nog 5 weken.....wie gaat er mee aftellen?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Moesje78, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Goh het lijkt wel of iedereen hier echt al bijna aan het bevallen is.....wel spannend om te lezen!

Ben ik dan de enige die hier pas net 35 weken is?

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Neuh ik denk dat veel mensen het topic nog moeten ontdekken ;) Het stond altijd gewoon in de subcategorie zwangerschap, maar nu is het dus zwangerschap>clubs. Je kan even een oproepje doen ofzo :p

Fijn dat het goed gaat met alle kleintjes en mama's! Ik denk niet dat het slim is om de lijst over te nemen, misschien is het wat voor jou meinouw?

Nou ik ben net een uurtje op en ik heb al 2 keer op de wc gezeten voor een grote boodschap hihi. Lekker aan de racekak. En het slijmverlies wordt alleen maar meer, nu ik toch aan ranzig aan het praten ben. Dus ik denk nog steeds dat mijn meisje niet heel lang meer op zich laat wachten. Wat ik wel heel leuk vind is dat het op zeker een oktober kindje gaat worden!

De papa in spe was gister toch wel zenuwachtig zei ie. Snel nog naar de Appie Heijn geweest om de laatste kratten voor onder het bed in de woonkamer te halen. Zo grappig....mijn vriend vroeg dus om lege kratten en kwam tegelijk aan 11 euro lege bierflesjes inleveren. Die gast van de Albert Heijn: Hmmm, zeker een bevalling he? :p Blijkt dus dat ze gewoon kratjes op voorraad hebben staan speciaal voor bevallingen! Briljant :D

Vannacht goed geslapen, mijn vriend is direct op de bank gaan slapen. Want we sliepen allebei niet meer door zijn gesnurk, mijn gemep, mijn gesnurk :oops: ...

Nou ik houd jullie op de hoogte ! :p

3. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    @meloncollie: Wat grappig van die kratten! Dat ze die op voorraad hebben. Hier bij de mcd hadden ze er van het weekend maar 1 staan (wij moeten lege colakratten hebben omdat die hoger zijn) dus ik moet er nog 6 verzamelen :( . Zal manlief er vandaag weer ff op af sturen :)
    Lijkt het toch op dat je lijf aardig aaan het voorbereiden is he?! met dat slijmverlies en die wc bezoekjes ;)

@meinouw: Ik ben ook nog 35 weken hoor!
    Toen de vk gisteren tegen me zei dat ik over 1,5 week mag bevallen, schrok ik toch wel ff... echt zo van... oops.. het komt nu wel ineens heeeel dichtbij... Maarja, zoals ik hier ook al zie, kan het ook nog 6 weken duren :confused: :rolleyes:

@blondiedfu: wat vervelend van je kindje zeg! Heb dit bij mij eerste ook meegemaakt! gelukkig was het binnen 3 dagen opgelost en ook niks ernstigs, hoop dat dit ij jou ook geval mag zijn!

@maartje: ik stuur ff wat bevallingsenergie naar je toe, hopelijk zet het door! (o je bericht is van gister, misschien ben je intussen bevallen?)

@lindada: Gelukkig gaat alles goed! met jou en jullie meisje!
    Ik vond het persen ook reuze meevallen en de persweeen wegpuffen was echt heel erg! dus ik ben het met je eens ;) Heel bijzonder dat haar zelf mocht pakken zeg! dat ga ik ook vragen aan mijn vk.. Had je vk standaard een baarkruk bij zich dan?
    Heb je voor de placenta ook een prik in je been gekregen? Bij mij kwam hij net na een uur en ze zei ook dit is de laatste keer dat we het proberen anders moet je naar het zh. Gelukkig kwam hij met een hoop geduw en getrek er toch nog uit!

Bij mij was alles bij de vk goed! alleen mijn bloeddruk was ineens laag 90/50 terwijl hij heel de zwangerschap constant tussen de 110/60 en 110/70 is geweest... Ze zei er niet veel over dus het zal toch geen kwaad kunnen?
    Verder ligt beebje nog steeds bibi.. ;) beweeglijk in bekken ingang geloof ik..... en mag ik over 2 weken weer terug komen!

