nog 5 weken.....wie gaat er mee aftellen?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Moesje78, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Ja het was idd wel een beetje een rare dag...heb ook niet echt gewerkt. En toen ik weg ging was het idd ook, nou ok, euhm, tot over 4 maanden.
    De cakes waren goed gelukt, maar ik bak heel vaak cake dus dat was een piece of cake hahahaha

Ja Mila heeft er zelf ook erg veel zin in! Ze is echt uit-ge-peuterd om het zo maar te zeggen. Dus morgen nog om 7 uur opstaan om samen met haar te ontbijten en dan naar school te brengen.

Hoe oud is jou dochter dan, princesje?

ik moet eerlijk zeggen dat mijn vriend erg goed meehelpt en ook snapt wat mijn beperkingen zijn, dus ik mag niet klagen, maar er zijn wel eens van die dingetjes he....
    Ik heb wel eens gezegd tegen hem, trek maar eens een dan een van mijn broeken aan en dan een kussen erachter....kijken hoe je je dan voelt na een dag. misschien ook een idee voor jou kerel, hahahahaha

2. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    piece of cake :)!

hoe laat moet ze morgen op school zijn?
    hier beginnen ze geloof ik om half 9...

Mijn dochter is 3 jaar en twee maandjes. Wat worden ze snel groot he! Ze gaat al een paar maanden 4 dagdelen naar de psz (iets meer als 2 uur per dagdeel) en vind het hardstikke leuk, dus ik denk dat zij het straks ook wel heerlijk zal vinden op school...

mijn man helpt me ook wel goed hoor! maar soms is hij gewoon ff net iets te lui op een bepaald moment e dan heb ik geen geduld en kan ik hem wel schieten. whahaha! maar toch hou ik van hem ;)
    Hij heeft de laatste paar dagen nogal last van zijn rug en kan niet lekker slapen en zitten door de pijn, dus tja, hij zwangert wel een beetje met me mee momenteel. Hij weet nu in elk geval wel hoe het voelt als je niet lekker meer je ding kan doen..

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik woon in belgie en bij ons mag je maximaal 4weken van te voren stoppen en minimaal 1 week :D maar omdat ik in de voedingindustrie werk (vreemd, maar een supermarkt hoort bij voedingindustrie) moest ik minimaal 2 weken van te voren stoppen. en hoe eerder je stopt met werken, hoe minder verlof je achteraf weer hebt :D maar goed, ik stop dus 2 weken voor de uitgerekende datum en heb achteraf nog 13weken over!

ow en aan de kassa was het geen enkel probleem hoor. had nog wel een weekie verder kunnen werken :) ik zat alleen wat verder van mijn kassa vandaan (heb nogal een redelijk buikje :))

was bij ons idd ook zo: nou luitjes, tot volgend jaar dan maar :D hahaha! ik kom nog wel regelmatig op het werk, want het is bij mij in de straat en zal toch ook moeten eten :)

4. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    @ princesje: Mila begint morgen idd om half 9. Ik ben ook blij dat ik verlof heb nu, dan kan ik in alle rust Mila wegbrengen naar school.

Ze worden idd heel erg snel groot. Ik zei Mila nog zo staan toen we de eerste keer naar de PSZ gingen. En nu is het al weer bijna de laatste keer. Ik vind het wel een hele leuke tijd hoor, peuterspeelzaal.
    maar Mila is echt toe aan de kleuterschool.

@sharon: dus je hebt in totaal maar 15 weken verlof? Dus een week minder dan wij?
    Ik heb wel zittend werk, maar ben toch echt blij dat ik nu verlof heb. Dat je het nog zo lang hebt volgehouden zeg! Petje af hoor!

5. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Hey meiden,

Even een kort berichtje van mij...zoals jullie waarschijnlijk al hebben begrepen ben ik inmiddels bevallen ;)

Onze kleine meid is donderdag 2 oktober geboren om 14.47 uur. Voluit heet ze Yelena Roza Katharina. Ze woog bij haar geboorte 4060 gram, een flinke dame dus! Het koste mij enorm veel kracht om te persen en het wilde dan ook niet lukken. Het is best een groot kindje en daarbij kon ze het knikje waar je altijd over hoort niet maken. Ze lag ook in kruinligging, dat maakt het ook weer wat lastiger. Uiteindelijk dus met de pomp en een knip in het ziekenhuis geboren. Helaas geen badbevalling, maar ik heb mij op het moment zelf en ook nu daar prima bij kunnen neerleggen.

Ik ben veel bloed verloren dus ik heb extra tijd nodig om op krachten te komen. Daarom lukt het me ook nu pas om even een berichtje te typen. Hopelijk snel weer wat meer energie om lekker te posten :)

Yelena maakt het supergoed; het is een mooi meisje. Voeden wil nog niet echt vlotten maar we werken er hard aan. Sinds vandaag aan het kolven geslagen zodat ze geen tot weinig kunstvoeding meer hoeft.

Dames geniet nog even van het zwanger zijn en veel geluk voor alle meiden die inmiddels ook bevallen zijn!

6. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Gefeliciteerd Melloncollie met jullie meid!!!!

We hadden het idd al een beetje verwacht ja! ;) En wat een flinke dame zeg! poeh! En een hele mooie naam!!!!! Gelukkig heb je je erbij neer kunen leggen dat je bevalling niet zo is gegaan als je in eerste instantie wenste, maar het belangrijkste is dat jullie meid er gezond en wel uit is!!
    Geniet lekker en doe rustig aan he!

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! geniet van de eerste dagen! laat je maar lekker verwennen door alle mensen om je heen en rust maar lekker uit, na zo'n bevalling heb je wel wat rust verdiend!

ps als je je beter voelt, laat je ons dan een foto van je dochtertje zien? :p

8. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Melloncolli...gefeliciteerd meid! Geniet van je mooie dochter en van de kraamtijd!

9. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Heel erg gefeliciteerd melloncollie! We zaten al vol spanning te wachten op dit nieuws! ben blij te horen dat het goed met jullie gaat. Rust lekker uit meid, dat heb je toch zeker verdient!

10. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Zwangeren:

Roshi - 1e kindje - 25 september
    Kuzzkim - 1e kindje - 27 september
    Nony - ? kindje - 11 oktober
    Happymum - ? kindje - 12 oktober
    Tal74- 1e en 2e kindje - 24 oktober - TWEELING
    Princesje83 - ?e kindje - 30 oktober
    Meinouw - 2e kindje - 3 November
    Sharon20 – 1e kindje - 20 oktober - Jongen

Bevallen:

Linka76 - MEISJE - Jeslyn - 26 augustus - 4400 gram
    Geaaaaaatje: JONGEN - Haitze - 30 augustus - 7:15 uur - 4710 gram - 47 cm
    Kims - MEISJE - Febe - 31 augustus - 2:25 uur
    Floddertje - MEISJE - 5 september
    Devilschase - JONGEN Luca Roan Kris - 7 september - 4700 gram - 48 cm
    Roosje'69 - MEISJE - Lana Maria - 11 september - 15.57 uur - 3788 gram
    Moesje78 - JONGEN - Sem - 17 september - 4260 gram
    Blondiedfu - JONGEN - Rodey -17 september - 3320 gram
    Angela2009 - JONGEN - Jason(Jason Kayne) - 19 september - 7.28 uur - 3270 gram - 50 cm
    Suikerboon - JONGEN - Luca - 17 september - 6.57 uur - 54 cm - 3660 gram
    steffie1980 - JONGEN - Xyno Cade- 20 september - 3.01uur - 3060 gram - 49,5cm
    Rainbow1984 - JONGEN - Jonathan Kelly - 18 september - 09:11 uur - 3987 gram - 51 cm
    Lindada - MEISJE - Deena (Deena Lara) - 27 september - 12.42 uur - 53 cm - 3840 gram
    Jacobien - MEISJE - 28 september - 3520 gram
    Maartje78 - MEISJE - Thirza - 1 oktober - 50 cm en weegt 3678gr
    Melloncollie – MEISJE – Yelena - 2 oktober - 4060 gram

Mooie naam trouwens hoor Yelena! :thumup:

11. pucci

pucci Actief lid

8 dec 2007
    116
    1
    0
    Hallo bijna mama's,

Ik kan niet wachten tot ze er is...ik haat het om zwanger te zijn, maar dat kindje gaat veeeeeel goedmaken hoor! Straks op controle, ben ns benieuwd hoeveel kleine spruit nu weegt...

12. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Hoi pucci,

Nog even volhouden he! je kan nu strepen gaan zetten, hahahaha

13. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi pucci je zal zien, de weken vliegen voorbij. ik zag dit topic voor het eerst toen ik nog 10 weken moest, en dacht owwww kon ik daar al maar lekker gaan kletsen... maar heb het de laatste weken zo druk gehad en de tijd is al zo snel gegaan dat ik het pas eergisteren (38 weken) weer ontdekte :D

14. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Melloncollie: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Heel veel geluk samen en geniet lekker van je kraamtijd!

Meiden: ik ga dit draadje verlaten. Ik heb de kraamweek afgesloten. Deze week is mijn man nog thuis maar volgende week begint het gewone leven weer, alleen met een kleintje meer. Ik pas gewoon niet meer in dit draadje. Ik wens jullie hele goede laatste weken, sterkte met de laatste loodjes en goede bevalling en een prachtig kindje toe.

Liefs Jacobien

15. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    @Jacobien: Begrijpelijk! je hebt het al druk zat en jij bent al bevallen!
    Bedankt voor je gelukswensen en jullie ook nog al het geluk van de wereld toegewenst voor je gezinnetje!

@Sharon: ja dat had ik ook. ik dacht ow heerlijk als je daar mee "kan" kletsen... En nu ben ik al weer bijna 37 weekjes...

@pucci: Welkom! Ik ben ook niet zo'n fan van deze zwangerschap :rolleyes: , maar alles voor ons kindje hoor! als ik het over kon doen had ik ook alles precies hetzelfde gedaan! Maar laat die kindjes nu maar snel komen! ;)

16. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jammer dat jullie zwangerschap niet zo vlot verloopt. mijne is echt super! voel me heerlijk, krijg veel complimentjes! zou wel eeuwig zwanger willen zijn! ben nu wel wat moeier, maarja ik zeul dan ook al een heel gewicht mee.

mijn kleine is met 36weken gemeten en was ongeveer 46cm lang en woog ongeveer 3kg. en bij jullie? ik moet morgen weer naar de gyn. ben benieuwd hoeveel hij niet weegt en meet :)

17. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    @ Jacobien: heel veel sucses verder jacobien en geniet nog wel lekker van de kleine!

@sharon: Ik ga alleen naar de VK en daar hebben ze nog niet gekeken hoe groot of zwaar de baby is. Dat hebben ze de vorige keer ook niet gedaan, dus denk ook niet dat het nog gaat komen?

18. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Nou, ik zit ook in de laaste 5 weken. ben nu (zoals jullie kunnen zien) 36 weken en 5 dagen zwanger van mijn eerste kindje :)

lijkt me leuk om mee te kletsen :)

19. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Hoii damens,,

Ik hoor er ook nog bij.. Morgen ben ik uitgeteld. Maar geen weeen of iets dergelijks.
    Ik heb wel last van menstruatiekrampen ( rug+ beenpijn) hardebuiken, maar het is niet regelmatig.. Het zet niet door :(
    Ik kan gewoon niet meer slapen :(

Maar het zijn wel de laatste dagen:) en dan Is het voorbij.. Nog even genieten van mijn ''Kleine buik''

Groetjess hilall

20. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Welkom sakinah en hilal.

@Sakinah: Spannend hoor, de eerste. Heb je een goede zwangerschap tot nu toe?

@Hilal, ik hoop voor je dat het snel gaat gebeuren dan meid!

Deel Deze Pagina