nog 5 weken.....wie gaat er mee aftellen?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Moesje78, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
  2. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    jaaa de nesteldrang begint te werken... het is half 3 snachts en ik ben wakker... heb een lijst gemaakt met 'what to do' en die ben ik aan t afwerken, kon er niet van slapen, ik MOEST het doen... ook heb ik net alle tafels in de woonkamer afgenomen met een krachtige ontvetter en heb het babybedje opgemaakt... ondertussen nog wat gepost op dit forum... drankje genomen tegen maagzuur... ga zo maar weer mn nest in want morgen moet ik vroeg op om de geboortekaartjes verder in elkaar te knutselen (ik maak ze zelf wat een slecht idee was want ik ben al 3 dagen bezig en pas op de helft).
    ook heb ik geregeld dat mijn oma morgen langskomt om het huis schoon te maken (ramen, onder het bed stofzuigen ed) want daar heb ik de kracht niet meer voor.

3. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Hoi ladies,

Spannend om zoveel van verschillende aftellers te lezen. Gelukkig heeft niet iedereen last van nesteldrang. Ik moet me soms echt tot dingen zetten, hoor.

Morgen weer naar de vk en dan hoor ik het welweer hoe het ervoor staat. Ik voel me wel steeds strakker in mijn vel voor wat de buik betreft. Dat is soms wel een vervelend gevoel. We hebben al vrij lang een naam die goed voelt en past. En Jacobien, wij zijn ook (nog) niet getrouwd en hebben al vruchterkenning gedaan. Dat is wel handig anders moet je als moeder binnen 3 dagen mee om aangifte te doen na de geboorte en dan heb je wel wat anders aan je hoofd, he? Ook het gezag moet je dan regelen via de rechtbank. Mijn vriend doet dat allemaal. Best een beetje gedoe, hoor. Makkelijker als je getrouwd bent, dan is het bij wijze van spreken maar een druk op die knop.

Zelf hoop ik dat mijn baby op of iets na de uitgerekende datum komt. Niet ervoor. Maargoed, je weet het nooit. Ik slaap best goed 's nachts tot nog toe.

Dit kindje heeft bij mij veel minder vaak de hik dan de vorige. Kaj heeft trouwens nog heel lang snel de hik gehad toen hij er eenmaal was. Best wel zielig eigenlijk, maargoed, ze zeggen dat dat niet erg is. Deze nog pas een stuk of 3 a 4 keer, dus het valt mee. Ook een heel ander kind in de buik al. Veel minder schoppen, veel regelmatiger woelen.

Groetjes!

4. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Hoi Rainbow,

Verstandig dat je iemand je laat helpen met het huishouden. Hou het rustig in je hoofd, joh! Je hebt je energie straks echt nodig! Ontspanning is zo belangrijk.

Bedenk dat je kindje straks in de eerste instantie alleen jou nodig heeft, de warmte (ook kleertjes, maar vooral je liefde), voeding en een veilig plekje om te slapen.

Maargoed wij hebben het hier ook dat je het huis op orde wilt hebben voor je kraamtijd en jezelf natuurlijk. Babyuitzet spreekt voor zich.

Wie hebben er van jullie trouwens nog meer te horen gekregen dat je mogelijk minder kraamzorg krijgt ivm krapte? En ook nog dat ze je mededelen dat er misschien een stagiair meekomt? Eerlijk gezegd. Ik zat vooral op dat laatste niet te wachten. Ze weten ook dat ik het liever niet heb. Ga ik ook nog het gevoel hebben dat ik in mijn kraamtijd voor iemand extra moet zorgen (want zo zit ik in elkaar) en nog meer vreemden in mijn huis. Een goede kraamverzorgster, meer heb ik niet nodig. De kraamverzorgster bij mijn eerste was top! Maargoed, ik ga maar van minder uit, kan het altijd nog meevallen.....

5. kuzzkim

kuzzkim Actief lid

3 okt 2007
    167
    0
    0
    intercedent
    deventer
    ik meld me ook vast aan!

Nog 5 weken en 5 dagen te gaan.