4. melloncollie

@princesje83: nou op die manier kan je alvast aan het begin van je zwangerschap gaan sparen voor kratten haha. Of je geeft gewoon een feestje en slaat veel bier in ;) Zo hebben wij dat gedaan.

Het gerommel gaat hier door; ik heb net een paar uurtjes geslapen maar voel me een beetje alsof ik ziek ga worden. Wat lage rugpijn en soms krampjes.

5. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    @princesje gelukkig, blijf ik straks niet alleen over :D ja anderhalve week is niet veel...alleen zal het waarschijnlijk nog wel iets langer duren....Ik ben nu alleen nog maar aan het aftellen naar mijn verlof volgende week...

@melloncollie: ik weet niet precies hoe die lijst werkt? Lijkt me wel handig als iemand het doet die nog een tijdje niet hoeft te bevallen :D

6. melloncollie

Nou het aftellen begint bij 5 weken, en jij bent 35 weken, dus jij hoeft voorlopig nog niet te bevallen in dit topic ;) Maar je hoeft het niet te doen hoor, was maar een suggestie!

Het is overigens heel gemakkelijk; knip en plak werk.

7. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Zwangeren:

Maartje78 - 1e kindje - 20 september
    Roshi - 1e kindje - 25 september
    Kuzzkim - 1e kindje - 27 september
    Melloncollie - 1e kindje - 5 oktober - MEISJE
    Nony - ? kindje - 11 oktober
    Happymum - ? kindje - 12 oktober
    Tal74- 1e en 2e kindje - 24 oktober - TWEELING
    Princesje83 - ?e kindje - 30 oktober
    Meinouw - 2e kindje - 3 November

Bevallen:

Linka76 - MEISJE - Jeslyn - 26 augustus - 4400 gram
    Geaaaaaatje: JONGEN - Haitze - 30 augustus - 7:15 uur - 4710 gram - 47 cm
    Kims - MEISJE - Febe - 31 augustus - 2:25 uur
    Floddertje - MEISJE - 5 september
    Devilschase - JONGEN Luca Roan Kris - 7 september - 4700 gram - 48 cm
    Roosje'69 - MEISJE - Lana Maria - 11 september - 15.57 uur - 3788 gram
    Moesje78 - JONGEN - Sem - 17 september - 4260 gram
    Blondiedfu - JONGEN - Rodey -17 september - 3320 gram
    Angela2009 - JONGEN - Jason(Jason Kayne) - 19 september - 7.28 uur - 3270 gram - 50 cm
    Suikerboon - JONGEN - Luca - 17 september - 6.57 uur - 54 cm - 3660 gram
    steffie1980 - JONGEN - Xyno Cade- 20 september - 3.01uur - 3060 gram - 49,5cm
    Rainbow1984 - JONGEN - Jonathan Kelly - 18 september - 09:11 uur - 3987 gram - 51 cm
    Lindada - MEISJE - Deena (Deena Lara) - 27 september - 12.42 uur - 53 cm - 3840 gram
    Jacobien - MEISJE - 28 september - 3520 gram

Is maartje niet inmiddels al bevallen dan?
    @princesje83 is dit jou eerste? Of heb je al kids?

8. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    @meinouw: het is onze 2e :)

9. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Ohhhh, spannend. Het lijkt mij dat maartje aan het bevallen is. Maartje, vanaf hier: heel veel sterkte en ik hoop snel goed babynieuws van je te horen.

Melloncollie: klinkt bekend hoor jouw signalen. Lees mijn berichtjes maar eens door. Zo begon het bij mij ook.

Princesje: hier krijg je standaard zo'n prik in je been (auw; was bijna nog pijnlijker dan de bevalling). Bij mij kwam de placenta makkelijk en snel los, maar omdat het een thuisbevalling is willen ze het risico niet nemen dat er gedoe ontstaat met de placenta en je alsnog naar het ziekenhuis moet.

