen met mijn vriend (en dan dochter) te genieten en even weg te zijn van alles. het weekendje weg met de familie is om het jaar, altijd reuze gezellig! heb echt een grote familie van over de 60 man.
Even een update'je: bij de VK was alles 'dik' in orde. Bloeddruk goed, kleintje lag nog prima, hartje goed. Ik vertelde over m'n voorgevoel dat het niet lang meer duurt. En dat ik veel harde buiken heb, maar de VK zei dat dit op zich niets hoeft te betekenen. Ze vroeg of ik al wat slijmverlies met bloed had. Nee zei ik. En toevallig kom ik thuis en moet naar de wc en blijk ik het dus wel te hebben. Dus het wordt nu echt spannend! Minder spannend: net verzopen op de fiets in de regen. Wat is het verder stilletjes hier !
Lieve Maartje en Melloncollie, het zijn echt de laatste loodjes, hé. Je wereld wordt kleiner, je haalt je vanalles in je hoofd en je wilt gewoon je baby. Meiden ik duim voor jullie dat het niet meer lang gaat duren. En weet je, als de beeb er eenmaal is dan kan je je niet meer voorstellen dat ze er niet geweest is en regelt alles zich er om heen vanzelf. Al hoort onzekerheid daar ook een beetje bij. Met onze beeb gaat het super. Ze heeft bijna de hele nacht op mijn buik geslapen, ik wakker, maar het was toch heerlijk! Stuwing van de borsten is flink en doet auw: zo maar wat ijs opleggen. Morgen mijn borsten ff goed leegkolven en dan is de ergste stuwing ook voorbij. Voordeel van een derde dan weet je al wat er ong. komt en hoe te handelen. Nou, voor alle meiden die nog niet bevallen zijn. Sterkte en ik blijf lekker meeschrijven, hoor. Kunnen we zo een topic openen met "Net moeder" of zoiets.
Nou dan kan het nu toch niet lang meer duren he...tegen de tijd dat ik zover ben, zijn jullie al lang gewend aan de kleine 5 weken lijkt zo lang.....
Zwangeren: Maartje78 - 1e kindje - 20 september Roshi - 1e kindje - 25 september Kuzzkim - 1e kindje - 27 september Melloncollie - 1e kindje - 5 oktober - MEISJE Nony - ? kindje - 11 oktober Happymum - ? kindje - 12 oktober Tal74- 1e en 2e kindje - 24 oktober - TWEELING Princesje83 - ?e kindje - 30 oktober Bevallen: Linka76 - MEISJE - Jeslyn - 26 augustus - 4400 gram Geaaaaaatje: JONGEN - Haitze - 30 augustus - 7:15 uur - 4710 gram - 47 cm Kims - MEISJE - Febe - 31 augustus - 2:25 uur Floddertje - MEISJE - 5 september Devilschase - JONGEN Luca Roan Kris - 7 september - 4700 gram - 48 cm Roosje'69 - MEISJE - Lana Maria - 11 september - 15.57 uur - 3788 gram Moesje78 - JONGEN - Sem - 17 september - 4260 gram Blondiedfu - JONGEN - Rodey -17 september - 3320 gram Angela2009 - JONGEN - Jason(Jason Kayne) - 19 september - 7.28 uur - 3270 gram - 50 cm Suikerboon - JONGEN - Luca - 17 september - 6.57 uur - 54 cm - 3660 gram steffie1980 - JONGEN - Xyno Cade- 20 september - 3.01uur - 3060 gram - 49,5cm Rainbow1984 - JONGEN - Jonathan Kelly - 18 september - 09:11 uur - 3987 gram - 51 cm Lindada - MEISJE - Deena (Deena Lara) - 27 september - 12.42 uur - 53 cm - 3840 gram Jacobien - MEISJE - 28 september - 3520 gram
Hoi meiden! Allereerst Jacobien heel erg gefeliciteerd met jullie dochter en zusje! Verder heb ik de lijst weer aangevult en meteen een vraagje of iemand deze over kan nemen. Ik zal namelijk niet heel veel achter de computer zitten de komende tijd... Maar ik kom af en toe wel kijken hoe het er met jullie voorstaat! Met mij is verder alles goed. De bevalling is goed gegaan. Vrijdag ochtend ben ik gestript en 's middags kreeg ik lichte weeen. 's Nachts om 1.30 uur zijn mijn vliezen gebroken, wat meteen resulteerde in flinke weeen om de 5 minuten... Om 4 uur is de vk langs geweest en toen had ik 4 cm ontsluiting. Om 7.45 uur had ik 7 cm ontsluiting, maar helaas duurde de laatste paar cm nog ruim 3,5 uur. Om 11.25 uur mocht ik eindelijk gaan persen. Wat een opluchting is dat zeg! Ik had verwacht dat het pijn zou doen, maar dat vond ik helemaal niet. Het wegpuffen van de (pers)weeen was veel erger. Alleen wilde mevrouw niet heel snel naar buiten komen, dus ik ben uiteindelijk om 12.42 uur op de baarkruk bevallen. Ik mocht haar ook zelf opvangen en eruit halen. Dat is wel heel bijzonder moet ik zeggen. De placenta kwam na 50 minuten, dus dat was nog heel even spannend. Verder ben ik ondanks de baarkruk er met 8 hechtingen en een flinke bloeduitstorting van onder nog netjes vanaf gekomen. Deena doet het hartstikke goed. Ze drinkt ook goed aan de borst en de borstvoeding is dan ook al goed op gang. Alleen haar dag- en nachtritme moet nog komen. Maar dat komt ook vanzelf weer goed. Ik voel mezelf op dit moment moe, maar intens gelukkig.
Meloncollie: fijn dat alles in orde was, en dat slijm is wel een goed teken (ik had het vorige week na het strippen pas, hopelijk gaat het bij jou nu sneller) Ik heb nu sinds half 7 iedere 10 min. volgens mij een wee, alleen onder in mijn buik?, ik durf het nog niet echt te geloven maar het is toch elke 10 min. tot nu toe, heb alsmaar zoiets het zal vast zo weer stoppen vast loos alarm, hoop van niet!' Ik hou jullie op de hoogte!
Meiden die nog moeten, alvast heel veel succes en denk eraan dat die pijn voor een goed doel is Ik ga me hier afmelden in dit topic, ik kan jullie niet bijhouden en er komt nog bovenop dat Rodey afgelopen zaterdag opgenomen is in het ziekenhuis ivm drinkproblemen (hij dronk te weinig) Het gaat alweer een stuk beter met hem en hopelijk mag hij snel naar huis. Allemaal de groetjes en geniet maar van alle kleine wondertjes