Liefs Kim

6. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Mijn aftellen is vanaf vandaag verandert in optellen! Ik ben vandaag 40 weken en 1 dag zwanger! grrrrrrrrrrr.... ;)

Stiekem hoop je toch dat het voor of op de uitgerekende datum ter wereld zal komen. Maar ons beebje voelt zich waarschijnlijk zo goed in mijn buik dat ie daar liever nog eventjes blijft zitten. Waarmee kan ik ons beebje verleiden om eruit te komen? :D Iemand tips... ;)

Ik heb voor de intake van de kraamzorg plaats vond al een brief gekregen i.v.m. de drukte bij de kraamzorg deze zomer. Tijdens de intake werd aangegeven dat het aantal dagen in eerste instantie is terug gebracht naar 7 in plaats van 8. Het aantal uren blijft wel gelijk. Dus in dat opzicht zou het niet zo zijn dat je minder zorg ontvangt. Alleen zouden het dan wat meer uren per dag worden. Maar mocht het zo zijn dat alle kleintjes tegelijk komen deze zomer en de drukte niet meer te doen is. Dan kunnen ze altijd nog het aantal uren terugzetten op het minimum aantal uren van 3 per dag. Dus eigenlijk weet ik pas na de bevalling waar ik precies aan toe ben. Maar mocht het zo zijn dat ik amper kraamzorg krijg dan heb ik altijd de hulp van mijn moeder nog achter de hand. Maar in eerste instantie rekenen we toch een beetje op de kraamzorg. En jullie?

7. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    hier ook nog 1 met iets minder als 5 weken!
    Tenminste als die kleine zich nog even wil omdraaien, ligt al vanaf 20 weken in de stuit. Woensdag heb ik nog een echo en dan gaan ze een afspraak maken voor een draaipoging.
    En anders zal het een keizersnee worden, zie een stuitbevalling echt niet zitten!

Gr Maartje

8. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Hoi Geaatje,

Ik heb ook wel zorg achter de hand van mijn moeder m.b.t. kraamzorg, maar 3 uur per dag, eerlijk gezegd als het je eerste kindje is, heb je daar meestal niet genoeg aan. Maargoed. Moeders zijn altijd fijn om achter de hand te hebben. Ik heb zo'n goede eerste ervaring met een kraamverzorgster ook dat ik er maar vanuitga dat dit minder zal worden, want dan kan het altijd meevallen. Je kunt via een bepaald formulier nog extra kosten declareren bij je zorgverzekeraar, mocht je niet het aantal geindiceerde kraamuren kunnen krijgen waar je recht op hebt. Volgens mij geldt dat voor iedereen, dus wees er ff alert op en zoek het uit als mogelijk en als aan de orde.

40 weken en een dag. Gek gevoel is het, he? Ben je uitgerekend, komt de beeb niet....Weet dat hij of zij vanzelf komt, hoor! Ze hebben het tegenwoordig volgens mij vaak wel prettig daarbinnen bij ons. We hebben het gelukkig ook goed.

Hoi Maartje,

Wil je dat wel, draaien? Willen ze nog echt niet wat wachten? Soms gaan ze nog vanzelf, he, rond 36/37 weken. Nougoed. Het is mij destijds ook gezegd door de vk, maar de baby was gelukkig al op tijd goed gaan liggen. Rond 34/35 weken lag ie met hoofdje naar beneden. Gelukkig. Sterkte en hou ons op de hoogte.

Vandaag weer flink wat was weggewerkt. Oef....ik voel het nu wel, hoor. Nu ga ik even rustig aan doen.

Groetjes aan allen!

9. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    By the way, Geaaatje, helaas geen tips voor je, behalve een paar als heb vertrouwen, hou vol en hou moed en vertrouw vooral ook op je kindje.

Ik heb wel moeders gehoord die rond 1 week na de datum oid gestript werden, waardoor de bevalling zich inzette die heel blij waren dat het eindelijk zover was, maar ook echt wel moeders die dat hadden en achteraf zeiden dat het net iets te vroeg was voor hun baby. Ik heb zelf zoiets na mijn eerste fikse overtijdservaring dat de natuur zelf haar weg zoekt en gelukkig hebben we een goede medische ondersteuning die altijd kan ingrijpen als het moet.

Strippen is geloof ik de vliezen losmaken van de baarmoedermond of de baarmoedermond wat masseren. Dat kan de bevalling op gang brengen, maar dat kan alleen als de baarmoedermond daar rijp voor is/wat open staat en als het kindje al is ingedaald.

Persoonlijk, de ervaring die ik ermee heb, vond ik het pijn doen. Bij mij werkte het destijds ook niet. Maar het kan rond de 41e week voor sommige vrouwen een oplossing bieden.
    Ik leg het ff uit voor de zekerheid.

Ik ga zelf nu het liefst voor het vertrouwen.
    Kleine bijkomstige aardigheid, maargoed, die valt in het niet, hoor als je wacht op je baby, is dat je langer verlof krijgt als je werkt. Altijd 10 weken na je bevalling, nl. Schrale troost.

Geaatje hou ons op de hoogte als je nog kunt, he? ;0)

10. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ik hou jullie zeker op de hoogte. Ik was zo nieuwsgierig of er al weer wat reacties bij dit topic waren dat ik er zelfs speciaal de laptop nog eventjes voor aangezet heb. Is toch wel een leuke manier om de tijd door te komen...lekker ervaringen uitwisselen en even meelezen met waar anderen allemaal mee zitten of meemaken.