Ik heb vandaag het bevallingsverslag van de verloskundige gehad omdat je toch veel niet meer weet. En het is leuk om te hebben. Blijkt dat ons meisje met 1 perswee geboren is. Ik heb haar ook zelf gepakt en haar het laatste stukje geboren laten worden. Dat is zo'n super gevoel en niet te beschrijven (snik, snik).

Ik zit nu met flinke stuwing van de borsten. Dat is niet fijn, maar ik heb gister mijn borsten helemaal leeg gekolft en het gaat nu een stuk beter. Dus meiden, mocht jullie flinke stuwing krijgen (dat het echt pijn gaat doen) gewoon je borsten helemaal leeg kolven. Er wordt weleens beweerd dat dat de productie aanmaakt, nou dit is mijn derde, en mijn ervaring is dat dat niet gebeurt.

Maar goed, jullie moeten eerst bevallen en dan komen dit soort dingen pas.

Meinouw: lief dat je het lijstje overgenomen hebt!

10. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Ja ik heb idd ook het idee dat maartje aan het bevallen is!

ff duimen met zijn allen!

Jacobien: die prik was idd erg pijnlijk! echt zo'n megalange prik recht in je bovenbeen! Mijn man stond toen ook ff zo :confused: .... van.. hallo...... moet dat?! :)
    Fijn dat je dat verslag hebt! bij ons schrijven ze het standaard in het afsprakenboekje van de vk, alleen niet echt uitgebreid ofzo hoor...
    Van die stuwing! ow dat weet ik idd nog, had echt een pam anderson look stel borsten.. zo rond en keihard! Ik ga ze dus ook mooi lekker leegkolven mocht het weer gebeuren. Mocht ik toen idd ook niet doen ivm de productie volgens de kraamhulp... maareh..... ooeef wat kan het zeer doen als je borsten in 2 dagen tijd nog ff 2 cupmaten groeien :evil:

11. melloncollie

Ja Maartje zal niet de paarden aan het voeren zijn :)

Hier gaat het gerommel flink door. Telkens denk ik oh! ik moet weer naar de wc, heb kramp, maar dan gebeurt er niets. Dus toch die soort ongikramp/voorwee-achtige pijn. Bij vlagen ook zo'n zenuwachtig gevoel.....het duurt echt niet lang meer! :D

Ja tof dat je het lijstje toch doet meinouw !

Nou ik ga ff onder de douche; kijken of de krampen erger worden of juist afnemen en dan lekker in m'n bed liggen.

balen van de stuwing jacobien! lang leve de kolf zullen we maar zeggen ;)

12. melloncollie

Nou ik ben de hele nacht wakker geweest door onwijze kramp in onderbuik en rug. Het was niet regelmatig, niks. Maar ik heb wel 4 keer onder de douche gestaan, de hele nacht lopen spoken en uiteindelijk ten einde raad de verloskundige gebeld. Die herkende het als indalingsweeen. Die zijn dus nu al bijna 12 uur continu aan de gang en ik ga echt dood van de pijn. Kan alleen maar huilen nu en hopen dat het snel voorbij is.

13. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    @melloncollie:
    pfff klinkt heftig meid!
    hoe is het momenteel? komt de vk niet ff bij je kijken, want het lijkt me ook niet echt prettig als je niet eens meer kan slapen en ook echt veel pijn hebt!?
    veel sterkte meid!

14. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    Hallo hier even snel een berichtje

Ik ben inderdaad bevallen van een wolk van een dochter: Thirza ze is 1 oktober geboren om 5 voor half 2 s'nachts is 50 cm en weegt 3678gr!

Ik had geen tijd meer om jullie bij te houden aangezien het nogal hard ging, zoals ik zei om half 7 begon het met 1 x in de 10 min. om 8 uur om de 5, ik moest eigenlijk bellen na 1 uur om de 5, maar om half 9 was het al omk de 4 en om kw voor negen bijna om de 3,5 min. toen toch ziekenhuis gebeld en mocht meteen komen. Om half 10 in het ziekenhuis, eerst aan het infuus voor antibiotica, en toen even toucheren 4 cm ontsluiting! De verloskundige zei nog oh dat lukt nog wel om over 4 uur de 2e antibiotica te geven een 1e gaat nooit zo snel.....Fout. Om 11 uur een dikke 6cm. Om 1/2 12 uur 8. Maar dat laatste gedeelte was heel heftig, er zat bijna geen tijd tussen de weeen, kreeg rug- been en buikweeen en al persdrang, maar mocht nog niet persen. En heel fijn was madam nog lekker heftig aan het trappelen tussendoor!Toen hebben ze de vliezen gebroken en bleek dat ze in het vruchtwater gepoept had en vervolgens liep haar hartslag terug naar 40. Dus even stress de gyn gebeld, maar toen liep het hartje al snel weer normaal, dus gewoon verder! Om half 1 zat er nog steeds een randje die de vk weggemasseerd heeft en toen mocht ik eindelijk persen. Om kwart over 1 hebben ze toch maar een knip gezet omdat het hoofdje iedere keer weer terug weg floepte (ook vanwege mijn leuke sterke bekkenbodemspieren ivm paardrijden) maar op dat moment was ik erg blij met de knip ?!? dan 2 x persen en ze was er!
    En dus geen tijd voor de 2e antibiotica, daardoor moest ik tot vanmorgen in het ziekenhuis blijven, maar dat vond ik op zich wel prettig, even lekker rustig bijkomen!
    Nu net lekker thuis en ze doet het super, heeft alleen nog na de voeding last van oprispingen en wil dan alleen maar rechtop zitten en niet liggen, het liefst lopend.
    Zelf had ik vooral gister het gevoel door een vrachtwagen te zijn overreden haha, vooral last van mijn stuitje, gister kon ik bijna niet lopen, vandaag gaat het beter! Gelukkig.

Voor jullie alvast heel veel succes, ik probeer af en toe mee te lezen, maar heb geen idee hoe het verder gaat

15. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    @Maartje78 Gefliciteerd met je dochtertje geniet ervan zou ik zeggen. (ook ik rijd al 20 jaar paard en weet hoe zwaar zo een bevalling kan zijn...de eerste resulteerde in spoedkeizersnee en de tweede met 2 knips ehummmm) de derde en nu vierde waren een pak makkelijker hahah

@melloncollie klinkt toch wel als meer dan indalingsweeen hoor, zou toch even vragen of ze langs kan komen...hoop dat het snel doorzet meid

16. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Hé maartje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Super mooie naam. Geniet van deze speciale eerste dagen.

Melloncollie: zal mij niets verbazen als jij binnenkort een beeb in je armen houdt. Al dat gerommel klinkt als een voorbereiding op de bevalling. Spannend, hoor meis.

Voor de andere meiden, sterkte met de laatste loodjes!

hier: genieten enorm van onze beeb en onze andere 2 kids :D

17. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    @maartje: Heel erg gefeliciteerd met Thirza! Geniet lekker van deze bijzondere tijd.

Ik wil ff klagen hoor! Tegen de rest dan he, trek je er lekker niets van aan hoor Maartje ;)

Ik heb afgelopen nacht echt geen oog dicht gedaan. Ben flink verkouden en dat slaat bij mij op mijn keel en longen. Dus ik hoest me een ongeluk. Ik lekker om 9 uur naar bed, wordt ik om het half uur wakker gebeld, grrrr :evil: Rot telefoon.... Toen kon ik dus helemaal niet meer in slaap komen en had ik ook nog eens heel erg last van maagzuur! (toch niet zo'n goed idee geloof ik, boerenkool :( )

Ik maar weer de tv aangezet en een beetje gedommeld....daarna maar weer in bed...maar wat een rampnacht zeg...Ik zat vanmorgen als een zombie op mijn werk. Maar ja, dit zijn mijn laatste dagen, dus vind ook dat ik het nu niet kan laten afweten.

Pluspuntje van de dag is dat ik vandaag het gezag voor Milagre voor mijn vriend bij de rechtbank heb ingedient. We krijgen volgende week de bevestiging hiervan. En dan is als het goed is alles geregeld en voor veel minder geld dan ik ooit had durven hopen.

Ow ik zal de lijst ff bijwerken nu Maartje is bevallen.