Ik vertrouw ook op mijn beebje. Ik hoop echt dat het beebje alles in werking gaat zetten. Heb er nog wel een goed gevoel over. Er zijn zoveel anderen die ook een aantal dagen na de uitgerekende datum spontane weeën krijgen. Alleen je leeft onbewust toch zo ontzettend naar je uitgerekende datum toe. En je omgeving maakt je er ook nogal gek mee. Ik ben al zover dat ik op msn niet eens zin heb om te reageren. Want vrienden begonnen vorige week al met..."nou is het er nog niet dan?" en "komt er nog wat van" enz. enz. En al die smsjes en telefoontjes helpen ook niet echt mee. Op die manier wordt je er eigenlijk gewoon een beetje gek mee gemaakt. Dus aan iedereen die dit topic volgt. Laat je de laatste weken niet gek maken. Dan maar wat minder reageren op msn/sms/telefoontjes, want ik merk wel dat ik er dan rustiger onder ben. En al die vrienden, familie enz. krijgen het vanzelf wel te horen als het kindje er is.

@roosje1969: Ik zal het in de gaten houden met die eventuele tegemoetkoming i.v.m. de kraamuren mochten we maar de minimum zorg kunnen krijgen. Ik zal eens op onderzoek uit gaan. Vooraf op de hoogte zijn van zulke zaken kan natuurlijk nooit geen kwaad.

Verder had ik inderdaad wat gelezen over het strippen. Ik moet aanstaande vrijdag weer voor mijn volgende controle bij mijn verloskundige (mocht ons beebje er nog niet zijn). Dan ga ik ook zeker vragen of dat een optie is. En ook al helpt het dan niet. Dan heb je het in ieder geval geprobeerd.

Houdt iedereen het verder nog een beetje vol met aftellen? Het weer is gelukkig wel wat minder warm. Ik had zelf de laatste weken heel veel last van het vasthouden van vocht. En vind het nu wel lekker dat het niet meer zo ontzettend warm is. Hebben jullie verder nog gekke of irritante of leuke dingen meegemaakt de laatste dagen? Waar kijken jullie de komende weken tegenop of juist niet? Ik ben nieuwsgierig.

11. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    @roosje1969: Ze verwachten eigenlijk niet dat het uit zichzelf gaat draaien, omdat het nooit anders heeft gelegen. De verloskundige zei zelfs dat het dan zo kon zijn dat als het draaien zou lukken, het gewoon terug zou kunnen draaien. Kan ik me ook wel voorstellen, het heeft immers heel de zwangerschap zo gelegen dus zal het comfortabelste zijn voor de beeb.
    En ze willen eigenlijk voor 36 weken de draaipoging doen, omdat je anders kans hebt dat het al indaald en dan helemaal moeilijk wordt.
    Ik zie het wel, heb wel zoiets van, ik wil het wel proberen als het "normaal"kan dan liever wel.
    Mijn zus had ook zo'n "eigenwijsje" (zou het in de familie zitten haha) en lukte de draaipoging niet.

12. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    Ik heb echt nog geen last van nesteldrang.
    Ik ben te lui dat ik moet rechtstaan.
    Het zal waarschijnlijk wel nog veranderen, hoop ik althans, want ik zie zoveel dingen die nog gedaan moeten worden. :)

13. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Goedemorgen allemaal,

@ suikerboon: wees blij dat je nog geen last hebt van nesteldrang, geniet lekker van de rust.... ;)

@maartje78: draaien van de baby lijkt mij erg eng. Ik weet niet of ik dat zou durven. Ik heb ook altijd zoiets van je beeb ligt niet voor niks zo....

@Geaaaaaatje: spannend voor jou meid, ik hoop dat je kleine kruimel je niet al te lang in spanning laat zitten

@roosje1969: ik woon in het oosten en bij de intake met de Kraamzorg is mij verteld dat het tekort in deze regio meevalt. Dus ik hoop wel de volledige zorg te mogen krijgen. Ik heb aangegeven tijdens de bevalling geen stagaire erbij te willen, maar daarna mag het wel. Is toch mijn tweede keer, en ik hoop zo dat ze ook wat meer tijd voor mijn dochter hebben. Ach we zien het wel.

Begin het zelf nu langzaam aan een beetje zat te worden. Bij mij is het Carpaal Tunnel syndroom door de zwangerschap geconstateerd. Door vocht in de handen worden zenuwen afgekneld en daardoor continu tintelende en dode handen. 's nachts spalk ik ze nu in. Erg irritant.
    Ook heb ik erge bandenpijn gehad laatste 2 dagen. Moet toch misschien maar wat rustiger aan doen..... ;)
    Vandaag lekker dagje voor mezelf. Mijn dochter is naar de créche.....

14. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    suikerboon, wij zijn precies op dezelfde dag uitgerekend! Grappig :)

15. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Nog 4 weken en 1 dag (als je van de uitgerekende datum uitgaat). Dus voor mij is het ook aftellen.

16. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Ik heb gelukkig geen bericht gehad dat ik minder kraamzorg krijg. Op een stagiaire zit ik zelf ook niet echt te wachten, dus wij hebben ook een voorkeur voor liever niet. Echter heb ik wel gehoord dat wanneer het druk is en je gaat accoord met een stagiaire, dat je dan voorrang krijgt. Je hebt dus meer kans op volledige kraamzorg. Misschien toch iets om over na te denken.

17. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    en mij is verteld dat je bij een stagiare vaak een ervaren kraamverzorgster krijgt, vond ik ook een fijn idee!

Lindada, ik zie dat morgen je laatste werkdag is.....heerlijk idee hé...!

18. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Leuke berichten allemaal, behalve dan Moesje met dat carpaal tunnelsyndroom. Dat lijkt me erg vervelend!

Gisteren veel gewassen en uitgezocht. Dat was 's avonds wel te merken. Het was teveel hooi op mijn vork geweest. Vandaag kijken of ik het iets rustiger aan kan doen. Ik heb wat ik al zei niet die ernstige nesteldrang, maar er moeten wel nog een paar dingen.

Vannacht voelde ik veel druk, ik dacht het begint, maar gelukkig nog niet. Van mij mag het de uitgerekende datum komen of zelfs wel tot max. een weekje later. Maar deze beeb zit erg strak in mijn buik en dat is minder prettig dan de eerste. Ik had toen veel meer vruchtwater ook, volgens mij.

Gelukkig is in het Oosten de kraamzorg wat beter op orde!

Maartje, idd, je baby kan nog terugdraaien, als ze de houding gewend zijn. Ik weet het niet, hoor, wat je moet doen. Ik zou het persoonlijk ook wel willen proberen als ik jou was, maar het lijkt me ook eng. Een oud collega van mij had het ook en dat werd uiteindelijk een keizersnee, want ze durven die stuitbevallingen niet altijd aan. Ligt heel erg aan de ligging van je kleintje. Hou ons als je kunt op de hoogte.

Vanmiddag naar de vk weer. Ik ben benieuwd. Bij mij kan het nog alle kanten op. Soms voel ik zoveel druk dat ik denk het begint vannacht en soms ook denk ik, nee, het is nog niet rijp, duurt nog wat weken....Ik kan het niet peilen. Maar het is totaal anders dan de eerste, dat weet ik wel.

Sterkte allemaal weer en idd wel fijn dat het niet heet is. Die regen mag van mij wel weer wat minder, dat wel...

Groetjes!

Tis wel een dwarsliggertje dus....dat is mooi, zal hij of zij nog vast nodig gaan hebben ;) Het gaat zoals het gaat, he.

En Geaatje, trek je ajb niets aan van die opmerkingen van is het er al enz... ze hebben vast zelf geen kids nog oid? Zijn echt non-opmerkingen, waar je niets aan hebt. Niet op reageren dus. Ze krijgen vanzelf al dan niet je geboortekaartje, toch?

19. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Sorry, mijn vorige bericht is een beetje door mekaar gegaan.

Tja, Moesje, die laatste opmerking over de kraamzorg met stagiaire, daar zit ook wel wat in idd. Maar ik vind het zo druk in huis...En tijdens een bevalling. Moet je kijken wat er in het ziekenhuis allemaal langs je bed komt, joh, dat had ik tenminste.....hele volksstammen. Soms echt leuke mensen en soms denk je nou...minder.... Best wel wat co-assistenten gezien ook, had er ook een tijdens de bevalling....die was wel heel aardig, hoor, trouwens.

Ik hoop ditmaal op begeleiding door mijn eigen vk. Volgens mij coachen zij me stevig en dat heb ik wel nodig.

Groetjes weer..!

20. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    ik ga ook meekletsen hier...mijn banner klopt niet helemaal met wat de echo`s blijven aangeven en dus is de datum verschoven naar laatste week sept dus,,,,nog 5 weken

veel last van mijn bekken doet echt zeer en echt rustig doen gaat niet echt met nog drie kinderen onder de 6 jaar maar ja nog even

verder maagzuur...niks helpt meer dus veel slapeloze nachten...zittend slapen is weer niks voor mijn bekken, rennie maalox gaviscon de smerige gel niks helpt maar ook daar moeten we doorheen ;)

Deel Deze Pagina