18. dreami3j

dreami3j Actief lid

14 feb 2008
    315
    0
    0
    Huismoeder
    Utrecht
    Nog 2 weken:D

19. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Zwangeren:

Roshi - 1e kindje - 25 september
    Kuzzkim - 1e kindje - 27 september
    Melloncollie - 1e kindje - 5 oktober - MEISJE
    Nony - ? kindje - 11 oktober
    Happymum - ? kindje - 12 oktober
    Tal74- 1e en 2e kindje - 24 oktober - TWEELING
    Princesje83 - ?e kindje - 30 oktober
    Meinouw - 2e kindje - 3 November

Bevallen:

Linka76 - MEISJE - Jeslyn - 26 augustus - 4400 gram
    Geaaaaaatje: JONGEN - Haitze - 30 augustus - 7:15 uur - 4710 gram - 47 cm
    Kims - MEISJE - Febe - 31 augustus - 2:25 uur
    Floddertje - MEISJE - 5 september
    Devilschase - JONGEN Luca Roan Kris - 7 september - 4700 gram - 48 cm
    Roosje'69 - MEISJE - Lana Maria - 11 september - 15.57 uur - 3788 gram
    Moesje78 - JONGEN - Sem - 17 september - 4260 gram
    Blondiedfu - JONGEN - Rodey -17 september - 3320 gram
    Angela2009 - JONGEN - Jason(Jason Kayne) - 19 september - 7.28 uur - 3270 gram - 50 cm
    Suikerboon - JONGEN - Luca - 17 september - 6.57 uur - 54 cm - 3660 gram
    steffie1980 - JONGEN - Xyno Cade- 20 september - 3.01uur - 3060 gram - 49,5cm
    Rainbow1984 - JONGEN - Jonathan Kelly - 18 september - 09:11 uur - 3987 gram - 51 cm
    Lindada - MEISJE - Deena (Deena Lara) - 27 september - 12.42 uur - 53 cm - 3840 gram
    Jacobien - MEISJE - 28 september - 3520 gram
    Maartje78 - MEISJE - Thirza - 1 oktober - 50 cm en weegt 3678gr

Nou Roshi, je staat nr.1

20. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Maartje! gefeliciteerd!
    Dus onze voorgevoelens waren juist! ;) Van harte hoor, je hebt lang genoeg op je meisje moeten wachten dus nu heerlijk uitrusten en genieten he ;) ..

meinouw: We kunnen elkaar een hand geven! ik heb ook bar slecht geslapen, met als resultaat dat ik vandaag absoluut niks waard ben, waardeloos zeg! lag om half tien vanmorgen al weer op de bank te dutten :oops: terwijl ik eigenlijk net wakker was....

Vanmiddag nog wel de energie gehad om een buggy te kopen. We hebben een goede wandelwagen voor als de baby nog moet liggen, maar die ombouw naar buggy/kinderwagen is helaas kapot gegaan door het grof invouwen van mijn man :rolleyes: . Dus ik wilde graag een nieuwe goede buggy waar we ook een cosi op kunnen klikken en die in ligstand kan. Was ff zoeken maar we hebben nu een titanium baby Buggy type Breeze.. Lijkt heel erg op de Zapp, alleen kan dus mooi wel in ligstand! en dat vind ik wel belangrijk aangezien een baby van 6 maanden niet meer in de wandelwagenbak past maar ook niet al een hele shopmiddag rechtop kan zitten ;)
    Dus.... we zijn erg tevreden met onze aankoop, al is de kinderbijslag van onze oudste wel meteen op :confused: . Gelukkkig heeft ze vorige maand al nieuw kleren gehad ;)

Net met moeite ff een vlugge spagetthi gemaakt, en mijn dochter heeft wonder boven wonder alles op! het is een draak wat eten betreft en ze is ook heeeeel slank... dus tja, qua eten liggen we nog al eens in de clinche maar vandaag heeft ze echt als een varkentje gegeten! heerlijk hoor!

zo om 7 uur die kleine meid op bed leggen en dan nog ff was ophangen.. pfff.. en dan kruip ik denk ik mijn bed maar in :(

fijne avond nog!

Deel Deze Pagina